بهترین جاذبه های توریستی نیوزلند
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به نیوزلند

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    نیوزیلند کشوری برای تحسین مناظر طبیعی بکر، پارک‌های ملی فراموش ناشدنی و مقصدی پُر از ماجراجویی است. با انتخاب‌های زیادی که در اختیار دارید، تصمیم گیری در مورد اینکه ابتدا کدام یک از بهترین جاذبه های توریستی نیوزلند را ببینید کمی دشوار خواهد بود. فقط کافی است در این مقاله نگاهی به برترین جاذبه های گردشگری این کشور بیندازید. با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    تحصیل در نیوزلند

    پارک ملی آبل تاسمان (Abel Tasman National Park)

    پارک ملی ابل تاسمان

    محل پارک معروف ساحل آبل تاسمان (یکی از 9 پارک بزرگ مخصوص پیاده روی در نیوزیلند)، درست در نوک شمال غربی جزیره جنوبی در نیوزلند واقع شده است. پیاده روی فقط یکی از موارد هیجان انگیز در این پارک است. همچنین می‌توانید با کایاک به مشاهده آب‌های آرام و آبی اطراف پارک بپردازید و اگر خوش شانس باشید، ممکن است برخی از دلفین‌ها را نیز ببینید و در کنار خود با آن‌ها شنا کنید.

    خلیج جزایر (Bay of Islands)

    خلیج جزایر

    در فاصله سه ساعت رانندگی از اوکلند، منطقه زیبایی به نام خلیج جزایر قرار دارد. مسیرهای پیاده روی جزیره، آبشارهای خلوت، انبوهی از زندگی دریایی و سازه‌های صخره‌ای زیبا از مهم‌ترین جاذبه‌های خلیج هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند مشتاقانه منتظر آن باشند. برخی از بهترین جاذبه‌های توریستی این خلیج شامل جزیره کیپ برت، جزایر شوالیه‌های فقیر و شهرهای پائیا و راسل هستند.

    جزیره وایکه (Waiheke Island)

    جزیره وایکه

    برای رسیدن به یک مقصد فوق العاده محبوب به نام جزیره وایکه، سواری با کشتی از مرکز شهر اوکلند کافی است. سواحل دیدنی، تاکستان‌های زیبا و جنگل‌های سرسبز فراوان، سواحل دیدنی وایکه باعث شده است تا این جزیره به یکی از بهترین جاذبه های توریستی نیوزلند تبدیل شود. این جزیره از آنچه به نظر می‌رسد، بزرگ‌تر بوده و فعالیت‌های زیادی برای دیدن در یک سفر یک روزه را فراهم می‌کند.

    کیپ پالیزر (Cape Palliser)

    cape palliser

    دوستداران حیات وحش باید مراقب فُک‌های آبی باشند که در اطراف سواحل صخره‌ای کیپ پالیزر قرار دارند. اگر به دنبال کمی هیجان بیشتر هستید، از پله‌های سنگی که به فانوس دریایی کیپ پالیزر ختم می‌شود، بالا بروید. این مناظر باشکوه یک اثر ماندگار را در جان و دل شما به یادگار می‌گذارند.

    برج آسمان (Sky Tower)

    برج آسمان

    برج آسمان اوکلند، بلندترین بنای تاریخی ساخته شده توسط بشر در نیمکره جنوبی است و همچنین به دلیل چشم اندازهای چشمگیرش از خلیج هاوراکی مشهور است. کار ساخت این برج از سال 1994 شروع شد و در سال ۱۹۹۷ پایان یافت. ارتفاع برج آسمان ۳۲۸ متر است. تماشای غروب آفتاب در این مکان دیدنی با صرف یک وعده غذایی رویایی می‌تواند بسیار خاطره انگیز باشد.

    وای-او-تاپو (Wai-O-Tapu)

    وای او تاپو

    نیوزیلند گنجینه‌های زمین گرمایی زیادی برای کشف دارد. روتوروا جایی است که در آن بهترین جاذبه‌های زمین گرمایی را پیدا خواهید کرد. در میان فواره‌های شکوهمند آب، حوضچه‌های گِلی و دریاچه‌های آتشفشانی، سرزمین عجایب زمین گرمایی وای-او-تاپو معروف را خواهید یافت، مکانی که به دلیل نیروهای هیجان انگیز طبیعت و آب‌های گرم منحصر به فردش مشهور است.

    کوه مونگانوی (Mount Maunganui)

    کوه مونگانوی

    اگر که از منطقه خلیج پلنتی عبور کنید کوه مونگانوی که به عنوان یکی از بهترین جاذبه های توریستی نیوزلند شناخته می‌شود، قطعاً ارزش دیدن را دارد. چشم اندازهای فوق العاده بندر تائورانگا از بالای کوه مونگاتوی دیده می‌شوند. در این مکان می‌توانید ساعت‌ها کمپ بزنید و از مناظر بکر اطراف کوه لذت فراوان ببرید. فقط یادتان باشد، حتماً وسائل کوهنوردی به همراه داشته باشید.

    دریاچه تاپو (Lake Taupo)

    دریاچه تاپو

    برای دیدن بزرگ‌ترین دریاچه کشور به وسط جزیرۀ شمالی بروید. این گوهر برجسته، معروف به دریاچه تاپو، یک ایستگاه محبوب برای علاقه مندان به ورزش‌های آبی و مسافران ماجراجو است که مشتاقانه سعی دارند آب دریاچه را تجربه کنند. اگر از این مکان عبور می‌کنید، آبشارهای هوکا دریاچه تاپو، ارزش دیدن دارند.

    غارهای وایتومو(Waitomo Caves)

    غارهای وایتومو

    بازدیدکنندگان از سراسر جهان به غارهای وایتومو می‌روند تا نگاهی اجمالی به کرم‌های درخشان بومی که دیوارهای سنگ آهک زیرزمینی آن را روشن می‌کنند، بیندازند. می‌توانید از طریق یک تور تفریحی زیر زمینی، خود را در این ویترین طبیعی درخشان غرق کنید یا می‌توانید با غارنوردی، پیاده روی یا رفتن به یک سفر رفتینگ (قایق سواری در رودخانه های خروشان)، آدرنالین خالص را تجربه کنید.

    دریاچه واکاتیپو (Lake Wakatipu)

    دریاچه واکاتیپو

    واکاتیپو یک دریاچه یخی آبی است که عملاً محبوب‌ترین شهر توریستی نیوزیلند را در بر گرفته است. شهر «کوئین استون» مملوء از مناظر و فعالیت‌های پر شور است. به نظر می‌رسد دریاچه واکاتیپو در رأس متفاوت‌ترین جاهای دیدنی شهر قرار دارد و از بهترین جاذبه های توریستی نیوزلند است. این مکان برای برای پیاده روی، دوچرخه سواری و حتی پیک نیک بسیار عالی است.

    هوکیتیکا جرج (Hokitika Gorge)

    هوکیتیکا جرج

    تنگه هوکیتیکا جرج در منطقه ساحل غربی جزیره جنوبی واقع شده است و آب‌های آن رنگ فیروزه‌ای زیبایی دارند که دیدن آن در جاهای دیگر امکان پذیر نخواهد بود. در اطراف تنگه قدم بزنید تا از معجونی از آب‌های یخی، تخته سنگ‌های زیبا و پلانکتون‌های رنگارنگ (نوعی جانداران دریایی) شگفت زده شوید.

    جزیره تیریتیری ماتانگی (Tiritiri Matangi Island)

    جزیره تیریتیری ماتانگی

    جزیره تیریتیری ماتانگی در خلیج هاوراکی نیوزیلند واقع شده است. این جزیره پناهگاه حیوانات به ویژه پرندگان مختلف بومی و ساحلی است. این یک جزیره عاری از شکارچیان است، جایی که تعدادی از گونه‌های حیوانی در معرض خطر انقراض، در حال محافظت هستند.

    ساحل تونل (Tunnel Beach)

    ساحل تونل

    ساحل تونل واقع در جنوب دنیدن، به دلیل سواحل خلوت، تشکیل صخره‌های باورنکردنی و تونل‌های حفاری جذاب مشهور است. پیاده روی کوتاه در امتداد پیست حصارکشی شده نیز میسر است. همچنین، می‌توانید با عکاسی از این ساحل زیبا، خاطره فراموش ناشدنی را برای خود رقم بزنید.

    مهاجرت کاری به نیوزلند

    کوه‌های آلپ جنوبی (Southern Alps)

    کوه های آلپ جنوبی

    رشته کوه‌های آلپ جنوبی که تقریباً به طول کل جزیره جنوبی کشیده شده‌اند از بهترین جاذبه های توریستی نیوزلند هستند. این منطقه به همراه دریاچه‌های یخبندان و جنگل‌های دلربا، محل زندگی کوه آوراکی، کوه کوک، کوه آسپیرینگ و کوه توتوکو است. بکر بودن و زیبایی این منطقه در تمام جهان مثال زدنی است.

    مارلبرو (Marlborough)

    مارلبرو

    درست در انتهای جزیره جنوبی، منطقه مارلبرو را پیدا خواهید کرد. این منطقه به دلیل داشتن بزرگ‌ترین تاکستان‌های انگور، دره‌های دیدنی، رودخانه‌های پُر خروش و همچنین فرصت‌های خارق العاده برای پیاده روی و دوچرخه سواری مشهور است. برای رسیدن به مارلبرو باید با کشتی سفر کنید.

    یخچال طبیعی فرانتس یوزف (Franz Josef Glacier)

    یخچال طبیعی فرانتس

    افرادی که دوست دارند روی یخ راه بروند، یخچال طبیعی فرانتس یوزف انتخابی بی‌چون چراست. در حالی که در این منطقه هستید، قطعاً زمانی را برای بازدید از همسایه معروف دیگر فرانتس یوزف، یخچال فاکس (Fox Glacier) در نظر بگیرید. در حالی که فرانتس یوزف دارای مسیری شیب‌دار و جذابیت‌های طبیعی بیشتری است، یخچال فاکس به دلیل داشتن مسیری صاف و طولانی محبوب‌تر است.

    ساحل آب گرم (Hot Water Beach)

    ساحل آب گرم

    ساحل آب گرم یک گنجینه محلی است که ارزش دیدن دارد. این قطعه ساحلی با شن‌های طلایی و داشتن آب گرم، مطمئناً مسافرانی که مدتی را صرف آشنایی با زیبایی‌های طبیعی جزیره شمالی می‌کنند را دلخوش خواهد کرد. همراه خود بیل را فراموش نکنید! تا بتوانید چشمه آب معدنی حرارتی خود را حفر کنید و در بودن در آب گرم لذت ببرید.

    حفره‌ها و صخره‌های پنکیکی پوناکایکی (Punakaiki Pancake Rocks and Blowholes)

    حفره‌ها و صخره‌های پنکیکی پوناکایکی (Punakaiki Pancake Rocks and Blowholes)

    سنگ‌های پنکیکی پوناکایکی واقع در ساحل غربی جزیره جنوبی، از بهترین جاذبه های توریستی نیوزلند است. در این منطقه می‌تواند به تماشای دریای تاسمان نشست که از شکاف‌های عمودی صخره‌های سنگی آهکی به بیرون می‌شتابند. بهترین زمان برای تماشای این سرگرمی زنده از طبیعت، در مواقع جزر و مد است. مراقب دلفین‌های هکتور باشید که دوست دارند در آب‌های کم عمق نزدیک ساحل شنا کنند.

    دریاچه‌های نلسون (Nelson Lakes)

    دریاچه های نلسون

    دریاچه‌های نلسون در بدو شروع رشته کوه‌های آلپ جنوبی در جزیره جنوبی، مکانی هیجان انگیز برای گشت و گذار و ماجراجویی است. با وجود دریاچه‌های یخبندان، جنگل‌های راش قرمز و نقره‌ای و شبکه‌ای از رشته کوه‌های زیبا، این منطقه زیبا را می‌توان در یک پیاده روی چند روزه با توقف در کلبه‌های کوهستانی جستجو کرد. بازدیدکنندگان روزانه می‌توانند یکی از پیاده روی‌های کنار دریاچه‌های اطراف مانند دریاچه روتویتی یا روتوروا را امتحان کنند.

    باغ‌های همیلتون (Hamilton Gardens)

    باغ های همیلتون

    باغ‌های همیلتون با هر باغ دیگری که در نیوزلند متفاوت است. برخلاف باغ‌های موجود در شهرهای کوئین تاون، ولینگتون یا اوکلند، همیلتون از لحاظ زمین شناسی جزء باغ‌های گیاهشناسی محسوب نمی‌شود. در عوض، این پارک 54 هکتاری، فضایی دیدنی از 21 باغ است که نماد هنر و سنت‌های تمدن‌های مختلف از جمله مائوری، اروپایی و جنوب شرقی آسیایی است.

    رودخانه پلووروس (Pelorus River)

    رودخانه پلوروس

    رودخانه پلووروس که از بهترین جاذبه های توریستی نیوزلند است، بین پیکتون و نلسون قرار دارد. آب‌های سبز زمردی پلووروس برای قایقرانی و قایق سواری بسیار مناسب هستند. اگر فقط رانندگی می‌کنید، در پل رودخانه پلووروس توقف شوید تا در آن طرف پل بتوانید جنگل بومی این منطقه را کشف کنید.

    ته پاپا تونگراوا (Te Papa Tongarewa)

    ته پاپا تونگراوا

    دیدن شهر ولینگتون بدون بازدید از موزه ته پاپا تونگراوا انگار چیزی کم دارد! دیدن این موزه برای آشنایی با تاریخ محلی، فرهنگ مائوری و بسیاری از جنبه‌های مهم دیگر جامعه نیوزلند ضروری است. ته پاپا تونگراوا به معنای ظرف گنجینه‌هاست زیرا همانند ظرفی بزرگ توانسته گنجینه‌های تاریخی و هویتی نیوزلند را نشان دهد.

    صدای میلفورد (Milford Sound)

    صدای میلفورد

    شاید مشهورترین مکان طبیعی نیوزیلند، صدای میلفورد باشد که در ساحل جنوب غربی جزیره جنوبی قرار دارد. این محیط بکر با دریاچه‌های درخشان که با یخچال‌های سر به فلک کشیده و صخره‌های پوشیده از برف، هم مرز هستند. بهتر است صدای میلفرود در یک سفر دریایی یا یک تجربه کایاک سواری مورد بازدید قرار گیرد. این منطقه زیبا را می‌توان در یک سفر یک روزه از کوئین استون یا ته آنا کشف کرد.

    کلام آخر

    بهترین جاذبه های توریستی نیوزلند را در بالا معرفی کردیم، اکنون می‌توانید با در دست داشتن لیستی از جاهای دیدنی این کشور زیبا، سفری به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. همه چیز در این نیوزلند به مکان های طبیعی ختم می‌شود زیرا این کشور بیش از هر چیز دیگری، به طبیعت به عنوان عامل بقای روحی و معنوی انسان نگاه می‌کند.

    اگر قصد سفر به نیوزلند را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای توریستی نیوزلند مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمائید.

    سوالات متداول بهترین جاذبه های توریستی نیوزلند

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت