دانشگاه جان هاپکینز آمریکا | Johns Hopkins University
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آمریکا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه جان هاپکینز با داشتن دانشجویانی از 120 کشور جهان و با رنکینگ بالا در رتبه بندی دانشگاه‌های برتر جهان، یکی از مؤسسات نام آشنای کشور آمریکا است. این دانشگاه با ایجاد یک محیط آکادمیک سطح بالا و ارائه دوره‌ها و رشته‍‌های تحصیلی مختلف، آماده پذیرش دانشجویان از اقصی نقاط جهان است.

    اخذ وقت سفارت فوری آمریکا در سریعترین زمان

    برای متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه جان هاپکینز را دارند، مهم است که در مورد شرایط تحصیل، شهریه، بورسیه‌ها و موارد دیگر اطلاعات خود را تکمیل کنند. پس با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه جان هاپکینز

    تاریخ تأسیس

    1876

    استان، شهر

    بالتیمور، مریلند، ایالات متحده

    نوع مؤسسه

    دولتی (تحقیقاتی)

    تعداد کل دانشجویان (سال 2021)

    23900 نفر

    تعداد کل دانشجویان بین المللی (سال 2021)

    3000 نفر

    نرخ پذیرش

    9 درصد

    مساحت دانشگاه

    140 هکتار

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    0.92 (52 درصد بانوان و 48 درصد آقایان)

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    سایت دانشگاه

    https://www.hopkinsmedicine.org

    دانشگاه جان هاپکینز

    درباره دانشگاه جان هاپکینز

    جان هاپکینز یک دانشگاه تحقیقاتی مشهور است که در سال 1876 تأسیس شد. این دانشگاه در بالتیمور و در ایالات متحده واقع شده است. دانشگاه جان هاپکینز دارای چهار پردیس در بالتیمور و یک مرکز زیست فنأوری در شمال واشنگتن دی سی است.

    این دانشگاه به عنوان اولین مؤسسه تحقیقاتی ایالات متحده شناخته می‌شود که بیش از هر مؤسسه آموزشی دیگری در زمینه تحقیقات سرمایه گذاری می‌کند. رشته‌های محبوب ارائه شده توسط این دانشگاه، مهندسی پزشکی، علوم اعصاب و نوروبیولوژی و بهداشت عمومی است.

    ورود به دانشگاه جان هاپکینز با نرخ پذیرش 11 درصد دشوار است. به همین دلیل، دانشجویان باید رتبه علمی بالایی داشته باشند تا بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند. دانشگاه نزدیک به 2.5 میلیارد دلار برای تحقیق هزینه کرده است و به عنوان پیشگام تمام مؤسسات آموزشی ایالات متحده را در فعالیت‌های تحقیق و توسعه شناخته می‌شود.

    این دانشگاه در تاریخ خود 39 برنده جایزه نوبل داشته است. اولین برنده نوبل دانشگاه «وودرو ویلسون» بود که دکترای خود را به پایان رساند. برندگان چهار جایزه نوبل در این دانشگاه، یعنی جورج ویپل و جورج مینوت، در سال 1934 برنده نوبل فیزیولوژی و پزشکی شدند و هربرت اسپنسر گاسر و جوزف نیز در سال 1944در این رشته‌ها برنده نوبل شدند.

    رتبه دانشگاه جان هاپکینز در رنکینگ جهانی

    دانشگاه جان هاپکینز به دلیل پیروی از استانداردهای بالای آموزشی و پژوهشی، همیشه در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرد. بر حسب معیارهای رتبه بندی، رتبه این دانشگاه طبق جدول زیر است:

    رتبه بندی

    2021

    رتبه بندی QS

    25

    رتبه بندی THE

    12

    رتبه بندی US News

    10

    رتبه بندی ARWU

    15

    دانشگاه جان هاپکینز

    دانشکده و مقاطع تحصیلی دانشگاه جان هاپکینز

    این دانشگاه دارای 9 دانشکده است که شامل موارد زیر می‌شوند:

    • علوم و هنر

    • کسب و کار

    • تحصیلات

    • مهندسی

    • امور بین المللی

    • داروسازی

    • موسیقی و رقص

    • پرستاری

    • سلامت عمومی

    برنامه کارشناسی حدود 50 رشته و بیش از 40 گرایش جزئی را ارائه می‌دهد. رشته‌های تحصیلات تکمیلی و دکترای دانشگاه جان هاپکینز شامل 200 رشته کارشناسی ارشد، دکترا و دوره‌های گواهی تحصیلات تکمیلی را در بر می‌گیرد.

    پردیس و خوابگاه دانشگاه جان هاپکینز

    جان هاپکینز دارای پنج پردیس از جمله بالتیمور شرقی، هوم وود، موسسه پیبادی، SAIS واشنگتن و واشنگتن دی سی (مرکزی) در ایالات متحده است. به غیر از این، دو پردیس بین المللی در نانجینگ در چین و بولونیا در ایتالیا نیز دارد.

    پردیس هومود واقع در محله چارلز بالتیمور، دارای دو بخش کارشناسی از جمله دانشکده مهندسی وایتینگ و دانشکده هنر و علوم Zanvyl Krieger است. در بالتیمور شرقی، دانشکده پزشکی دانشگاه، یعنی مدرسه بهداشت عمومی بلومبرگ و دانشکده پرستاری وجود دارند. این دانشگاه همچنین شامل بخش‌ها و امکانات مختلف دیگری از جمله آزمایشگاه فیزیک کاربردی، موسسه پیبادی، دانشکده تجارت Carey و دانشکده مطالعات بین المللی پیشرفته Paul H. Niltz است.

    همۀ پردیس‌ها از امکان اسکان خارج از دانشگاه برخوردار هستند و پردیس هوم وود و پردیس موسسه پیبدی تنها مکان‌هایی هستند که مسکن درون دانشگاه را ارائه می‌دهند. در پردیس‌های ارائه دهنده مسکن در محوطه دانشگاه، امکان انتخاب بین اقامتگاه‌ها و آپارتمان‌ها وجود دارد.

    خوابگاه دانشگاه دو نوع محل اقامت از جمله سالن‌های اقامت سنتی و چیدمان‌هایی به سبک سوئیت را دارد. سالن‌های اقامت سنتی شامل اتاق‌های یک نفره یا دو نفره با حمام مشترک است. محل اقامت به سبک سوئیت، دارای یک اتاق یک نفره، دو نفره و سه تخته با حمام اختصاصی است.

    هزینه تحصیل و خوابگاه در دانشگاه جان هاپکینز

    دانشگاه جان هاپکینز آمریکا

    هزینه آپارتمان براساس نوع محل اقامت (آپارتمان‌های یک، دو، سه یا چهار خوابه) متفاوت خواهد بود. هزینۀ مسکن دانشگاه 4،726 دلار برای هر ترم، با 3،429 دلار برنامه وعده غذایی در هر ترم خواهد بود.

    برای مسکن خارج از دانشگاه، دانشگاه منابعی برای کمک به دانشجویان در یافتن محل اقامت ارائه می‌دهد. نرخ مسکن در خارج از دانشگاه ممکن است سالانه تغییر کند. وب سایت رسمی دانشگاه را برای آخرین نرخ‌ها و به روزرسانی‌ها بررسی کنید.

    شهریه متوسط

    55.350 دلار

    کتاب و لوازم

    1.250 دلار

    بیمه درمانی

    2.482 دلار

    بیمه دندانپزشکی (اختیاری)

    244.13 دلار

    هاپکینز

    اخذ پذیرش از دانشگاه جان هاپکینز

    امتیاز در دانشگاه جان هاپکینز بسته به دوره یا انتخاب رشته متفاوت است. برای متقاضیان کارشناسی، این دانشگاه نمرات 10، 11 و 12 و هر یک از آزمون‌های مهارت انگلیسی را در نظر می‌گیرد که عبارتند از:

    • تافل : حداقل 100 است. خواندن: 26 ، گوش دادن: 26 ، نوشتن: 22 و صحبت کردن: 25

    • آیلتس: 7 یا بالاتر

    • GRE: 540

    • MCAT: 520

    • Duolingo (DET): نمره ترکیبی 120 یا بالاتر است. تلفظ: 125، مکالمه: 120، درک مطلب: 135 و نوشتن: 105

    • مهارت پیشرفته C1 / C2: 185 یا بالاتر

    الزامات آزمون استاندارد شامل نمرات ACT یا SAT بسته به دوره‌ها متفاوت است.

    توجه: برای پذیرش‌های سال تحصیلی 2021 تا 2021، ارائه نمرات SAT / ACT اختیاری می‌باشد. برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، جان هاپکینز به یک مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد سه یا چهار ساله (معادل ایالات متحده) با معدل 3.7 از 5 (حداقل) و هر یک از آزمون‌های مهارت انگلیسی تافل یا آیلتس یا PTE نیاز دارد.

    مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه جان هاپکینز

    محوطه دانشگاه جان هاپکینز

    کلیه اسناد و مدارکی که در طی مراحل درخواست ارسال شده‌اند، باید پیش نویس اصلی و به زبان انگلیسی یا ترجمه شده به انگلیسی باشند.

    برای متقاضیان کارشناسی اسناد زیر لازم است:

    • ریز نمرات دانشگاهی

    • گزارش‌های نمره انگلیسی IELTS / TOEFL / DET / Cambridge

    • گزارش نمره AP

    • گزارش‌های نمره SAT یا ACT

    • توصیه‌های نامه (LOR)

    • مقاله‌های تکمیلی

    • اقدامات اضافی مانند ضبط صدا، فیلم یا نمونه کارها

    • اسناد مالی

    • در صورت وجود فرم معافیت از هزینه

    برای دانشجویان کارشی ارشد و دکترا مدارک زیر مهم هستند:

    • ریز نمرات دانشگاهی

    • گزارش‌های نمره آیلتس و تافل

    • گزارش‌های GRE / GMAT / LSAT / MCAT

    • خلاصه سوابق کاری

    • مقالات یاSOP ، طبق نیاز دوره

    • طبق نیاز دوره، دو تا سه LOR

    • اقدامات اضافی یا اختیاری، طبق نیاز دوره

    • اسناد مالی

    • در صورت وجود فرم معافیت از هزینه

    نکته: هزینه ارسال درخواست برای کارشناسی در دانشگاه جان هاپکینز به مبلغ 70 دلار غیر قابل استرداد است، در حالی که برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، هزینه درخواست از 75 دلار به 100 دلار متغیر می‌باشد.

    بورسیه تحصیلی دانشگاه جان هاپکینز

    کمک مالی فدرال برای دانشجویان بین المللی در دسترس نیست. با این وجود، دانشگاه از نیاز آن‌ها آگاه است و دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی واجد شرایط بودجه هاپکینز هستند. این دانشگاه به علاوه شرایط مالی متقاضی را در نظر می‌گیرد و در صورت لزوم 100 درصد نیاز محاسبه شده برای کمک مالی را برآورده می‌کند.

    مبلغ متوسط ​​تحت پوشش حدود 25000 دلار است اما این ممکن است بسته به نیاز مالی دانشجو متفاوت باشد. دانشجویان هنگام پر كردن برنامه، ارسال CSS Profile و امضا كردن نسخه‌های بيانيه درآمد فعلی والدين، باید نیاز به کمک مالی را نشان دهند. ا

    گر نامزدها در سال اول هیچ بودجه ای دریافت نکنند، بعداً نیز واجد شرایط مالی نخواهند بود. کلیه اسناد مربوط به کمک‌های مالی لازم است تا اواسط ماه نوامبر ارسال شود. دانشجویان کارشناسی ارشد گزینه‌های محدودی در مورد کمک مالی یا بورسیه تحصیلی دارند. بعضی از مدارس ممکن است پیشنهاد مالی برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی بین المللی بدهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است چنین کاری نکنند.

    مهلت پذیرش در دانشگاه جان هاپکینز

    مهلت پذیرش برای دانشجویان متقاضی طبق جدول زیر است:

    مهلت

    درخواست

    اوایل نوامبر

    تصمیم اولیه1

    اوایل ژانویه

    تصمیم اولیه 2


    سالن کنفرانس دانشگاه جان هاپکینز

    می‌توانید وضعیت برنامه خود را از طریق درگاه رهگیری دانشگاه پیگیری کنید. پس از ارسال درخواست کامل، اطلاعات ورود به سیستم را با یک ایمیل تأیید از دانشگاه دریافت خواهید کرد. این پورتال به شما کمک می‌کند تا وضعیت درخواست خود را ردیابی کرده، اطلاعات شخصی را تغییر داده یا اصلاح کنید و همچنین تصمیم دانشگاه را بررسی کنید.

    کار حین تحصیل در دانشگاه جان هاپکینز

    دانشجویان بین المللی می‌توانند با پرداخت حقوق ثابت در دانشگاه کار کنند. لیست مشاغل در وب سایت آموزش تجربی دانشگاه ارسال می‌شود که از طریق آن دانشجویان می‌توانند مستقیماً درخواست دهند. این شامل کار در کتابخانه دانشگاه، آزمایشگاه‌ها، ساختمان‌های مسکونی، دفاتر اداری یا دانشکده تحقیق است.

    تمام دانشجویان می‌توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. در طول تعطیلات، دانش آموزان می‌توانند حداکثر 40 ساعت در هفته کار کنند. جدا از این، دانشجویان باید دارای مجوز تحصیل معتبر نیز باشند و در یک دوره تحصیلی تمام وقت ثبت نام کنند.

    کلام آخر

    دانشگاه جان هاپکینز از بهترین دانشگاه‌های جهان است. این مؤسسه علمی که هر سال در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرد، فضایی علمی و تجربی را برای دانش اندوزی و کسب تجربه ناب زندگی در محیطی شاد فراهم می‌کند.

    اگر می‌خواهید در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه جان هاپکینز و نحوه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اطلاعات خود را افزایش دهید، همین حالا با تیم مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول دانشگاه جان هاپکینز آمریکا | Johns Hopkins University

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-11-20

    سلام وقت به خیر.ببخشید من میخواستم ببینم واسه دانشگاه جانز هاپکینز من اگه واسه کارشناسی ارشد ناپیوسته بخوام اقدام کنم ومدرک کارشناسی من ناپیوسته ست آیا میشا اقدام کنم؟

    2023-11-25

    سلام. در صورتی که کاردانی ناپیسوته و کارشناسی ناپیوسته رو داشته باشید و موفق به دریافت اخذ مدرک لیسانس شده باشید مشکلی نیست و میتونید اقدام کنید.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ