بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی عمران
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه‌های مهندسی عمران در کانادا از برجسته‌ترین و مشهورترین موسسات تحقیقاتی در جهان هستند. این دانشگاه‌ها در نشریات سالانه مانند رنکینگ دانشگاه‌های جهانی کیو اس (QS)، رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز (THE) و سایر موارد رتبه بسیار خوبی کسب کرده‌اند. بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی عمران نه تنها کادر آموزشی قوی و شناخته شده‌ای دارند، بلکه امکانات علمی و رفاهی گسترده‌ای را به دانشجویان ارائه می‌دهند. متقاضیان اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مهندسی عمران کانادا مهارت‌ها و پتانسیل‌های لازم موفقیت در این حوزه را به دست می‌آورند. در این مقاله از وب‌سایت «ادب ویزا» به معرفی دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل رشته مهندسی عمران می‌پردازیم.

    مهندسی عمران چیست؟

    مهندسی عمران رشته‌ای است که به طراحی، ساخت و نگهداری سازه‌های فیزیکی مانند جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌ها، سدها، فرودگاه‌ها، سیستم‌های فاضلاب، خطوط لوله، اجزای سازه‌ای ساختمان‌ها و راه آهن می‌پردازد. مهندسان عمران از علوم پایه استفاده می‌کنند، اصول فیزیکی و مکانیکی را برای طراحی و ساخت سیستم‌های مهندسی پیچیده به کار می‌برند. برای تبدیل شدن به یک مهندس عمران به دانش گسترده‌ای از ریاضیات، فیزیک، شیمی، انتقال حرارت، انتقال جرم، برق، فرآیندهای تولید و اقتصاد نیاز است. تحصیل در کانادا برای اخذ تخصص‌های لازم در این حوزه قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها ممکن می‌تواند باشد.

    دوره‌های مهندسی عمران در بهترین دانشگاه‌های کانادا

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی عمران طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را برای دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهند. دوره کارشناسی معمولا چهار سال طول می‌کشد، در حالی که کارشناسی ارشد یک یا دو سال و دکتری بین سه تا پنج به طول می‌انجامد. می‌کشد. آموزش پایه مهندسی عمران در دوره کارشناسی در دو سال ارائه می‌شود و سپس در سال‌های بعدی سخنرانی‌ها و کارهای تحقیقاتی وارد برنامه تحصیلی تئوری می‌شوند.

    دوره کارشناسی ارشد مهندسی عمران بر طراحی، ارزیابی، نظارت، مدیریت و بازسازی زیرساخت‌های اصلی مانند پل‌ها، تونل‌ها و سدها متمرکز است و گرایش‌های مختلف مانند مهندسی سازه، مهندسی حمل و نقل و مهندسی منابع آب و محیط زیست را شامل هستند. دانشجویان در طول آموزش در معرض واحدهای درسی پیچیده‌تری قرار می‌گیرند تا به مهارت‌های لازم مطابق با نیازهای بازار کار دست یابند. کارشناسی ارشد و دکتری در مهندسی عمران مسیرهای شغلی بالقوه زیادی را فراهم می‌کند.

    مزایای تحصیل رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌های برتر کانادا

    تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا فواید زیادی را برای دانشجویانی که به آموزش باکیفیت و فرصت‌های شغلی مناسب هستند، ارائه می‌دهد. متقاضیان با مهاجرت به کانادا و تحصیل در این کشور می‌توانند مزایای زیر را دریافت کنند:

    • دانشگاه‌های کانادا به دلیل استانداردهای بالای علمی، تحقیقات گسترده و امکانات مدرن در سطح جهانی شناخته می‌شوند. بسیاری از این موسسات به طور مداوم در بین 100 دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی عمران قرار می‌گیرند.
    • برنامه‌های مهندسی عمران در کانادا طیف وسیعی از زیرشاخه‌ها مانند مهندسی سازه، مهندسی حمل و نقل، مهندسی محیط زیست و مهندسی ژئوتکنیک را پوشش می‌دهند. این تنوع راه را برای انتخاب گرایش مناسب در این بازار کار باز می‌کند.
    • بسیاری از دانشگاه‌های کانادا ارتباطات قوی با شرکای صنعتی خود دارند. این موضوع به دانشجویان امکان می‌دهد تا در پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته شرکت کنند و با آنچه در بازار کار رخ می‌دهد از نزدیک روبرو شوند.
    • کانادا صنعت ساخت و ساز قوی دارد و انتظار می‌رود تقاضا برای مهندسان عمران افزایش یابد. فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی عمران می‌توانند در شرکت‌های رده بالایی مشغول به کار شوند.
    • دانشگاه‌های کانادا یک محیط آموزشی چند قومیتی و چند فرهنگی را ارائه می‌دهند تا دانشجویان در کمال راحتی و بدون تبعیض نژادی بتوانند در آن‌ها درس بخوانند. این موضوع مهارت‌های ارتباطی و فرهنگی با دانشجویان دیگر را تقویت می‌کند.
    • کانادا به خاطر کیفیت بالای زندگی، ثبات سیاسی و امنیت شهرت دارد. این کشور فرصت‌های زیادی را ارائه می‌دهد تا دانشجویان بین المللی بتوانند برای داشتن یک زندگی ایده‌آل و پیوستن به بازار کار پررونق کانادا در این کشور بمانند.
    • دانشجویان بین المللی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ التحصیل می‌شوند، این امکان را دارند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) درخواست دهند. این مجوز می‌تواند پلی به سوی دریافت اقامت دائم و در نهایت شهروندی کانادا باشد.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته مهندسی عمران

    معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته مهندسی عمران

    فهرست طولانی از دانشگاه‌های مهندسی عمران کانادا به دانشجویان کمک می‌کند تا موسسه مورد نظر خود را پیدا کنند. هر دانشگاه شرایط مخصوص به خود را ارائه درخواست دارد و دانشجویان باید وب‌سایت دانشگاه را بررسی کنند. توجه به شرایط، مدارک مورد نیاز، هزینه تحصیل و ددلاین اهمیت بالایی دارد. با این حال در ادامه به 10 دانشگاه برتر کانادا در رشته مهندسی عمران اشاره می‌کنیم:

    1- دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو همواره موقعیت خود را به عنوان بهترین دانشگاه مهندسی عمران کانادا حفظ کرده است. دپارتمان مهندسی عمران و معدن این دانشگاه با سابقه درخشان و شهرت بالایش در سطح جهان توانسته دانشجویان بین المللی زیادی را جذب خود کند. دانشجویان به امکانات و فرصت‌های تحقیقاتی پیشرفته دانشگاه تورنتو دسترسی دارند تا بتوانند خط مقدم بازار کار کانادا قرار گیرند. همچنین این دانشگاه ارتباطات صنعتی قوی با شرکت‌ها و موسسات فعال در حوزه مهندسی عمران دارد که این موضوع در نرخ اشتغال بالای فارغ التحصیلان این دانشگاه مشاهده می‌شود. دانشگاه تورنتو در رنکینگ جهانی کیو اس (QS) سال 2024 موفق به کسب رتبه 19 بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی عمران شده است.

    هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو:

    • دانشجویان داخلی: 6 هزار تا 15 هزار دلار کانادا در سال
    • دانشجویان بین المللی: 45 هزار تا 60 هزار دلار کانادا در سال

    2- دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا که در شهر زیبای ونکوور قرار دارد، یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی عمران است. دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دپارتمان مهندسی عمران دانشگاه بریتیش کلمبیا برگزار می‌شوند که با تاکید بر تحقیق و نوآوری همراه هستند. دانشجویان می‌توانند از امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی برای توسعه مهارت‌های خود بهره‌مند شوند. همچنین این دانشگاه ارتباط قوی با متخصصان صنعت عمران کانادا دارد. این موضوع فرصت‌های کارآموزی را جهت کسب تجربه عملی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دانشگاه بریتیش کلمبیا در رنکینگ جهانی کیو اس (QS) سال 2024 موفق به کسب رتبه 21 بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی عمران شده است.

    هزینه تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا:

    • دانشجویان داخلی: 5500 تا 9 هزار دلار کانادا در سال
    • دانشجویان بین المللی: 40 هزار تا 50 هزار دلار کانادا در سال

    3- دانشگاه مک گیل

    3- دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل که در شهر مونترال قرار دارد به دلیل ارائه آموزش تخصصی در رشته مهندسی یکی دیگر از موسسات برتر کانادا محسوب می‌شود. دپارتمان مهندسی عمران و مکانیک کاربردی در دانشگاه مک گیل طیف وسیعی از دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را با تاکید بر تحقیقات پیشرفته و کاربردهای عملی ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند از میان گرایش‌های مختلف از جمله مهندسی سازه، حمل و نقل و محیط زیست یکی را انتخاب کنند. مشارکت‌های صنعتی قوی و همکاری‌های تحقیقاتی گسترده دانشگاه مک گیل باعث شده‌اند تا دانشجویان بتوانند چالش‌های صنعت مهندسی عمران را به خوبی درک کنند. دانشگاه مک گیل در رنکینگ جهانی کیو اس (QS) سال 2024 موفق به کسب رتبه 51 تا 100 بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی عمران شده است.

    هزینه تحصیل در دانشگاه مک گیل:

    • دانشجویان داخلی: 4 هزار تا 9 هزار دلار کانادا در سال
    • دانشجویان بین المللی: 35 هزار تا 45 هزار دلار کانادا در سال

    4- دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو به دلیل برنامه آموزشی کوآپ (co-op) خود که مطالعات آکادمیک را با تجربه کاری در دنیای واقعی ادغام می‌کند، مشهور است. دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه واترلو دوره‌های مختلفی را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهند. دانشجویان می‌توانند از حوزه‌های تخصصی مختلف مانند مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی سازه و مهندسی حمل و نقل یکی را انتخاب کنند. تمرکز قوی دانشگاه بر یادگیری تجربی و ارتباطات صنعتی قوی تضمین می‌کند که فارغ التحصیلان می‌توانند در بازار کار موفق عمل کنند. دانشگاه واترلو در رنکینگ جهانی کیو اس (QS) سال 2024 موفق به کسب رتبه 51 تا 100 بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی عمران شده است.

    هزینه تحصیل در دانشگاه واترلو:

    • دانشجویان داخلی: 7 هزار تا 12 هزار دلار کانادا در سال
    • دانشجویان بین المللی: 30 هزار تا 45 هزار دلار کانادا در سال

    5- دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا که در شهر ادمونتون قرار دارد، یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی عمران است. دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه آلبرتا طیف متنوعی از دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد که بر کاربردهای عملی و فرصت‌های تحقیقاتی تاکید دارند. دانشجویان می‌توانند در مهندسی سازه، مهندسی ساخت و مدیریت و مهندسی محیط زیست تحصیل کنند. خروجی تحقیقاتی قوی دانشگاه و مشارکت با کارفرمایان حوزه مهندسی عمران به دانشجویان فرصت‌های عالی را برای ارتباط با این حوزه فراهم می‌کند. دانشگاه آلبرتا در رنکینگ جهانی کیو اس (QS) سال 2024 موفق به کسب رتبه 101 تا 150 بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی عمران شده است.

    هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا:

    • دانشجویان داخلی: 5 هزار تا 8 هزار دلار کانادا در سال
    • دانشجویان بین المللی: 20 هزار تا 35 هزار دلار کانادا در سال

    6- دانشگاه کلگری

    دانشگاه کلگری که در قلب استان آلبرتا قرار دارد، یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر در رشته مهندسی عمران در کاناداست. دانشکده مهندسی Schulich دانشگاه کلگری طیف وسیعی از دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد که بر نوآوری و تحقیق در زمینه‌هایی مانند مهندسی سازه، مهندسی حمل و نقل و مهندسی ژئوماتیک تمرکز دارند. پیوندهای قوی این دانشگاه با صنایع انرژی و ساخت و ساز، فرصت‌های شغلی ارزشمندی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. همچنین دانشجویان می‌توانند از امکانات تحقیقاتی و رفاهی مانند بورسیه تحصیلی این دانشگاه بهره‌مند شوند. دانشگاه کلگری در رنکینگ جهانی کیو اس (QS) سال 2024 موفق به کسب رتبه 151 تا 200 بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی عمران شده است.

    هزینه تحصیل در دانشگاه کلگری:

    • دانشجویان داخلی: 6 هزار تا 11 هزار دلار کانادا در سال
    • دانشجویان بین المللی: 20 هزار تا 35 هزار دلار کانادا در سال

    7- دانشگاه کوئینز

    7- دانشگاه کوئینز

    دانشگاه کوئینز در شهر کینگستون استان انتاریو قرا دارد و از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای مهاجرت تحصیلی از جمله برای تحصیل در رشته مهندسی عمران محسوب می‌شود. این دانشگاه یک موسسه معتبر است که دوره‌های تحصیلی مختلفی را در رشته‌های مهندسی ارائه می‌دهد. هدف دانشگاه کوئینز توجه فردی به دانشجویان برای رسیدن به تعالی علمی است. دپارتمان مهندسی عمران دانشگاه کوئینز دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را با تمرکز بر زیرساخت‌های پایدار، محیط زیست و مهندسی سازه ارائه می‌دهد. دانشجویان از تعهد دانشگاه به نوآوری و همکاری و همچنین ارتباطات قوی صنعتی و امکانات تحقیقاتی عالی بهره می‌برند. دانشگاه کوئینز در رنکینگ جهانی کیو اس (QS) سال 2024 موفق به کسب رتبه 101 تا 150 بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی عمران شده است.

    هزینه تحصیل در دانشگاه کوئینز:

    • دانشجویان داخلی: 6 هزار تا 14 هزار دلار کانادا در سال
    • دانشجویان بین المللی: 35 هزار تا 50 هزار دلار کانادا در سال

    8- دانشگاه اتاوا

    دانشگاه اتاوا که در پایتخت کانادا یعنی شهر اتاوا قرار دارد به دانشجویان مهندسی عمران یک محیط یادگیری دو زبانه (انگلیسی و فرانسوی) منحصر به فرد را ارائه می‌دهد. این دانشگاه بستر قوی را توسعه مهارت‌ها علمی و تجربی دانشجویان فراهم کرده است. گروه مهندسی عمران در دانشگاه اتاوا دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را با تمرکز بر پایداری، مهندسی محیط زیست و مهندسی حمل و نقل ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند به امکانات تحقیقاتی پیشرفته دسترسی داشته باشند و با سازمان‌های دولتی، سازمان‌های بخش خصوصی و سایر دانشگاه‌ها همکاری تحقیقاتی و تجربه عملی داشته باشند. دانشگاه اتاوا در رنکینگ جهانی کیو اس (QS) سال 2024 موفق به کسب رتبه 201 تا 230 بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی عمران شده است.

    هزینه تحصیل در دانشگاه اتاوا:

    • دانشجویان داخلی: 4 هزار تا 10 هزار دلار کانادا در سال
    • دانشجویان بین المللی: 30 هزار تا 40 هزار دلار کانادا در سال

    9- دانشگاه وسترن

    دانشگاه وسترن که در شهر لندن استان انتاریو قرار دارد، یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی عمران است. این دانشگاه رویکرد تجربه محور را در دوره‌های تحصیلی خود ارائه می‌دهد. به این معنا که دانشجویان واحدهای درسی تئوری را در کنار واحدهای تجربی آموزش می‌بینند. گروه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه وسترن طیف وسیعی از دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در زمینه‌هایی مانند مهندسی سازه، مهندسی ژئوتکنیک و مهندسی منابع آب ارائه می‌دهد. ارتباطات صنعتی قوی و امکانات پیشرفته دانشگاه تضمین می‌کنند که فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران می‌توانند در بازار کار به موفقیت برسند. دانشگاه وسترن در رنکینگ جهانی کیو اس (QS) سال 2024 موفق به کسب رتبه 101 تا 150 بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی عمران شده است.

    هزینه تحصیل در دانشگاه وسترن:

    • دانشجویان داخلی: 7 هزار تا 15 هزار دلار کانادا در سال
    • دانشجویان بین المللی: 30 هزار تا 45 هزار دلار کانادا در سال

    10- دانشگاه ساسکاچوان

    دانشگاه ساسکاچوان که در شهر در ساسکاتون استان ساسکاچوان قرار دارد که از موسسات پیشروی کانادایی در رشته مهندسی است. گروه مهندسی عمران، زمین شناسی و محیط زیست دانشگاه ساسکاچوان دوره‌های مهندسی سازه، محیط زیست و منابع آب را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. دانشجویان از امکانات تحقیقاتی پیشرفته دانشگاه و پیوندهای قوی با جامعه مهندسی محلی برای توسعه مهارت‌های تجربی خود بهره مند خواهند شد. اخذ پذیرش از دانشگاه ساسکاچوان نسبت به دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا بسیار راحت‌تر است. دانشگاه ساسکاچوان در رنکینگ جهانی کیو اس (QS) سال 2024 موفق به کسب رتبه 201 تا 230 بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته مهندسی عمران شده است.

    هزینه تحصیل در دانشگاه ساسکاچوان:

    • دانشجویان داخلی: 5 هزار تا 8 هزار دلار کانادا در سال
    • دانشجویان بین المللی: 18 هزار تا 30 هزار دلار کانادا در سال

    لطفاً به یاد داشته باشید که این هزینه‌های تحصیلی شامل هزینه‌های اضافی مانند مسکن، غذا، کتاب‌های درسی و سایر هزینه‌های زندگی نمی‌شوند. تحقیق در مورد بورسیه‌ها، کمک‌های مالی و سایر فرصت‌های مالی برای کمک به جبران هزینه‌های تحصیل شما بسیار مهم است.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    کانادا در سطح جهانی خانه برخی از بهترین دانشگاه‌های مهندسی عمران است. این موسسات به دلیل ارائه آموزش قوی، تحقیق و نوآوری توانسته‌اند بستر لازم برای موفقیت دانشجویان را فراهم کنند و در پیشرفت‌های مهندسی عمران نقش موثری داشته باشند. بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی عمران دانشگاه‌های برتر کانادا برای مطالعات مهندسی عمران نه تنها بالاترین سطح آموزشی را ارائه می‌دهند، بلکه امکانات پیشرفته و فرصت‌های تحقیقاتی گسترده را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. به طور کلی، موسسات پیشروی این کشور مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه واترلو، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری، دانشگاه کوئینز، دانشگاه اتاوا، دانشگاه وسترن و دانشگاه ساسکاچوان انتخاب‌های عالی برای تحصیلات مهندسی عمران هستند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی عمران

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت