شهرهای ارزان و به صرفه آمریکا برای زندگی 2023
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آمریکا به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی جهان بوده که تقریبا 85 میلیون یا 26 درصد از جمعیت آن یا مهاجر بوده و یا فرزندان مهاجران به این کشور هستند و با توجه به این آمار و ارقام (به عبارتی وجود مهاجر به اندازه جمعیت کل ایران) و از سوی دیگر تنوع بسیار گسترده‌ی نژادی، قومی، ملیتی، مذهبی و... بنابراین آمریکا مشهور به سرزمین رویاها، بهترین کشور برای مهاجران با وجود جوامع چند فرهنگی و وجود فرصت برای همه تلقی می‌گردد. از جمله آنکه بیشترین جمعیت مهاجر ایرانی با آمار بیش از 1.5 میلیون نفر در آمریکا هستند.

    هرچند که سیاست‌های سال‌های اخیر این کشور در قبال برخی کشورها از جمله ایران، باعث شده که مهاجرت به کانادا به عنوان رقیب همیشگی آمریکا، از آن جلو بزند و مهاجرت به آمریکا هر روز سخت‌تر از قبل گردد اما با این وجود، همچنان آمریکا مقصد رویایی بسیاری از متقاضیان مهاجرت در جهان است. ما در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین شهرهای بزرگ و مرفه آمریکا خواهیم پرداخت که در عین حال ارزان و به صرفه و دارای توازن عالی بین درآمد و مخارج بوده و برای مهاجران به این کشور بسیار محبوب هستند؛ به ویژه آن دسته از مهاجران که چالش مالی بیشتری دارند.

    مک‌آلن، تگزاس

    مک‌آلن، تگزاس

    هزینه زندگی در شهر مک‌آلن در ایالت تگزاس، 24 درصد کمتر از میانگین ایالات متحده بوده و متوسط قیمت​​خرید خانه در این شهر 216 هزار دلار می‌باشد. مک آلن یکی از شهرهای با سرعت رشد و پیشرفت بالا در ایالات متحده به حساب می‌آید. مک آلن با افزایش جمعیت به میزان بیش از 9 درصد در طی 10 سال گذشته رو به رو بوده است که با توجه به محبوبیت این شهر، رقمی طبیعی است. هزینه‌های مربوط به مسکن در مک‌آلن تگزاس به میزان 37 درصد کمتر از میانگین ملی بوده و متوسط ​​اجاره خانه نیز بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. از طرفی هم سازمان مسکن مک آلن ساختمان‌های مسکونی ایمن و مقرون به صرفه را به این شهر ارائه می‌دهد.

    تالسا، اوکلاهاما

    تالسا، اوکلاهاما

    هزینه زندگی در شهر تالسا (تولسا) در ایالت اوکلاهاما، 8 درصد کمتر از میانگین ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 225 هزار دلار می‌باشد. تالسا در واقع دومین شهر بزرگ در ایالت اوکلاهامای آمریکا به حساب می‌آید که بزرگی‌اش، آن را به مکانی مطلوب برای آن دسته از افرادی که طرفدار شهرهای بزرگ برای مهاجرت هستند، تبدیل می‌نماید. در تالسا هزینه‌های مسکن 35 درصد کمتر از میانگین کشوری بوده و اجاره در مرکز شهر حدود هزار دلار است. همچنین شهر تالسا دارای سازمانی تحت عنوان "صندوق امانی مسکن مقرون به صرفه" بوده که شرایط زندگی بهتری را از بابت هزینه و مسکن به ساکنین خود ارائه می‌دهد. علاوه بر این، شهر تالسا فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را برای ساکنان خود فراهم کرده و وجود شرکت‌های بزرگ و موقعیت‌های شغلی عالی‌ در این شهر فراهم است و با توجه به در دسترس بودن مشاغل برای همه اقشار در تالسا، نرخ بیکاری در این شهر تنها 4.2 درصد می‌باشد.

    آگوستا، جورجیا

    آگوستا، جورجیا

    هزینه زندگی در شهر آگوستا در ایالت جورجیا، 13 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 236 هزار دلار می‌باشد. آگوستا شاید در نگاه اول امکان دارد که به عنوان جایگزین ارجحی برای شهرهای بزرگ به چشم نیاید، اما پس از مهاجرت و اسکان در این شهر خواهید دید که آگوستا خیلی چیزهای خوب برای ارائه به ساکنان خود دارد. از جمله مواردی که شهر آگوستا را مطرح و مشهور کرده، وجود پارک‌های فراوان، سیستم آموزش کارآمد و با کیفیت، سرویس و خدمات شهری و همچنین هزینه کم برای رفت و آمد شهری و مسکن مقرون به صرفه می‌باشد. هزینه مسکن در شهر آگوستا به میزان 32 درصد کمتر از میانگین کشوری بوده و همچنین متوسط ​​اجاره خانه در این شهر بسیار به صرفه است. علاوه بر این، شهر آگوستا خانه و میزبان شرکت‌ها و کمپانی‌های مطرحی در آمریکا می‌باشد. آگوستا با جمعیت نزدیک به 130 هزار نفر، دارای نرخ بیکاری 4.1 درصدی است که نرخی بسیار خوب است.

    فلورانس، آلاباما

    فلورانس، آلاباما

    هزینه زندگی در شهر فلورانس در ایالت آلاباما، 12 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 240 هزار دلار می‌باشد. شهر فلورانس به دلیل داشتن اماکن مختلف تفریحی، تاریخی و همچنین اماکن تجاری‌اش متمایز و محبوب شده و از طرفی این تمایز و محبوبیت همراه با هزینه‌های کاملا مناسب و مقرون به صرفه زندگی و قیمتهای مناسب همراه است. فلورانس در آلاباما در طی حدود 3 سال اخیر با افزایش جمعیت به میزان 3.1 درصد همراه بوده که از جمله دلایل محبوبیت این شهر برای مهاجرت، عمدتا به دلیل املاک و مستغلات با کیفیت و از طرفی مقرون به صرفه می‌باشد. در واقع در فلورانس هزینه‌های مربوط به مسکن بیش از 31 درصد کمتر از میانگین کل کشور می‌باشد و از طرفی هزینه خدمات بهداشتی و درمانی این شهر نیز به میزان 21 درصد کمتر از میانگین کل کشور است.

    فورت وین، ایندیانا

    فورت وین، ایندیانا

    هزینه زندگی در شهر فورت وین در ایالت ایندیانا، 12 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 242 هزار دلار می‌باشد. شهر فورت وین واقع در شمال شرقی ایالت ایندیانا می‌باشد که این شهر به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای بزرگ در آمریکا شناخته و رتبه بندی می‌گردد. فورت وین دارای نوعی سبک زندگی سنتی است و به دلیل همین سبک زندگی سنتی خود دارای محیط و محلات با آرامش آن هم به طور گسترده‌ای در خود می‌باشد. متوسط هزینه‌های مربوط به مسکن به میزان بیش از 30 درصد کمتر از میانگین کل ایالت متحده آمریکا پایین‌تر است و با هزار دلار هم می‌توان یک خانه‌ی بسیار خوبی را اجاره نمود.

    سنت پترزبورگ، فلوریدا

    سنت پترزبورگ، فلوریدا

    هزینه زندگی در شهر سنت پترزبورگ در ایالت فلوریدا، به میزان 7 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 245 هزار دلار می‌باشد. شهر سن پترزبورگ بیشتر به دلیل آب و هوای بسیار عالی و دلپذیر و همچنین وجود فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی متعدد و جالب در خود از جمله گلف، قایق سواری، ماهیگیری و غیره شهرت خاص خود را دارد. شهر سنت پترزبورگ در چند سال اخیر شاهد افزایش جمعیت به میزان8.2 درصدی بوده است و سنت پترزبورگ امروزه به یکی از محبوب ترین شهرهای مدرن برای زندگی و مهاجرت از جمله برای مهاجرت تحصیلی، کاری و... تبدیل شده است. هزینه‌های مربوط به مسکن در شهر سنت پترزبورگ به میزان 29 درصد از میانگین ملی کمتر می‌باشد و اجاره آپارتمان حتی برای کسانی که حقوق متوسط یا نزدیک به متوسط داشته اصلا چالش نیست و در کل خدمات مسکن در سنت پترزبورگ در وضعیت بسیار عالی و مساعدی قرار دارد. در این شهر هم با حدود 700 الی 1100 دلار می‌توان یک خانه یک خوابه بسیار خوبی را اجاره نمود.

    اسپرینگ فیلد، میسوری

    اسپرینگ فیلد، میسوری

    هزینه زندگی در شهر اسپرین گفیلد در ایالت میسوری، به میزان 12 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 247 هزار دلار می‌باشد. شهر اسپرینگ فیلد درست در کنار سنت پترزبورگ و بسیار مشابه به آن در لیست مقرون به صرفه ترین شهرهای کشور آمریکا قرار دارد. شهر اسپرینگ فیلد در جنوب غربی ایالت میسوری مقرر است که به داشتن محله‌هایی با جو بسیار دوستانه و امن در این کشور شهرت و محبوبیت دارد و در واقع این شهر چیزهای زیادی برای ارائه به ساکنین، در خود دارد. اسپرینگ فیلد دارای متوسط هزینه‌های مسکن کمتر به میزان 30 درصد از میانگین کل کشور بوده و کیفیت بالای زندگی در این شهر باعث شده که اسپرینگ فیلد در سال‌های اخیر با رشد 5.4 درصدی از جمعیت و استقبال مهاجران رو به رو بوده است.

    تمپل، تگزاس

    تمپل، تگزاس

    هزینه زندگی در شهر تمپل در ایالت تگزاس، به میزان 13 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 247 هزار دلار می‌باشد. تمپل برخلاف اکثر شهرهای این لیست، شهری به نسبت کوچک در ایالت تگزاس بوده که تنها چیزی در حدود 78 هزار نفر جمعیت را در خود دارد که همین رقم فعلی جمعیت آن همراه با تغییری واضح در طی یک دهه گذشته بوده که در این مدت تمپل شاهد افزایش 18.7 درصد در جمعیت خود بوده است و این افزایش جمعیت به موازات افزایش رفاه، امکانات و موقعیت‌ها در این شهر بوده است و بنابراین این مسئله نشان می‌دهد که چقدر مردم به طور گسترده این شهر را در طی گذر زمان به عنوان مکانی عالی و همچنین امن و آرام برای مهاجرت و زندگی می‌دانند. متوسط هزینه‌های مسکن در شهر تمپل تگزاس به میزان 29 درصد کمتر از میانگین کل کشور می‌باشد است و متوسط ​​درآمد هر شخص سالانه 54 هزار دلار در این شهر خواهد بود و از طرفی تمپل میزبان تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها و کمپانی‌های مطرح و معروف آمریکا در خود می‌باشد. آنچه که سازمان آمار آمریکا پیشبینی کرده، این شهر با سرعت رشد جمعیت بیشتری در آینده‌ای نزدیک مواجه خواهد بود.

    ویچیتا فالز، تگزاس

    ویچیتا فالز، تگزاس

    هزینه زندگی در شهر ویچیتا فالز در ایالت تگزاس، به میزان 16 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 249 هزار دلار می‌باشد. ویچیتا فالز نیز در ایالت تگزاس و در شمال این ایالت مقرر است که این شهر همانند دیگر شهرهای مورد بحث در این لیست به عنوان مقرون به صرفه‌ترین شهرهای موجود در کشور در ایالات متحده آمریکا رده بندی می‌شود. ویچیتا فالز به معنای واقعی به شهروندان و ساکنین خود اجازه داده تا با موقعیت‌های شغلی فراهم به میزان بسیار در این شهر، در زمینه حقوق و مزایای شغلی خود پیشرفت نمایند و در عین حال دغدغه هزینه‌های زندگی را نداشته باشند؛ چرا که هزینه‌های مسکن در ویچیتا فالز 28 درصد و هزینه‌ها تسهیلاتی مانند آب و برق به میزان 9 درصد کمتر از میانگین کل کشور می‌باشد.

    ناکسویل، تنسی

    ناکسویل، تنسی

    هزینه زندگی در شهر ناکسویل در ایالت تنسی، به میزان 18 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 249 هزار دلار می‌باشد. شهر ناکسویل که در رودخانه تنسی و در بخش شرقی این ایالت واقع گردیده است. شهر ناکسویل به دلیل محیط بسیار دوستانه، آرام، با امنیت بالا و نرخ پایین جرم و جنایت خود دارای شهرت خاص خود در آمریکا است و این شهر در طی 10 سال گذشته شاهد افزایش 5.3 درصدی جمعیت و مهاجر در خود بوده است و در حال حاضر این شهر یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای بزرگ در کشور آمریکا به حساب می‌آید. متوسط هزینه‌های مربوط به مسکن در ناکسویل به میزان 28 درصد و همچنین قیمت آب و برق در این شهر 10 درصد کمتر از میانگین کل کشور می‌باشد.

    آماریلو، تگزاس

    آماریلو، تگزاس

    هزینه زندگی در شهر آماریلو در ایالت تگزاس، به میزان 14 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 249 هزار دلار می‌باشد. شهر آماریلو که به پشتوانه‌ی مرکز کشف دان هرینگتون و فضای تئاتر مشهورش دارای شهرت و محبوبیت بوده، از جمله دیگر شهرهای برتر آمریکا از بابت مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی و مسکن و... می‌باشد. در شهر آماریلو، متوسط هزینه‌های مسکن به میزان 28 درصد کمتر از میانگین کل کشور می‌باشد. این شهر همچنین از لحاظ فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، تفریحی و... از شهرت و محبوبیت خاص خود برخوردار است و سبک زندگی خاص و بسیار مناسبی را به ساکنین خود ارائه می‌دهد. از طرفی قیمت مواد غذایی در شهر آماریلو حدود 8 درصد کمتر از میانگین کل کشور می‌باشد. همچنین نرخ بیکاری در این شهر در حدود 4.2 درصد است که رقمی بسیار عالی به حساب می‌آید.

    جونزبورو، آرکانزاس

    جونزبورو، آرکانزاس

    هزینه زندگی در شهر جونزبورو در ایالت آرکانزاس، به میزان 16 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 257 هزار دلار می‌باشد. جونزبورو به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای بزرگ در کشور آمریکا شناخته می‌شود و هزینههای زندگی در آن بسیار کمتر از هزینه‌های متوسط کشوری و به ویژه در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ آمریکا ​می‌باشد. هزینه های مسکن 26 درصد و قیمت آب و برق 13 درصد در این شهر کمتر از میانگین ایالات متحده است. به همین دلیل، شهر جونزبورو در طی یک دهه‌ی گذشته دارای رشد جمعیت و آمار مهاجرت به میزان 16.5 درصدی بوده است. همچنین هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی در این شهر به میزان 18 درصد از متوسط هزینه ملی نیز کمتر می‌باشد.

    هانتسویل، آلاباما

    هانتسویل، آلاباما

    هزینه زندگی در شهر هانتسویل در ایالت آلاباما، به میزان 5 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 258 هزار دلار می‌باشد. شهر هانتسویل یکی از شهرهای قابل توجه در آمریکا و ایالت آلاباما از نظر رشد جمعیت بوده که با رشد جمعیت معادل ۱۱.۲ درصدی در طی یک دهه گذشته مواجه بوده است که دلیل اصلی این افزایش جمعیت و تغییر مکان به این شهر را می‌توان به وجود موقعیت‌های شغلی بسیار عالی در این شهر در کنار زندگی بسیار مقرون به صرفه در این شهر نسبت داد و کمپانی‌های بزرگ زیادی در این شهر سرمایه‌گذاری کرده و همچنان می‌کنند و سالانه به میزان قابل توجهی اشتغال زایی می‌کنند.

    جکسون، می سی سی پی

    جکسون، می سی سی پی

    هزینه زندگی در شهر جکسون در ایالت می سی سی پی، به میزان 11 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 261 هزار دلار می‌باشد. شهر جکسون مرکز و پایتخت ایالت می سی سی پی است که در این شهر هزینه‌های پایین زندگی باعث شده تا در میان لیست مقرون به صرفه ترین شهرهای آمریکا واقع گردد. هزینه‌های مسکن در جکسون به میزان 24 درصد کمتر از میانگین ملی کل کشوری می‌باشد. همچنین هزینه املاک به ویژه برای خرید در حومه شهر بسیار مقرون به صرفه بوده و یک سرمایه گذاری عالی با توجه به افزایش ارزش آن به صورت روزافزون می‌باشد.

    براونزویل، تگزاس

    براونزویل، تگزاس

    هزینه زندگی در شهر براونزویل در ایالت تگزاس، به میزان 15 درصد کمتر از میانگین کل ایالات متحده بوده و متوسط قیمت ​​خرید خانه در این شهر 265 هزار دلار می‌باشد. براونزویل در سواحل غربی و در جنوب ایالت تگزاس مقرر می‌باشد و این شهر یکی از بهترین شهرها برای نقل مکان و زندگی می‌باشد؛ به ویژه از بابت هزینه‌های مربوط به املاک و مستغلات برای کاهش برخی از هزینه‌های املاک و مستغلات است. هزینه‌های مسکن در جکسون به میزان 3 درصد کمتر از میانگین ملی کل کشوری می‌باشد. همچنین تعداد قابل توجهی از شرکت‌های فناوری و استارت آپ ها در حال نقل مکان به شهرهای مختلف تگزاس و از جمله این شهر هستند.

    سوالات متداول شهرهای ارزان و به صرفه آمریکا برای زندگی 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ