برگزاری آزمون آنلاین IELTS در سال 2023
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مدرک زبان

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    از ابتدای سال 2020 میلادی به بعد و همزمان با انتشار ویروس و همه گیری کرونا در کلیه نقاط جهان، برای کنترل و جلوگیری از انتشار این ویروس، بسیاری محدودیت‌های تردد و حضور در جامعه، سفر بین کشورها و... اعمال گردید؛ از جمله آنکه کلیه امتحانات و آزمون‌های اخذ مدرک زبان از جمله آزمون IELTS، تافل و... جلسات حضوری آزمون خود را کنسل نموده‌ و شروع به برگزاری آنلاین این آزمون‌ها کرده‌اند. همچنین بسیاری از دانشگاه‌ها و چه بسا برترین دانشگاه‌های هر مقصد برتر تحصیلی نیز حتی شروع به پذیرش آزمون‌های زبان دیگر مانند دولینگو و... نیز کرده‌اند. ما در این مطلب صرفا به بررسی برگزاری آزمون آیلتس آنلاین خواهیم پرداخت که برای مقاصد انگلیسی زبان و حتی غیر انگلیسی زبان برای تحصیل، کار و... کاربرد دارد. از جمله برای تحصیل در کانادا، استرالیا، آمریکا و غیره. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    شرایط برگزاری آزمون آنلاین IELTS

    شرایط برگزاری آزمون آنلاین IELTS

    طبق اشاره‌ای که شد، بحرانی که از ابتدای سال 2020 گریبان‌گیر کل جهان شده بود، باعث شده که برنامه‌ریزی بسیاری از افرادی که برای گذراندن این آزمون‌ها آماده شده بودند به تاخیر بیفتد. بنابراین بسیاری از برگزار کنندگان آزمون‌های حضوری اقدام به برگزار آزمون‌های آنلاین در شرایط جدید و تحت ضوابط خاص خود شده بوده‌اند. همچنین در کنار برگزاری آزمون‌های زبان انگلیسی اصلی مانند همین آیلتس یا آزمون تافل، آزمون‌های آنلاین دیگری مانند دولینگو نیز در بین آزمون‌های زبان محبوبیت خاصی پیدا کرد که آزمونی از لحاظ سختی، نحوه برگزاری و نحوه ارزیابی، کمی ساده‌تر است و یا حداقل اینطور می‌توان گفت که متقاضی احساس راحتی بیشتری داشته است. اما آزمون آیلتس که آزمون بسیار مهمی در بین آزمون‌های زبان معتبر بین المللی است، از قافله برگزاری آزمون‌های آنلاین عقب نمانده و در گذشته یعنی همان اوایل سال 2020 میلادی اعلام نمود که امکان ثبت نام آنلاین این آزمون را برای دانشجویان از جمله دانشجویان بین‌المللی فراهم خواهد کرده است و حتی در زمان‌های بعدتر از تاریخ مذکور، نوعی جدیدتر و بهینه‌تر از آزمون آنلاین آیلتس را از انتهای سال 2021 و ابتدای سال 2022 میلادی شروع به برگزاری کرده و نکته‌ی جالب دیگر این آزمون بهینه یافته نسبت به اول شروع برگزاری، این بوده که نتیجه را بین 3 الی 5 روز می‌تواند به متقاضی ارائه دهد.

    IELTS Indicator یا همان آزمون آنلاین آیلتس در حال حاضر این آزمون بیشتر برای آزمون آیلتس آکادمیک برگزار می‌شود و بیشتر برای استفاده دانشجویان و متقاضیان مهاجرت به کانادا، آمریکا، استرالیا و... است. البته دقت داشته باشید که برخی از دانشگاه‌های دنیا تنها نمره آزمون کلاسیک آیلتس (حضوری) را حتی در آن زمان صرفا قبول داشته و نمره آزمون آیلتس آنلاین هنگام پذیرش مورد تایید قرار نمی‌گرفتند. البته در مطلبی نیز لیست کامل دانشگاه‌هایی که نمره آزمون آیلتس آنلاین برای پذیرش قبول می‌کنند را به تفکیک کشورها قرار داده‌ایم. در آن زمان همچنین دانشجویان متقاضی می‌بایست در صورت هرگونه اعلامیه مبنی بر برگزاری آزمون به صورت حضوری در این آزمون به همان شیوه قدیم ثبت نام و شرکت می‌کردند.

    آزمون آیلتس آنلاین همانند آزمون آیلتس اصلی و حضوری ، چهار مهارت زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن را مورد بررسی قرار می‌دهد. برای شروع آزمون شما به اینترنت و یک کامپیوتر که مجهز به اسپیکر، وب کم و هدفون بوده، نیاز دارید. مدت زمان آزمون برای بخش‌های مهارت‌های شنیدن، خواندن و نوشتن 2 ساعت و 45 دقیقه است و بخش مکالمه از این آزمون‌ها جدا شده و آزمون بخش مکالمه از طریق تماس تصویری با متقاضی برگزار و ارزیابی می‌شود. هزینه آزمون آیلتس آنلاین 149 دلار آمریکا است که نسبت به آزمون حضوری 76 دلار آمریکا ارزان‌تر است. همچنین نتیجه این آزمون حداکثر هفت روز بعد از آزمون اعلام می‌شود.

    اعتبار آزمون آنلاین IELTS در حال حاضر

    اعتبار آزمون آنلاین IELTS در حال حاضر

    در حال حاضر و به ویژه با شروع سال 2023 میلادی، کلیه موارد و توضیحاتی که در بندهای پیشین داده شده، به چالش کشیده شده است. چه بسا که از همان اواسط سال 2022 میلادی که بحران کرونا در همه کشورها، تقریبا تا حد بسیار زیادی رفع یا بهبود بخشیده شده بود، مقبولیت آزمون‌های آنلاین از جمله آزمون‌های اصلی زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل کمی زیر سوال رفته و برای آزمون‌هایی مانند دولینگو، این مقبولیت با سرعت بیشتری توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشورهای مختلف رد شده است. اما در حال حاضر و عمدتا با شروع سال 2023 میلادی، آزمون‌های زبان آنلاین حتی برای آزمون‌های اصلی زبان انگلیسی یعنی آیلتس و تافل تقریبا توسط اکثر دانشگاه‌های مقاصد محبوب و اصلی برای مهاجرت تحصیلی دیگر مورد قبول نیست و این محدود شدن تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی رو به روز در حال افزایش است؛ به طوری که در حال حاضر که در ماه اول سال 2023 میلادی در حال نگارش این مطلب بوده، باید گفت که در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و... تعداد دانشگاه‌هایی که همچنان این آزمون‌های زبان را قبول کرده انگشت شمار یا بسیار کم شده و همان تعداد محدود دانشگا‌ه‌‌‌‌ها هم باید گفت که حتی به چند هفته نخواهد کشید که آن‌ها هم این شرایط یعنی قبول کردن مدارک زبان آنلاین را قبول کنند. بنابراین بهتر است هنگام اقدام برای هر دانشگاه یا مرکز آموزشی و در هر کشوری، حتما درباره موضوع‌های بررسی شده در این مطلب اطلاعات کامل را دریافت کنید. 

    • جهت دریافت مشاوره رایگان یا اقدام برای تشکیل یک پرونده مهاجرتی قوی برای ویزای تحصیلی کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند با کارشناسان گروه مهاجرتی ادب ویزا در تماس باشید: 02171400111

    سوالات متداول برگزاری آزمون آنلاین IELTS در سال 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (6 پاسخ)
    2022-06-14

    چگونه در آزمون شرکت کنم

    2022-06-18

    سلام. از مراکز برگزاری آزمون اطلاع بگیرید.

    2022-06-11

    باسلام. آزمون ایلتس انلاین اکادمیک همچنان برگزار میشه؟

    2022-06-12

    سلام. بله

    2022-02-14

    سلام احتمال کنسل شدن امتحان به دلیل پبک جدید در اسفند هست؟

    2022-02-19

    سلام. اگه قرار باشه کنسل کنن حتما خودشون اعلام خواهند کرد

    2021-11-27

    باسلام. آزمون ایلتس انلاین اکادمیک همچنان برگزار میشه؟ ایا سفارت کانادا این ازمون قبول داره؟ چون پذیرش دانشگاه با دولینگو گرفتم و آیلتس رو فقط برای ارائه به سفارت میخوام. از چه مدت قبل باید ثبت نام و پرداخت کرد؟ ایا از داخل ایران میشه ازمون داد؟ آیا سخت‌گیری هاشون مثل دولینگو هست؟ چون چندبار به دلایل غیرقابل استنادی دولینگو انولید شدم هرچند درنهایت نمره مناسبی کسب کردم.

    2021-11-29

    سلام. پاسخ همه سوالاتتون بله است، فقط اینکه هزینه و زمان پرداخت رو موقع ثبت نام از سایت خودتان مطلع خواهید شد و از نظر سختگیری هم یک آزمون استاندارد سنجش دانش انگلیسی هست و پیچیدگی خاصی نداره، منتهی آیتلس آکادمی سخت تره و باید براش بخوبی آماده باشید.

    2021-08-19

    جهت مشاوره اخذ اقامت تحصیلی

    2021-09-13

    برای چه کشوری میخواهید اقدام کنید؟ در صورت تمایل تماس بگیرید تا کارشناسان ما بصورت رایگان بهتون مشاوره بدن

    2021-04-20

    سلام من برای ویزای کار نیاز به نمره ایلتس جنرال دارم میخوام بدونم ایا ازمون جنرال هم بصورت انلاین برگزار میشود و برای مواردی که دانشجویی نباشه برگزار میشود یا خیر؟

    2021-06-13

    به طور کلی آزمون های آنلاین آیلتس یا تافل در ایران برگزار نمی شود.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ