هزینه تحصیل در تورنتو
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تورنتو شهری پررونق و پرجنب و جوش است که با سرعت زیادی توسعه پیدا می‌کند. تورنتو را باید مهمترین شهر در کانادا دانست، زیرا مرکز اقتصادی و آموزشی این کشور شناخته می‌شود. بسیاری از شرکت‌های برتر جهان در این شهر قرار دارند و حتی بهترین دانشگاه کانادا یعنی دانشگاه تورنتو نیز در این شهر واقع شده است. بنابراین رابطه خوبی بین صنعت و دانشگاه در تورنتو وجود دارد. همین امر باعث شده تا متقاضیان زیادی برای تحصیل به تورنتو بیایند. با همه مزایایی که این شهر به دانشجویان ارائه می‌دهد، اما هزینه تحصیل در تورنتو می‌تواند سوالات زیادی را به همراه داشته باشد. در مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» به طور کامل در مورد هزینه‌های تحصیل در تورنتو صحبت می‌کنیم.

    مزایای تحصیل در تورنتو

    مزایای تحصیل در تورنتو

    • برخی از بهترین دانشگاه‌های شهر تورنتو شامل دانشگاه تورنتو و دانشگاه یورک هستند. موسسات علمی شهر تورنتو می‌توانند بهترین دوره‌های آموزشی، اساتید مجرب، امکانات آموزشی و رفاهی مختلف را به دانشجویان ارائه دهند.
    • فارغ التحصیلان در تورنتو پس از دریافت مدرک، موقعیت شغلی بهتری خواهند داشت. شهر تورنتو در رتبه 11 کیو اس (QS) برای بهترین شهرهای دانشجویی 2024 قرار گرفته است.
    • تورنتو مهمترین مرکز اقتصادی کاناداست که تعداد زیادی از کسب و کارهای بزرگ و استارت آپ‌ها را در خود جای داده است. این شهر به دانشجویان بین المللی فرصت‌های شغلی زیاد و اقامت دائم کانادا را ارائه می‌دهد.
    • دانشجویان بین المللی به دلیل شهرت تورنتو به عنوان شهری مهاجرپذیر و جهانی، این شانس را دارند که با افراد از سراسر جهان تعامل داشته باشند. این موضوع باعث افزایش مهارت ارتباطی در دانشجویان می‌شود.
    • دانشجویان بین المللی غذاهای خوشمزه و با کیفیت را در بیش از 7500 رستوران محبوب موجود در تورنتو نوش جان خواهند کرد. تنوع غذایی تورنتو به دلیل وجود فرهنگ‌های مختلف در بستر این جامعه چند قومیتی است.
    • یکی از امن‌ترین، تمیزترین و قابل سکونت‌ترین شهرهای جهان تورنتو است. این شهر در بسیاری از معیارها در رتبه بالا قرار دارد و می‌تواند فضایی عالی برای زندگی، تحصیل، کار و تشکیل خانواده باشد.
    • تورنتو شهری گران قیمت محسوب می‌شود. اما دانشجویان می‌توانند برای پرداخت بخشی از هزینه‌های خود، به صورت تمام وقت کار کنند. همچنین دانشگاه‌ها به دانشجویان بورسیه‌ها و کمک‌های مالی ارائه می‌دهند.

    هزینه تحصیل در تورنتو چقدر است؟

    هزینه تحصیل در تورنتو چقدر است؟

    هزینه تحصیل در تورنتو شامل شهریه و هزینه‌های جاری زندگی است. شهریه بسته به رشته تحصیلی، مقطع (کارشناسی یا ارشد) و دانشگاه متغیر است. هزینه‌های زندگی نیز شامل غذا، اقامتگاه، رفت و آمد و سایر موارد هستند. به طور کلی، تورنتو در رتبه بندی بین المللی در لیست شهرهای گران قیمت قرار دارد. زندگی در تورنتو به ویژه در منطقه مرکز شهر می‌تواند پرهزینه باشد. به طور متوسط، هزینه زندگی در تورنتو برای دانشجویان بین 1500 تا 2000 دلار کانادا در ماه است. متوسط هزینه‌های تحصیل در تورنتو طبق جدول زیر است:

    اقلام

    هزینه

    اقامت و مسکن

    475 تا 850 دلار کانادا

    رفت و آمد

    156 دلار کانادا

    خوراک و غذا

    696 دلار کانادا

    آب و برق

    137 دلار کانادا

    سرگرمی

    70 دلار کانادا

    مواد غذایی

    137 دلار کانادا

    لباس و پوشاک

    47 دلار کانادا

    بیمه درمانی

    75 دلار کانادا

    هزینه ماهانه در خارج دانشگاه

    1674 دلار کانادا

    هزینه ماهانه در داخل دانشگاه

    1931 دلار کانادا

    هزینه زندگی سالانه

    12 تا 18 هزار دلار کانادا

    هزینه مسکن در تورنتو

    هزینه‌های مسکن یکی از عوامل موثر در هزینه تحصیل در تورنتو است. هزینه بالا به دلیل تقاضای بالای افراد برای مسکن است. تورنتو همواره یکی از گران‌ترین شهرها برای مسکن رتبه بندی می‌شود.. طبق گفته Numbeo، یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر تورنتو 1968 دلار کانادا و هزینه اقامت دانشجویی یک خوابه در تورنتو به طور متوسط حدود هزار دلار کانادا در ماه است؛ اگرچه قیمت‌ها بسته به محله متفاوت هستند.

    هزینه حمل و نقل در تورنتو

    هزینه حمل و نقل در تورنتو

    حمل و نقل بخش مهمی از جریان عادی زندگی است و یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های ماهانه شما در تورنتو خواهد بود. این شهر بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد که تردد بدون خودروی شخصی را دشوار می‌کند. خوشبختانه حمل و نقل عمومی در سرتاسر شهر در دسترس است و تقریباً از هر محله‌ای امکان دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. در تورنتو،TTC  (کمیسیون حمل و نقل تورنتو) خدمات اتوبوسرانی، تراموا، مترو و شبکه ریلی رفت و آمد را اداره می‌کند. معمولاً سیستم حمل و نقل عمومی برای دانشجویان تخفیفاتی قائل می‌شود.

    هزینه آب و برق در تورنتو

    در هر شهری که به آن نقل مکان کنید، باید هزینه‌های آب و برق ماهانه را پرداخت کنید. این هزینه بخش مهمی از هزینه تحصیل در تورنتو است. همانطور که گفتیم، متوسط هزینه زندگی در تورنتو بالاست و بسیاری از خانواده‌ها برای گذراندن زندگی خود به دو منبع درآمدی نیاز دارند. هزینه قبض آب و برق ماهانه معمولی برای یک آپارتمان دو خوابه حدود 137 دلار کاناداست.

    هزینه غذا در تورنتو

    بر اساس آخرین گزارش قیمت غذا در کانادا از دانشگاه گوئلف و دانشگاه دالهاوزی، قیمت کل مواد غذایی در سال جاری بین 5 تا 7 درصد افزایش می‌یابد. این موضوع میانگین هزینه زندگی در تورنتو برای یک فرد مجرد را افزایش می‌دهد. طبق گزارش قیمت غذای کانادا، متوسط قیمت مواد غذایی برای یک ​​خانواده کانادایی 14767 دلار کاناداست که نسبت به سال قبل حدود 6 درصد افزایش داشته است.

    شهریه دانشگاه‌ها در تورنتو

    شهریه دانشگاه‌ها در تورنتو

    هزینه تحصیل در تورنتو شامل شهریه نیز می‌شود. شهریه دانشگاه براساس رشته، مقطع تحصیلی، طول مدت تحصیل و اعتبار دانشگاه تعیین می‌شود. بدون شک، شهریه دانشگاه‌ها با رتبه بالاتر بیشتر از دانشگاه و کالج‌ها یا رتبه متوسط و پایین است. در جدول زیر می‌توانید بهترین دانشگاه‌های تورنتو را بر اساس نظام رتبه بندی کیواس 2024 را بررسی کنید:

    نام دانشگاه

    رتبه جهانی

    دوره‌های محبوب

    دانشگاه تورنتو

    21

    جامعه شناسی، معدن، مهندسی عمران، فارماکولوژی و غیره

    دانشگاه یورک

    353

    مطالعات جهانی، پرستاری، مهندسی کامپیوتر، بیوتکنولوژی و غیره

    دانشگاه متروپولیتن (رایرسون)

    851 تا 900

    تجارت، علوم کامپیوتر، روانشناسی، تولید فیلم و تلویزیون و غیره

    دانشگاه ترنت

    -

    رسانه، تجارت، علوم ورزشی، مطالعات حقوقی و غیره

    کالچ سنکا

    -

    مطالعات محیطی، علوم ورزشی، مطالعات دام و دامپزشکی، مطالعات حقوقی و غیره

    در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی مانند آمریکا و انگلیس، تحصیل در کانادا ارزان‌تر است. با این حال، حداکثر شهریه در دانشگاه تورنتو برابر با 67 هزار دلار کانادا و حداقل برابر با 25 هزار دلار کانادا در سال است. حداکثر شهریه برای دانشگاه یورک برابر با 38 هزار دلار کانادا و دانشگاه متروپولیتن برابر با 80 هزار دلار کانادا هستند. شهریه تحصیل در کالج‌های تورنتو بین 18 تا 30 هزار دلار کانادا خواهد بود. به طور متوسط برای تحصیل در تورنتو می‌توانید انتظار هزینه‌ای حدود هزار تا 30 تا 45 هزار دلار کانادا برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و حدود 10 تا 30 هزار دلار کانادا در سال برای مقطع دکتری را داشته باشید.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    وقتی صحبت از میانگین هزینه ماهانه زندگی در تورنتو می‌شود، ممکن است فکر کنید که با سایر شهرهای بزرگ مانند نیویورک یا لندن قابل مقایسه است. اما اگر به مهاجرت به کانادا و زندگی در تورنتو فکر می‌کنید، باید بدانید که هزینه‌های مسکن و حمل و نقل در تورنتو بیشتر از لندن و نیویورک هستند. خدمات آب و برق در مقایسه با اکثر شهرهای آمریکا نسبتاً پایین هستند، اما همچنان می‌توانند بر بودجه شما تاثیر بگذارند. در نهایت، هزینه زندگی در تورنتو بسته به محل زندگی شما متفاوت است. حومه شهر به طور قابل توجهی ارزان‌تر از زندگی در شهر خواهد بود. برای طرح هرگونه سوال در مورد هزینه تحصیل در تورنتو، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید

    سوالات متداول هزینه تحصیل در تورنتو

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت