بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ریاضی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    رشته ریاضی علاقه مندان مخصوص به خود را دارد و شاید هر فردی را مجذوب خود نکند. «مریم میرزاخانی» افتخار بزرگ کشور ما، شناخته شده‌ترین دانش آموخته و پروفسور ریاضی است که می‌تواند‌ الگوی خوبی برای کسانی باشد که به ریاضیات علاقه دارند. تحصیل رشته ریاضی در کانادا می‌تواند‌ درهای بسیاری را به روی دانشجویان باز کند. کانادا برخی از بهترین دانشگاه‌های ریاضی جهان دارد که به دانشجویان بالاترین سطح آموزشی و امکانات تحقیقاتی گسترده را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کانادا کشوری مهاجرپذیر است و از فارغ التحصیلان در همه رشته‌ها برای پیوستن به بازار کار استقبال می‌کند. پس اگر عاشق ریاضی و تحصیل در کانادا هستید در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ریاضی می‌پردازیم.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ریاضی

    طبق Payscale، یک دارنده مدرک کارشناسی ارشد ریاضیات در کانادا می‌تواند بین 42 هزار تا 153 هزار دلار کانادا در سال درآمد کسب کند. این موضوع نشان می‌دهد که دانشگاه‌های کانادا بستر خوبی برای کسب دانش عمیق و موفقیت در بازار کار را به دانشجویان ارائه می‌دهند. مهاجرت تحصیلی به کانادا راهی برای ورود به بازار کار پر رونق این کشور و اخذ اقامت دائم کانادا است. در ادامه به بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ریاضی اشاره می‌کنیم:

    1- دانشگاه تورنتو

    دپارتمان ریاضیات در دانشگاه تورنتو در کل کانادا به عنوان بهترین مرکز آموزش ریاضی محسوب می‌شود. این دانشکده دوره‌های مختلف را در رشته ریاضی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. برنامه‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی انعطاف پذیر هستند و به عنوان برنامه‌های فرعی (minor) و اصلی (major) شناخته می‌شوند. دوره‌های اصلی به طور خاص بر ریاضی تمرکز دارند، اما دوره‌های فرعی در ترکیب با رشته‌های دیگر ارائه می‌شوند. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند دوره‌های منحصر به فردی مانند کارشناسی ارشد علوم در محاسبات کاربردی و کارشناسی ارشد برنامه نویسی مالی ریاضی را مطالعه کنند.

    • بهترین دوره: لیسانس علوم ریاضی
    • شهریه: 60510 دلار کانادا در سال

    2- دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ریاضی است. دپارتمان ریاضیات دانشگاه بریتیش کلمبیا هر سال بیش از 130 دوره را ارائه می‌دهد که توسط 73 عضو هیئت علمی اداره می‌شود. دوره‌های ریاضی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس هستند. مدارک کارشناسی شامل B.A (لیسانس هنر)، B.Sc (لیسانس علوم) و B.Ed (لیسانس آموزش) در این دانشگاه ارائه می‌شوند. دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقطع کارشناسی ارشد، مدرک M.Sc (فوق لیسانس علوم) را ارائه می‌دهد و همچنین مدرک دکتری که در گرایش‌های ریاضی محض و کاربردی در اختیار دانشجویان قرار دارد. این دانشگاه همچنین واحدهای درسی عملی را به دانشجویان ارائه می‌دهد تا درک بهتری از کاربرد ریاضی در دنیای واقعی داشته باشند.

    • بهترین دوره: لیسانس علوم ریاضی
    • شهریه: 48610 دلار کانادا در سال

    3- دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کاناداست که به خاطر دوره‌های تحصیلی تجربی و ارتباطات قوی با صنعت محبوب است. این دانشگاه تنها دانشکده ریاضیات اختصاصی آمریکای شمالی است و در سطح ملی و بین المللی به عنوان یکی از برترین دانشکده‌های ریاضیات و علوم کامپیوتر شناخته شده است. دانشجویان این امکان را دارند که از بین دوره‌های تحصیلی مختلف در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یکی را انتخاب کنند. این دانشگاه 23 دوره کارشناسی را در سه دسته از جمله ریاضیات، علوم کامپیوتر و ریاضی و تجارت ارائه می‌دهد. بیشتر برنامه‌ها در قالب کوآپ (co-op) ارائه می‌شوند که امکان کسب تجربه عملی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. مقطع دانشجویان می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از جمله ریاضیات محض، علوم داده و ریاضیات کاربردی و غیره پذیرش بگیرند.

    • بهترین دوره: کارشناسی ارشد ریاضیات کاربردی
    • شهریه: 23088 دلار کانادا در سال

    4- دانشگاه مک گیل

    4- دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل رشته ریاضی است. دپارتمان ریاضیات و آمار دانشگاه مک گیل در سال 1846 تاسیس شد. این دپارتمان پیشرفت‌های بزرگی به ویژه در زمینه‌های تحقیقاتی مانند نظریه اعداد، هندسه جبری، ترکیبات و فیزیک ریاضی داشته است. دپارتمان ریاضیات و آمار دوره‌های تحصیلی کارشناسی ترکیبی در ریاضی به همراه موضوعات دیگر از جمله زیست شناسی، فیزیولوژی، فیزیک، علوم کامپیوتر و آمار را ارائه می‌دهد. دوره‌های تخصصی با محوریت ریاضیات محض و کاربردی نیز وجود دارند. دانشجویان دانشگاه مک گیل، آموزش عالی آموزشی و در یک گرایش خاص تخصص پیدا کنند. این دانشگاه همچنین یک محیط تحقیقاتی قوی دارد که دانشجویان را قادر می‌سازد در زمینه‌هایی مانند هندسه دیفرانسیل و توپولوژی، نظریه اعداد و هندسه و نظریه طیفی دست به نوآوری بزنند.

    • بهترین دوره: لیسانس Honours ریاضی
    • شهریه: 61326 دلار کانادا در سال

    5- دانشگاه مونترال

    دانشگاه مونترال یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های فرانسوی زبان در جهان است که بیشتر دوره‌های تحصیلی خود را به زبان‌ فرانسوی ارائه می‌دهد. دپارتمان ریاضیات و آمار زیر نظر دانشکده هنر و علوم در دانشگاه مونترال قرار دارد و دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در ریاضیات را پوشش می‌دهد. به غیر از ارائه دوره‌های ریاضیات محض و کاربردی، این دپارتمان رشته‌های ترکیبی با ریاضی از جمله آمار و مالی را نیز ارائه می‌دهد. دانشگاه مونترال همچنین از امکانات پیشرفته و جدیدترین فناوری‌ها مانند نرم‌ افزارهای تخصصی مانند Mathematica، Maple، MATLAB، Sage، Maxima، Octave و GNU در دوره‌های تحصیلی خود بهره می‌برد.

    • بهترین دوره: لیسانس ریاضی
    • شهریه: 840,418 دلار کانادا در سال

    6- دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ریاضی است. دپارتمان علوم ریاضی و آماری دانشگاه آلبرتا در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی فعال است. این دپارتمان حدود 60 عضو هیئت علمی دارد که دانشجویان را برای موفقیت در حوزه ریاضیات و آمار محض و ریاضی کاربردی راهنمایی می‌کنند. اعضای هیئت علمی این دانشگاه اغلب از روش‌های نوآورانه برای انتقال آموزش استفاده می‌کنند. بسیاری از اعضای هیئت علمی این دپارتمان جوایزی را در سطح استانی و کشوری کسب کرده‌اند. دپارتمان ریاضی همچنین به دلیل فعالیت‌های تحقیقانی خود در خارج از دانشگاه شناخته می‌شود، زیرا اساتید و دانشجویان به راحتی تخصص خود را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهند تا کارکردهای ریاضی در دنیای واقعی را درک کنند.

    • بهترین دوره: کارشناسی ارشد با گرایش ریاضیات کاربردی (علوم ریاضی و آماری)
    • شهریه: 19015 دلار کانادا در سال

    7- دانشگاه مک مستر

    دانشگاه مک مستر دوره‌های آموزشی خود را در ریاضی از طریق دپارتمان ریاضیات و آمار ارائه می‌دهد که زیر نظر دانشکده علوم فعالیت می‌کند. این دانشگاه برنامه‌های درسی نوآورانه خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پوشش می‌دهد. دانشگاه مک مستر با 42 عضو هیئت علمی معتبر، چندین دوره تحصیلی را به دانشجویان در زمینه ریاضیات ارائه می‌دهد که بسیاری از آن‌ها با دوره‌های کوآپ همراه هستند. دوره‌های کوآپ به دانشجویان امکان می‌دهد که در طول تحصیلات دانشگاهی خود هشت ماه کار کنند. این دپارتمان عموما از یک رویکرد دانشجو محور برای تدریس پیروی می‌کند که در آن بسیاری از موضوعات به شیوه‌ای بین رشته‌ای تدریس می‌شوند. قدرت تحقیقاتی دانشگاه در موضوعاتی مانند جبر و نظریه اعداد، ریاضیات مالی، منطق ریاضی، ریاضیات کاربردی و بسیاری موارد دیگر است.

    • بهترین دوره: کارشناسی ارشد در ریاضیات
    • شهریه: 37500 دلار کانادا در سال

    8- دانشگاه سیمون فریزر

    8- دانشگاه سیمون فریزر

    دانشگاه سیمون فریزر از بهترین دانشگاه‌ها در جهت مهاجرت به کانادا و تحصیل رشته ریاضی در این کشور است. دپارتمان ریاضی این دانشگاه توانسته آموزش با کیفیت بالا را ارائه دهد. هیئت علمی دانشگاه شامل اساتید هستند که برنده انواع جوایز بین المللی شده‌اند. در کنار آموزش اصولی و عمیق به دانشجویان فضایی دوستانه برای تعامل با دانشجویان دیگر و اساتید داده می‌شود. این دانشگاه همچنین در انجام فعالیت‌های تحقیقاتی رویکردی قوی دارد که در آن محققان از چندین رشته برای توسعه پیشرفت‌های بنیادی در ریاضیات و کاربردهای آن در زمینه‌هایی مانند مهندسی، ژنومیک و پزشکی تلاش می‌کنند. دانشجویان همچنین در کارگاه‌هایی شرکت خواهند کرد که در آن‌ها مهارت‌های حرفه‌ای آموزش داده می‌شوند تا به آن‌ها پس از فارغ التحصیلی در بازار کار کمک کند.

    • بهترین دوره: کارشناسی ارشد در ریاضیات
    • شهریه: 6198 دلار کانادا در سال

    9- دانشگاه کلگری

    دانشگاه کلگری دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد ریاضی را از طریق دپارتمان ریاضیات و آمار ارائه می‌دهد. حوزه‌های مختلف رشته ریاضی همراه با کاربردهای واقعی آن‌ها در کلاس‌های درس مورد بحث قرار می‌گیرند. روش تدریس در این دانشگاه دانشجو محور است، به این صورت که دانشجویان در طول تکالیف درسی خود روی چالش‌های دنیای ریاضی در کلاس با هم در تعامل هستند. دانش و مهارت‌های پایه و پیشرفته در بسیاری از زیرشاخه‌های ریاضی مدرن از جمله معادلات دیفرانسیل، هندسه، نظریه اعداد، احتمالات و بسیاری دیگر در طول دوره تحصیلی دانشگاه کلگری ارائه می‌شوند. این دانشگاه همچنین بر فعالیت‌های تحقیقاتی تمرکز دارد تا به دانشجویان و محققان اجازه دهد تا روی مشکلات دنیا واقعی برای رفاه بیشتر مردم کار کنند.

    • بهترین دوره: کارشناسی ارشد در ریاضیات مالی
    • شهریه: 31867 دلار کانادا در سال

    10- دانشگاه کوئینز

    دپارتمان ریاضیات و آمار در دانشگاه کوئینز در شهر کینگستون بر آموزش، یادگیری و تحقیق تمرکز دارد تا تجربه‌ای منحصر به فرد را برای دانشجویان فراهم کند. حدود 30 عضو هیئت علمی به طور منظم و 15 عضو از سایر بخش‌ها در این دپارتمان مشغول به تدریس و تحقیق هستند. دانشجویان این امکان را دارند که دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را با برنامه درسی ترکیبی را در حوزه‌های ریاضیات محض و کاربردی بگذرانند. این موضوع به دانشجویان اجازه می‌دهد تا موضوعات خاص مورد علاقه خود را انتخاب کنند. دانشگاه کوئینز همچنین سه دوره تخصصی از جمله ریاضیات و زیست شناسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر و ریاضیات و فیزیک را ارائه می‌دهد. بسیاری از دوره‌های تحصیلی شامل واحدهای درسی کارآموزی هستند تا دانشجویان کارکردهای واقعی ریاضی در دنیا واقعی را تجربه کنند.

    • بهترین دوره: کارشناسی ارشد در ریاضیات و آمار
    • شهریه: 45498 دلار کانادا در سال

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    انتخاب بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ریاضی می‌تواند‌ چشم انداز دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور و رسیدن به موفقیت تحصیلی و شغلی را گسترش دهند. علاوه بر اینکه شما باید به اعتبار دانشگاه توجه داشته باشید، مواردی مانند شهر محل تحصیل، آب و هوا، شهریه و هزینه‌های تحصیل را نیز بررسی کنید. مهاجرت به کانادا می‌تواند‌ راهی عالی برای داشتن یک زندگی ایده‌آل باشد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ریاضی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت