بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته داروسازی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دوره‌های تحصیلی رشته داروسازی در کانادا به ویژه برای دانشجویان بین المللی پلی به سوی موفقیت شغلی هستند. انتخاب بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته داروسازی به شما این امکان را می‌دهند که به عضوی جدایی ناپذیر از صنعت مراقبت‌های بهداشتی تبدیل شوید و به جامعه خدمت کنید. دانشگاه‌های برتر کانادا می‌توانند تمامی شرایط لازم برای ارائه آموزش با کیفیت، امکانات آزمایشگاهی و تجربه کار واقعی را به دانشجویان ارائه دهند. پس اگر می‌خواهید با بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته داروسازی آشنا شوید، این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» را تا پایان بخوانید.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته داروسازی

    تحصیل رشته داروسازی در کانادا در بهترین دانشگاه‌های این کشور درهای زیادی را به روی موقعیت‌های شغلی موفق باز می‌کند. مهاجرت تحصیلی به کانادا همیشه یک انتخاب هوشمندانه است، زیرا این کشور نه تنها دانشگاه‌های با بالاترین سطح آموزشی را ارائه می‌دهند، بلکه دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند. با گذراندن دوره‌های داروسازی در دانشگاه‌های کانادا به دانش عملی دست خواهید یافت که در موقعیت‌های واقعی به شما برتری می‌دهند. تبدیل شدن به یک داروساز ماهر به حداقل پنج سال تحصیلات دانشگاهی نیاز دارد. پس خود را برای انتخاب بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته داروسازی آماده کنید.

    دانشگاه تورنتو

    این موسسه آموزش عالی از سال 1827 تاکنون توانسته سطح بالایی از آموزش را ارائه دهد. دانشگاه تورنتو در نظام رتبه بندی کیو اس (QS) 2024 به عنوان بهترین دانشگاه کانادا و یکی از 30 دانشگاه برتر جهان شناخته می‌شود. دوره‌های مرتبط به رشته داروسازی تحت دانشکده داروسازی لزلی دان (Leslie Dan) ارائه می‌شوند. این دانشکده در زمینه‌های آموزش و تحقیقات داروسازی در جهان پیشرو است. دوره‌های تحصیلی رشته داروسازی در دانشگاه تورنتو به عنوان پلی برای برآورده کردن الزامات ورود به بازار کار کانادا و توسعه مهارت‌های مراقبت از بیماران شناخته می‌شود. دوره‌های مرتبط دیگر در رشته داروسازی دانشگاه تورنتو شامل متخصص شیمی دارویی، PharmD-MBA و PharmD برای داروسازان هستند.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا فرصت‌های نوآورانه را به همه جویندگان دانش ارائه می‌دهد. این موسسه به طور مداوم در لیست بهترین دانشگاه‌های کانادا قرار دارد. دانشجویان از طریق آموزش، یادگیری و تحقیق می‌توانند مهارت‌های خود را گسترش دهند. دانشکده علوم دارویی دانشگاه بریتیش کلمبیا مجموعه‌ای از برنامه‌های آکادمیک را ارائه داده تا دانشجویان بتوانند هر آنچه به حوزه داروسازی مربوط می‌شوند را یاد بگیرند. دانشجویان این امکان را دارند از اساتید برجسته و امکانات آزمایشگاهی پیشرفته نهایت استفاده را ببرند. از سویی دیگر، دوره‌های تحصیلی در رشته داروسازی گستردگی زیادی دارند و می‌توانند جوابگوی نیازهای دانشجویان باشند. با این حال، دوره پزشکی داروسازی دانشگاه بریتیش کلمبیا به دانشجویان بین المللی ارائه نمی‌‌شود، اما دوره‌های دیگر شامل لیسانس علوم دارویی دکتری علوم فارماکولوژی، دیپلم در داروسازی و رهبری و رزیدنتی داروسازی در دسترس هستند.

    دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل به دو رویکرد از جمله تحقیق و نوآوری اهمیت بالایی قائل است و به همین دلیل است که یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته داروسازی محسوب می‌شود. دوره‌های تحصیلی فارماکولوژی در این دانشگاه به صورتBSc  (لیسانس علوم) و Honours ارائه می‌شوند. این دوره‌ها پیشینه‌ای قوی در زمینه فارماکولوژی و رشته‌های وابسته دارند. دانشجویان با شرکت در این دوره‌ها باید پایان نامه ارائه دهند. به این ترتیب می‌توانند برای مقطع دکتری اقدام کنند و به یک داروساز واجد شرایط تبدیل شوند. متقاضیان پس از تکمیل این مدارک در مقطع لیسانس می‌توانند در رشته‌های زیست پزشکی یا علوم محیطی و یا حتی برنامه‌های حرفه‌ای مانند پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و علوم دامپزشکی در مقطع تحصیلی دکتری درخواست دهند.

    دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا به عنوان یکی از پنج دانشگاه برتر کانادا و یکی از 150 دانشگاه برتر جهان شناخته می‌شود. این موسسه یک تجربه دانشجویی غنی و سازنده را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. دانشگاه آلبرتا میزبان 7200 دانشجوی بین المللی از اقصی نقاط جهان است. دانشکده داروسازی و علوم دارویی به عنوان تنها دانشکده داروسازی استان آلبرتا است که از سال 1914 تاکنون فعالیت می‌کند. این دانشگاه سه پردیس اصلی دارد که فضای لازم را برای آموزش دوره‌های داروسازی ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند در مقطع کارشناسی داروسازی (PharmD) که یک برنامه حرفه‌ای چهار ساله است، پذیرش بگیرند. این دوره علاوه بر یادگیری در مورد داروها و تداخلات آن‌ها بر مهارت‌های ارتباطی و آموزش حساسیت بیمار نیز تمرکز دارد که برای یک داروساز ضروری هستند.

    دانشگاه کلگری

    هدف نهایی دانشگاه کلگری تبدیل شدن به یکی از برترین دانشگاه‌های کاناداست. با توجه به موقعیت دانشگاه کلگری در سطح بین المللی، این موسسه به دنبال دانشجویان مستعد برای ارائه دوره‌های آموزشی قوی است. گروه فیزیولوژی و فارماکولوژی بزرگترین بخش علمی در دانشکده پزشکی کلگری است. آنچه به این بخش قدرت می‌بخشد، وجود اساتید برجسته و دانشجویان آن است که همگی به تعالی در تحقیقات و آموزش متعهد هستند. علاوه بر این، دپارتمان فیزیولوژی و فارماکولوژی با موسسه بیماری‌های مزمن اسنایدر همکاری دارد و بستر لازم برای رشد تجربی دانشجویان را فراهم کند. متقاضیان می‌توانند از آموزش بالینی و علمی بهره‌مند شوند و تجربه خود را در موقعیت‌های واقعی افزایش دهند. گروه فیزیولوژی و فارماکولوژی دانشگاه کلگری به طور گسترده‌ای به آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داروسازی می‌پردازد.

    دانشگاه مونترال

    دانشگاه مونترال از ادغام مدارس HEC Montreal و Polytechnique Montreal ایجاد شده است و از موسسات آموزشی برتر در استان کبک محسوب می‌شود. دانشگاه مونترال که از نظر حجم فعالیت‌های تحقیقاتی در رتبه چهارم کانادا قرار دارد، در حال تلاش برای توسعه ابزارهای پیشرفته برای افزایش اعتبار خود در حوزه آموزش است. دانشکده داروسازی دانشگاه مونترال یکی از بزرگترین دانشکده‌های داروسازی در کاناداست. این دانشکده در مونت رویال قرار دارد و دسترسی آسان به امکانات مدرن و محیطی زیبا را فراهم می‌کند. این دانشکده چندین دوره تحصیلی لیسانس داروسازی و علوم بیودارویی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، چندین برنامه تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در توسعه دارو و علوم دارویی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند که اخذ پذیرش از آن‌ها برای تبدیل شدن به یک متخصص داروسازی ضروری خواهند بود.

    دانشگاه لاوال

    دانشگاه لاوال یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته داروسازی است که در استان کبک قرار دارد. این دانشگاه با ارائه خدمات آموزشی نوآورانه در طول سال‌ها بیش از 300 هزار دانشجو را روانه بازار کار کرده است. این دانشگاه به عنوان عضوی فعال در جامعه خود، دست در دست کارفرمایان محلی قرار داده تا نیازهای بازار کار را با پرورش نیروهای ماهر تامین کند. دانشکده داروسازی دانشگاه لاوال به دلیل کیفیت بالای تدریس، شهرت جهانی و وجود محققان برجسته شهرت دارد. دوره دکتری چهار ساله داروسازی دانشگاه لاوال دانشجویان را برای ورود به یک شغل پر تقاضا و جذاب آماده می‌کند. دوره‌های مرتبط با داروسازی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند شامل توسعه محصولات دارویی، MBA در مدیریت داروسازی و کارشناسی ارشد در علوم دارویی هستند.

    دانشگاه مانیتوبا

    دانشگاه مانیتوبا

    دانشگاه مانیتوبا دانشجویان را از سراسر جهان جذب می‌کند و به آن‌ها فرصتی می‌دهد تا ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارند. این موسسه آموزش عالی تمام تلاش خود را برای حل چالش‌ها و ارائه راه‌های مبتکرانه ارائه می‌دهد. دانشگاه مانیتوبا شش سال متوالی به عنوان یکی از کارفرمایان برتر استان مانیتوبا انتخاب شد، بنابراین دانشجویان می‌توانند از داشتن شغلی خوب در آینده بعد از فارغ التحصیلی مطمئن باشند. دانشکده علوم بهداشتی رادی (Rady) یکی از رقابتی‌ترین دانشکده‌ها در منطقه است که طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در حوزه بهداشت و پزشکی ارائه می‌دهد. این دانشکده یک کالج داروسازی نیز دارد که ماموریت آن تحقیق و خدمات داروسازی تحول آفرین برای جامعه است. دوره‌های تحصیل در کالج داروسازی بسیار متنوع هستند و دانشجویان می‌توانند برای دوره‌های لیسانس، فوق لیسانس و تخصصی پذیرش بگیرند. لیسانس علوم در داروسازی دوره اصلی تحصیلی برای دانشجویان علاقه‌مند به داروسازی در دانشگاه مانیتوبا است.

    دانشگاه وسترن

    دانشگاه وسترن از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته داروسازی است. این دانشگاه با تعداد 12 دانشکده و ارائه دوره‌های تحصیلی متنوع در رشته‌های پزشکی، بازرگانی، حقوق و مهندسی توانسته خود را به عنوان یک موسسه پیشرو معرفی کند. کالج داروسازی دانشگاه وسترن به خاطر کلاس‌های درسی قوی، امکانات تحقیقاتی، کلاس‌های درس پیشرفته و اساتید برجسته خود مشهور است. با اقدام برای اخذ پذیرش برای دوره‌های داروسازی دانشگاه وسترن می‌توانید از امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی کالج داروسازی این دانشگاه بهره‌مند شوید. از دوره‌های محبوب این دانشگاه می‌توان به دکتری داروسازی و کارشناسی ارشد در علوم دارویی اشاره کرد. دوره دکتری می‌تواند‌ شما را به یک داروساز واجد شرایط تبدیل کند که صلاحیت لازم برای کار در این حوزه را دارد.

    دانشگاه کوئینز

    دانشگاه کوئینز رویکردی جامع را در پیش گرفته و یادگیری تئوری با آموزش تجربی را ادغام کرده است. محیط تحقیقاتی پیشرفته و دوره‌های تحصیلی بین رشته‌ای دانشگاه کوئینز به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که مهارت‌های جامع مورد نیاز در نیروی کار رقابتی امروزی را به دست آورند. برنامه لیسانس علوم بهداشتی دانشگاه کوئینز برای دانشجویان علاقه‌مند به حرفه داروسازی ارائه شده است. دانشجویان با فارغ التحصیلی از این دوره می‌توانند برای پذیرش در دوره‌های دکتری داروسازی (PharmD) هم در داخل کانادا و هم در سطح بین المللی اقدام کنند. همچنین مدرک دیپلم پیشرفته دو ساله در مدیریت و نوآوری داروسازی و مراقبت‌های بهداشتی به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا به عنوان دستیار داروساز مشغول به کار شوند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته داروسازی در خط مقدم برتری علمی در جهان قرار دارند و دانشجویان و متخصصان را برای مشاغل موفق در دنیای همیشه در حال تحول داروسازی آماده می‌کنند. از آنجایی که کانادا به عنوان یک اقتصادی جهانی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، تقاضا برای متخصصان داروسازی ماهر بیش از هر زمان دیگری در کشور با افزایش روبرو شده است.

    دانشکده‌های داروسازی که در این مقاله معرفی شده‌اند به‌ خاطر آموزش در کلاس جهانی، امکانات پیشرفته و طیف متنوعی از دوره‌ها شهرت دارند. دانشجویان می‌توانند با بررسی هر دانشگاه برای مهاجرت و گرفتن ویزای تحصیلی کانادا اقدامات لازم را انجام دهند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته داروسازی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت