معرفی شهر نیویورک آمریکا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    نیویورک که به آن نیویورک سیتی (به اختصار NYC) برای تمایز از ایالت نیویورک هم می‌گویند، پر جمعیت‌ترین و یکی از زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای ایالات متحده آمریکا برای زندگی است که در لبه جنوبی ایالت نیویورک واقع می‌باشد. زندگی در شهر نیویورک با وجود هزینه‌های بالا بسیار طرفدار دارد و از جمله شهرهای رویایی جهان برای زندگی هم رده با پاریس، لندن و... می‌باشد. سیب بزرگ، شهری که هرگز نمی‌خوابد، گاتهام، پایتخت جهان، مرکز عالم هستی و نیو آمستردام از جمله القاب این شهر می‌باشد (تا سال 1664 نام این شهر نیو آمستردام بود). این شهر به عنوان پر جمعیت ترین شهر آمریکا و ایالت نیویورک و با داشتن بسیاری از مراکز اقتصادی، اداری و سیاسی از جمله سازمان ملل متحد در کشور آمریکا بر خلاف تصور اشتباه بسیاری مرکز ایالت نبوده و شهر آلبانی مرکز ایالت نیویورک است اما این شهر تا سال 1790 پایتخت کشور آمریکا بود. همچنین نیویورک بیشترین تراکم جمعیت را در آمریکا دارد و افراد زیادی به این شهر از نقاط مختلف جهان مهاجرت کردند. شهر نیویورک به 5 ناحیه اصلی بروکلین، منهتن، برانکس، کویینز و استتن آیلند تقسیم می‌گردد. نیویورک با داشتن بیش از 275 آسمان خراش با ارتفاع بیشتر از 150 متر دارای بیشترین تعداد آسمان خراش در جهان می‌باشد. همچنین بازار بورس نیویورک بزرگترین بازار بورس دلاری در دنیا است که در خیابان مشهور وال استریت واقع است. سازمان ملل متحد و مجسمه آزادی 2 نماد اصلی شهر هستند. با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید تا به طور کامل در مورد شهر زیبای نیویورک در آمریکا صحبت کنیم.

    تاریخچه شهر نیویورک

    تاریخچه شهر نیویورک

    در دوران پیش از استعمار، بومیان سرخپوست آمریکایی "آلگانکویان" از جمله لنیپ‌ها در شهر نیویورک اسکان داشتند که عمدتا مناطق استتن آیلند، برانکس، منهتن، دره‌های لوور هادسون و بخش غربی لانگ آیلند را به عنوان سرزمین مادری در اختیار خود داشتند. اولین سفر و بازدید ثبت شده از شهر نیویورک به سال 1524 توسط شخص ایتالیایی به نام گیوانی دا وارزانو که کاوشگری اهل فلورانس و در خدمت سرویس پادشاهی فرانسوی بود بر می‌گردد. وی ادعای مالکیت فرانسه بر این شهر را کرد و نام آن را نوویل آنگولیم نهاد. سال بعد از آن نیز فرد اسپانیایی اعزامی دیگر به فرماندهی کاپیتان پرتغالی استیوا گومز با دریانوردی به بندرگاه نیویورک رسید. سپس در سال 1609 نیویورک توسط هنری هادسون که فردی بریتانیایی بود مجددا مورد کاوش قرار گرفت که هدف سفر وی پیدا کردن معبری به سمت شمال غربی برای گسترش تجارت کمپانی هند شرقی بود و وی پس از 10 روز کاوش در این شهر ادعای مالکیت کمپانی مذکور بر شهر را نمود.

    با حضور هلندی‌ها در این شهر از سال 1624، حکمرانی هلندی ها در نیویورک آغاز گردید و نیویورک از آن سال به عنوان شهر تلقی گردید و این شهر با تجارت و رشد قابل توجهی در اقتصاد مواجه شد و نام آن تا سال 1664 به نیو آمستردام نهاده شد. پس از آن و در سال 1664 با حمله نیروهای انگلیسی و تصرف نیو آمستردام، حکمرانی انگلیسی‌ها شروع گردید که البته به هلندی‌ها اجازه اقامت تحت عنوان مستعمره و داشتن آزادی دینی را دادند و نام این شهر را به دلیل آنکه لقب پادشاه انگلیس یعنی شاه جیمز دوم "یورک" بود، نیویورک نهادند. بعدا همچنان قدرت نمایی و تصرف بین هلندی‌ها و انگلیسی‌ها ادامه داشت و تا سال 1700 تعداد بومیان آمریکایی لنیپ به 200 نفر کاسته شد، شهر کاملا تحت استعمار بود و تبدیل به یکی از مراکز برده داری تبدیل گشت. این شهر تحت سلطه بریتانیایی‌ها به بندر و یک مرکز تجاری مهم مبدل گشت. همچنین در سال ۱۷۵۴ میلادی، دانشگاه کلمبیا با دستور جورج دوم که پادشاه آن زمان در بریتانیای کبیر بود، با نام کینگز کالج که به معنای کالج پادشاه می‌باشد در جنوب منهتن احداث گردید.

    سرانجام و به عنوان بحث آخر از دوران غیر معاصر، در این شهر در دوران انقلاب آمریکا، با تشکیل مراکزی از سلسله نبردهای عظیم بین ارتش استعماری انگلیس و ارتش انقلابی آمریکا با رهبری ژنرال جرج واشنگتن درگیری برای باز پس گیری این شهر رخ داد. سپس با پیروزی انقلاب آمریکا، در شهر نیویورک کنگره اقلیمی متشکل گردید و همچنین در سال ۱۷۸۹، ژنرال جرج واشنگتن به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسید که همان سال و در خیابان وال استریت این شهر به عنوان نخستین رئیس‌ جمهور آمریکا، سوگند یاد نمود. لازم به ذکر است که این شهر، قبل شهر واشنگتن و تا سال ۱۷۹۰ میلادی پایتخت ایالات متحده آمریکا بود.

    در سال 1898 شهر نیویورک همراه با بروکلین مدرنیزه گردید و این دو شهر با یکدیگر ادغام شدند. همچنین متروی این شهر در سال 1904 احداث گردید که تاثیر بالایی در ادغام نواحی دیگر و رشد اقتصادی شهر داشت و تا سال 1920 تبدیل به یکی از شهری‌سازی شده‌ترین منطقه با جمعیت بالا گردید. سپس این شهر تا به امروز با وجود چندی فراز و نشیب به صورت روزافزون تبدیل به یکی از عظیم‌ترین و قوی ترین قطب‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی در آمریکا و جهان گردید و شاخص ترین واقعه تاریخی در دوران معاصر در شهر نیویورک، حمله تروریستی به برج‌های تجاری دوقلوی این شهر 11 سپتامبر 2001 بود که منجر به کشته شدن بیش از 2500 نفر از جمله شهروندان، مسافران هواپیما و ماموران قانون گردید.

    موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

    موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

    وسعت شهر نیویورک 1223 کیلومتر مربع است که از این مساحت 778 کیلومتر مربع را خشکی و 445 کیلومتر مربع را آب‌ها تشکیل می‌دهد که بزرگترین منطقه‌ی شهر مربوط به ناحیه کویینز است. شهر نیویورک دارای ارتفاع 33 فوت (10 متر) از سطح دریا است و تپه تات با ارتفاع 125 متر مرتفع‌ترین زمین در شهر است. اختلاف ساعت شهر نیویورک با گرینویچ UTC-5 و در تابستان UTC-4 می‌باشد. در دوره‌ی یخبندان ویسکانسین منطقه شهر نیویورک در لبه یک یخ بزرگ با عمق بیش از 2000 پا (610 متر) واقع شده بود و جا به جایی این یخ‌ها منجر به جدایی دو جزیره لانگ و استتن در این شهر گردیده است.

    شهر نیویورک در لبه جنوبی ایالت نیویورک و تقریبا در نیمه‌ی راه بین شهر بوستون و واشنگتن واقع شده و به ترتیب وسعت به 5 ناحیه اصلی  برانکس، بروکلین، منهتن، کویینز و استتن آیلند تقسیم می‌گردد. رودخانه هادسون که از دره هادسون نشات می‌گیرد و در انتها منتهی به بندر شهر و خلیج نیویورک شده و بعد از آن به اقیانوس اطلس می‌ریزد، تاثیر قابل توجهی را در مبادلات و تجارت بندری داشته است. این رودخانه جداکننده این شهر از ایالت نیوجرسی می‌باشد. تغییرات در ساختار زمین‌های شهر نیویورک قابل مقایسه با زمان حکمرانی هلندی‌ها در سده 16ام نیست. همچنین برخی از نقش برجسته طبیعی در توپوگرافی شهر، به ویژه در ناحیه منهتن ترمیم شده است. اگر هر 5 منطقه نیویورک به شهر تجزیه شوند، 4 منطقه بروکلین، منهتن، کویینز و برانکس همچنان جز 10 شهر پرجمعیت آمریکا خواهند ماند.

    با در نظر گرفتن سامانه طبقه‌بندی اقلیمی کوپن و با در نظر گرفتن صفر درجه سانتی گراد به عنوان ایزوترم، شهر نیویورک دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوبی می‌باشد و بدین ترتیب نیویورک تنها کلانشهر در قاره آمریکای شمالی است که در این دسته بندی قرار می‌گیرد. شهر در کل دارای آب و هوا و اقلیم اقیانوسی است و در طول سال 234 روز آن دارای هوای صاف و آفتابی بوده و یا حداقل بخشی از زمان روشنایی روز آفتابی است. زمستان‌های شهر نیز سرد و مرطوب است و گاها دارای وزش باد ناشی از بادهای اقیانوسی به سمت ساحل است. در ماه ژانویه دمای شهر می‌تواند 0.9 درجه سانتی گراد تا حتی منفی 10 درجه افت کند و از طرفی ممکن است که دما در میان سردترین روزهای زمستانی در برخی روزها به 16 درجه سانتی گراد هم برسد. میزان بارش باران بطور سالیانه در شهر 1165 میلیمتر و بارندگی برف 632.5 میلیمتر است. بطور متوسط در فصول سرد دمای نیویورک بین 1 تا 11 درجه و در فصول گرم بین 10 تا 22 درجه است.

    جمعیت و بافت فرهنگی

    جمعیت و بافت فرهنگی

    شهر نیویورک با جمعیت 8804190 نفر بر طبق آخرین آمار پر جمعیت ترین شهر آمریکا می‌باشد که با توجه به مساحت شهر، دارای تراکم جمعیتی بالایی معادل 11313 نفر در هر کیلومتر مربع می‌باشد و جمعیت آن بیش از دو برابر جمعیت لس آنجلس (که در رتبه دوم از نظر جمعیت قرار دارد) می‌باشد. این جمعیت در سال 1698 (اولین آمار موجود) تنها 4937 نفر بوده و کند ترین روند رشد آن از دهه 1940 تا به الان بوده که جمعیت از 7.4 میلیون به 8.8 میلیون فعلی رسیده است که در این دوره بیشترین میزان افزایش جمعیت در بین سال‌های 2010 تا 2020 با افزایش 629 هزار نفر بوده و همواره نسبت جمعیت مهاجر ورودی به خروجی در این شهر به ویژه از سال 2010 به بعد بیشتر بوده است. شهر نیویورک شهری بسیار مهاجرپذیر است؛ بطوری که حدود 36 درصد از جمعیت آن یعنی معادل 3.1 میلیون نفر را مهاجرین تشکیل می‌دهند.

    شهر نیویورک از نظر نژادی شامل 44 درصد سفید پوست، 25.5 درصد سیاه پوست، 0.7 درصد آمریکایی‌های بومی و 12.7 درصد آسیایی و مابقی سفید پوست‌های اسپانیایی و ایتالیایی و دیگر نژادها هستند و جمعیت آسیایی از سال 2000 تا 2010 شاهد بیشترین رشد در این شهر بوده است؛ در حالی که در سال 1940 بیش از 92 درصد جمعیت نیویورک سفیدپوست بودند. همچنین در سال 1900 بیشترین مهاجران در نیویورک به ترتیب آلمانیان، ایرلندی‌ها، یهودیان و ایتالیایی‌ها بوده‌اند. از نظر کشوری نیز بیشترین جمعیت مهاجر را به ترتیب جمهوری دومینیکا، چین، مکزیک، گویان‌های آمریکایی، جامائیکا، اکوادور، هائیتی، هند، روسیه و سایر مهاجران از حوزه کارائیب تشکیل می‌دهند. همچنین مهاجران بنگلادشی در دهه قبلی رشد بسیاری نموده؛ بطوری که تا سال 2011 تعدادشان با سرعتی بالا به 74 هزار نفر افزایش یافت. از نظر دین و مذهب هم در شهر نیویورک 59 درصد مسیحی آیین ابراهیمی، 33 درصد کاتولیک، 23 درصد پروتستان، 3 درصد دیگر گرایش‌های مسیحیت، 24 درصد بی دین، 8 درصد یهودی، 3 درصد آیین هندو، 3 درصد مسلمان، 1 درصد پیروی آیین بودا و 1 درصد دیگر هم از دیگر مذاهب هستند.

    اقتصاد

    اقتصاد

    نیویورک به عنوان مرکز کسب و کار و تجارت به حساب می‌آید. چرا که این شهر مرکز بانک‌ها، ادارات مالی و برترین شرکت‌های تجاری (از جمله بیش از 500 شرکت با ارزش سهام بسیار بالا در دنیا) بوده و همچنین بازار بورس این شهر، بزرگترین بازار بورس با ارز دلار در دنیا می‌باشد که در خیابان مشهور وال استریت واقع است که همه این‌ها در میان شهری با تعداد بیشترین آسمان‌خراش در دنیا قرار دارد. همچنین ساخت املاک و مستغلات، صنعت توریستم، سامانه حمل و نقل کم نظیر در جهان، صنعت تبلیغات، ارائه خدمات قانونی، ساخت و تولید محتواهای چندرسانه‌ایی سنتی و مدرن، حسابداری و بیمه، هنر به ویژه تئاتر، سینما و فشن از دیگر امتیازات مثبت اقتصادی این شهر می‌باشد. همچنین Silicon Alley که یکی از مشهورترین مراکز تجاری جهان در این شهر است، روز به روز در حال پیشرفت و گسترش بیشتر می‌باشد و از مراکز اصلی تکنولوژی و بیوتکنولوژی در جهان است. از طرفی  2 بندر نیویورک و نیوجرسی به عنوان دو موتور پیشرانه قوی در اقتصاد این شهر و کشور آمریکا کار می‌کنند که در سال 2017 با جا به جایی 6.7 میلیون کانتینر رکورد جدیدی را ثبت کرده‌اند.

    از میان شرکت‌های تجاری مشهور در این شهر، تعدای قابل توجه شرکت‌های بین‌المللی و چند فرهنگی هستند. همچنین شهر نیویورک رهبری مرکز تجارت و صنعت تبلیغات در جهان را در ناحیه‌ایی تحت عنوان خیابان مدیسون نیز در دست دارد. صنعت غذا نیز در نیویورک بسیار عظیم است و این شهر دارای بیشترین تعداد رستوران و فست فود در جهان است؛ بطوریکه اگر یک شخص هر وعده غذایی خود را در یک رستوران جدید صرف کند، 50 سال طول می‌کشد تا تمام رستوران‌های این شهر را تجربه نماید! صنعت توریسم و گردشگری شهر هم بیشتر در میدان تایمز این شهر متمرکز شده که یکی از بهترین نواحی گردشگری برای تفریح به ویژه در هنرهای معماری و تئاتر و سینما می‌باشد و بسیاری از جاذبه‌های توریستی برتر آمریکا در این شهر واقع هستند که در انتهای مطلب چندی از آن‌ها ذکر شده‌اند. تولید ناخالص داخلی شهر نیویورک به میزان 1210 میلیارد دلار، در رتبه دوم جهان پس از شهر توکیو ژاپن قرار دارد. همچنین نرخ بیکاری در این شهر 10.2 درصد است که به میزان 4.6 درصد نسبت به سال 2020 به دلیل معضل کرونا افزایش پیدا کرده است. اقتصاد بسیار قوی کشور آمریکا سالانه تعداد زیای را برای مهاجرت به آمریکا از کشورهای مختلف جذب می‌نماید.

    کیفیت و هزینه‌های زندگی در نیویورک

    کیفیت و هزینه‌های زندگی در نیویورک

    شهر نیویورک یکی از گرانترین شهرهای دنیا برای زندگی است اما با این حال در رتبه 15ام از نظر هزینه‌های زندگی قرار دارد و چه بسا برخی از شهرهای گرانتر از نیویورک در لیست، از نظر اقتصاد، رفاه، امکانات و میل جهانیان برای زندگی در آن در سطح پایین‌تری از نیویورک قرار دارند. متوسط درآمد در شهر نیویورک 65900 دلار در سال با کسر مالیات می‌باشد که این متوسط درآمد در مناطق مختلف مانند منهتن می‌تواند بیشتر باشد. از طرفی نرخ بیکاری در این شهر 10.2 درصد است که هرچند در سال 2020 با نرخ بیکاری 5.6 درصدی دارای نرخ بیکاری بسیار خوبی بوده اما متاسفانه این شهر نسبت به برخی دیگر شهرهای صنعتی جهان مانند برلین آلمان، آسیب بیشتری را به دلیل همه‌گیری کرونا دیده و نرخ بیکاری با افزایش 4.6 درصدی، به میزان 10.2 درصد در این شهر رسیده است.

    البته باید گفت که قدرت خرید با شاخص 100 (به غیر از خرید ملک) در شهر نیویورک بسیار عالی است و عموما می‌توان گفت که شخصی که دارای درآمدی معادل متوسط درآمد ذکر شده یا بیشتر از آن باشد، با توجه به قدرت اقتصادی شهر، امکانات، رفاه، فرصت‌های شغلی فراوان و امکان و فرصت پیشرفت در هر زمینه، دسترسی به بهترین تفریحات و... یک شهر رویایی برای زندگی خواهد بود. بطور خلاصه شهر نیویورک از نظر قدرت خرید، خدمات درمانی و شاخص اقلیمی در جایگاه بسیار خوبی قرار داشته و از نظر امنیت، قدرت خرید ملک و میزان آلودگی هوا در وضعیت متوسط یا زیر متوسط قرار دارد. از نظر ترافیک و هزینه‌های زندگی در وضعیت زیر متوسط قرار دارد. هرچند که پلیس نیویورک که با نام NYPD شناخته می‌شود بسیار قوی عمل می‌کند اما آمار جرم و جنایت در این شهر در سطح چندان خوبی قرار ندارد. همچنین معضل ترافیک شامل افرادی که با خودروی شخصی یا تاکسی در شهر تردد می‌کنند می‌گردد و در غیر این صورت و با وجود یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های حمل و نقل شهری شامل مترو و اتوبوسرانی مشکل خاصی وجود نخواهد داشت. همچنین کشور آمریکا از نظر تحصیلی می‌توان گفت که بهترین کشور از نظر دارا بودن بهترین دانشگاه‌ها از رتبه‌بندی و کیفیت آموزشی برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد.

    برخی از شاخص‌های مهم زندگی در نیویورک به شرح جدول زیر می‌باشد:

    شاخص

    میزان

    وضعیت

    قدرت خرید

    100

    بسیار خوب

    امنیت

    52.65

    متوسط

    خدمات درمانی

    62.28

    بسیار خوب

    شاخص اقلیمی

    79.66

    بسیار خوب

    هزینه‌های زندگی

    100

    بد

    نرخ قیمت مسکن به نسبت درآمد

    9.29

    زیر متوسط

    زمان ترافیک

    52.9

    بد

    آلودگی شهر

    57.66

    متوسط

     

    همچنین برخی از هزینه‌های رایج و مایحتاج روزانه در نیویورک به شرح زیر می‌باشد:

    میانگین درآمد ماهیانه پس از کسر مالیات

    5491 دلار

    هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره خانه

    4989 دلار

    هزینه زندگی یک شخص بدون احتساب اجاره خانه

    1358 دلار

     
     

    هزینه خانه (به دلار)

    اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

    3035

    اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

    2079

    اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

    6237

    اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

    3502

    قیمت هر متر خانه برای خرید در مرکز شهر

    15333

    قیمت هر متر خانه برای خرید خارج از مرکز شهر

    8236

     
     

    هزینه تسهیلات (به دلار)

    متوسط هزینه قبض آب و برق و گاز برای یک ماه

    159.82

    1 دقیقه تماس تلفنی با موبایل

    0.1 

    اینترنت نامحدود با سرعت 60Mbps یا بیشتر در ماه

    64.83

     
     

    هزینه خورد و خوراک (به دلار)

    یک وعده غذایی در رستورانی نرمال

    20

    غذای فست فود

    9

    یک فنجان قهوه

    4.84

    یک بطری نوشابه 330mm

    2.31

    بطری آب 330mm در رستوران

    1.88

    1 لیتر شیر

    1.20

    1 قرص نان تازه

    3.90

    1 کیلو برنج سفید

    5.31

    12 عدد تخم مرغ

    3.24

    1 کیلو پنیر محلی

    13.52

    1 کیلو مرغ

    12.93

    1 کیلو گوشت

    17.29

    1 کیلو سیب

    5.85

    1 کیلو گوجه

    6.44

    1 کیلو سیب زمینی

    4.40

    1 کیلو پیاز

    4.21

    1 بطری آب 1.5 لیتر

    2.20

     
     

    هزینه حمل و نقل (به دلار)

    بلیط یک طرفه قطار درون شهری

    2.75

    هزینه ماهیانه حمل و نقل شهری بطور حدودی

    130

    هزینه تاکسی گرفتن (صرفا سوار شدن)

    3.5

    هزینه تاکسی به ازای هر کیلومتر

    1.86

    1 لیتر بنزین

    0.77

    یک دستگاه فولکس واگن Golf 1.4 90 KW یا معادل آن

    24110

    یک دستگاه تویوتا Corolla Sedan 1.6l 97kW یا معادل آن

    22518

     

    تحصیل در شهر نیویورک

    تحصیل در نیویورک

    آمریکا کشوری است که تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های با رتبه تک رقمی در جهان و رتبه زیر 100 را در خود جای داده است و از نظر سیستم آموزش و پرورش به ویژه در سطح تحصیلات عالی در بالاترین استانداردهای کیفیت تحصیلی قرار دارد و تحصیل در آمریکا یک امتیاز بزرگ برای رزومه تحصیلی و کاری محسوب می‌گردد. که شهر نیویورک به عنوان اقتصادی‌ترین و یکی از مهمترین شهرهای این کشور از این امر مستثنی نبوده است و این شهر نیز چندی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی برتر در جهان را در خود جای داده است. سیستم مدارس عمومی نیویورک توسط اداره آموزش و پرورش نیویورک اداره می‌شود که بزرگترین دپارتمان آموزشی در سطح مدرسه در کل امریکا می‌باشد و نیویورک تعداد 1.1 میلیون دانش آموز را در بیش از 1700 مدرسه ابتدایی و متوسطه در این شهر جای داده است. همچنین همه ساله نیویورک تعدادی در حدود 600 هزار نفر دانشجوی ثبت نامی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی این شهر دارد. چندی از بهترین دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در نیویورک عبارتند از:

    نام دانشگاه

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    دانشگاه کلمبیا

    9

    11

    دانشگاه کورنل

    13

    22

    دانشگاه نیویورک

    17

    26

    دانشگاه راچستر

    48

    142

    دانشگاه بوفالو

    63

    275 بطور تقریبی

    دانشگاه هنر نیویورک

    77

    325 بطور تقریبی

     

    برخی از جاذبه‌های توریستی و دیدنی‌های شهر

    برخی از جاذبه‌های توریستی و دیدنی‌های شهر

    برترین جاذبه‌های توریستی و دیدنی‌های شهر نیویورک عبارتند از:

    • مجسمه آزادی
    • سنترال پارک
    • مرکز راکفلر
    • موزه هنر متروپولیتن
    • برادوی و منطقه تئاتر آن
    • ساختمان امپایر
    • موزه یادواره 11 سپتامبر
    • های لاین
    • میدان تایمز
    • پل بروکلین
    • خیابان پنجم
    • ساختمان کالکشن فریک
    • کتابخانه عمومی نیویورک
    • وال استریت
    • کلیسای جامع سنت پاتریک
    • و...

    سوالات متداول معرفی شهر نیویورک آمریکا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت