بهترین دانشگاه‌ های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    با توجه به اینکه پرستاران بخش مهمی از جامعه امروز بشری هستند، تقاضا برای آن‌ها به سرعت در حال افزایش است، زیرا جهان به تخصص پرستاران واجد شرایط نیاز دارد. در این میان، کانادا به گزینه‌ای محبوب برای تحصیل در این حرفه تبدیل شده است، زیرا سطح آموزشی بالا و شرایط راحت برای مهاجرت را فراهم کرده است. اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌‌های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری می‌تواند چشم انداز شغلی خوبی را برای شما ایجاد کند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل در رشته پرستاری می‌پردازیم.

    دلایل تحصیل رشته پرستاری در بهترین دانشگاه‌های کانادا

    دلایل تحصیل رشته پرستاری در بهترین دانشگاه های کانادا

    مزایای تحصیل در کانادا عبارتند از:

    • دانشگاه‌های پرستاری کانادا به داشتن استانداردهای آکادمیک بالا معروف هستند و همچنین از روش‌های آموزشی پیشرفته پیروی می‌کنند تا بهترین شرایط یادگیری را به دانشجویان خود ارائه دهند.
    • دانشگاه‌های پرستاری در کانادا این فرصت را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا از امکانات آموزشی بهره ببرند. شرکت در دوره‌های کارآموزی در بهترین کلینیک‌های کانادا می‌تواند تجربه واقعی را به دانشجویان منتقل کند.
    • داشتن مدرک از بهترین دانشگاه‌های پرستاری در کانادا، شانس دانشجویان را برای استخدام در هر بهترین مراکز مراقبت بهداشتی در کانادا و همچنین در سراسر جهان افزایش می‌دهد.
    • دانشجویان در زمینه‌هایی مانند روانشناسی، ارتباطات و اخلاق حرفه‌ای آموزش می‌بینند تا بتوانند به عنوان یک پرستار واجد شرایط با بیماران ارتباط برقرار کرده و مشکلات آن‌ها را برطرف کنند.
    • دانشجویان بین المللی می‌توانند در حین تحصیل در کانادا به کار دانشجویی مشغول شوند.

    معرفی بهترین دانشگاه‌‌های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری

    معرفی بهترین دانشگاه‌ های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری

    در ادامه لیستی از دانشگاه‌های برتر کانادا را در رشته پرستاری آورده‌ایم:

    دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا واقع در شهر ادمونتون را باید بهترین دانشگاه‌ کانادا برای تحصیل رشته پرستاری است. دانشکده پرستاری دانشگاه آلبرتا چهار دوره کارشناسی پرستاری را ارائه می‌دهد که شامل لیسانس مشترک با کالج Red Deer، کالج Keyano یا کالج منطقه‌ای Grande Prairie است. هر چهار سال تحصیل را می‌توان در هر یک از سه کالج گذراند یا دانشجویان می‌توانند بعد از سال سوم برای دانشگاه آلبرتا درخواست دهند و در صورت تمایل برای سال چهارم دانشجوی دانشگاه آلبرتا شوند. میانگین شهریه دوره پرستاری دانشگاه آلبرتا 27540 دلار کاناداست.

    دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو که یکی از بهترین دانشگاه‌‌های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری در انتاریو است، در حرفه پزشکی از شهرت بالایی برخوردار است. اگر به دنبال دوره‌های پرستاری 2 ساله در کانادا هستید، دانشگاه تورنتو یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. دوره کارشناسی ارشد پرستاری تمام وقت و دو ساله (MN) دانشگاه تورنتو، آموزش‌های فشرده مورد نیاز برای مراقبت از بیماران را در طیف وسیعی از نیازها به دانشجویان ارائه می‌دهد. میانگین شهریه دوره کارشناس ارشد پرستاری دانشگاه تورنتو 31500 دلار کاناداست.

    دانشگاه مک مستر

    دانشکده پرستاری در مک مستر در شهر همیلتون استان انتاریو قرار دارد و در میان 10 دانشکده پرستاری برتر در انتاریو رتبه بندی شده است. این دانشکده در سال 1946 تاسیس شد و در سال 1974 زمانی که به مرکز پزشکی دانشگاه مک مستر منتقل شد به بخشی از دانشکده علوم بهداشتی درآمد. دوره چهار ساله پرستاری این دانشگاه با همکاری کالج موهاک، کالج کانستوگا و بیمارستان‌های آموزشی محلی که فرصت‌های آموزش بالینی را فراهم می‌کنند، ارائه می‌شود. میانگین شهریه تحصیل در این دانشگاه در رشته پرستاری 41549 دلار کاناداست.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا که برخی از بهترین دوره‌های پرستاری را در کانادا ارائه می‌دهد، دانشجویان خود را برای ارائه خدمات پرستاری حرفه‌ای برای ارتقا، حفظ و بازیابی سلامت بیمار تربیت می‌کند. دوره BSN دانشکده پرستاری دانشگاه بریتیش کلمبیا چهار سال است. دانشجویان با اخذ پذیرش در این دوره تحصیلی می‌توانند شرایط لازم برای ورود به بازار کار پرستاری را به دست آورند. میانگین شهریه تحصیل در این دانشگاه در رشته پرستاری 39649 دلار کاناداست.

    دانشگاه مک گیل

    دانشکده پرستاری دانشگاه مک گیل در شهر مونترال که در میان 10 دانشکده پرستاری برتر در کانادا قرار دارد، یک دوره چهار ساله BScN تمام وقت ارائه می‌دهد که دوره‌های تحصیلی قوی را شامل خواهد شد. این دوره‌ها تخصص و مهارت‌های اساسی پرستاری را توسعه می‌دهد و در را به روی انواع فرصت‌های شغلی هیجان انگیز در کانادا و سراسر جهان باز می‌کند. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه مک گیل در رشته پرستاری 23464 دلار کاناداست.

    دانشگاه کلگری

    دانشگاه کلگری که یکی از بهترین دانشگاه‌‌های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری است بر زمینه‌هایی مانند آموزش بالینی در محیط‌های واقعی تمرکز دارد. مدرک کارشناسی ارشد پرستاری این دانشگاه یکی از دوره‌های پرستاری 2 ساله در کاناداست که دانش تخصصی و مهارت‌های لازم برای ورود به عرصه پرستاری را ارائه می‌دهد. برای ورود به این دوره آموزشی به مدرک تحصیلی لیسانس پرستاری نیاز است. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه کلگری در رشته پرستاری 10709 دلار کاناداست. دانشگاه کلگری از جمله بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به شمار می‌رود.

    دانشگاه دالهاوزی

    دانشکده پرستاری دالهاوزی که یکی از بهترین دانشگاه‌های پرستاری در کانادا است، بخشی از دانشکده بهداشت این دانشگاه محسوب می‌شود دانشکده بهداشت دانشگاه دالهاوزی دوره کارشناسی تمام وقت سه ساله لیسانس پرستاری (BScN) را ارائه می‌دهد که دانشجویان را برای تبدیل شدن به پرستاران واجد شرایط آماده می‌کند. دوره‌های کارشناسی ارشد پرستاری و دکتری پرستاری نیز ارائه می‌شوند میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه دالهاوزی در رشته پرستاری 23340 دلار کاناداست.

    دانشگاه یورک

    دانشگاه یورک

    دانشگاه یورک یکی از موسساتی است که دوره‌های پرستاری بسیار قوی را در کانادا ارائه می‌دهد. دوره مشترک پرستاری Honours چهار ساله در یورک به دانشجویان این امکان را می‌دهد که دو سال اول خود را در کالج سنکا یا کالج جورجیا و سال سوم و چهارم را در پردیس دانشگاه یورک کیل بگذرانند. دانشگاه یورک یک دوره دو ساله کارشناسی پرستاری را به همه دانشجویان با مدرک لیسانس (در هر رشته‌ای) ارائه می‌دهد. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه یورک در رشته پرستاری 32416 دلار کاناداست.

    دانشگاه وسترن

    دانشگاه وسترن لندن یکی از بهترین دانشگاه‌‌های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری است که دوره‌های خود را در دانشکده پرستاری آرتور لابات برگزار می‌کند. این دانشکده برای دانشجویان امکان تحصیل در یک محیط آموزشی قوی با ارائه آخرین پیشرفت‌ها در مراقبت‌های پزشکی را فراهم می‌کند. مدرک لیسانس در رشته پرستاری (BScN) در دانشگاه وسترن به داشتن برخی از بهترین دوره‌های پرستاری در انتاریو معروف است. این دانشگاه یک دوره چهار ساله در پرستاری حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه وسترن در رشته پرستاری 43023 دلار کاناداست.

    دانشگاه کوئینز

    دوره پرستاری در دانشگاه کوئینز مطمئنا یکی از بهترین دوره‌های پرستاری بالینی در انتاریو است. دوره لیسانس پرستاری این دانشگاه به دانشجویان آموزش می‌دهد تا به طور شایسته به نیازهای بهداشتی افراد، خانواده‌ها و جوامع در محیط‌های مختلف رسیدگی کنند. دانشجویانی که در قلب کانادا زندگی می‌کنند و به دنبال دوره‌های پرستاری برتر در انتاریو هستند، می‌توانند دانشگاه کوئینز را یک انتخاب عالی در نظر بگیرند. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه کوئینز در رشته پرستاری 48600 دلار کاناداست.

    دانشگاه اتاوا

    دانشگاه اتاوا بزرگترین دانشگاه دو زبانه در جهان است و بهترین دوره‌های پرستاری را در شهر اتاوا ارائه می‌دهد. دوره چهار ساله پرستاری را می‌توان به طور کامل از طریق دوره دانشگاه اتاوا یا از طریق دوره مشترک ارائه شده به زبان انگلیسی در کالج  آلگونکوین و پمبروک و همچنین به زبان فرانسوی در کالج La Cites تکمیل کرد. این دانشگاه همچنین برخی از بهترین دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری در کانادا را ارائه می‌دهد. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه کوئینز در رشته پرستاری 44149 دلار کاناداست. دانشگاه اتاوا از جمله گزینه‌های ارجح برای مهاجرت به کانادا در جهت تحصیل به شمار می‌رود.

    دانشگاه مانیتوبا

    دوره لیسانس پرستاری در دانشکده علوم بهداشت دانشگاه مانیتوبا یک دوره سه ساله است که پایه آموزشی قوی از دانش پرستاری، تجربه عمل بالینی و مبنایی لازم برای رشد حرفه پرستاری را فراهم می‌کند. دانشگاه مانیتوبا که اتفاقا یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا در رشته پرستاری است، دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را در این زمینه نیز ارائه می‌دهد. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه مانیتوبا در رشته پرستاری 19600 دلار کاناداست.

    دانشگاه ویکتوریا

    دانشگاه ویکتوریا

    دانشگاه ویکتوریا که یکی از بهترین دانشگاه‌‌های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری است، یک مدرک لیسانس در رشته پرستاری و دو مدرک تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری را ارائه می‌دهد. کارشناسی ارشد پرستاری پیشرفته یکی از بهترین دوره‌های این دانشگاه است که در طول مدت 2 ساله ارائه می‌شود. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه ویکتوریا در رشته پرستاری 7763 دلار کاناداست.

    دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    دانشگاه مموریال نیوفاندلند تنها دانشگاه در شهر نیوفاندلند و لابرادور است و به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی برتر در کانادا شناخته می‌شود. دوره چهار ساله پرستاری این دانشگاه یکی از بهترین دوره‌های پرستاری در کانادا است. دانشکده پرستاری مموریال نیوفاندلند استراتژی‌های آموزشی نوآورانه را با تجربه عملی بالینی ترکیب کرده است. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه مموریال نیوفاندلند در رشته پرستاری 11460 دلار کاناداست.

    دانشگاه سنت فرانسیس خاویر

    دانشکده پرستاری الیزابت و توماس رنکین در دانشگاه سنت فرانسیس خاویر در شهر آنتیگونیش در استان نوا اسکوشیا، یکی از برترین دانشکده‌های پرستاری در کانادا است که بیش از 80 سال است که پرستاران را آموزش می‌دهد. این دانشکده یک دوره پرستاری در مقطع کارشناسی تمام وقت چهار ساله دارد که دانشجویان را برای ورود به محیط‌های واقعی حوزه پرستاری آماده می‌کند. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه سنت فرانسیس خاویر در رشته پرستاری 13970 دلار کاناداست.

    دانشگاه نیوبرانزویک

    دانشکده پرستاری دانشگاه نیوبرانزویک که توسط انجمن دانشگاه‌های پرستاری کانادا تایید شده است، برخی از دوره‌های برتر پرستاری در کانادا را ارائه می‌دهد. این دانشگاه یک دوره چهار ساله لیسانس پرستاری در پردیس فردریکتون و یک دوره دو ساله Advanced Standing را برای کسانی که حداقل 60 ساعت امتیاز اعتباری دوره‌های دانشگاهی با معدل GPA 3 دارند را ارائه می‌دهد. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه نیوبرانزویک در رشته پرستاری 8838 دلار کاناداست.

    دانشگاه ساسکاچوان

    دانشگاه ساسکاچوان یک دوره آموزشی قوی در رشته پرستاری را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می‌دهد. لیسانس پرستاری این دانشگاه شامل یک سال پیش حرفه‌ای و به دنبال آن سه سال آموزش پرستاری بالینی است. سال اول تحصیل به عنوان پایه و اساس ورود به دوره پرستاری تخصصی است که شامل واحدهای درسی در علوم انسانی، طبیعی، اجتماعی و علوم بهداشتی است. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه ساسکاچوان در رشته پرستاری 22954 دلار کاناداست.

    دانشگاه متروپولیتن تورنتو

    دانشگاه متروپولیتن تورنتو

    دانشگاه متروپولیتن تورنتو که یکی از بهترین دانشگاه‌‌های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری است، یک دوره پرستاری چهار ساله مشترک را با کالج جورج براون و کالج سنتنیال ارائه می‌دهد. این دانشگاه متعهد به پرورش پرستاران واجد شرایط و متخصص است و دانشجویان را برای ورود به بازار کار پر تقاضا و حساس پرستاری آماده می‌کند. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه متروپولیتن تورنتو در رشته پرستاری 29987 دلار کاناداست.

    دانشگاه براک

    دانشکده علوم بهداشتی کاربردی دانشگاه براک که یکی از برترین دانشگاه‌های پرستاری در انتاریو است، یک دوره 4 ساله دوره کارشناسی تمام وقت را ارائه می‌دهد. لیسانس علوم پرستاری با همکاری کالج Loyalist ارائه می‌شود. دانشجویان باید دو سال اول خود را در پردیس کالج Loyalist در شهر بلویل استان انتاریو بگذرانند. سپس دو سال بعد تحصیل خود را باید در پردیس دانشگاه براک سپری کنند. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه دانشگاه براک در رشته پرستاری 48600 دلار کاناداست.

    دانشگاه لورنشن (لورنتین)

    دانشکده پرستاری دانشگاه لورنشن که یکی از بهترین دانشگاه‌های پرستاری در انتاریو کانادا است، مدرک لیسانس علوم پرستاری (BScN) را به دو زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه می‌دهد. این دوره چهار ساله منجر به دریافت مدرک لیسانس علوم در رشته پرستاری می‌شود. دانشجویان می‌توانند با دریافت مدرک معتبر به سرعت وارد بازار کار شوند و از تخصص خود برای کمک به بیماران استفاده کنند. میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه لورنشن در رشته پرستاری 18483 دلار کاناداست.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    اگر به دنبال اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌‌های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری هستید، موسساتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته را انتخاب کنید. هر دانشگاه را از نظر اعتبار، امکانات و شهریه ارزیابی کرده تا گزینه‌ای که بیشتر با شرایط شما همخوانی را انتخاب کنید. همچنین به شهر محل زندگی، هزینه‌های زندگی، زیرساخت‌های شهری، آب و هوا و سایر موارد توجه داشته باشید. تحصیل در کانادا می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم شود، زیرا بازار کار پرستاری در این کشور پر رونق است و فارغ التحصیلان به سرعت کار پیدا می‌کنند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه‌ های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت