بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ادبیات
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا یک مقصد ایده‌آل برای تحصیل در رشته ادبیات به خصوص ادبیات انگلیسی است. انتخاب بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ادبیات به شما کمک می‌کند تا قوانین اساسی دستور زبان انگلیسی را بشناسید تا بتوانید درک بهتری از ادبیات و ساختار آن به دست آورید. آشنایی با نویسندگان بزرگ انگلیسی زبان، ژانرهای ادبی، نحوه داستان سرایی و سایر موارد در دوره‌های تحصیلی ادبیات در دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان ارائه می‌شوند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ادبیات می‌پردازیم.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ادبیات

    شما با اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر کانادا در رشته ادبیات می‌توانید طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط به این رشته در ژانرهای مختلف از جمله شعر، نمایشنامه و نثر را آموزش ببینید. همچنین این فرصت را دارید که در زمینه خاصی از ادبیات مانند ادبیات کانادایی، مطالعات شکسپیر و ادبیات پسااستعماری به تخصص برسید. علاوه بر این، بسیاری از دوره‌های ادبیات انگلیسی فرصت‌هایی برای تحقیق و کارآموزی در مقاطع تحصیلی بالاتر مانند ارشد و دکتری را فراهم می‌کنند. دانشجویان با دریافت مدرک معتبر از دانشگاه‌های کانادا می‌توانند به عنوان نویسنده، معلم، زبان آموز، استاد دانشگاه، محقق، مترجم، ویراستار و سایر موقعیت‌های شغلی مشغول به کار شوند. پس قبل از اقدام برای تحصیل در کانادا بهتر است با بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ادبیات آشنا شوید:

    دانشگاه تورنتو

    دپارتمان ادبیات انگلیسی یک بخش آموزشی قوی از دانشکده هنر و علوم دانشگاه تورنتو محسوب می‌شود که تاکنون برنده جوایز مختلفی شده است. این دپارتمان همیشه متعهد به ایجاد ارتباط دانشگاه با دغدغه‌های مهم جامعه بوده است. علاوه برای دوره‌های معمول در ادبیات انگلیسی شامل ادبیات شکسپیر یا ادبیات دوره ویکتوریایی می‌شود، این دپارتمان دوره‌های تحصیلی جدیدی از جمله ادبیات کودکان، ادبیات بومی و ادبیات دیجیتالی را وارد برنامه آموزشی خود کرده است.

    دوره‌های تحصیلی ادبیات انگلیسی در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سه پردیس دانشگاه تورنتو از جمله سنت جورج، میسیساگا و اسکاربرو تدریس می‌شوند. همچنین دوره‌های بین رشته‌ای در هر دو سطح کارشناسی (مانند مطالعات کانادایی، مسیحیت و فرهنگ، مطالعات سینما، مطالعات زنان) و مقطع کارشناسی ارشد (ادبیات تطبیقی، نمایشنامه، مطالعات قرون وسطی) ارائه می‌شوند. این دوره‌ها چندین حوزه مطالعاتی مرتبط با ادبیات را ترکیب می‌کنند تا دانشجویان ارتباط بین حوزه‌های مختلف را بهتر درک کنند.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ادبیات است. دپارتمان زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه بریتیش کلمبیا به طور مداوم بین 20 دپارتمان برتر انگلیسی در جهان رتبه بندی می‌شود این دپارتمان دوره‌های تحصیلی مختلف را در تمام زمینه‌های زبان و ادبیات انگلیسی در مطالعات تاریخی و معاصر ارائه می‌دهد. دپارتمان زبان و ادبیات انگلیسی متعهد به ارائه متدهای آموزشی مترقی و نوآورانه است. این دپارتمان دوره‌های تحصیلی مختلف از کارشناسی تا دکتری را با گرایش‌های مختلف از جمله ادبیات تاریخی، ملی و فراملی، مطالعات فرهنگی، مطالعات ژانر، تئوری، رسانه، بلاغت و زبان شناسی انگلیسی ارائه می‌دهد.

    دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در زبان انگلیسی شامل بسیاری از حوزه‌های بین رشته‌ای مانند زبان شناسی، فیلم شناسی و ادبیات، فلسفه و سایر موارد هستند. دوره‌های کوآپ (Co-op) به طور ویژه طراحی شده‌اند تا دانشجویان را برای بازار کار آماده کنند. این دوره‌ها آموزش‌های تجربی و عملی مرتبط با دنیای واقعی را ارائه می‌دهند. همچنین مهارت‌هایی که دانشجویان می‌توانند در زمان تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا کسب کنند، باعث می‌شود تا در بازار کار موفق‌تر عمل کنند. فارغ التحصیلان رشته ادبیات انگلیسی رسانه‌ها، ارتباطات و هنر مشغول به کار می‌شوند.

    دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل

    دپارتمان ادبیات و زبان انگلیسی دانشگاه مک گیل که در مونترال و در ساختمان تاریخی مک کال قرار دارد، میزبان دوره‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادبیات انگلیسی است. دپارتمان ادبیات و زبان انگلیسی دانشگاه مک گیل یک جامعه بزرگ و پر جنب و جوش و در حال رشد از زبان آموزان از کشورهای مختلف است. تقریبا 900 دانشجو هر ساله در مقطع کارشناسی ادبیات انگلیسی ثبت نام می‌کنند. به طور متوسط 80 دانشجوی فارغ التحصیل کارشناسی در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری مک گیل ثبت نام می‌کنند. دانشجویان بین المللی این فرصت را دارند که جنبه‌های مختلف ادبیات جهان و مطالعات فرهنگی را با سمینار و تحقیقات خود کشف کنند.

    دوره‌های تحصیلی حوزه‌های مختلفی از جمله آثار خلاقانه هنرهای ادبی، ادبیات سینمایی، تلویزیونی و نمایشی را شامل می‌شوند. اساتید مجرب این دپارتمان به دانشجویان کمک می‌کنند تا درک انتقادی (منتقد ادبی) و مهارت‌های تجزیه و تحلیل و تفسیر متون ادبی خود را توسعه دهند. همچنین این دپارتمان میزبان تعدادی از پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و گروه‌های تحقیقاتی از جمله جایزه بین المللی شعر مونترال، جایزه هنر رمان نویسان، تئاتر انگلیسی زبان در کبک و TRACE است. این موضوع فرصت‌های خوبی را برای ورود به حوزه‌های نویسندگی، شعر و سایر هنرها را برای دانشجویان جهت بهبود رزومه کاری و رسیدگی به علایق شخصی باز می‌کند.

    دانشگاه آلبرتا

    دپارتمان مطالعات انگلیسی و فیلم یکی از چهار بخش اصلی دانشگاه آلبرتا است که در سال 1908 ایجاد شد. این دپارتمان امروزه یکی از بزرگترین دانشکده‌های هنر، گروه ادبیات انگلیسی و مطالعات فیلم است که مکانی پویا برای مطالعه و یادگیری را فراهم می‌کند. اعضای هیئت علمی این دپارتمان در حوزه تخصصی خود شناخته شده هستند و آموزش‌های نوآورانه‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. اعضای هیئت علمی دپارتمان مطالعات انگلیسی و فیلم شامل سه عضو انجمن سلطنتی کانادا، یک کرسی تحقیقاتی سطح یک کانادا و بسیاری از معلمان برنده جایزه می‌باشد.

    دپارتمان مطالعات فیلم و زبان انگلیسی در دانشگاه آلبرتا میزبان دوره‌های تحصیلی هیجان انگیز و پویاست که همگی بر موضوعات جدید و نوظهور تاکید دارند. دانشجویان می‌توانند در مقطع کارشناسی ادبیات انگلیسی، نویسندگی خلاق و مطالعات فیلم پذیرش بگیرند. دوره‌های ارشد و دکتری گزینه‌های مبتنی بر پایان نامه را در رمان، شعر، مطالعات فیلم و رسانه ارائه می‌دهند. به طور کلی، دانشجویان می‌توانند ادبیات قرون وسطی، ادبیات کانادایی، ادبیات بومی و ادبیات کودکان را مورد مطالعه قرار دهند. دانشجویان در تمام سطوح تحصیلی، واجد شرایط شرکت در مسابقات نویسندگی، نقد و سایر موارد دانشگاه آلبرتا هستند که هر ساله برگزار می‌شوند.

    دانشگاه کلگری

    دانشگاه کلگری یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ادبیات است. دپارتمان ادبیات انگلیسی این دانشگاه متشکل از تقریبا 30 عضو هیئت علمی تمام وقت است که در هر دو زمینه ادبیات کلاسیک و ادبیات مدرن به تدریس و تحقیق می‌پردازند. مطالعه زبان انگلیسی در این دپارتمان به دانشجویان یک پایه قوی برای کاوش در دنیای ادبیات ارائه می‌دهد. دپارتمان انگلیسی کنجکاوی فکری دانشجویان را تقویت می‌کند و گفتار، نوشتار و تفکر انتقادی آن‌ها را توسعه می‌دهد. هدف این دپارتمان آماده کردن دانشجویان برای تبدیل شدن به متخصصان و افراد خلاق برای توسعه فکری جامعه است. دانشگاه کلگری از جمله گزینه‌های برتر برای مهاجرت به کانادا در جهت تحصیل می‌باشد.

    دوره‌های ادبیات انگلیسی دانشگاه کلگری شامل سه دوره از جمله «ادبیات انگلیسی»، «مطالعات قرون وسطی، رنسانس و اصلاحات» و «نویسندگی خلاق» است. دوره نویسندگی خلاق یکی از برنامه‌های آموزشی موفق دانشگاه کلگری است. این دوره تحصیلی توسط نویسندگان برجسته آموزش داده می‌شود که تحسین ملی و بین المللی را به خود دیده است. همچنین دانشگاه کلگری تجربه کاری مرتبط با شغل را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. دانشجویان در دوره‌های کوآپ (co-op) شرکت می‌کنند تا نحوه جستجوی شغل، ایجاد یک رزومه قوی و ارائه بهترین عملکرد خود در هنگام مصاحبه را یاد بگیرند. این موضوع می‌تواند به موفقیت دانشجویان در پیدا کردن شغل مناسب کمک زیادی کند.

    دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو

    دپارتمان زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه واترلو دوره‌های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد که مطالعه ادبیات، بلاغت، نویسندگی حرفه‌ای و رسانه‌های دیجیتال را پوشش می‌دهد. اساتید این دپارتمان در زمینه‌های فوق شهرت ملی و بین المللی دارند و جوایز بسیاری را دریافت کرده‌اند. دانشجویان می‌توانند مدرک Honors را با تخصص در نویسندگی خلاق، مطالعات رسانه‌های دیجیتال، ادبیات جهانی یا نویسندگی فنی دریافت کنند. اگر هم دانشجویان می‌خواهند تحصیل را با تجربه کاری ترکیب کنند، این امکان را دارند مدرک زبان انگلیسی Honors را با دوره کوآپ (co-op) ادغام کنند.

    در این دانشکده دانشجویان با دنیای مطالعات انگلیسی آشنا می‌شوند و مهارت‌های نوشتاری، انتقادی و دانش فرهنگی خود را توسعه می‌دهند. از آنجایی که تعداد نفرات هر کلاس بین 25 تا 40 است، نسبت استاد به دانشجو بیشتر از موسسات دیگر است. این موضوع می‌تواند ارتباط استاد با دانشجو را قوی‌تر کند و هر استاد به صورت شخصی فعالیت هر دانشجو را نظارت کند. فارغ التحصیلان دانشگاه واترلو می‌توانند بعد از تحصیل در موقعیت‌های شغلی مختلف کار پیدا کنند مهارت‌های خود در دنیای واقعی نشان دهند.

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ادبیات در یک نگاه

    در جدول زیر می‌توانید بهترین دانشگاه کانادا در رشته ادبیات طبق نظام رتبه بندی کیو اس 2024 را بررسی کنید:

    بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ادبیات در یک نگاه

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    تحصیل ادبیات انگلیسی در کانادا می‌تواند یک تجربه ارزشمند و غنی باشد. انتخاب بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ادبیات می‌تواند‌ دانشجویان را در معرض سطح بالایی از آموزش، مهارت‌ها و موقعیت‌های عملی قرار دارد. با دریافت مدرک معتبر طیف وسیعی از مشاغل در زمینه‌هایی مانند آموزش، انتشارات، روزنامه نگاری و رسانه پیش روی دانشجویان قرار دارد. با انتخاب دانشگاه مناسب می‌توانید بعد از تحصیل وارد بازار کار کانادا شوید برای اقامت دائم درخواست دهید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته ادبیات

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت