تقویت مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی در خانه
  • نویسنده: زهرا قمی
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهاجرت از ایران به منظور تحصیل یا کار با دانش زبان انگلیسی پیوند خورده است. شما برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ و یا دریافت جاب آفر از کارفرمایی معتبر، نیازمند ارائه مدرک زبانی هستید. همه افرادی که سال‌ها در کلاس‌های مختلف زبان انگلیسی شرکت کرده باشند، خوب می‌دانند که یادگیری زبان با کسب مهارت در آن امری متفاوت است. برای تقویت مهارت خود در هر زبانی، مداومت در تمرین و تکرار جزئی جدانشدنی و قطعی از آن فرآیند است.

    مهارت‌های زبان انگلیسی که اغلب توسط آزمون‌های بین‌المللی همچون آیلتس، تافل، دولینگو، PTE و... سنجیده می‍شود، به طور کلی به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شود: خواندن، شنیداری، گفتاری و نوشتاری. برای تقویت زبان انگلیسی خود در هرکدام از این مهارت‌ها می‌توان از روش‌ها و ابزار مختلفی استفاده کرد. این مهارت‌ها عبارتند از:

    مهارت خواندن READING

    این مهارت که یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبانی است، به درک مطلب، فهم جزئیات و نکات اصلی یک متن در زبان انگلیسی مربوط می‌شود.

    مهارت شنیداری Listening

    توانایی فهم مقصود و معنای مکالمات، سخنرانی‌ها و هرنوع گفته‌ای به طور مستقیم به مهارت شنیداری افراد مرتبط است که یکی از معیارهای اصلی سنجش دانش زبانی است.

    مهارت نوشتاری Writing

    یکی دیگر از چهار مهارت اصلی زبان، توانایی نوشتن آن چیزی است که در ذهن شماست. این مهارت که در مرحله پیشرفته‌تر دانش زبانی قرار می‌گیرد، نیازمند درونی شدن و عمیق شدن مهارت‌های دیگر در فرد است.

    مهارت گفتاری Speaking

    مهارت گفتاری نیز همچون مهارت نوشتاری، در مراحل ثانویه دانش زبانی شکل می‌گیرد و توانایی فرد را در بیان منظور خود به زبان مقصد نشان می‌دهد.

    7 روش‌ تقویت زبان انگلیسی در خانه

    برای یادگیری عمیق‌تر زبان انگلیسی و افزایش مهارت‌های خود می‌توانید از تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

    1-ساعتی مشخص را به یادگیری اختصاص دهید:

    در یادگیری یک مهارت، به ویژه یک زبان خارجی مداومت و تکرار مهم‌ترین عامل تاثیرگذار است. بدین منظور بهتر است که به صورت روزانه ساعتی مشخص را برای تمرین انتخاب کنید. ابتدا زمانی از روز را که در آن تمرکز بیشتری دارید، مثلا صبح‌ها، انتخاب کنید و سپس هر روز یک ساعت از زمان صبح خود را به مطالعه و تمرین بپردازید. استمرار در این امر می‌تواند در سرعت و عمق یادگیری شما تاثیرگذار باشد.

    2- با کمک هدف‌گذاری دقیق، برنامه‌ریزی کنید:

    پیش از هرچیز بهتر است بدانید که هدف شما از تقویت زبان انگلیسی چیست؟ آیا می‌خواهید برای آزمونی بین‌المللی همچون تافل یا آیلتس آماده شوید؟ و یا به طور عمومی می‌خواهید دانش زبانی خود را بهبود ببخشید؟ شاید هم برای شغل خود نیازمند تقویت مهارت‌های انگلیسی خود هستید؟ پس از مشخص کردن هدف، بر اساس آن برنامه‌ای دقیق و متناسب با هدف خود طراحی کرده و طبق آن جلو بروید. می‌توانید از دوستان و اطرافیان خود بخواهید تا در راستای ترغیب شما به دنبال کردن برنامه خود، تشویقتان کنند.

    3-مهارت‌های خود را بسنجید:

    یادگیری بدون سنجش و آزمون، نمی‌تواند نقاط ضعف و قوت شما را مشخص سازد. پس برای کسب نتیجه بهتر، بهتر است از آزمون‌های استاندارد برای سنجش آموخته‌های خود استفاده کنید. شما می‌توانید در آزمون‌های آنلاین شرکت کرده و یا از طریق خرید کتاب‌های آموزش زبان در خانه، پرسش‌های طراحی شده در آن‌ها را پاسخ داده و با شناخت نقاط ضعف خود، بر روی آن‌ها تمرکز کنید.

    4-از دیگران کمک بگیرید:

    یادگیری زبانی خارجی می‌تواند سرشار از ابهام و پیچیدگی باشد، پس بهتر است هنگام ایجاد شدن سوال یا مشکلی در ذهنتان از فردی متخصص کمک بگیرید. این فرد می‌تواند دوست و معلمتان باشد، و یا حتی انجمن‌های مجازی! بله شما می‌توانید با سرچ کردن موضوع سوالتان پاسخ‌های مختلفی را در فضای مجازی پیدا کرده و ابهام ایجاد شده را رفع کنید. اینترنت و شبکه‌های مجازی امروزه، یکی از بهترین روش‌های برای تقویت زبان انگلیسی هستند.

    5-آموخته‌هایتان را مرور کنید:

    فرقی نمی‌کند که مطلبی که به تازگی آموخته‌اید از جنس لغت باشد و یا دستور زبان، برای تسلط در آن مطلب باید آن را مرور کنید. می‌توانید از انواع روش‌ها همچون دفتر یادداشت، فلش کارت، جمله‌سازی، حل تمرین و ... استفاده کنید تا مطالب آموخته را تکرار و مرور کنید. به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای تسلط بر مطالب آموخته شده، استفاده از آن‌ها در گفته‌ها و یا نوشته‌هایتان است، بدین ترتیب با انواع کاربردهای آن نیز آشنا می‌شوید و مهارت‌های گفتاری و نوشتاری خود را تقویت می‌کنید.

    6-انگلیسی را بخشی از جهانتان سازید:

    حتما شنیده‌اید که افرادی که در محیط انگلیسی‌زبان قرار می‌گیرند، با سرعت و سهولت بهتری این زبان را می‌آموزند. شما نیز می‌توانید تا حدودی این محیط را در اطرافتان ایجاد کنید؛ از طریق شبکه‌های مجازی و اپلیکیشن‌های مختلف دوستانی انگلیسی زبان بیابید، با اطرافیان خود که علاقه‌مندند به انگلیسی صحبت کنید، خاطرات خود را به انگلیسی بنویسید و حتی به انگلیسی فکر کرده و با خود صحبت کنید! اقداماتی از این دست به تدریج به شما کمک می‌کند تا محیطتان با این زبان عجین شده و مهارت‌هایتان افزایش یابد.

    7-یادگیری را با تفریح همراه سازید:

    فراموش نکنید که یادگیری یک مهارت زمانی که تبدیل به اجبار و روتین روزانه شود، ممکن است خسته‌کننده و بدون نتیجه باشد. در نتیجه بهتر است از روش‌های مختلف هماهنگ با روحیات خود استفاده کنید تا جذابیت ساعات یادگیری و تمرین را افزایش دهید. به طور مثال می‌توانید از استیکرنوت‌های رنگارنگ، موسیقی‌های پرانرژی، فیلم و سریال، رمان‌ها و پادکست‌های هیجان‌انگیز و... استفاده کنید تا در عین یادگیری، احساس خستگی نکنید. همچنین بهتر است چندین روش متنوع را برای تمرین امتحان کنید تا در عین جذابیت، پس از مدتی بتوانید بهترین روش‌های منطبق با خود را برای تقویت زبان انگلیسی پیدا کرده و بر طبق آن‌ها پیش بروید.

    سوالات متداول تقویت مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی در خانه

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ