بهترین رشته های دانشگاه آلبرتا کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه آلبرتا (U of A) یکی از پنج دانشگاه برتر کاناداست که الهام بخش بسیاری از دانشجویان از اقصی نقاط جهان است. بیش از 8 هزار دانشجوی بین المللی از بیش از 130 ملیت در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. این دانشگاه که در سال 1908 تاسیس شده، دارای سابقه قوی در زمینه آموزش و تحقیق نوآورانه می‌باشد. در نتیجه، این امر شهرت بین المللی بالایی را برای دانشگاه آلبرتا به ارمغان آورده است؛ اما بسیاری از دانشجویان به دنبال تحصیل در بهترین رشته‌های دانشگاه آلبرتا هستند تا بتوانند مدرک معتبر بگیرند و در بازار کار موفق عمل کنند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد رشته‌های برتر دانشگاه آلبرتا برای تحصیل در کانادا صحبت می‌کنیم.

    رشته پرستاری

    رشته پرستاری

    دانشگاه آلبرتا در رشته پرستاری توانسته رتبه یک کانادا و رتبه 5 جهانی از نظام رنکینگ کیو اس (QS) 2023 را دریافت کند. دانشکده پرستاری دانشگاه آلبرتا یکی از بزرگترین دانشکده‌های پرستاری در کاناداست و به عنوان تنها عضو کانادایی مراکز ملی هارتفورد برای تعالی پرستاری پیری شناسی شناخته می‌شود. این دانشکده بیش از هر مدرسه دیگری در غرب از اعضای هیئت علمی با مدرک دکتری میزبانی می‌کند. اولین دوره پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد در غرب کانادا در سال 1975 و اولین دوره دکتری پرستاری فول فاند در سال 1991 در کانادا توسط دانشگاه آلبرتا اجرا شد. دوره‌های مربوط به پرستاری دانشگاه آلبرتا عبارتند از:

    • لیسانس پرستاری
    • لیسانس پرستاری (دو زبانه)
    • لیسانس پرستاری (Honours)
    • کارشناسی ارشد پرستاری
    • دکتری پرستاری

    رشته مهندسی نفت

    دانشگاه آلبرتا در رشته مهندس نفت توانسته رتبه یک کانادا و رتبه 5 جهانی از نظام رنکینگ کیو اس (QS) 2023 را دریافت کند. رشته مهندسی نفت از بهترین رشته‌های دانشگاه آلبرتا است. این دانشگاه برای بیش از 50 سال است که معتبرترین مدرک کارشناسی مهندسی نفت در کانادا را ارائه می‌دهد. مهندسان نفت در اکتشاف و توسعه میادین نفت و گاز مشارکت دارند. فارغ التحصیلان این دوره در اکتشاف و توسعه منابع انرژی زیر سطحی از جمله استخراج نفت و گاز، ذخیره کربن و هیدروژن، دفع سیالات زیرزمینی و انرژی زمین گرمایی مشارکت دارند. آن‌ها از اصول زمین شناسی، فیزیک، شیمی و علوم مهندسی برای طراحی استفاده می‌کنند. دانشگاه آلبرتا به دانشجویان خود فرصت‌های تحقیقاتی متعددی را در صنعت نفت ارائه می‌دهد.

    رشته مهندسی معدن

    رشته مهندسی معدن

    دانشگاه آلبرتا در رشته مهندسی معدن توانسته رتبه دو کانادا و رتبه 10 جهانی از نظام رنکینگ کیو اس (QS) 2023 را دریافت کند. مهندسان معدن وظیفه طراحی معادن سطحی و زیرزمینی را بر عهده دارند. آن‌ها بر ساخت شفت‌ها و تونل‌های معدن در عملیات زیرزمینی نظارت کرده و روش‌هایی برای انتقال مواد معدنی به کارخانه‌های فرآوری ابداع می‌کنند. دانشجویان دوره‌های انفجار با مواد منفجره، مکانیک سنگ، اقتصاد، تمام شاخه‌های معدن، تجارت و مسائل زیست محیطی و همچنین دروس اصلی مهندسی مکانیک، عمران، برق و شیمی را می‌گذرانند. فارغ التحصیلان رشته مهندسی معدن دانشگاه آلبرتا به خوبی برای رقابت و موفقیت در صنعت مجهز می‌شوند.

    رشته پزشکی

    دانشگاه آلبرتا در رشته پزشکی توانسته رتبه 6 کانادا و رتبه 92 جهانی از نظام رنکینگ کیو اس (QS) 2023 را دریافت کند. رشته پزشکی از بهترین رشته‌های دانشگاه آلبرتا است. دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آلبرتا به ارائه دوره‌های آموزشی تجربه محور اختصاص دارد که نیازهای مراقبت‌های درمانی جامعه را برآورده می‌کنند. هدف این دانشکده پرورش فارغ التحصیلانی است که به پزشکانی متخصص و دلسوز تبدیل شوند. دانشگاه آلبرتا متعهد به خدمت به بیماران با ارائه یک محیط بین رشته‌ای غنی از یادگیری، تمرین، تحقیق و خدمات عمومی برای همه دانشجویان و اساتید است. از دوره‌های ارائه شده در رشته پزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • پزشکی (MD)
    • دندانپزشکی
    • بهداشت دندان
    • علوم آزمایشگاهی پزشکی
    • لیسانس پرتو درمانی

    رشته داروسازی

    رشته داروسازی

    دانشگاه آلبرتا در رشته داروسازی توانسته رتبه 4 کانادا و رتبه 49 جهانی از نظام رنکینگ کیو اس (QS) 2023 را دریافت کند. دانشکده داروسازی این دانشگاه از سال 1914 به عنوان تنها دانشکده داروسازی در استان آلبرتا فعالیت می‌کند. دوره داروسازی دانشگاه آلبرتا یک برنامه حرفه‌ای چهار ساله است که دوره‌های آموزشی و تجربه عملی را شامل می‌شود. این دوره شامل کار درسی (99 واحد) و تجربه عملی (40 واحد) است. سال چهارم بر تجربیات تمرینی و علمی در محیط‌های واقعی متمرکز است. به طور کلی، رشته داروسازی دانشگاه آلبرتا چیزی بسیار فراتر از ساخت و توزیع داروهاست. این دانشکده با ارائه مباحث آموزش و تحقیقاتی به دانشجویان کمک می‌کند تا با تولید داروها به مبارزه با بیماری‌ها بپردازند.

    رشته کشاورزی

    دانشگاه آلبرتا در رشته کشاورزی توانسته رتبه 4 کانادا و رتبه 76 جهانی از نظام رنکینگ کیو اس (QS) 2023 را دریافت کند. رشته کشاورزی از بهترین رشته‌های دانشگاه آلبرتا است. این رشته در دانشکده علوم کشاورزی، زندگی و محیط زیست دانشگاه آلبرتا در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌شود. لیسانس چهار ساله کشاورزی موضوعاتی مانند زیست شناسی گیاهان و نقش بیوتکنولوژی در جامعه و رویکردهای پایدار از نظر زیست محیطی را برای مدیریت زمین مورد بحث قرار می‌دهد. این مدرک به دانشجویان کمک می‌کند تا در صنعت کشاورزی پیشرفته کانادا مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان رشته کشاورزی می‌توانند در رشته علوم دامی و مطالعات دامپزشکی در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری ثبت نام کنند.

    رشته علوم بیولوژیکی

    رشته علوم بیولوژیکی

    دانشگاه آلبرتا در رشته علوم بیولوژیکی توانسته رتبه 4 کانادا و رتبه 80 جهانی از نظام رنکینگ کیو اس (QS) 2023 را دریافت کند. دپارتمان علوم زیستی بیش از 130 رشته را به دانشجویان مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد. دانشجویان علاقه مند می‌توانند در اکولوژی، تکامل و زیست شناسی محیطی، فیزیولوژی یکپارچه، زیست شناسی مولکولی و سلولی، ایمونولوژی و عفونت و دیرینه شناسی تحصیل کنند. همه این رشته‌ها زیرمجموعه علوم بیولوژیکی محسوب می‌شوند. دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل کنند. در نهایت، مدرک علوم بیولوژیکی می‌تواند درها را به روی طیف گسترده‌ای از مشاغل در آینده باز کند.

    رشته هوش مصنوعی

    دانشگاه آلبرتا در رشته هوش مصنوعی توانسته رتبه 6 کانادا و رتبه 114 جهانی از نظام رنکینگ کیو اس (QS) 2023 را دریافت کند. رشته هوش مصنوعی از بهترین رشته‌های دانشگاه آلبرتا است. هوش مصنوعی اصطلاح گسترده‌ای است که برای توصیف رشته‌ای از علوم محاسباتی استفاده می‌شود که در آن هوش توسط ماشین‌ها یا رایانه‌های غیر حساس نشان داده می‌شود. معمولا این نوع هوش از طریق فرآیندهایی مانند یادگیری ماشین ایجاد می‌شود که از مدل‌ها، الگوریتم‌ها و اشکال مختلف دیگر برنامه‌ نویسی استفاده می‌کند تا به ماشین‌ها و کامپیوترها امکان تقلید عملکردهای شناختی مانند یادگیری یا حل مسئله را بدهد. دانشگاه آلبرتا در دانشکده علوم کامپیوتر خود دوره‌هایی را در زمینه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و سایر موضوعات در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد.

    رشته جامعه شناسی

    رشته جامعه شناسی

    دانشگاه آلبرتا در رشته جامعه شناسی توانسته رتبه 7 کانادا و رتبه 151 جهانی از نظام رنکینگ کیو اس (QS) 2023 را دریافت کند. دپارتمان جامعه شناسی دانشگاه آلبرتا با داشتن تخصص‌های آموزشی و پژوهشی در جرم شناسی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی، یکی از بهترین‌های دوره‌های تحصیلی در کل کاناداست. چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که با دانشمندان برجسته و اساتید با تجربه برای تحقیق در مورد جنبه‌های مختلف زندگی اجتماعی مانند جنسیت، خانواده، جهانی شدن، جرم و جنایت، خانواده، کار، محیط زیست و حتی کار کند. برای اینکه بتوانید در گروه‌ها، سازمان‌ها، جوامع و چگونگی تعامل افراد در این زمینه‌ها را بررسی کنید، دپارتمان جامعه شناسی منتظر شماست.

    رشته ریاضیات

    دانشگاه آلبرتا در رشته جامعه شناسی توانسته رتبه 4 کانادا و رتبه 101 جهانی از نظام رنکینگ کیو اس (QS) 2023 را دریافت کند. رشته جامعه شناسی از بهترین رشته‌های دانشگاه آلبرتا است. دپارتمان علوم ریاضی و آماری در دانشگاه آلبرتا طیف گسترده‌ای از موضوعات در حوزه تحقیقاتی و آموزشی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. این دپارتمان با تقریبا 60 عضو هیئت علمی توانسته تمامی گرایش های مرتبط با رشته ریاضیات را پوشش دهد. تحصیل در دوره لیسانس ریاضی می‌تواند به شما پیش زمینه قوی برای دوره‌های تحصیلی بالاتر در رشته‌های علوم کامپیوتر، مطالعات محیطی، رباتیک، مهندسی، پزشکی، ژنتیک، توالی ‌یابی DNA، نجوم، هواشناسی، اقیانوس شناسی، اقتصاد و غیره ارائه دهد. همچنین دوره‌های ارائه شده در رشته ریاضیات دانشگاه آلبرتا در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه خواهد شد.

    رشته مردم شناسی

    رشته مردم شناسی

    دانشگاه آلبرتا در رشته جامعه شناسی توانسته رتبه 6 کانادا و رتبه 124 جهانی از نظام رنکینگ کیو اس (QS) 2023 را دریافت کند. رشته مردم شناسی یا انسان شناسی از طریق مطالعه تنوع زیستی، فرهنگی و زبانی انسان به درک وضعیت انسانی کمک می‌کند. انسان شناسان زیستی در دانشگاه آلبرتا، تاریخ عمیق تنوع انسانی را از طریق سوابق باستان شناسی کشف می‌کنند. دانشجویان می‌توانند در گرایش‌های مردم شناسی فرهنگی، مردم شناسی زبانی و باستان شناسی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل کنند؛ بنابراین دانشجویان باید برای هر یک از این گرایش‌ها موضوعاتی مانند علوم زمین و جو، علوم خاک، زیست شناسی و شیمی، علوم سیاسی، اقتصاد، فلسفه، تاریخ، جغرافیای فرهنگی و روانشناسی واحدهایی را بگذرانند.

    در جدول زیر می‌توانید دیگر رشته‌های محبوب دانشگاه آلبرتا را بررسی کنید:

    رشته

    رتبه در کانادا QS 2023

    رتبه در جهان QS 2023

    مالی و حسابداری

    5

    98

    مدیریت

    6

    128

    علوم کامپیوتر

    6

    114

    مهندسی شیمی

    4

    80

    مهندسی عمران

    7

    101

    مهندسی برق

    6

    120

    زبان انگلیسی

    5

    101

    حقوق

    10

    201

    جغرافیا

    4

    51

    اقتصاد

    7

    151

    سیاست

    9

    201

    روانشناسی

    9

    151

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    دانشگاه آلبرتا یکی از دانشگاه‌های برجسته کاناداست که به دلیل تحقیقات در سطح جهانی و اکتشافات نوآورانه شناخته می‌شود. این دانشگاه رشته‌های با تحصیلی متنوعی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. این دانشگاه که در شهر ادمونتون در استان آلبرتا قرار دارد به دانشجویان کمک می‌کند تا در حین تحصیل از پردیس زیبای دانشگاه و چشم اندازه‌های زیبای ادمونتون لذت ببرند. با بهترین رشته‌های دانشگاه آلبرتا کانادا می‌توانید از این موسسه مدرک معتبر دریافت کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه آلبرتا کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت