بهترین رشته های دانشگاه تورنتو کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه تورنتو که در سال 1827 تاسیس شد، یکی از دانشگاه‌های پیشرو در جهان است که بر ایده‌ها و خلاقیت‌های دانشجویان تاکید دارد. این دانشگاه در رتبه بندی جهانی کیواس (QS) در رتبه 21 جهانی و رتبه 1 در کانادا قرار دارد. تحقیقات انجام شده در دانشگاه تورنتو توانسته زندگی بسیاری از مردم را در سراسر جهان بهبود بخشیده است.

    این دانشگاه در اکتشافات انسولین، سلول‌های بنیادی، یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی پیشروی جهان است. بنابراین بسیاری از دانشجویان این دانشگاه را به عنوان مقصد اصلی خود انتخاب کنند. اما اگر هنوز در انتخاب رشته خود مردد هستید، ما در این مطلب به بهترین رشته‌های دانشگاه تورنتو برای متقاضیان تحصیل در کانادا اشاره می‌کنیم.

    درباره دانشگاه تورنتو

    درباره دانشگاه تورنتو

    حدود 80 درصد از دانشجویان دانشگاه تورنتو در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند. این دانشگاه دارای 3 پردیس از جمله سنت جورج، میسیساگا و اسکاربورو است که در شهر تورنتو و اطراف آن قرار دارند. تقریبا 95 درصد از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه در پردیس سنت جورج در مرکز شهر تحصیل می‌کنند. هزاران دانشجوی بین المللی از بیش از 160 کشور در دانشگاه تورنتو حضور دارند.

    این دانشگاه شامل بخش‌های دانشگاهی است که بر طیف مختلفی از رشته‌ها مانند علوم کاربردی و مهندسی، مدیریت و بهداشت عمومی متمرکز هستند. در مجموع، دانشگاه حدود 700 دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی و بیش از 200 دوره را در کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد.

    زبان اصلی تدریس در دانشگاه تورنتو انگلیسی است. مسکن دانشجویی نیز در هر پردیس به دانشجویان ارائه می‌شود. خوابگاه برای همه دانشجویان سال اول کارشناسی تضمین شده است. این دانشگاه بیش از 44 کتابخانه دارد که بیش از 19 میلیون جلد کتاب را در خود جای داده است.

    نوآوری مهمی که توسط متخصصان دانشگاه تورنتو به ثبت رسیده، انسولین است که محققان این دانشگاه آن را در اوایل دهه 1920 کشف کردند. دانشجویان این آزادی عمل را دارند تا در رشته، گرایش و دوره مورد نظر در دانشگاه تورنتو پذیرش بگیرند. اخذ پذیرش در این دانشگاه در رشته‌های برتر دشوار است و شما باید دانشجوی ممتازی باشید و مدارک خود را بدون عیب و نقص ارسال کنید.

    رشته‌های برتر دانشگاه تورنتو کانادا

    رشته‌های برتر دانشگاه تورنتو کانادا

    دانشگاه تورنتو یکی از معدود موسسات نخبه است که در بیش از 32 رشته مختلف رتبه جهانی بسیار عالی دارد. رشته‌هایی مانند روانشناسی، فناوری پزشکی، علوم انسانی و زیستی، اتوماسیون و کنترل، جامعه شناسی، مدیریت و بهداشت عمومی این دانشگاه در لیست بهترین‌های جهان قرار دارد. به جز دانشگاه هاروارد، کالیفرنیا برکلی، استنفورد و میشیگان، هیچ دانشگاه دیگری به اندازه دانشگاه تورنتو در رشته‌های مختلف رتبه بالایی ندارد. در ادامه به برخی از مهمترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه تورنتو اشاره می‌کنیم:

    حسابداری و مالی (Accounting & Finance)

    خرد کردن اعداد، تجزیه و تحلیل اطلاعات و دستکاری داده فقط برخی از مواردی است که متخصصان حسابداری و امور مالی در آن‌ها تخصص پیدا می‌کنند. حسابداری بر تجزیه و تحلیل اطلاعات و ثبت تراکنش‌های مالی تمرکز دارد. در حالی که امور مالی بر مدیریت پول و وجوه یک تجارت متمرکز است. هم حسابداری و هم مالی در دانشگاه تورنتو دوره‌های جداگانه‌ای دارد، اما یک دوره ارشد حسابداری و مالی (MAccFin) در این دانشگاه ارائه می‌شود که هر دو حوزه را شامل می‌شود. دانشگاه تورنتو در رشته حسابداری و مالی در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 15 را دارد.

    علوم کامپیوتر (Computer Science)

    علوم کامپیوتر (Computer Science)

    دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه تورنتو چندین دوره تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) را ارائه می‌دهد. دانشکده علوم کامپیوتر به طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با محاسبات از جمله زبان‌های برنامه‌نویس، مهندسی نرم ‌افزار، سیستم‌های عامل، کامپایلرها، هوش مصنوعی، شبکه‌های عصبی، نمایش دانش، زبان شناسی محاسباتی، بینایی کامپیوتر، سیستم‌های پایگاه داده، طراحی و تجزیه و تحلیل الگوریتم، رباتیک و ساختارهای داده و غیره می‌پردازد. دانشگاه تورنتو در رشته علوم کامپیوتر در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه شش را دارد.

    مهندسی شیمی (Chemical Engineering)

    مهندسی شیمی به عنوان یکی از بهترین رشته‌های دانشگاه تورنتو شناخته می‌شود. این دانشگاه در رشته مهندسی شیمی در خط مقدم تحقیقات برای توسعه سوخت‌های تجدیدپذیر، استفاده از بیوتکنولوژی برای پاکسازی آلودگی، تولید محصولات پایدار، مهندسی زیست مولکولی و بیومدیکال، انرژی پایدار، ایجاد اندام‌های مصنوعی و تقویت مواد غذایی برای مقابله با سوء تغذیه قرار دارد.

    دانشجویان دروس تئوری را به صورت عملی در آزمایشگاه‌های پیشرفته دپارتمان مهندسی شیمی یاد خواهند گرفت. دانشگاه تورنتو در رشته مهندسی شیمی در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 23 را دارد.

    دندانپزشکی (Dentistry)

    دندانپزشکی (Dentistry)

    دانشکده دندانپزشکی یک برنامه تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهد که منجر به اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری در دندانپزشک می‌شود. برنامه کارشناسی ارشد دندانپزشکی مهارت‌های علمی و تفکر انتقادی دانشجویان را توسعه می‌دهد و برای متقاضیانی در نظر گرفته شده که هدف شغلی آن‌ها دستیابی به تسلط بر علوم بهداشت دهان و دندان است.

    دوره‌های تحصیلی دندانپزشکی شامل علوم بیومدیکال دندانپزشکی، بهداشت عمومی دندان، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، آسیب شناسی دهان و فک و صورت و طب دهان، رادیولوژی دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، ارتودنسی و ارتوپدی دندان و صورت، دندانپزشکی و پروتزهای دندانی است. دانشگاه تورنتو در رشته دندانپزشکی در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 43 را دارد.

    مهندسی عمران (Civil Engineering)

    مهندسی عمران بر طراحی، زیرساخت و پایداری سازه‌ها و سیستم‌هایی که زندگی روزمره ما را پشتیبانی می‌کنند، از عمیق‌ترین تونل‌ها تا بلندترین ساختمان‌ها تمرکز دارد. دانشجویان در دانشگاه تورنتو از اساتید با تجربه و پیشرفته‌ترین امکانات در دپارتمان مهندسی عمران استفاده خواهند کرد. دوره‌های تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری عمران شامل مهندسی سازه، مکانیک سیالات، مدیریت ساخت معدن و ژئومکانیک، مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل، طراحی سازه‌های مقاوم در برابر بلایا و سایر موارد خواهند بود. دانشگاه تورنتو در رشته مهندسی عمران در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 19 را دارد.

    مهندسی برق (Electrical Engineering)

    مهندسی برق (Electrical Engineering)

    مهندسان برق با بسیاری از چالش‌های مهم زمان ما از جمله ارتباط و کنترل اطلاعات دیجیتال و تولید و توزیع انرژی سر و کار دارند. دانشگاه تورنتو به دانشجویان کمک می‌کند تا در با این چالش‌های مقابله کرده و راه حل‌های موثر ایجاد کنند. مباحثی مانند سیستم‌های دیجیتال، الکترونیک، سیستم‌های ارتباطی، معماری کامپیوتر و نرم افزار، ارتباطات، پردازش سیگنال و کنترل، سیستم های الکترومغناطیسی و انرژی، فوتونیک و فیزیک نیمه هادی و سایر موارد در دوره‌های کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. دانشگاه تورنتو در رشته مهندسی برق در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 18 را دارد.

    ارتباطات و رسانه (Communication & Media Studies)

    دوره‌های تحصیلی رسانه و ارتباطات با هدف آماده کردن دانشجویان برای کار در صنایع مرتبط با رسانه و آموزش آن‌ها برای تجزیه و تحلیل انتقادی رویدادهای مربوط به رسانه‌هاست. دوره‌های مطالعات رسانه‌ای ممکن است از نظر محتوا و رویکردشان به موضوع متفاوت باشد، اما اغلب آن‌ها ترکیبی از آمادگی عملی برای مشاغل مختلف رسانه‌ای مانند روزنامه نگاری، بازاریابی و سرگرمی، تجارت و مدیریت، آموزش، سیاست، روابط بین الملل، حقوق و غیره است. دانشگاه تورنتو در رشته‌های رسانه و ارتباطات در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 33 را دارد.

    زبان شناسی (Linguistics)

    زبان شناسی (Linguistics)

    مطالعه زبان احتمالاً به قدمت خود زبان است. با این حال، قرن بیستم انفجاری در مطالعه علمی زبان ایجاد کرده است. همانطور که درک ما از ماهیت و ساختار زبان انسان توسعه می‌یابد، زبان شناسی به بسیاری از زمینه‌های تحقیقاتی دیگر مانند علوم شناختی، هوش مصنوعی، آسیب شناسی گفتار و زبان، شنوایی شناسی، روانشناسی و فلسفه مرتبط می‌شود. علاوه بر برنامه درسی مقطع کارشناسی در دپارتمان زبان‌شناسی، دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز در دانشگاه تورنتو ارائه می‌شوند. دانشگاه تورنتو در رشته‌ زبان شناسی در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 14 را دارد.

    حقوق (Law)

    دانشکده حقوق دانشگاه تورنتو برای یادگیری تجربی ارزش قائل است و فرصت‌های بی‌شماری را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا آستین‌ها را بالا بزنند و به مردم در حل مشکلات حقوقی خود کمک کنند. آموزش تجربی با پیوند دادن یادگیری تئوری در کلاس به آموزش عمیق کمک می‌کند. مباحثی مانند اخلاق، جامعه، قانون، ایمونولوژی و روابط بین المللی در دوره‌های تحصیلی حقوق در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی، ارشد و دکتری مورد بحث قرار می‌گیرند. دانشگاه تورنتو در رشته حقوق در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 19 را دارد و انتخاب این رشته یکی از گزینه‌های عالی برای مهاجرت به کانادا و شروع حرفه کاری می‌باشد.

    ریاضیات (Mathematics)

    ریاضیات (Mathematics)

    دانش ریاضیات دروازه ورود به بسیاری از مشاغل مختلف مانند اقتصاد، مالی، محاسبات، مهندسی و علوم طبیعی است. دپارتمان ریاضیات دانشگاه تورنتو تعداد زیادی از ریاضیدانان پژوهشی پیشرو در کانادا را در میان اعضای هیئت علمی خود دارد. بنابراین دانشجویان از بهترین کیفیت در آموزش را در مقاطع تحصیلی مختلف بهره مند می‌شوند.

    مطالب درسی از حساب دیفرانسیل و انتگرال و جبر خطی گرفته تا موضوعات پیشرفته‌تر مانند آنالیز واقعی و مختلط، معادلات دیفرانسیل معمولی و جزئی، هندسه دیفرانسیل، توپولوژی، جبر جابجایی، نظریه گراف و منطق ریاضی را شامل می‌شود. دانشگاه تورنتو در رشته ریاضیات در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 23 را دارد.

    پزشکی (Medicine)

    دانشکده پزشکی Temerty در دانشگاه تورنتو در خط مقدم تحقیقات و نوآوری در حوزه سلامت و بهداشت قرار دارد است. دوره پزشکی دانشگاه تورنتو نامزدهایی را انتخاب می‌کند که پتانسیل تبدیل شدن به پزشکان برتر کانادا در آینده را دارند. داوطلبانی با سوابق قوی در علوم اجتماعی، انسانی، علوم فیزیکی و علوم زیستی در اولویت هستند.

    دوره تحصیلی پزشکی دانشگاه تورنتو یک برنامه فشرده چهار ساله است که دانشجویان را با تمام زمینه‌های اصلی پزشکی آشنا می‌کند. دانشجویان در دو پردیس سنت جورج در مرکز شهر تورنتو و پردیس شیک و مدرن میسیساگا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی می‌شوند. دانشگاه تورنتو در رشته پزشکی در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 15 را دارد.

    انسان شناسی (Anthropology)

    انسان شناسی (Anthropology)

    انسان شناسی به رخدادهای گذشته و دنیای امروز می‌پردازد و تنوع تجربیات بشری از دیدگاه‌های تکاملی، باستان شناسی، اجتماعی، فرهنگی و زبانی را در بر می‌گیرد. در نتیجه، انسان شناسی یک حوزه میان رشته‌ای است که علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم انسانی را شامل می‌شود. این رشته به سه حوزه تحقیقاتی از جمله باستان شناسی، انسان شناسی تکاملی و مطالعه جامعه، فرهنگ و زبان تقسیم می‌شود.

    آموزش انسان شناسی به دانشجویان کمک می‌کند تا با تفکر انتقادی، دیدگاه‌های متنوع، تجربیات و تصمیم ‌گیری‌های اخلاقی آشنا شوند. با تحصیل در این رشته در دانشگاه تورنتو می‌توانید در صنعت، دولت و سازمان‌های غیر انتفاعی، به ویژه آن‌هایی که به موضوعات انسانی توجه ویژه دارند، مشغول به کار شوید. دوره‌های مردم شناسی می‌توانند پایه اصلی رشته‌های دیگر علوم اجتماعی و علوم انسانی باشد. دانشگاه تورنتو در رشته انسان شناسی در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 13 را دارد.

    روانشناسی (Psychology)

    روانشناسی رشته‌ای است که به رفتار انسان‌ها می‌پردازد. دوره‌های ارائه شده در این رشته طیف وسیعی از موضوعات روانشناسی را پوشش می‌دهند و دانشجویان را با روش‌های تحقیق روانشناختی آشنا می‌کنند. اعضای هیأت علمی دپارتمان روانشناسی دانشگاه تورنتو توانسته‌اند دوره‌های مختلفی را در حوزه روانشناسی ارائه دهند.

    این دوره‌ها شامل علوم اعصاب شناختی، روانشناسی شناختی، علوم اعصاب محاسباتی، روانشناسی رشد، یادگیری انسان و حیوان، ادراک، روانشناسی شخصیت، روانشناسی فیزیولوژیکی و روانشناسی اجتماعی هستند. رشته روانشناسی در دانشگاه تورنتو پیشینه قدیمی دارد و در آن موضوعات جدید و ارائه راهکارهای اساسی برای رفع مشکلات بشری گنجانده شده است. دانشگاه تورنتو در رشته روانشناسی در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 15 را دارد.

    فیزیک و نجوم (Physics & Astronomy)

    فیزیک و نجوم (Physics & Astronomy)

    نجوم به کاوش در جهان ماورای زمین می‌پردازد و تلاش می‌کند تا فرآیندهای فیزیکی را درک کند. توسعه مدرن نجوم با چرخاندن تلسکوپ گالیله به سمت آسمان و مدل مرکزیت خورشید در منظومه شمسی آغاز شد. ستاره‌شناسی و اخترفیزیک در پنجاه سال گذشته دستخوش انقلاب شده‌اند، زیرا تلسکوپ‌هایی از رادیو گرفته تا پرتو گاما تابش باقیمانده از انفجار بزرگ، ستارگان و کهکشان‌ها، ستاره‌های نوترونی فوق‌ چگال و سیاه‌چاله‌ها را کشف کردند. همین اینها نشان دهنده جذابیت بالای دوره تحصیلی فیزیک و نجوم در دانشگاه تورنتو است.

    تنوع رشته‌های در حوزه فیزیک و نجوم در این دانشگاه در همه مقاطع بالاست. دانشگاه تورنتو در رشته فیزیک و نجوم در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 28 را دارد.

    اقتصاد (Economics)

    علم اقتصاد به هر موضوعی می‌پردازد که ناشی از تضاد بین تقاضا برای کالاها و خدمات و عرضه محدود منابع برای ارضای نیازهای انسانی است. هدف از آموزش اقتصاد برای دانشجویان درک بهتر رفتار انسانی و ارزیابی هوشمندانه مشکلات اقتصادی معاصر است. علم اقتصاد به طور قابل توجهی از ریاضیات در تحقیقات خود استفاده می‌کند. همه برنامه‌های اقتصاد حداقل به یک درس در ریاضیات نیاز دارند.

    دوره‌های اقتصاد در دانشگاه تورنتو بر حسب مقطع تحصیلی تنوع بسیاری دارند. این دانشگاه در رشته اقتصاد در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 18 را دارد.

    داروسازی و فارماکولوژی (Pharmacy & Pharmacology)

    داروسازی و فارماکولوژی (Pharmacy & Pharmacology)

    مدرک دکترای داروسازی (PharmD) از دانشکده داروسازی لزلی دان در دانشگاه تورنتو، درهای بسیاری را برای مشاغل متنوع و پرارزش مراقبت‌های بهداشتی باز می‌کند. دانشجویان یک دوره تحصیلی چهار ساله را تحت آموزش‌های تئوری، آزمایشگاهی و یادگیری عملی می‌گذرانند. همچنین دوره تحصیلی فارماکولوژی و سم شناسی به بررسی خواص ترکیبات شیمیایی و تعامل آن‌ها با سیستم‌های زنده می‌پردازد.

    دپارتمان فارماکولوژی و سم شناسی دانشگاه تورنتو چهار رشته تخصصی و دو برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد. این دانشگاه در رشته‌های داروسازی و فارماکولوژی در کانادا رتبه یک و در جهان رتبه 12 را دارد. دیگر رشته‌های برتر دانشگاه تورنتو طبق جدول زیر است:

    رشته

    رتبه

    علوم بیولوژیکی

    رتبه یک در کانادا و رتبه 26 در جهان

    سیاست اجتماعی و مدیریت

    رتبه یک در کانادا و رتبه 16 در جهان

    تاریخ

    رتبه یک در کانادا و رتبه 15 در جهان

    فلسفه

    رتبه یک در کانادا و رتبه 11 در جهان

    سیاست

    رتبه یک در کانادا و رتبه 28 در جهان

    جامعه شناسی

    رتبه یک در کانادا و رتبه 18 در جهان

    پرستاری

    رتبه دو در کانادا و رتبه 7 در جهان

    زمين شناسی

    رتبه دو در کانادا و رتبه 28 در جهان

    طراحی و هنر

    رتبه چهار در کانادا و رتبه 101 در جهان

    مهندسی مواد معدنی و معدن

    رتبه پنج در کانادا و رتبه 21 در جهان

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    دانشگاه تورنتو یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است که میلیون‌ها فرصت تحصیلی را از طریق ارائه رشته‌های ارائه می‌دهد. شما می‌توانید رشته مورد نظر خود را در دانشگاه تورنتو جستجو کنید و برای پذیرش درخواست دهید. همه رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه بسیار معتبر هستند و شما این امکان را دارید بر حسب نیازهای خود رشته مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه تورنتو کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت