بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته فیزیک
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    انتخاب بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته فیزیک به شما کمک می‌کند تا در یک رشته‌ای تحصیل کنید که ارتباط عمیقی با مفاهیم مهم جهان دارد. کانادا به عنوان یک مقصد آموزشی پرطرفدار، فهرستی بلند بالا از دانشگاه‌های برتر را در رشته فیزیک ارائه می‌دهد. این موسسات نه تنها بالاترین کیفیت آموزشی را ارائه می‌دهند، بلکه دانشجویان را برای ورود به بازار کار پرتقاضای کانادا نیز آماده می‌کنند. شما مهارت‌های لازم برای موفقیت در این رشته را کسب می‌کنید و می‌توانید در کنار بزرگان تاریخ فیزیک قرار بگیرید. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته فیزیک می‌پردازیم.

    دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو که به عنوان بهترین گزینه برای تحصیل در کانادا از جمله برای تحصیل رشته فیزیک شناخته می‌شود، توانسته دستاوردهای عظیمی را در بهبود کیفیت تحقیقات و آموزش ارائه دهد. دانشکده هنر و علوم این دانشگاه یک محیط آموزشی با رویکرد باز دارد، به این معنا که دانشجویان در آزادی بیان، آزادی آکادمیک و آزادی تحقیقاتی راحت هستند. دانشگاه تورنتو سه پردیس از جمله پردیس سنت جورج (UTSG)، پردیس میسیساگا (UTM) در حدود 30 کیلومتری غرب تورنتو و پردیس تورنتو اسکاربورو (UTSC) حدود 30 کیلومتر به سمت شرق تورنتو را دارد.

    دانشکده هنر و علوم دپارتمان فیزیک در آزمایشگاه‌های فیزیک مک لنان در مرکز شهر تورنتو قرار دارد. تمام دوره‌های مقطع کارشناسی رشته فیزیک این دپارتمان در پردیس سنت جورج ارائه می‌شوند. دوره‌های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) فیزیک در هر سه پردیس ارائه می‌شوند. تنوع دوره‌های تحصیلی در رشته فیزیک دانشگاه تورنتو گسترده است و دانشجویان می‌توانند در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت تحصیل کنند. همچنین این دانشگاه انواع بورسیه‌های مختلف را به دانشجویان مستعد ارائه می‌دهد.

    دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل به پیشرفت در یادگیری و ایجاد و انتشار دانش در همه زمینه‌ها اهمیت زیادی قائل است و با سرعتی بالا به سمت تعالی حرکت می‌کند. جدا از مزایای تحصیل در دانشگاه مک گیل، این دانشگاه به دلیل جذب برخی از استثنایی‌ترین دانشجویان از سراسر جهان نیز شناخته شده است. به همین دلیل است که دانشگاه مک گیل چندین بورسیه تحصیلی مختلف را ارائه می‌دهد تا دانشجویان مستعد را جذب کند. این بورسیه‌های تحصیلی فرصت ایده‌آلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند.

    دانشکده علوم جایی است که گروه فیزیک مک گیل در آن قرار دارد. کمیته برابری، تنوع و شمول (EDI) که متشکل از دانشجویان، همکاران فوق دکتری، کارکنان و اعضای هیئت علمی است، یکی از قابل تحسین‌ترین جنبه‌های گروه فیزیک است. هدف این کمیته ترویج یک محیط کاری و آموزشی ایمن و فراگیر است. دوره‌های تحصیلی چهار ساله و Honors پنج ساله دو برنامه اولیه مقطع کارشناسی در فیزیک در دانشگاه مک گیل هستند که دوره Honors فوق العاده تخصصی است. این دوره برای دانشجویانی طراحی شده است که می‌خواهند فیزیک را عمیقا مطالعه کنند تا بتوانند برای ارشد و دکتری آماده شوند.

    دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته فیزیک است. این دانشگاه به دلیل برنامه‌های آکادمیک قوی توانسته در تحقیق و آموزش فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار دانشجویان قرار دهد. دانشگاه واترلو که پیشتاز در نوآوری است، فرهنگ تحقیق را در سراسر دانشگاه خود ترویج می‌کند. دوره‌های ارائه شده در فیزیک، دانشجویان را تشویق می‌کند تا در مورد کهکشان، سرعت نور، سیاه چاله‌ها و سایر موضوعات هیجان انگیز آموزش ببینند.

    دانشکده علوم دانشگاه واترلو 21 دوره مرتبط به فیزیک را ارائه می‌دهد که هر کدام بر موضوعات خاصی از این رشته تاکید دارند. سه دوره مرتبط با فیزیک از جمله فیزیک زندگی، علوم فیزیک و نجوم برترین دوره‌های موجود در این دانشکده هستند. دوره فیزیک زندگی که توسط دپارتمان فیزیک و نجوم ارائه می‌شود، یکی از بزرگترین و خلاق‌ترین دوره‌های فیزیک در کل کانادا است. این برنامه چند رشته‌ای بر پایه‌ای قوی از فیزیک، شیمی و زیست شناسی بنا شده است.

    دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا توانسته از طریق آموزش و یادگیری، تحقیق و فعالیت خلاقانه، مشارکت و همکاری در یک محیط یادگیری پر جنب و جوش به دانشجویان در موفقیت تحصیلی کمک زیادی کند. مطالعه فیزیک در این دانشگاه باعث می‌شود تا دانشجویان به دستاوردهای برجسته‌ای در این رشته هیجان انگیز برسند. دانشگاه آلبرتا نه تنها با برنامه‌های تحصیلی قوی ارائه می‌دهد، بلکه دانشجویان را با محیط‌های کار واقعی در رشته فیزیک آشنا می‌کند تا تجربه عملی کسب کنند.

    دپارتمان فیزیک دانشگاه آلبرتا از تحقیقات در مقیاس نجومی در جهان گرفته تا فرضیه‌های مربوط به ذرات بی‌نهایت ریز زیر اتمی، طیف وسیعی از زمینه‌های مطالعاتی را پوشش می‌دهد. برخی از مهمترین حوزه‌های تحقیقاتی موجود در بخش فیزیک شامل نجوم و اخترفیزیک، بیوفیزیک، فیزیک محاسباتی، ژئوفیزیک، فیزیک پلاسما و همچنین فیزیک فضا هستند. بخش مهمی از ماموریت دانشکده علوم ایجاد مجموعه‌ای از حوزه‌های آموزشی و پژوهشی مختلف است که در آن دانشجویان بتوانند درک جامعی از رشته و گرایش مورد نظر خود داشته باشند.

    دانشگاه لاوال

    دانشگاه لاوال

    دانشگاه لاوال یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته فیزیک است که تدریس در آن به زبان فرانسه است. دانشگاه لاوال برای 350 سال تعهد خود را برای پرداختن به مبرم‌ترین مسائل جامعه با پرورش دانشجویان برای رسیدن به تعالی ثابت کرده است. این دانشگاه با ارائه دوره‌های مختلف در رشته فیزیک به دانشجویان می‌آموزد که فعال و خلاق باشند تا تاثیر بسزایی در جامعه امروز داشته باشند. این رویکرد توسط فرهنگ عمیق توسعه پایدار در دانشگاه هدایت می‌شود.

    دانشجویان بین المللی در دانشکده علوم و مهندسی می‌توانند در دوره فیزیک مهندسی که ماهیت چند رشته‌ای دارد تحصیل کنند. مدرک لیسانس در فیزیک مهندسی شما را قادر می‌سازد تا مفاهیم اساسی فیزیک و ریاضیات را درک کنید و در عین حال بر مفاهیم مهندسی نیز تسلط داشته باشید. بزرگترین مزیت این دوره می‌تواند‌ یادگیری تجربی باشد؛ بیشتر کلاس‌ها در آزمایشگاه‌های کاملا جدید که مجهز به جدیدترین فناوری‌ها هستند برگزار می‌شوند. همچنین متقاضیان می‌توانند در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فیزیک دانشگاه لاوال تحصیل کنند.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های استان بریتیش کلمبیاست و برخی از رقابتی‌ترین دوره‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد که فیزیک یکی از آن‌هاست. دانشگاه بریتیش کلمبیا دو پردیس دارد که یکی در ونکوور و دیگری در کلونا قرار دارند. پردیس اصلی در ونکوور به بسیاری از سواحل این شهر نزدیک است و مناظر فوق العاده زیبایی از کوه‌های ساحل شمالی را دارد. این پردیس میزبان گروه فیزیک و نجوم است که در آن دانشجویان بین المللی می‌توانند در حین تحصیل از فضای بیرون نیز نهایت لذت را ببرند.

    هر دانشجو در دپارتمان فیزیک و ستاره شناسی با فرصت‌های زیادی برای تحقیق روبرو است. دوره‌های کارشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا شامل نجوم، بیوفیزیک، فیزیک مهندسی و غیر را ارائه می‌دهند. همچنین دوره‌های دو رشته، ترکیبی و Honors نیز در دسترس هستند. از سوی دیگر، دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری به کارهای تجربی و تئوری‌ها در تحقیق، با تمرکز بر کیهان شناسی، گرانش، فیزیک پزشکی، فیزیک هسته‌ای، فیزیک ذرات اختصاص داده شده است. آزمایشگاه‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا همه امکانات مورد نیاز برای مطالعه عمیق جنبه‌های فیزیک را ارائه می‌دهد.

    دانشگاه مک مستر

    دانشگاه مک مستر

    دانشگاه مک مستر را باید یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته فیزیک دانست. از آنجایی که هدف اصلی دانشگاه مک مستر انجام اکتشافات علمی، توزیع دانش و تاثیر مثبت بر زندگی مردم است، گرفتن پذیرش در رشته فیزیک از این موسسه بسیار ارزشمند خواهد بود. اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان با یکدیگر همکاری قوی دارند تا پاسخ‌های خلاقانه‌ای به مسائل چالش برانگیز دنیای ارائه دهند. ورود به دانشکده علوم دانشگاه مک مستر و تحصیل در رشته فیزیک و نجوم فرصت‌های بی‌پایانی برای تحقیقات ارائه خواهند داد.

    دپارتمان فیزیک و ستاره شناسی دانشگاه مک مستر به تحقیق در زمینه‌های جدید مطالعاتی اختصاص دارد. دانشجویان بین المللی می‌توانند در حوزه‌های تحقیقاتی در حال توسعه مانند بیوفیزیک، فیزیک پلیمرها و محاسبات کوانتومی و همچنین جدیدترین پیشرفت‌ها در اخترفیزیک، کیهان شناسی، مواد متراکم و تحقیقات هسته‌ای شرکت کنند. شش دوره مختلف در مقطع کارشناسی گروه فیزیک و نجوم ارائه می‌شوند. همچنین دو دوره از جمله رشته علوم شیمی و فیزیک سه ساله و رشته اخترفیزیک با مدرک Honors چهار ساله نیز در دسترس دانشجویان قرار دارند.

    دانشگاه دالهاوزی

    دانشگاه دالهاوزی از زمان تاسیس خود در سال 1818 بر آموزش با کیفیت و فرصت‌های تحقیقاتی پیشرفته تمرکز داشته است. دانشجوی رشته فیزیک دپارتمان فیزیک و علوم دانشگاه دالهاوزی تحت آموزش بهترین اساتید این حوزه قرار می‌گیرند. این مرکز دانشجویان را برای دستیابی به موفقیت تحصیلی تشویق می‌کنند تا بتوانند در حوزه فیزیک به تخصص بالایی دست یابند. دوره‌های فیزیک دپارتمان فیزیک و علوم جوی خود در زیر رشته‌های گوناگونی ارائه می‌شوند.

    با صدها میلیون دلار پول تحقیقاتی که هر ساله توسط اعضای هیئت علمی وارد خزانه دانشگاه می‌شود، دانشجویان می‌توانند فرصت‌های تحقیقاتی بی‌شماری داشته باشند. متقاضیان این امکان را دارند مدرک دیپلم هواشناسی (DMet) را نیز بگیرند که به عنوان بخشی از یک دوره لیسانس چهار ساله در فیزیک ارائه می‌شود. همچنین تحصیلات تکمیلی در مقطع ارشد و دکتری فیزیک در دانشگاه دالهاوزی ارائه می‌شوند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    با انتخاب بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته فیزیک می‌توانید بالاترین سطح آموزشی را دریافت کرده و خود را برای بازار کار آماده کنید. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل راهی برای ورود به بازار کار این کشور و دریافت اقامت دائم است. شما با پیدا کردن کار مناسب می‌توانید برای زندگی در کانادا اقدامات لازم را انجام دهید. با این حال، بررسی موارد مهم از جمله شهریه، هزینه‌های زندگی، اهداف تحصیلی، آب و هوا و سایر موارد قبل از اقدام به ارائه درخواست اهمیت زیادی دارند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته فیزیک

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت