بهترین رشته های دانشگاه اتاوا کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه اتاوا در سال 1848 میلادی تاسیس شد و مقر آن در شهر اتاوا؛ پایتخت کشور کانادا است. این دانشگاه هم اکنون رتبه 203 جهانی را در نظام رتبه بندی کیو اس (QS) 2024 کسب کرده است. دانشگاه اتاوا بیش از 500 رشته در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. این دانشگاه نرخ پذیرش 42 درصد دارد. این نرخ نشان می‌دهد که اکثر دانشجویان بین المللی می‌توانند برای پذیرش در این دانشگاه درخواست خود را ارائه دهند. دانشگاه اتاوا بزرگترین دانشگاه دو زبانه انگلیسی و فرانسوی در جهان است. این دانشگاه یک پردیس دارد که امکانات جدید و پیشرفته‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. با این حال، اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید، بهتر است قبل از هرکاری بهترین رشته‌های دانشگاه اتاوا کانادا بشناسید؛ پس این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» را تا پایان بخوانید.

    رشته حقوق

    دانشکده حقوق دانشگاه اتاوا در سال 1953 تاسیس شد و امروزه به دو بخش حقوق مدنی و حقوق مشترک تقسیم می‌شود که دو سنت قانونی رسمی شناخته شده در کاناداست. دانشکده حقوق طیف متنوعی از فارغ التحصیلان موفق را به بازار کار معرفی کرده است که شامل رئیس دادگستری فعلی کانادا، «ریچارد واگنر» و روسای چندین دانشکده حقوق در کل کانادا هستند. این دانشکده محل چندین مرکز تحقیقاتی تخصصی از جمله مرکز حقوق، سیاست و اخلاق سلامت، مرکز حقوق عمومی و مرکز حقوق، فناوری و جامعه است.

    دانشکده حقوق دانشگاه اتاوا سهم قابل توجهی را در توسعه حقوق توسط دادگاه عالی کانادا دارد. بخش حقوق عمومی یک برنامه سه ساله JD را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه می‌دهد. دانشجویانی که به دنبال مدرک حقوق عمومی و حقوق مدنی هستند، این امکان را دارند برای تکمیل سال چهارم با ارائه مدرک دوگانه (LLL/JD) درخواست دهند. برای تحصیل در کانادا می‌توانید در بهترین رشته دانشگاه اتاوا یعنی رشته حقوق درخواست دهید.

    رشته مهندسی عمران

    مهندسی عمران یکی از بهترین رشته‌های دانشگاه اتاوا کانادا است. تلاش‌های اولیه مهندسان عمران مربوط به ساخت و نگهداری زیرساخت‌های فیزیکی جامعه ما و همچنین استفاده و حفاظت از منابع طبیعی به نفع بشریت است. اکثر زیرساخت‌هایی که ما را احاطه کرده‌اند کار یک مهندس عمران است. فرودگاه‌ها، خطوط لوله، پل‌ها، تصفیه خانه‌های فاضلاب، ساختمان‌ها، سیستم‌های حمل و نقل، سدها، تونل‌ها، بنادر، سیستم‌های توزیع آب و سیستم‌های جمع آوری فاضلاب، تاسیسات صنعتی، تصفیه خانه‌ها و کانال‌های آبیاری نمونه‌هایی از کاربرد مهندسی عمران هستند.

    رشته مهندسی عمران در دانشکده مهندسی دانشگاه اتاوا برگزار می‌شود. دانشجویان مهندسی عمران دانشگاه اتاوا در برنامه‌های کاربردی کامپیوتری، آزمایش‌های میدانی و آزمایشگاهی و مدیریت پروژه تخصص پیدا می‌کنند و به خوبی برای خدمت به جامعه پس از فارغ‌ التحصیلی مجهز می‌شوند. دانشجویان می‌توانند در دوره‌های لیسانس، فوق لیسانس و دکتری مهندسی عمران دانشگاه اتاوا پذیرش بگیرند.

    رشته پزشکی

    رشته پزشکی

    دانشکده پزشکی دانشگاه اتاوا که به طور مداوم در بین 10 دانشکده پزشکی برتر کانادا قرار دارد، بیش از 50 درصد از کل بودجه تحقیقاتی دانشگاه اتاوا را جذب می‌کند. این دانشکده در بین دانشکده‌های برتر پزشکی در جهان برای تاثیر تحقیقات در علوم زیست پزشکی و بهداشتی قرار دارد. این دانشکده دوره‌های تحصیلی معتبر با کیفیت بالا در آموزش پزشکی در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف را ارائه می‌دهد. دانشکده پزشکی دانشگاه اتاوا که در سال 1945 تاسیس شد، اولین دانشکده در آمریکای شمالی بود که برنامه پزشکی خود را به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه کرد.

    دوره پزشکی MD مقطع کارشناسی در دانشگاه اتاوا یک برنامه چهار ساله است که حدود 160 دانشجو در سال می‌پذیرد. همچنین دپارتمان پزشکی سلولی و مولکولی (CMM) یک بخش بین‌ رشته‌ای پویا و بزرگ است که از 30 محقق و کادر آموزشی و همچنین 63 عضو متقابل یا وابسته تشکیل شده است. این دپارتمان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد.

    رشته شیمی

    رشته شیمی یکی از بهترین رشته‌های دانشگاه اتاوا کانادا است. رشته شیمی در دپارتمان شیمی و علوم زیست مولکولی دانشگاه اتاوا برگزار می‌شود. این دپارتمان کرسی‌های تحقیقاتی و پژوهشگران معتبر ملی و بین المللی زیادی دارد که یکی از آن‌ها برندگان قبلی مدال طلای معتبر علم و مهندسی هرزبرگ، استادان «تیتو اسکایانو» و «هوارد آلپر» هستند. کمک هزینه‌های تحقیقاتی زیادی از طرف دولت کانادا به این دانشکده می‌شود که این به معنای فرصت‌های زیاد برای انجام تحقیقات پیشرو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

    برای دانشجویانی که به دنبال آموزش عالی در مقطع کارشناسی در شیمی تحلیلی، بیولوژیکی، معدنی، آلی و شیمی دارویی و همچنین فرصت‌های تحقیقاتی هیجان انگیز در علوم زیست مولکولی هستند، دپارتمان شیمی و علوم زیست مولکولی انتخاب عالی است. این دپارتمان خانه مراکز تحقیقاتی مختلفی از جمله مرکز تحقیقات و نوآوری کاتالیزوری (CCRI)، مرکز تحقیقات مواد پیشرفته (CAMaR) و مرکز زیست شناسی شیمیایی و مصنوعی (CCSB) است.

    رشته علوم کامپیوتری

    رشته علوم کامپیوتری

    علوم کامپیوتر محاسبات و مبانی پردازش اطلاعات را با کاربرد آن‌ها در دنیای اطراف ما ترکیب می‌کند. دانشمندان کامپیوتر سیستم‌های نرم افزاری سریع، قابل اعتماد، مقیاس پذیر و امن را برای سازماندهی و تجزیه و تحلیل اطلاعات می‌سازند. دانشکده مهندسی دانشگاه مسئول ارائه دوره‌های آموزشی در رشته علوم کامپیوتری است. دوره‌های تحصیلی این دانشکده شامل موضوعات پیشرفته در پایگاه‌های داده، هوش مصنوعی، گرافیک کامپیوتری، امنیت، محاسبات توزیع شده و طراحی الگوریتم هستند.

    این دوره‌های آموزشی به دانشجویان می‌آموزد که چگونه از استعدادهای خلاقانه و نوآورانه خود برای تصور، طراحی و پیاده سازی سیستم‌های نرم افزاری استفاده کنند. برنامه Honours چهار ساله در رشته علوم کامپیوتر مهمترین دوره تحصیلی در این دانشگاه است. دانشگاه اتاوا انواع دوره‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد و تمرکز تحقیقاتی قوی در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، مهندسی نرم افزار و امنیت سایبری دارد.

    رشته روانشناسی

    رشته روانشناسی یکی دیگر از بهترین رشته‌های دانشگاه اتاوا کانادا است. این رشته از سال 1941 در دانشگاه اتاوا بازتابی از تحقیقات و کاربردهای روانشناسی علمی مدرن در جامعه بوده است. این دانشکده متعهد به گسترش درک رفتار انسان و توسعه آن برای کمک به سلامت روان و رفاه مردم است. تمام دوره‌های تحصیلی ارائه در این دانشکده در هر دو مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی ارائه می‌شوند.

    دانشجویان می‌توانند در مورد روانشناسی تجربی و بالینی، علوم اعصاب رفتاری، روانشناسی شناختی، روانشناسی طول عمر، روانشناسی اجتماعی و جامعه و سایر موارد تحصیل کنند. برای متقاضیانی که روانشناسی بالینی حرفه‌ای را دنبال می‌کنند، آموزش عملی و مبتنی بر شواهد ارائه می‌شوند که بخشی جدایی ناپذیر از برنامه بالینی مرکز خدمات روانشناختی است و ماموریت آن ارائه خدمات روانشناختی به عموم مردم منطقه، ارائه آموزش به دانشجویان دکتری و تسهیل در انجام تحقیقات است.

    رشته ریاضی

    رشته ریاضی

    دپارتمان ریاضیات و آمار دانشگاه اتاوا برنامه‌هایی را در زمینه ریاضیات و آمار به هر دو زبان رسمی کانادا از جمله انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌دهد. این دپارتمان دوره‌های دیگری از جمله یک برنامه Honours مشترک در ریاضیات و اقتصاد، یک برنامه Honours مشترک در ریاضیات و علوم کامپیوتر و یک برنامه چند رشته‌ای در ریاضیات مالی و اقتصاد را ارائه می‌دهد.

    اعضای هیئت علمی دپارتمان ریاضیات و آمار در خط مقدم تحقیقات مدرن، هدایت کننده نوآوری و پیشرفت در زمینه‌های مربوطه خود هستند. دانشجویانی می‌توانند در مقاطع تحصیلی بالاتر از جمله کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های ریاضیات محض، ریاضیات کاربردی، احتمالات و آمار در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل ‌کنند. این گرایش‌ها یک برنامه مشترک ارائه شده توسط دانشکده ریاضیات و آمار در دانشگاه کارلتون و گروه ریاضیات و آمار در دانشگاه اتاوا ارائه می‌شوند.

    رشته علوم اجتماعی

    رشته علوم اجتماعی از بهترین رشته‌های دانشگاه اتاوا کانادا محسوب می‌شود. دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه اتاوا دوره‌های تحصیلی متنوعی را ارائه می‌دهد که با واقعیت‌های دنیای امروز هم از نظر مسائل اجتماعی معاصر مورد مطالعه و هم از نظر نحوه تطبیق آن‌ها با بازار کار سازگار است. دوره‌ها و برنامه‌های در این رشته به دو زبان رسمی کانادا یعنی انگلیسی و فرانسوی در دسترس هستند و به دانشکده این امکان را می‌دهند که فرصتی بی‌نظیر را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار دهد.

    با طیف وسیعی از دوره‌های که برای الهام بخشیدن، توانمندسازی و ایجاد تغییر طراحی شده‌اند، دانشجویان می‌توانند اهداف خود را برآورده کنند. رشته‌های زیر مجموعه علوم اجتماعی شامل انسان شناسی، مطالعات تعارض و حقوق بشر، جرم شناسی، اقتصاد و سیاست عمومی، توسعه بین المللی و جهانی شدن، علوم سیاسی، مددکاری اجتماعی و جامعه شناسی هستند. دانشجویان می‌توانند با انتخاب گرایش مورد نظر در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشکده تحصیل کنند.

    رشته مدیریت دولتی

    این برنامه اصول مدیریت عمومی را از منظرهای مختلف از جمله مدیریت مالی، منابع انسانی، اخلاق، اصلاحات اداری، حکمرانی و فرآیندهای درگیر در طراحی سیاست‌های عمومی شرح می‌دهد. سیاست‌های عمومی نیز شامل چرخه سیاست، نقش سهامداران مختلف، ایدئولوژی‌ها، عوامل زمینه‌ای و غیره هستند. این موضوعات به دانشجویان کمک می‌کنند تا خود را برای یک شغل در بخش دولتی یا نیمه دولتی و یا کار در بخش خصوصی آماده کند.

    متقاضیان می‌توانند با اخذ پذیرش در رشته مدیریت دولتی به توانایی لازم در تحقیق مسائل کلیدی سیاست عمومی و مدیریت، آگاهی از نحوه عملکرد و تعامل سیستم‌های دولتی، درک ربط بین سیاست و سیاست گذاری و آگاهی از قوانین، رویه‌ها و اسناد مرتبط با مدیریت دولتی برسند. دوره تحصیلی Honours چهار ساله در رشته مدیریت دولتی دانشگاه مهمترین برنامه تحصیلی این دانشگاه محسوب می‌شود.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    بهترین رشته‌های دانشگاه اتاوا کانادا را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید رشته مناسب خود را انتخاب کنید و در این دانشگاه معتبر تحصیل کنید. تنها کافیست نیازها و شرایط دانشگاه اتاوا را برآورده کنید تا بتوانید پذیرش این موسسه معتبر را بگیرید. همچنین در مورد شهریه و مدارک لازم تحقیق کنید. مهاجرت به کانادا و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌تواند‌ چشم انداز تحصیلی و شغلی شما گسترش دهد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه اتاوا کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت