بورسیه‌های تحصیلی هلند برای دانشجویان بین‌المللی
  • نویسنده: زهرا قمی
  • بورسیه های تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل در کشورهای اروپایی برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی بیشتر از کشورهای دیگر محبوبیت دارد. بخشی از دلیل این امر را می‌توان سابقه و قدمت مهاجرت تحصیلی به این قاره دانست که موجب شده تا نظام آموزشی اغلب کشورها از انسجام و سنت‌های آکادمیک به خصوصی پیروی کند. از طرف دیگر زندگی در اروپا به ویژه منطقه شینگن دسترسی به دیگر کشورهای این حوزه را نیز آسان می‌کند، به عبارت دیگر دانشجویان می‌توانند از طریق مهاجرت تحصیلی به یکی از این کشورها، به راحتی اجازه سفر در دیگر کشورهای محدوده شینگن را نیز به دست آورند. اما شاید مهم‌ترین مزیت تحصیل در اروپا را بتوان هزینه‌های پایین‌تر تحصیل به نسبت کشورهای انگلیسی‌زبان دانست. برخی از کشورهای اروپایی همچون آلمان یا نروژ امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم آورده و حتی در دیگر کشورها همچون هلند نیز دانشجویان می‌توانند برای بورسیه‌های مختلف تحصیلی درخواست دهند.

    تحصیل در هلند به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد در میان دانشجویان بین‌المللی شهرت و اعتبار بالایی دارد. مهم‌ترین مزیت این کشور را می‌توان تسلط اغلب مردم به زبان انگلیسی دانست که این امر زندگی در هلند را برای دانشجویان به مراتب ساده‌تر می‌سازد. نظام آموزشی دانشجو محور و خلاقانه هلند، امکان تحصیل و کار به زبان انگلیسی، امکان سفر به دیگر کشورهای اروپایی و تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان از دیگر مزیت‌های تحصیل در هلند هستند. در ادامه با مشهورترین بورسیه‌های تحصیلی هلند برای دانشجویان بین‌المللی آشنا شوید.

    بورسیه‌های دولتی هلند برای دانشجویان بین‌المللی

    Holland Scholarships

    دانشجویان بین‌المللی خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) که قصد دارند در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه‌های هلند تحصیل کنند، می‌توانند برای این بورسیه اقدام کنند. بورسیه هلند به مبلغ 5000 یورو ارزش داشته که در ابتدای سال تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شود.

    Orange Knowledge Programme

    یکی از مشهورترین فول اسکالرشیپ‌های ارائه شده توسط دولت هلند برای دانشجویان بین‌المللی همین بورسیه بوده که هدف از آن توسعه ظرفیت، دانش و کیفیت تحصیل افراد و سازمان‌های آموزشی در پلتفرم آموزش عالی و تحصیلات فنی و حرفه‌ای است. این بورسیه علاوه بر هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی و اقامت افراد را نیز در طول مدت تحصیل آن‌ها در کشور هلند شامل می‌گردد. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دوره‌های کوتاه حداکثر یکساله می‌توانند برای دریافت این بورسیه درخواست دهند (شامل ایران نمی‌شود).

    Erasmus Mundus Scholarships in Netherlands

    اراسموس یکی از سازمان‌های بزرگ آموزش محور بوده که به دانشجویان واجد شرایط و علاقه‌مند به تحصیل در اروپا، بورسیه‌های مختلفی ارائه می‌کند. برای اینکه بتوانید واجد شرایط دریافت این بورسیه‌ها شوید، باید دانشگاه مقصد شما عضو اراسموس باشد. خوشبختانه بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور هلند عضو اراسموس بوده و دانشجویان می‌توانند پس از اخذ پذیرش از آن‌ها برای بورسیه اراسموس درخواست دهند.

    بورسیه‌های دانشگاهی هلند برای دانشجویان بین‌المللی

    Leiden University Excellence Scholarships

    دانشگاه لیدن یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور هلند است که دارای اعتباری جهانی است. این دانشگاه برای دانشجویان مستعد خارج از منطقه اقتصادی و اتحادیه اروپا (EEA/EU) که قصد دارند در یکی از رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه لیدن تحصیل کنند، بورسیه‌ای به شکل تخفیف در شهریه ارائه می‌کند. این بورسیه در سه قالب 10 هزار یورویی، 15 هزار یورویی یا تمام شهریه به دانشجویانی که از سوابق درخشانی برخوردار باشند، ارائه می‌گردد.

    University of Maastricht High Potential Scholarships

    از دیگر دانشگاه‌های برجسته و معتبر بین‌المللی در کشور هلند، دانشگاه ماستریخت است. این دانشگاه به دانشجویان بین‌المللی مستعد و دارای سوابق تحصیلی برجسته که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ماستریخت را دارند، بورسیه کامل اعطا می‌کند. این بورسیه شامل هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی و حتی پوشش درمانی دانشجویان نیز می‌شود. لازم به ذکر است که دانشجویان دانشگاه اقتصاد و تجارت واجد شرایط دریافت این بورسیه شناخته نخواهند شد.

    Radboud University Scholarship Programme

    دانشجویان بین‌المللی خارج از منطقه اقتصادی اروپا EEA می‌توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه رادبود برای دریافت این بورسیه درخواست دهند. بورسیه دانشگاه رادبود به صورت تخفیف در بخشی از شهریه بوده و البته در کنار آن هزینه‌های ویزا و بیمه درمانی دانشجویان را نیز در بر می‌گیرد.

    Utrecht University Excellence Scholarships

    دانشگاه اوترخت از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های هلند بوده که سالیان سال میزبان دانشجویان بین‌المللی بوده است. این دانشگاه به تعداد محدودی از دانشجویان مستعد بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در این دانشگاه را دارند، چندین نوع بورسیه اعطا می‌کند. این بورسیه می‌تواند به شکل حذف کامل شهریه بوده و یا علاوه بر پوشش شهریه، هزینه‌های زندگی را نیز شامل گردد. توجه داشته باشید که این بورسیه برای تمامی رشته‌های موجود در این دانشگاه ارائه نشده و پیش از اپلای حتما امکان اخذ بورسیه در رشته مورد نظر خود را بررسی کنید.

    Erik Bleumink Scholarships at University of Groningen

    دانشگاه گرونینگن به دانشجویان بین‌المللی مستعد و علاقه‌مند به تحصیل در انواع رشته‌های کارشناسی ارشد (یکساله و دوساله) بورسیه‌ای ویژه اعطا می‌کند که علاوه بر پوشش کامل شهریه، هزینه‌های جانبی تحصیل، سفر و بیمه درمانی دانشجویان را در بر می‌گیرد.

    TU Delft Excellence Scholarships

    دانشگاه فنی دلفت از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی برای رشته‌های فنی و مهندسی در سراسر اروپا محسوب می‌شود. این دانشگاه به دانشجویان بین‌المللی دارای سوابق درخشان تحصیلی بورسیه‌های متنوعی ارائه می‌دهد که مشهورترین آن‌ها Justus & Louise van Effen Excellence Scholarships بوده و علاوه بر هزینه‌های تحصیل، شامل مقرری ماهیانه برای پرداخت هزینه‌های زندگی در هلند نیز می‌شود.

    Amsterdam Excellence Scholarships (Netherlands)

    دانشگاه آمستردام پس از دانشگاه دلفت بهترین دانشگاه کشور هلند بوده که در سطح جهانی نیز موفق به کسب رتبه 61 شده است. این دانشگاه به دانشجویانی که به لحاظ سوابق تحصیلی از رزومه‌ای استثنایی برخوردار باشند، بورسیه‌ای فول اسکالرشیپ ارائه می‌دهد. این بورسیه 25000یورو ارزش داشته و علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه‌های زندگی دانشجویان را نیز در بر می‌گیرد.

    University of Twente Scholarships

    دانشگاه صنعتی توئنته برای دانشجویان اروپایی و دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی را دارند، بورسیه‌های متنوعی را در نظر گرفته است. این بورسیه بین 6000-25000 یورو ارزش داشته و به مدت یکسال اعتبار دارد.

    VU University Amsterdam Fellowship Programme

    دانشگاه وریج آمستردام برای دانشجویان بین‌المللی خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) فرصتی فوق‌العاده به عنوان فلوشیپ تحقیقاتی در نظر گرفته که 15000 یورو ارزش دارد. به منظور استفاده از این بورسیه باید از سوابق تحصیلی درخشانی برخوردار بوده و در صورتی که نمرات شما در سال اول تحصیل همچنان بالا باشد، امکان تمدید بورسیه برای سال دوم نیز وجود خواهد داشت.

    The Hague World Citizen Talent Scholarship

    دانشگاه لاهه هلند به دانشجویان بین‌المللی مستعد که قصد دارند تا برای مقطع کارشناسی در این دانشگاه تحصیل کنند، بورسیه‌ای به ارزش 5000 یورو اعطا می‌کند. این بورسیه تنها برای یک بار ارائه شده و دو سوم شهریه سال اول تحصیل را پوشش می‌دهد.

    چه کسانی می‌توانند بورسیه بگیرند؟

    اخذ بورسیه امری بسیار رقابتی و سخت است، زیرا هزاران نفر برای رشته و مقطع مورد نظر شما درخواست بورسیه داده و تنها برترین آن‌ها واجد شرایط دریافت بورسیه شمرده می‌شوند. برای دریافت بورسیه بهتر است دانشجویان در رزومه تحصیلی خود نقاط قوت زیادی داشته باشند؛ به طور مثال نمره زبان بالا، مقالات تحقیقاتی و علمی، معدل و نمرات بالا، سوابق کاری مرتبط و یا دیگر فعالیت‌های داوطلبانه موجب می‌شود تا شما نسبت به رقیبان خود امتیاز بیشتری دریافت کرده و شانس خود را برای اخذ بورسیه افزایش دهید.

    شما می‌توانید برای آشنایی با انواع بورسیه و نحوه دریافت آن به مطلب چگونه بورسیه بگیریم مراجعه کنید.

    سوالات متداول بورسیه‌های تحصیلی هلند برای دانشجویان بین‌المللی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ