افزایش ظرفیت مهاجرت در استان نیوبرانزویک
  • نویسنده: محمدمهدی مقیسه
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    به نظر می‌رسد که وضعیت فعلی استان نیوبرانزویک برای متقاضیان مهاجرت به کانادا شرایط مناسبی را فراهم ساخته است. در نتیجه سیاست‌های جدید حزب محافظه‌کار پیشرو که در انتخابات اخیر استان نیوبرانزویک کانادا برنده شد، قرار است که تعداد مهاجران در طول سه سال آینده به این استان افزایش پیدا کند. بلین هیگز، وزیر اول فعلی استان نیوبرانزویک، در طول کمپین انتخاباتی خود از برنامه پنج ساله دولت برای افزایش جمعیت استقبال کرد. برنامه‌ای که با هدف جذب سالیانه 7500 مهاجر تا سال 2024 طراحی شده بود.

    تحصیل در کانادا

    در این زمینه، دولت استانی نیوبرانزویک اعلام کرد که می‌خواهد شمار مهاجران به این استان را تا سال 2027 به 10000 نفر در سال افزایش دهد. هدف نهایی نیوبرانزویک جذب مهاجران فرانسوی زبان از طریق برنامه منتخب استانی (PNP) بوده تا از این طریق فرهنگ فرانسوی را در این استان تقویت کند. در این طرح جدید انتظار می‌رود که جمعیت فرانسوی زبان نیوبرانزویک تا سال 2024 حدود 33% از جمعیت را تشکیل دهند. هیگز معتقد است بهترین راه برای جذب مهاجران، ترغیب خانواده‌ها به مهاجرت و اقامت در این استان است. به عبارت دیگر باید بتوان سیاست‌های مهاجرتی را تا پنج سال آینده به نحوی سازمان داد که 77% از مهاجرانی که به نیوبرانزویک وارد می‌شوند، در این استان باقی بمانند.

    هدف دیگر دولت استانی ارتباط با موسسات آموزش عالی و سازمان‌های فنی و حرفه‌ای به منظور تشویق دانشجویان بین‌المللی، متخصصین، نیروی کار ماهر و به طور کلی جذب حداکثری نیروی جوان در این استان است. حزب محافظه‌کار پیشرو وعده داده است که در آموزش‌های کاربردی همچون طرح FutureB سرمایه‌گذاری بیشتری کند زیرا که تا به حال به بیش از هزار دانشجو کمک کرده تا با کارفرمایان و موقعیت‌های شغلی مناسب مرتبط شوند.

    استان نیوبرانزویک با کمبود نیروی کار متخصص مواجه است و بر طبق آمار رسمی حدود 120 هزار شغل در طول ده سال گذشته خالی خواهند ماند. نرخ پایین زاد و واد، افزایش جمعیت پیر و نرخ مهاجرت جوانان موجب ایجاد چنین وضعی شده است. از آنجایی که ورود مهاجران به این استان باعث شده که از سال 1990 تا به حال طولانی‌ترین آمار رشد ثابت خود را داشته باشد، دولت استانی حمایت از سیاست‌های حامی مهاجران را روش مناسبی برای مقابله با مشکل جمعیتی می‌داند. مهاجران نه تنها موجب افزایش جمعیت استانی شده، بلکه نیازهای بازار را نیز تامین می‌کنند.

    هیگز در طول کمپین انتخاباتی خود اعلام کرد که رشد 4000 نفری جمعیت در طول سال گذشته، بیشتر به دلیل موج مهاجرتی بوده و در حال حاضر جمعیت این استان حدود 780900 نفر تخمین زده می‌شود. او همچنین خاطر نشان ساخت که قصد افتتاح دو دفتر در اروپا و هند را داشته تا روند جذب نیروی کار و سرمایه‌گذاران را تسریع سازد. همچنین آژانس توسعه تجارت دولت با نام Opportunities New Brunswick متعهد شده تا شرکت‌های واجد شرایط را در صنایع نوظهور مانند امنیت سایبری، سلامت دیجیتال و نوآوری انرژی برای سال‌های پیش رو جذب نماید.

    استان نیوبرانزویک یکی از استان‌های حوزه آتلانتیک کانادا است، این یعنی از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک می‌توان برای مهاجرت کاری به این استان اقدام کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت نمود. در حال حاضر مشکلات جمعیتی و کمبود نیروی کار در این استان شرایط مساعدی را برای متقاضیان مهاجرت به کانادا فراهم ساخته است.

    منبع: اداره مهاجرت کانادا

    سوالات متداول افزایش ظرفیت مهاجرت در استان نیوبرانزویک

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ