بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر مبتدی هستید و می‌خواهید انگلیسی را روان صحبت کنید یا در در حال یادگیری مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی هستید، این امکان را دارید تا از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی بهره‌مند شوید. استفاده از اپلیکیشن می‌تواند هم مقرون به صرفه و هم کاربردی باشد. شما نیازی به ثبت نام در آموزشگاه زبان ندارید و می‌توانید در فضای آرام خانه به آموزش زبان با استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی همراه مشغول شوید؛ اما یکی از مشکلاتی که اغلب زبان آموزان با آن مواجه هستند، انتخاب یک برنامه مناسب از میان هزاران اپلیکیشن مختلف است. ما در این بررسی به شما بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی را معرفی می‌کنیم تا همین امروز بتوانید یادگیری زبان را شروع کرده و برای پروسه مهاجرت تحصیلی یا کاری و... خود را آغاز نمایید.

    12 اپلیکیشن برتر برای آموزش زبان انگلیسی

    استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه می‌تواند یک راه خودآموزی باشد. شما با نصب و دانلود یک برنامه آموزشی می‌توانید مرحله به مرحله جلو بروید و مهارت‌های چهارگانه خود را از جمله اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ توسعه دهید. پس اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، یکی از اپ‌های آموزش انگلیسی را دانلود کنید تا مهارت زبان خود را بهبود ببخشید.

    1- دولینگو (Duolingo)

    1- دولینگو (Duolingo)

    دولینگو امروزه محبوب‌ترین برنامه یادگیری زبان انگلیسی در جهان است و یک برنامه فوق العاده برای مبتدیان محسوب می‌شود. این اپلیکیشن با بیش از 500 میلیون کاربر که در آن ثبت نام کرده‌اند، یک برنامه سرگرم کننده و اعتیاد آور است. دولینگو در بخش‌های اسپیکینگ، لیسنینگ و گرامر بسیار کاربردی و موثر است. درس‌های دولینگو از طیف وسیعی از فعالیت‌ها تشکیل شده‌اند و با سبک یادگیری کاربران سازگار هستند.

    سیستم یادگیری مبتنی بر بازی در این برنامه نیز به شما کمک می‌کند تا با صرف 20 دقیقه در روز به سرعت زبان انگلیسی را یاد بگیرید. تمرینات دولینگو برای کمک به کاربران در یادگیری موثر کلمات و واژگان جدید طراحی شده‌اند. شما بعد از مدتی به کلمات، عبارات و دستور زبان جدید انگلیسی تسلط پیدا کنید. شما حتی بعد از طی کردن هر مرحله، پاداش دریافت می‌کنید. از این طریق می‌توانید برای هر مرحله از آموزش و بازی، انگیزه بالایی داشته باشید.

    دولینگو پیشرفت روزانه شما را دنبال می‌کند و در پایان هر درس یک گزارش پیشرفت ارائه می‌دهد. کاربران دولینگو پلاس (Duolingo Plus) همیشه می‌توانند مراحل درسی خود را ذخیره کنند و بعدها آنها را به صورت آفلاین مرور نمایند. شما می‌توانید با دانلود دولینگو از اپ استور یا گوگل پلی، از این اپلیکیشن کاربردی نهایت استفاده را ببرید. با بیش از 42 میلیون کاربر فعال ماهانه، بسیاری از زبان آموزان این برنامه را از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی می‌دانند.

    • قیمت: رایگان
    • دستگاه‌ها: اندروید، آیفون، آیپد، وبسایت

    2- بولدوُیس (BoldVoice)

    2- بولدوُیس (BoldVoice)

    بولدوُیس یک برنامه تلفظ لغات است که به انگلیسی زبانان کمک می‌کند تا تلفظ صحیح را آموزش ببینند. با بولدوُیس می‌توانید تلفظ کلمات را تمرین کنید و از طریق فناوری پیشرفته تشخیص گفتار، در مورد دقت و درستی تلفظ خود بازخورد دریافت کنید. این برنامه به شما کمک می‌کند تا صداها و آواهایی که برای شما دشوار هستند را با آموزش‌های ویدیویی از اساتید مجرب بهبود بخشید.

    بولدوُیس از یکسری درس‌های کوچک تشکیل شده است که قابل شخصی ‌سازی هستند، بنابراین می‌توانید بر جنبه‌هایی از تلفظ آمریکایی که برای شما چالش برانگیز هستند و در آن ضعف دارید، تمرکز کنید. تنها 15 دقیقه تمرین در روز با برنامه بولدوُیس می‌تواند به شما کمک کند تا تسلط خود را در تلفظ درست لغات به سطح بالاتری ببرید و به راحتی بتوانید به انگلیسی صحبت کنید.

    • قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای
    • دستگاه‌ها: اندروید، آیفون، آیپد

    3- لیلی‌پد (LillyPad)

    3- لیلی‌پد (LillyPad)

    لیلی‌پد یک وب سایت و اپلیکیشن فوق العاده است که برای کمک به زبان آموزان برای دسترسی بیشتر به مطالعه زبان انگلیسی و بهبود توانایی‌های افراد در خواندن طراحی شده است. آموزش انگلیسی از طریق این برنامه برای افراد مبتدی و متوسط ارائه می‌شود. سپس شما این امکان را دارید برای مهارت زبان انگلیسی پیشرفته اقدام کنید. هزاران کتاب رایگان برای بهبود مهارت‌های زبانی شما از طریق داستان وجود دارند. لیلی گلد (Lilly's Gold) در نوشتن، املا، تلفظ، خواندن، گوش دادن، واژگان، تمرینات تکرار و سایر موارد می‌تواند به پیشرفت شما کمک زیاد کند.

    • قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای
    • دستگاه‌ها: اندروید

    4- رُزتا استون (Rosetta Stone)

    4- رُزتا استون (Rosetta Stone)

    رُزتا استون یکی از جالب‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است. این اپ یک برنامه تعاملی و یادگیری انگلیسی است که به تدریج کاربر را از طریق آموزش مبتنی بر بازی راهنمایی می‌کند. رُزتا استون قادر است کلمات و عبارات جدید بسیاری را به شما آموزش دهد. علاوه بر دروس اصلی و محتواهایی که با جایزه همراه هستند، رُزتا استون دارای جلسات آموزشی اختیاری و یک ویژگی جدید پخش زنده (استریمینگ) است. شما می‌توانید با افراد بومی صحبت کنید و زبان انگلیسی خود را توسعه دهید. این یک روش بسیار فراگیر است که به شما کمک می‌کند تا مهارت خود را در بخش‌های چهارگانه زبان افزایش دهید.

    • قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای
    • دستگاه‌ها: اندروید، آیفون، آیپد، وب سایت

    5- بوسو (Busuu)

    5- بوسو (Busuu)

    بوسو یکی از بهترین اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی است که برای یادگیری در سطح مبتدی به شدت توصیه می‌شود. بوسو در سال 2021 توسط وبسایت ایندیپندنت به عنوان بهترین برنامه یادگیری زبان انگلیسی انتخاب شده است. این برنامه توسط زبان شناسان طراحی شده است، به طوری که از تعامل انسانی و آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد تا به شما کمک کند زبان را سریع‌تر یاد بگیرید. این برنامه توانسته 12 زبان رایج جهان را پوشش دهد و خدمات آموزشی خود را در اختیار بیش از 90 میلیون زبان آموز قرار دهد.

    دروس آموزشی اپلیکیشن بوسو شامل مهارت‌های اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ است. بوسو می‌توانید با افراد بومی انگلیسی زبان صحبت کنید تا قدرت مکالمه خود را افزایش دهید. شما همچنین کلمات مفید انگلیسی را یاد خواهید گرفت که می‌توانید در موقعیت‌های واقعی از آنها استفاده کنید. در حقیقت، بوسو یکی از معدود برنامه‌های آموزش آفلاین انگلیسی است که به شما امکان می‌دهد بدون اتصال به اینترنت، مراحل درسی خود را دانلود کنید و از هر کجا و هر زمان به آموزش زبان مشغول شوید.

    با مشاهده افزایش درصد امتیازات خود و مشاهده رنگ هر واحد درسی که تکمیل می‌کنید، این امکان را دارید پیشرفت خود را در دوره‌های آموزشی بوسو به صورت بصری دنبال کنید. علاوه بر این، بوسو گزارش پیشرفت هفتگی را برای شما ارسال می‌کند که به شما می‌گوید در 7 روز گذشته چه مباحثی را آموزش دیده‌اید.

    تیم بوسو به طور منظم اثربخشی روش یادگیری اپلیکیشن خود را اندازه گیری می‌کند. آن‌ها یک مطالعه را با یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه سیتی نیویورک و دانشگاه کارولینای جنوبی برای اندازه گیری نتایج یادگیری محصولتشان انجام دادند. این مطالعه نشان داد که 22 ساعت بوسو معادل یک ترم دانشگاهی برای تحصیل در رشته آموزش زبان است. متقاضیان بسیاری بوده‌اند که برای پروسه آموزش و اخذ مدرک زبان، آن هم برای کسب مهارت در حد آکادمیک و تحصیل در کانادا، استرالیا، آمریکا و... از این اپلیکیشن استفاده کرده‌اند.

    • قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای
    • دستگاه‌ها: اندروید، آیفون، آیپد، وب سایت

    6- ایمپرو انگلیش (Improve English)

    6- ایمپرو انگلیش (Improve English)

    ایمپرو انگلیش یک اپلیکیشن محبوب برای یادگیری زبان انگلیسی است. برای کسانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان جدید هستند، درس‌های مرحله به مرحله این اپ به شما در بهبود مهارت‌های انگلیسی کمک می‌کند. ایمپرو انگلیش را باید یکی از بهترین برنامه‌های واژگان انگلیسی برای یادگیری کلمات جدید دانست. این برنامه از یک الگوریتم علمی پیروی می‌کند که باعث می‌شود کلمات جدید، گرامر و املا را به روشی موثر یاد بگیرید.

    ایمپرو انگلیش برای کسانی طراحی شده است که درک اولیه‌ای از زبان انگلیسی دارند و می‌خواهند دایره لغات، اسپیکینگ، ریدینگ و مهارت‌های رایتینگ خود را بهبود بخشند. دوره‌های ارائه شده در این برنامه به شما کمک می‌کند تا در آزمون‌های ورودی مانند CAT، GRE، GMAT، IELTS و TOEFL نمره خوبی کسب نمایید. این دوره‌ها از قالب فلش کارتی استفاده می‌کنند که کلمه یا عبارت و تعریف آن را به کاربر ارائه می‌دهند. نسخه حرفه‌ای (پولی) این برنامه دارای انبوهی از محتوای با کیفیت خوب است که دایره لغات شما را گسترش می‌دهد. زبان آموزان همچنین می‌توانند برای بر پیشرفت خود نظارت دارند و از اپلیکیشن گزارش پیشرفته دریافت کنند.

    • قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای
    • دستگاه‌ها: اندروید، آیفون، آیپد، وب سایت

    7- ممرایز (Memrise)

    7- ممرایز (Memrise)

    ممرایز یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است که سطح مبتدی تا پیشرفته را ارائه می‌دهد. سیستم یادگیری این اپ به صورت بصری طراحی شده است که فرآیند یادگیری را سرگرم کننده، آسان و حتی اعتیاد آور می‌کند. دوره اول آموزش زبان انگلیسی ممرایز شامل واژگان عملی، درس‌های مربوط به دستور زبان و عبارات مفید هستند تا سطح مکالمه زبان آموز را توسعه دهد. ویژگی «Learn with Locals» محبوب‌ترین تجربه یادگیری است که به شما کمک می‌کند تا زبان را به خوبی انگلیسی زبانان یاد بگیرید.

    ممرایز به مکالمه انگلیسی در سریع‌ترین زمان ممکن تمرکز دارد. تمرین اسپیکینگ به جلسات کوتاه تقسیم شده است تا کاربر از حجم زیاد محتوا خسته نشود. ممرایز شما را گام به گام راهنمایی می‌کند تا بتوانید زبان را شیوه‌ای کاربردی یاد بگیرید. در میان بهترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی، ممرایز به دلیل رویکرد منحصر به فرد خود متمایز است.

    • قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای
    • دستگاه‌ها: اندروید، آیفون، آیپد، وب سایت

    8- بابل (Learn English with Babbel)

    8- بابل (Learn English with Babbel)

    بابل یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای آموزش زبان انگلیسی است که تمرکز زیادی روی  لغات و گرامر دارد. این برنامه بیشتر بر کسب مهارت‌های اساسی مکالمه تمرکز دارد. بابل همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا با تکرار عبارات، یک زبان جدید را به سرعت یاد بگیرند. این برنامه دارای 4 رویکرد مختلف از جمله تشخیص صدا، تشخیص تصویر، املا و پر کردن جاهای خالی است.

    بابل به جای کمیت، بر کیفیت یادگیری شما تمرکز دارد. این اپلیکیشن همچنین از یک سیستم هدف گذاری سفارشی بهره می‌برد که به کاربران اجازه می‌دهد تا در حین یادگیری زبان انگلیسی یکسری معیار مشخص را تعیین کنند و بر پیشرفت خود نظارت داشته باشند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه خود را معرفی کنید، غذا سفارش دهید و خود را برای یک مسافرت هیجان انگیز آماده کنید. پس اگر هدف شما یادگیری موثر واژگان جدید است، اپلیکیشن بابل را دانلود کنید.

    • قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای
    • دستگاه‌ها: اندروید، آیفون، آیپد، وب سایت

    9- لینگوپی (Lingopie)

    9- لینگوپی (Lingopie)

    اگر شما تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی را ترجیح می‌دهید، اپلیکیشن لینگوپی برای شما مناسب خواهد بود. با لینگوپی ابتدا یک فیلم یا برنامه تلویزیونی را به زبان انگلیسی انتخاب می‌کنید. سپس زیرنویس‌ها روی صفحه ظاهر می‌شوند و اگر روی کلمه یا عبارتی کلیک کنید یا ضربه بزنید، ترجمه آن را به انگلیسی مشاهده خواهید کرد. در پایان، تمام کلمات یا عباراتی مربوط به فیلم‌ها را دریافت می‌کنید تا ببینید آیا می‌توانید آن‌ها را به خاطر بسپارید یا خیر.

    آموزش زبان انگلیسی در برنامه لینگوپی بر اساس موقعیت‌های دنیای واقعی ارائه می‌شوند و شبیه‌ سازی دنیای واقعی به شما در روند یادگیری کمک شایانی می‌کند. این پلتفرم بر ارزش یک رویکرد تفریحی-بازی برای یادگیری زبان تأکید می‌کند. به همین خاطر است که آهنگ‌های صوتی و فعالیت‌های تعاملی را با بازی و سرگرمی ارائه می‌دهد. یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های اپلیکیشن لینگوپی این است که می‌تواند توسط افراد مختلف با سطح زبان متفاوت استفاده شود. به عنوان مثال، کودکانی که قبلا سطح خاصی از مهارت در خواندن و نوشتن را آموزش دیده بودند یا کاربران مسن که تازه به دنبال آموزش زبان هستند، از این برنامه نهایت استفاده را خواهند برد. متقاضیان بسیاری بوده‌اند که برای پروسه آموزش و اخذ مدرک زبان، آن هم برای کسب مهارت در حد آکادمیک و تحصیل در استرالیا، کانادا، آمریکا و... از این اپلیکیشن استفاده کرده‌اند.

    • قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای
    • دستگاه‌ها: اندروید، آیفون، آیپد

    10- لرن انگلیش گرامر (Learn English Grammar)

    10- لرن انگلیش گرامر (Learn English Grammar)

    لرن انگلیش گرامر یک برنامه ساده برای یادگیری زبان انگلیسی است که به منظور بهبود گرامر توسعه داده است. اگر دوست دارید گرامر انگلیسی خود را به روشی دقیق و اصولی تقویت کنید، این یک اپلیکیشن بسیار عالی خواهد بود. لرن انگلیش گرامر توانسته 12 موضوع گرامری را با 20 فعالیت موضوعی برای زبان آموزان انگلیسی در تمام سطوح ارائه دهد. اما اگر به دنبال یافتن اشتباهات گرامری هستید، گرامرلی (Grammarly) بهترین گزینه برای شماست.

    • قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای
    • دستگاه‌ها: اندروید، آیفون و آیپد

    11- هلو انگلیش (Hello English)

    11- هلو انگلیش (Hello English)

    هلو انگلیش یک اپلیکیشن محبوب برای یادگیری زبان انگلیسی است. این اپلیکیشن بزرگترین پلتفرم آموزش رایگان مهارت گفتاری انگلیسی با بیش از 55 میلیون زبان آموز است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا انگلیسی را از 23 زبان مادری یاد بگیرید و بهبود دهید. این اپلیکیشن دارای 475 برنامه درسی صوتی و تصویری تعاملی، پشتیبانی آفلاین، فرهنگ لغت 10 هزار کلمه‌ای است. همچنین از برخی روش‌های آموزشی هلو انگلیش مانند اخبار روزانه، کلیپ‌های صوتی و تصویری و حتی کتاب‌های الکترونیکی بسیار سرگرم کننده هستند. اپلیکیشن هلو انگلیش تمامی نیازهای یادگیری زبان انگلیسی زبان آموزان را در محیطی مفرح و امن برطرف می‌کند.

    • قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای
    • دستگاه‌ها: اندروید، آیفون، آیپد

    12- ای‌ال‌اس‌اِی اسپیک (ELSA Speak)

    12- ای‌ال‌اس‌اِی اسپیک (ELSA Speak)

    ای‌ال‌اس‌اِی اسپیک به شما یاد می‌دهد که انگلیسی را روان صحبت کنید. ELSA بهترین برنامه انگلیسی زبان جهان است که به شما کمک می‌کند مانند یک آمریکایی صحبت کنید. این برنامه از فناوری تشخیص گفتار پیشرفته انگلیسی استفاده می‌کند تا تلفظ صحیح کلمات را تحلیل کند. ای‌ال‌اس‌اِی اسپیک به شما می‌آموزد که چگونه اصطلاحات رایج، عبارات آمریکایی و مکالمه روزانه به زبان انگلیسی را به درستی تلفظ کنید. برنامه‌های درسی این اپلیکیشن توسط اساتید مجرب طراحی شده‌اند. سریعترین راه برای تقویت زبان این است که هر روز به مدت 10 دقیقه مکالمه انگلیسی را با ELSA تمرین کنید.

    • قیمت: رایگان با خریدهای درون برنامه‌ای
    • دستگاه‌ها: اندروید، آیفون و آیپد

    کلام آخر

    بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی می‌توانند راهی عالی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی یا تقویت مهارت‌های چهارگانه باشند. بیشتر برنامه‌های یادگیری زبان در وب و موبایل موجود هستند که دانشجویان می‌توانند در هر زمان و هر مکان از آن‌ها استفاده کنند. ما بهترین برنامه‌ها را برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کرده‌ایم که مفید، سرگرم کننده و رایگان هستند. پس اگر به دنبال بهترین روش برای یادگیری انگلیسی هستید که هم موثر و هم سرگرم کننده باشد، برنامه‌هایی که در این مقاله نام برده شدند، بهترین گزینه خواهند بود.

    سوالات متداول بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-06-14

    در مورد استفاده از فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دکتری حقوق خصوصی در امریکا یا کانادا نیاز به کمک دارم

    2023-06-27

    سلام. ما فقط تا مقطع دکتری اقدام داریم

    مشاوره رایگان مهاجرت