درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    ویزای توریستی شینگن

    ویزای شینگن

    ویزای شینگن نوعی ویزای توریستی کوتاه‌مدت است که به دارندگان آن اجازه می‌دهد بدون نیاز به پاسپورت در 26 کشور اروپایی رفت و آمد کنند. منطقه شنگن بخش عمده اروپا را شامل شده و ویزای آن از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. دارندگان ویزای شنگن می‌توانند بدون محدودیت به تمامی کشورهای طرف قرارداد سفر کنند. پس از دریافت ویزای شینگن، دارندگان آن می‌توانند پس از ورود به این محدوده، به مدت 90 روز در آن اقامت داشته باشند. آن‌ها می‌توانند این مدت را در یک کشور و یا چندین کشور سپری کنند.

    کشورهای طرف قرارداد ویزای شینگن

    در حال حاضر کشورهای اتریش، بلژیک، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، لوکزامبورگ توافقنامه شینگن را امضا کرده‌اند.

    مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن

    مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن

    • مدارک هویتی همچون شناسنامه
    • پاسپورت معتبر
    • فرم درخواست ویزای شینگن
    • دو قطعه عکس
    • تمکن مالی (گردش حساب)
    • مدارک شغلی همچون مجوزها، سابقه بیمه، فیش حقوقی و ...
    • بیمه مسافرتی که پوشش خدمات درمانی آن معادل حداقل 30 هزار یورو باشد
    • برگه تایید هتل و یا مدارک مربوط به محل اقامت
    • بلیط رفت و برگشت هواپیما

    طبقه‌بندی ویزای شینگن

    نوع A: این ویزا که با نام Airport Transit Visa نیز شناخته می‌شود، به افراد اجازه می‌دهد تا بدون ورود به خاک کشورهای شینگن ، از ترانزیت فرودگاهی آن‌ها عبور کنند. دریافت این ویزا برای تمامی افرادی که پرواز آن‌ها به صورت چند مقصده بوده و در یکی از کشورهای این محدوده توقف دارد، الزامی است.

    نوع C: این ویزای کوتاه مدت به افراد اجازه می‌دهد تا به مدت زمان معینی در کشورهای محدوده شینگن اقامت داشته باشند. این طبقه بسته به نوع و هدف سفر متقاضیان به سه دسته کلی یکبار ورود، دوبار ورود و ورود متعدد تقسیم می‌شود.

    انواع ویزای شینگن

    انواع ویزای شینگن

    ویزای یکبار ورود Single-entry visa:

    این نوع از ویزای شینگن به افراد اجازه می‌دهد تا تنها یکبار وارد محدوده شینگن شده و به محض خروج از محدوده امکان ورود مجدد وجود ندارد، حتی اگر از زمان تعیین شده فرصتی باقی مانده باشد. برخلاف تصور رایج، داشتن این ویزا به معنای مجوز ورود به تنها یک کشور نیست، بلکه دارندگان آن همچنان اجازه دارند، به شرطی که از محدوده خارج نشوند، به تمامی کشورهای مجاز سفر کنند.

    ویزای دوبار ورود Double-entry visa:

    این نوع ویزای شینگن نیز شرایطی همچون ویزای یک بار ورود داشته، با این تفاوت که دارندگان می‌توانند پس از خروج از محدوده شینگن، یکبار دیگر نیز به آن وارد شوند. لازم به ذکر است که مدت زمان مجاز اقامت در این محدوده همچنان ثابت مانده و مسافران نمی‌توانند بیش از این مدت بمانند. یعنی آن‌ها در مجموع دو بار ورود خود می‌توانند حداکثر 90 روز در محدوده شنگن اقامت داشته باشند.

    ویزای ورود متعدد Multiple-entry visa:

    افرادی که می‌خواهند به دفعات متعدد داخل محدوده شینگن رفت و آمد داشته باشند، باید برای دریافت نوع متعدد ویزای شنگن درخواست دهند. این نوع در اشکال یکساله، سه ساله و پنج ساله ارائه شده که با در دست داشتن آن می‌شود به دفعات دلخواه وارد محدوده شینگن شده و هربار تا 90 روز در آن باقی ماند. برای دریافت ویزای یکساله، متقاضیان باید در طول دو سال پیش از درخواست، سه بار ویزای شینگن را اخذ کرده و از آن استفاده باشند. به همین ترتیب برای ویزای سه ساله باید سابقه دریافت ویزای یکساله، و برای ویزای پنج ساله باید سابقه دریافت ویزای سه ساله را داشت. همچنین دارندگان ویزای سه ساله و پنج ساله در هر بازه زمانی 180 روزه، می‌توانند به مدت 90 روز در این محدوده اقامت داشته باشند.

    ویزای اعتباری منطقه محدود Limited territorial validity visas (LTV)

    متقاضیان ویزای شینگن همواره امکان سفر به تمامی 26 کشور داخل محدوده را ندارند، در این شرایط آن‌ها واجد شرایط دریافت ویزای اعتباری منطقه محدود هستند. دارندگان این نوع ویزا تنها می‌توانند به کشور و یا کشورهایی وارد شوند که در ویزای آن‌ها مشخص شده، در این حالت آن‌ها اجازه ورود به دیگر کشورهای محدوده شینگن را نخواهند داشت. البته این نوع ویزا در شرایط بخصوصی مانند پرونده‌های حقوق بشری صادر شده و افراد عادی باید برای دریافت ویزای اصلی شینگن اقدام کنند.

    ویزای ملی

    ویزاهای ملی که در دسته‌بندی D به شمار می‌روند، برای افرادی صادر می‌شود که قصد تحصیل و یا کار در یکی از کشورهای شینگن را دارند. این ویزا می‌تواند به شکل یکبار ورود و یا متعدد صادر شود. در نوع یک بار ورود، دارندگان تنها اجازه دارند به اندازه مدت زمان تعیین شده داخل آن کشور مانده و پس از آن به کشور خود بازگردند. در حالیکه در نوع ورود متعدد آن‌‌ها می‌توانند به دفعات دلخواه به کشور مورد نظر و یا دیگر کشورهای شینگن سفر کنند. افراد زیر واجد شرایط دریافت ویزای ورود متعدد هستند:

    • برنامه‌های علمی و پژوهشی به دانشجویان بین‌المللی ویزایی یکساله اعطا می‌کند.

    • دانشجویان بین‌المللی که قصد شرکت در دوره‌ای آموزشی را در یکی از کشورهای شینگن دارد، می‌توانند این ویزا را با اعتبار یکساله و قابلیت تمدید دریافت کنند.

    • متقاضیان کار در موسسات آموزشی و پژوهشی کشورهای شینگن نیز می‌توانند با توجه به سابقه شخصی و خانوادگی خود برای دریافت این ویزا اقدام کنند.

    • هنرمندان، متخصصان و ورزشکارانی که به منظور اشتراک تخصص و مهارت‌های خود قصد سفر به کشورهای شینگن را دارند.

    • شرایط اضطراری همچون ضرورت‌های پزشکی که امکان ترک کشورهای شینگن را در مدت زمان تعیین شده ندارند.

    دلایل قانونی اخذ ویزای شینگن

    دلایل قانونی اخذ ویزای شینگن

    هنگام درخواست ویزای شینگن، تمامی متقاضیان باید قصد و دلیل خود را از سفر به کشورهای این محدوده بیان کنند. آن‌ها می‌توانند یکی از دلایل زیر را برگزینند:

    ترانزیت فرودگاهی:

    شهروندان برخی از کشورها، از جمله ایران، برای توقف در کشورهای شینگن در حین سفر باید ویزای ترانزیت فرودگاهی را اخذ کنند، در غیر اینصورت امکان گذر از ترانزیت فرودگاهی را نخواهند داشت. داشتن این ویزا به منزله مجوز ورود به خاک این کشورها نبوده و دارندگان آن تنها می‌توانند در داخل فرودگاه به تعویض پرواز خود بپردازند.

    ترانزیت:

    این نوع ویزا نیز همانند حالت قبل بوده و مخصوص دریانوردانی است که برای مدت کوتاهی باید در بندر یکی از کشورهای شینگن باقی بمانند.

    گردشگری و توریسم:

    متداول‌ترین علت سفر به کشورهای شینگن مقاصد گردشگری است. تمامی افرادی که قصد بازدید از جاذبه‌های دیدنی تاریخی، طبیعی و فرهنگی این محدوده را دارند، باید ویزای شینگن را دریافت کنند.

    ملاقات با اعضای خانواده و دوستان:

    بستگان و دوستان ساکنین قانونی در کشورهای شینگن به منظور بازدید و ملاقات با آن‌ها می‌توانند با در دست داشتن مدارکی چون دعوتنامه برای اخذ این ویزا درخواست کنند.

    تجارت:

    افراد بسیاری به دلایل تجاری اقدام به دریافت ویزای شینگن می‌کنند. لازم به ذکر است که با در دست داشتن این ویزا نمی‌توان در کشورهای شینگن مشغول به کار شده و منظور از مقاصد تجاری شرکت در ملاقات‌ها، همایش‌ها، عقد قرارداد و... است.

    بازدید رسمی:

    افرادی که توسط مقامات دولتی برای شرکت در ملاقات‌، مشاوره، مذاکره، برنامه‌های تبادلی و یا دیگر رویدادهای رسمی دولتی دعوت‌ شده‌اند، می‌توانند ویزای شینگن را دریافت کنند.

    دلایل پزشکی:

    متقاضیان دریافت خدمات درمانی و پزشکی با اخذ ویزای شینگن می‌توانند در بیمارستان‌ها و یا کلینیک‌های انتخابی در این منطقه مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

    دلایل تحصیلی:

    دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد شرکت در دوره‌های آموزشی کمتر از سه ماه را دارند، و یا می‌خواهند در آزمون‌های ورودی دانشگاه شرکت کنند، واجد شرایط دریافت ویزای شینگن هستند.

    عوامل سینمایی، ورزشی و فرهنگی:

    افرادی که می‌خواهند در کشورهای شینگن به عنوان عوامل یک فیلم سینمایی یا رویدادی مذهبی، ورزشی و فرهنگی شرکت داشته باشند، می‌توانند برای درخواست ویزای شینگن اقدام کنند. لازم به ذکر است که این افراد باید در برگزاری رویدادها نقش داشته و تماشاچی نباشند.

    دلایل دیگر:

    در صورتی که دلیل شما از سفر به کشورهای شینگن در هیچ یک از دلایل بالا نگنجد، می‌توانید دلیلی دیگر را به صورت مشخص در فرم درخواست ویزای خود ذکر کنید.

    هزینه دریافت ویزای شینگن

    هزینه درخواست ویزای شینگن برای هر فرد بزرگسال معادل 80 یورو، کودکان 6-12 سال معادل 40 یورو و برای کودکان کمتر از شش سال، مقامات رسمی دولتی، اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه تجاری اروپا، دانش‌آموزان/ دانشجویان در حین سفر علمی همراه با مربی خود و محققانی که مشغول کار بر یک پروژه پژوهشی هستند، رایگان است.

    دلایل ریجکتی ویزای شینگن

    مهم‌ترین بخش دریافت هر ویزایی، قانع کردن آفیس مربوطه است. مدارک شما باید به قدر کافی کفایت داشته و دقیق باشند تا بتوانید ویزای شینگن را دریافت کنید. در صورت داشتن نقصی در پرونده یا دلایل مختلفی چون نداشتن سابقه سفر کافی، عدم ارائه گواهی‌های تمکن مالی معتبر و به مقدار نیاز، داشتن سوء پیشینه و یا ارائه مدارک جعلی می‌تواند منجر به ریجکت شدن ویزای توریستی گردد. شایع‌ترین دلیل ریجکتی ویزای شینگن قانع نشدن آفیسر مهاجرتی نسبت به بازگشت متقاضی به کشور خود است. از آنجایی که بسیاری از افراد پس از وارد شدن به کشور مقصد درخواست پناهندگی می‌کنند، سخت‌گیری زیادی نسبت به این موضوع پدید آمده و متقاضیان ویزای شینگن باید تمامی مدارکی را که گواه بر قصد آن‌ها برای بازگشت است، به سفارت مربوطه ارائه کنند.

    دریافت مشاوره از گروه مهاجرتی ادب

    گروه مهاجرتی ادب ویزا با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه فعالیت مهاجرتی و اعزام دانشجو به ثمر رساندن پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و همچنین فعالیت در این زمینه به صورت تخصصی و با داشتن یک تیم از کارشناسان تخصصی برای مشخص سازی مسیر مهاجرتی شما و همچنین یک کادر مجرب اجرایی جهت اجرای پرونده، در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند فعالیت دارد که باید گفت فعالیت تخصصی و تمرکز بیشتر مجموعه مهاجرت و اخذ ویزا در زمینه تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا است. برای مشاوره و کسب اطلاعات درباره مقاصد ذکر شده در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ مشاوره رایگان، رزرو وقت مشاوره تخصصی یا اقدام برای تشکیل یک پرونده قوی مهاجرتی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید: 0217140011

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول ویزای توریستی شینگن

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (8 پاسخ)
    2023-07-21

    سلام من نیاز به وقت سفارت المان برای لگال کردن شناسنامه دارم.هزینه اش چقدره و چقدر طول میکشه

    2023-07-23

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2023-07-14

    ممنون میشم تماس بگیرین

    2023-07-23

    سلام. از کلاینت ها هستید؟

    2023-01-14

    سلام وقت بخیر، من می خوام برای ویزای شینگن اقدام کنم. همسرم در پرتغال دانشجو هست و چون در حال حاضر وقت های توریستی پرتغال پر شده، من می خوام از طریق کشور دیگه ای که سخت گیری کمتری داره ویزای شینگن بگیرم و از اون کشور به پرتغال سفر کنم. با توجه به موقعیت الان، کدوم کشور شرایت راحت تری برای ویزا داره؟! ممنون میشم راهنمایی کنین.

    2023-01-14

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-11-26

    خب شما که در زمینه شینگن کار نمیکنید اطلاعات این ویزا رو هم از سایت خودتون بردارید یا حداقل با یه متن بزرگ بزنید کار نمیکنید.. حالتون خوب نیست

    2022-11-26

    دوست عزیز در این مطلب و در کل همه‌ی مطالب سایت، همان ابتدای مطلب و زیر بخش سوالات متداول، چیزی که شما می‌فرمایید رو ذکر کردیم، لطفا بیشتر توجه نمایید!

    2022-07-27

    سلام و وقت بخیر برای تاریخ ۱۰ الی ۱۶ سپتامبر ویزای شینگن می خواستیم با تشکر

    2022-08-09

    سلام. متاسفانه در این زمینه فعالیت نداریم

    2022-04-16

    سلام روزتون بخیر،میخواستم بدونم آیا تایید و تصدیق مدارک برای ویزای توریستی آلمان هم باید انجام بشه؟ و اینکه ارائه کارت واکسن در روز تحویل مدارک به ویزامتریک لازمه؟

    2022-04-17

    سلام. در زمنینه ویزای شینگن کار نمیکنیم و بنابراین دقیق نمیتونم راهنماییتون کنم...

    2022-03-13

    درود میخواستم برای ویزای شینگن اقدام کنم اما در حال حاضر شهروند توریستی ترکیه هستم و مدارکم اعم از تمکن مالی و گردش حساب از بانک ترکی هست ماه جولای برای ایتالیا بلیط و واچر هتل دارم میخواستم بدونم شما از ترکیه تابحال اقدام کردید برای ویزای شینگن برای ایرانی ها ممنونم میشم جواب بدید

    2022-03-14

    سلام. خیر متاسفانه شینگن رو کار نمیکنیم

    2021-11-21

    باسلام و وقت بخیر میخواستم سوال کنم که تمکن مالی حتما باید برای خود شخص باشه در کشور مبدا و آیا امکان این وجود ندارد تا شخص دعوت کننده از کشور مقصد جهت ویزای شینگن بعنوان اسپانسر معرفی شود؟

    2021-11-21

    سلام. هدف از تمکن مالی و گردش حساب و مدارک شغلی و... نشان دادن وابستگی شما به ایران از نظر مالی بوده و پس از سفر به ایران باز خواهید گشت و بنابراین باید از همینجا و از سمت خودتون اقدام بشه

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت