بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته دامپزشکی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر عاشق حیوانات خانگی هستید و می‌خواهید به حیوانات و همچنین به کسانی که از سگ و گربه نگهداری می‌کنند کمک کنید، بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته دامپزشکی را در نظر بگیرید. موسسات علمی برتر کانادا می‌توانند با ارائه امکانات آموزشی قوی به دانشجویان، تمامی نیازهای لازم برای تبدیل شدن به دامپزشکان واجد شرایط را فراهم کنند.

    حوزه دامپزشکی در کانادا از اعتبار بالایی برخوردار است و فارغ التحصیلان این رشته به سرعت جذب بازار کار می‌شوند. یکی از دلایل تقاضای بالای شغلی در این حوزه مربوط به افزایش تعداد افرادی است که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند. طبق بررسی‌های متعدد، میانگین حقوق پایه یک دامپزشک حدود 115144 دلار کانادا در سال است؛ بنابراین تحصیل در کانادا در حرفه دامپزشکی یک گزینه تحصیلی برتر و همچنین به مراتب آن یک گزینه شغلی عالی از جمله از بابت حقوق و مزایا محسوب می‌شود. ما در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته دامپزشکی صحبت می‌کنیم.

    کالج دامپزشکی آتلانتیک (AVC)

    کالج دامپزشکی آتلانتیک (AVC)

    دانشگاه پرنس ادوارد از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته دامپزشکی محسوب می‌شود. این دانشگاه یک دانشکده بسیار معروف به نام کالج دامپزشکی آتلانتیک دارد که در سطح جهانی شناخته شده است. کالج AVC در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها از نظر وسعت کوچک‌تر است، همین امر باعث شده تا آموزش دامپزشکی به صورت شخصی‌تر و با نسبت کم دانشجوی به استاد ارائه شود. از سویی دیگر، دانشجویان به تجهیزات تکنولوژیکی و تحقیقاتی پیشرفته کالج دسترسی دارند.

    کالج دامپزشکی آتلانتیک یک رویکرد چند رشته‌ای را اتخاذ می‌کند تا مطمئن شود که دانشجویان برای رویارویی با دنیا واقعی آماده هستند. این کالج یک بیمارستان آموزشی دارد که در آن‌ها دانشجویان می‌توانند تجربه بالینی قوی کسب کنند. کالج AVC همچنین یک دانشکده بالینی برای کمک به ارائه مشاوره مدیریت سلامت و خدمات تشخیصی دارد. مهاجرت تحصیلی به کانادا و دریافت پذیرش از کالج دامپزشکی آتلانتیک می‌تواند‌ به شما در موفقیت در بازار کار کمک زیادی کند. دوره‌های ارائه شده در رشته دامپزشکی در کالج دامپزشکی آتلانتیک عبارتند از:

    • کارشناسی ارشد دامپزشکی
    • دکتری دامپزشکی
    • دکتری دامپزشکی

    دانشکده دامپزشکی مونترال (FVM)

    دانشکده دامپزشکی دانشگاه مونترال در استان کبک قرار دارد و تنها کالج دامپزشکی فرانسوی زبان در کاناداست. این دانشکده در یک منطقه کشاورزی-صنعتی قرار دارد و به همین دلیل یک محیط یادگیری تجربی را ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی به دانشکده دسترسی داشته باشند. منطقه‌ای که دانشگاه در آن قرار دارد، مملوء از رستوران‌ها و جاذبه‌های فراوان است.

    بخش علمی دانشکده دامپزشکی مونترال نیز بر تحریک ذهنی دانشجویان تمرکز دارد تا آن‌ها بتوانند مباحث آموزشی مربوط به حیوانات را یاد بگیرند و دانش تخصصی دریافت کنند. هدف اصلی دوره‌های دامپزشکی دانشگاه مونترال آموزش دانشجویان در مورد مهارت‌های ارتباطی و اخلاقی لازم برای یک زندگی حرفه‌ای موفق است. دوره‌های ارائه در رشته دامپزشکی در دانشکده دامپزشکی مونترال عبارتند از:

    • دیپلم مطالعات تخصصی دامپزشکی – پاتولوژی دامپزشکی
    • دیپلم مطالعات تخصصی دامپزشکی – علوم بالینی دامپزشکی
    • گواهینامه اقامت در دوره کارآموزی پیشرفته در علوم کاربردی دامپزشکی
    • کارشناسی ارشد دامپزشکی - مداخلات بهداشت عمومی حیوانات
    • دکتری علوم دامپزشک

    کالج دامپزشکی انتاریو (OVC)

    کالج دامپزشکی انتاریو (OVC)

    کالج دامپزشکی انتاریو در دانشگاه گوئلف دوره‌های دامپزشکی مورد تایید انجمن‌های پزشکی دامپزشکی کانادا و آمریکا را ارائه می‌دهد. هدف این دوره‌ها بهبود سلامت انسان، اکوسیستم و حیوانات است. دانشجویان این کالج در زمینه‌هایی مانند بیوشیمی، ایمونولوژی، انگل شناسی و آناتومی دانش تخصصی دریافت می‌کنند. این کالج همچنین یک مرکز بیمارستانی با دامپزشکان حرفه‌ای دارد که در آن دانشجویان می‌توانند تجربه علمی به دست آورند.

    دانشجویان در OVC تحت آموزش‌های بالینی قرار می‌گیرند تا بتوانند آنچه در دنیای واقعی اتفاق میفتند را تجربه کنند. این دانشکده به دانشجویان سال آخر اجازه می‌دهد تا در مشاوره‌ها، عمل‌های جراحی و مراحل حیاتی مربوط به زندگی حیوانات شرکت کنند. کالج دامپزشکی انتاریو به دانشجویان کمک می‌کند تا روش‌های فنی حوزه دامپزشکی را درک کنند. این مدرسه همچنین امکاناتی مانند خوابگاه را با هزینه اضافی ارائه می‌دهد. دوره‌های ارائه در رشته دامپزشکی در کالج دامپزشکی انتاریو دانشگاه گوئلف عبارتند از:

    • دیپلم کاردانی دامپزشکی
    • کارشناسی ارشد دامپزشکی
    • دکتری دامپزشکی

    کالج وسترن دامپزشکی (WCVM)

    کالج وسترن دامپزشکی دانشگاه ساسکاچوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته دامپزشکی محسوب می‌شود. این کالج سنگ بنای آموزش دامپزشکی کاناداست که به دانشجویان از غرب کانادا و متقاضیان بین المللی خدمات آموزشی ارائه می‌دهد. کالج وسترن دامپزشکی یک دوره جامع دکتری دامپزشکی و طیف وسیعی از دوره‌های تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهد. نقاط قوت تحقیقاتی این دانشکده شامل بیماری‌های عفونی دامپزشکی، سم شناسی و پزشکی تطبیقی است.

    کالج وسترن دامپزشکی خدمات مراقبت‌های دامپزشکی را از طریق مرکز پزشکی دامپزشکی خود به افرادی که از حیوانات نگهداری می‌کنند ارائه می‌دهد. این کالج متعهد می‌شود که تجربه تحصیلی کاملی را برای دانشجویان فراهم کند. این دانشگاه همچنین بودجه تحقیقاتی دولتی و خصوصی را برای اکتشافات مهم بین المللی را اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. کالج وسترن دامپزشکی تنها یک دوره دکتری دامپزشکی را به دانشجویان بومی و خارجی ارائه می‌دهد.

    دانشکده دامپزشکی کلگری (UCVM)

    دانشکده دامپزشکی کلگری (UCVM)

    دانشکده دامپزشکی دانشگاه کلگری در مقایسه با همتایان خود نسبتاً جوان است، اما به سرعت خود را به عنوان یک موسسه پیشرو برای آموزش دامپزشکی معرفی کرد. نقاط قوت تحقیقاتی UCVM در سلامت عمومی حیوانی، اکوسیستم حیوانی و علوم زیست پزشکی تطبیقی نهفته است. این مدرسه دوره‌های متعددی را با مدرک دکتری، دیپلم پیشرفته دوره‌های مطالعات آزاد ارائه می‌دهد.

    دانشکده دامپزشکی کلگری برنامه‌های متعددی را برای دانشجویان خود ارائه می‌دهد تا به آن‌ها کمک کند تا به یک متخصص در حوزه دامپزشکی تبدیل شوند. نکته مهمی که هنگام درخواست در دانشگاه کلگری برای دوره دکتری پزشکی (DVM) باید در نظر داشت این است که شما باید حداقل دو سال تحصیلات دانشگاهی را بگذرانید. به این معنا که باید در یک دوره دوساله کاردانی دامپزشکی یا رشته‌های وابسته تحصیل کنید تا واجد شرایط دوره دکتری باشید. به همین دلیل است که دوره DVM در دانشگاه کلگری به عنوان یک برنامه بسیار رقابتی در نظر گرفته می‌شود و ارزش مدرک آن بسیار بالاست.

    کالج جورجیا

    کالج جورجیا از بهترین مراکز کانادا برای تحصیل رشته دامپزشکی است. این کالج مدرک دیپلم دوساله در تکنسین دامپزشکی را ارائه می‌دهد و دانشجویان را برای تبدیل شدن به دستیاران و تکنسین‌های دامپزشکی آموزش می‌دهد. تجربه عملی بخشی جدایی ناپذیری از برنامه‌های ارائه شده توسط کالج جورجیا است. هدف این کالج این است که دانشجویان خود را به اعضای مهم و ماهر تیم‌های مراقبت‌های درمانی دامپزشکی تبدیل کند.

    کالج جورجیا همچنین دانشجویان را در معرض فعالیت‌های مختلف از جمله پناهگاه‌های حیوانات، باغ وحش‌ها و سایر موضوعات تحقیقاتی قرار می‌دهد. دانشجویان تحت واحدهای درسی بالینی قرار می‌گیرند تا فرآیندهای طبیعی و غیرطبیعی زندگی حیوانات را درک کنند. جمع آوری و تجزیه و تحلیل نمونه‌ها، آماده‌ سازی حیوان خانگی بیمار برای اقدامات بالینی، ارائه مراقبت‌های پزشکی خاص، تولید نتایج آزمایش‌های تشخیصی و انجام دندانپزشکی از فرآیندهای حیاتی هستند که دانشگاه روی آن تمرکز دارد.

    موسسه فناوری آلبرتای شمالی (NAIT)

    موسسه فناوری آلبرتای شمالی (NAIT)

    موسسه فناوری آلبرتای شمالی به دانشجویان دوره‌های مربوط به فناوری بهداشت حیوانات و دستیار دامپزشکی را ارائه می‌دهد. دوره فناوری بهداشت حیوانات بر آموزش مهارت‌های عملی متنوع مورد نیاز برای همه حیوانات کوچک و بزرگ متمرکز است. آموزش‌های تجربی شامل کارهای آزمایشگاهی، اشعه ایکس و پرستاری پزشکی و جراحی است. دانشجویان در کلینیک سلامت حیوانات NAIT آموزش تخصصی می‌بینند. این کلینیک خدمات اولیه دامپزشکی را برای گربه‌ها و سگ‌ها ارائه می‌دهد.

    دانشجویان در دوره‌های تحصیلی خود ملزم به انجام امور اداری، رسیدگی به حیوانات و حمایت از تغذیه و محصولات دارویی خواهند بود. این دوره یک سال تدریس کلاسی و سپس دوره‌های بالینی است. برخی از این مکان‌ها دور از کالج هستند و دانشجو را ملزم به سفر می‌کنند. به طور همزمان، دانشگاه از شما می‌خواهد که به طور منظم به تکنسین‌های بهداشت حیوانات در کلینیک سلامت NAIT کمک کنید.

    دانشگاه لث‌بریج

    دانشگاه لث‌بریج از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته دامپزشکی محسوب می‌شود. این دانشگاه دوره‌های پیش حرفه‌ای در دامپزشکی را ارائه می‌دهد. هدف از دوره‌ها در دانشگاه لث‌بریج کمک به دانشجویان برای کسب تجربه لازم برای گرفتن پذیرش در دوره دامپزشکی تخصصی در موسسات معتبر مانند دانشگاه کلگری است.

    اعتبارات به دست آمده از این دوره را می‌توان برای رشته‌های بیوتکنولوژی کشاورزی، بیوشیمی، علوم زیستی، شیمی یا علوم اعصاب استفاده کرد. به طور کلی، متقاضیان این دوره‌ها از کار میدانی بهره می‌برند و در پایان یک گواهی تحصیلی معتبر دریافت می‌کنند. برای رقابت و موفقیت در دوره‌های تخصصی دامپزشکی، ثبت نام در دوره پیش حرفه‌ای دانشگاه لث‌بریج توصیه می‌شود.

    کالج سنت کلر

    کالج سنت کلر

    کالج سنت کلر یک برنامه تکنسین دامپزشکی را برای دانشجویانی ارائه می‌دهد که می‌خواهند با این حوزه آشنایی بیشتری پیدا کنند. هدف این دوره آموزش دادن به دانشجویان در مورد وظایف حیاتی در یک کلینیک دامپزشکی است. این موارد شامل رادیوگرافی، پرستاری، دندانپزشکی، حمایت تغذیه‌ای و اقدامات پزشکی هستند. کالج پس از اتمام دوره، کار بالینی را ارائه می‌دهد و داوطلب را ملزم به داشتن تجربه لازم در یک کلینیک دامپزشکی می‌کند. تمرکز اصلی این دوره ارائه آموزش و توانایی آن‌ها برای کمک به دامپزشکان است. این برنامه یک تجربه پزشکی و علمی است و به دانشجویان کمک می‌کند تا به دامپزشکان حرفه‌ای تبدیل شوند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته دامپزشکی را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. دوره‌های دامپزشکی کانادا که به تخصص در این رشته منجر می‌شود به شش سال تحصیل نیاز دارد که مدرک DMV را ارائه می‌دهد. برای تبدیل شدن به یک دامپزشک مجاز در کانادا باید آزمون صدور مجوز دامپزشکی آمریکای شمالی (NAVLE) را بگذرانید. سپس می‌توانید در کانادا کار کنید و اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته دامپزشکی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت