بهترین کشورها برای مهاجرت کاری پزشکان
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت کاری

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل پرستاری در استرالیا با بورسیه

    یکی از انواع مهاجرت‌های کاری پرطرفدار در سال‌های اخیر، مهاجرت تحصیلی پزشکان برای ادامه درس و کار در کشورهای خارجی است. بسیاری از کشورها به دلیل کمبود نیروی متخصص در کادر درمانی خود نیازمند جذب پزشکان خارجی هستند و بسیاری از پزشکان نیز برای کسب تجربیات تازه، کار در سیستم‌های درمانی پیشرفته‌تر و بهره‌مندی از درآمد و رفاه بیشتر، علاقمند به مهاجرت کاری به کشورهای دیگر هستند.

    طبق گزارشی از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در دهه اخیر هر 35 کشور عضو این سازمان، شاهد رشد مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران بوده‌اند و در حال حاضر یک نفر از شش دکتر شاغل در کشورهای OECD در خارج از این کشورها به دنیا آمده و در رشته پزشکی تحصیل کرده‌اند. تنها در کشور امریکا از هر چهار پزشک، یک نفر در خارج از امریکا تحصیل کرده است و با گذراندن امتحانات سخت این کشور موفق به دریافت مدرک کار پزشکی در امریکا شده است.

    بنابراین اگر شما به دنبال مهاجرت کاری در رشته‌های پزشکی به خارج از کشور هستید، باید بدانید که این مهاجرتی رایج است و بسیاری از کشورهای پیشرفته فرآیند استانداردی برای شما تهیه دیده‌اند که با طی کردن این مراحل که شامل آزمون زبان و پروسه معادل‌ساری مدرک است به راحتی می‌توانید حرفه خود را در کشور مقصد ادامه دهید.

    مهاجرت پزشکان به کانادا

    کانادا از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت کاری پزشکان است. شما با داشتن مدرک زبان و سابقه کاری مناسب می‌توانید برای برنامه اسکیل ورکر دولت کانادا (FSWP) پذیرفته شوید و پس از آن برای دریافت اقامت دائم خود نیاز به گذراندن مراحل معادل‌سازی و اخذ گزارش ECA دارید. تاییدیه ECA وضعیت معادل‌سازی مدرک شما با مدرک پزشکی کانادا را مشخص می‌کند. MCC یا وزارت درمان کانادا بر فرآیند معادل‌سازی شما نظارت دارد. هزینه معادل‌سازی و برگزاری امتحانات پزشکی در کانادا حدودا 8000 دلار کانادا تخمین زده شده است.

    تقاضا برای پزشکان در کانادا بالاست و دولت مردان کانادایی در سال 2021 قانونی برای جذب یک میلیون مهاجر متخصص تصویب کرده‌اند که درصد بالایی از آن را متخصصان کادر پزشکی تشکیل می‌دهد. حقوق سالانه یک پزشک باتجربه در کانادا 312 هزار دلار کانادا است. کمترین حقوق سالانه برای یک پزشک در سال‌های اولیه کار 124 هزار دلار کاناداست و علاوه بر درآمد بالا، باید خدمات رایگان بسیاری را که دولت کانادا در زمینه آموزش و درمان به شما ارائه می‌کند را در نظر بگیرید. کشور کانادا در چند سال آینده بهترین موقعیت را برای مهاجرت کاری پزشکان در اختیار دارد. در حال حاضر برای ایرانیان بهترین و ممکن ترین روش، تحصیل در کانادا است.

    مهاجرت پزشکان به انگلستان

    انگلستان در چند سال اخیر به دلیل کمبود نیروی پزشکی در این کشور، شرایط بسیار خوبی برای مهاجرت کاری پزشکان در نظر گرفته است و شما با اخذ ویزای دو ساله کاری که تا 5 سال قابل تمدید است، گزینه‌های کاری بسیار خوبی خواهید داشت. پس از یک سال کار در انگلستان می‌توانید برای دریافت سیتیزن‌شیپ اقدام کنید که مسیری سرراست و راحت دارد. هزینه اپلای برای ویزای کار انگلستان 600 تا 1400 پوند به نسبت کشور مبدا متغیر است.

    مهاجرت پزشکان به آلمان

    کشور آلمان با داشتن یکی از کارآمدترین سیستم‌های درمانی در جهان و بهره‌مندی از مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی، به دنبال جذب نسل تازه‌ای از پزشکان است. در دهه گذشته مهاجرت کاری پزشکان به آلمان دو برابر شده است، فقط در سال 2019 بیش از 9300 فرم تقاضا از طرف پزشکان سراسر دنیا برای مهاجرت کاری به آلمان فرستاده شده است. برای پزشکان در کشور آلمان گزینه‌های کاری بسیاری از جمله کار درمانی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و کار پژوهشی و تحقیقاتی وجود دارد.

    برای دنبال کردن حرفه درمان در کشور آلمان باید ویزای کاری دریافت کنید و فرایند معادل‌سازی را طی کرده و مدرکی که Approbation نام‌گذاری شده است را دریافت کنید. تسلط بر زبان آلمانی و گرفتن مدرک آن از دیگر شروط مهم است. فرآیند مهاجرت کاری پزشکان به آلمان بسیار منظم و سرراست در نظر گرفته شده است و تمامی نکات و مدارک لازم را می‌توانید در سایت‌های رسمی مهاجرتی دولت آلمان پیدا کنید.

    مهاجرت پزشکان به استرالیا و نیوزیلند

    استرالیا از دیگر مقاصد محبوب مهاجرت و پذیرای متخصصان کادر درمان از سراسر جهان است. امکانات بسیاری در کشور زیبای استرالیا برای زندگی آسوده فراهم است و از سختی‌های این روند، آزمون سخت پذیرش پزشکان و هزینه‌های بالای شرکت در آزمون برای مهاجرت کاری پزشکان به استرالیا است. نرخ پذیرش معمول پزشکان بین‌المللی در آزمون پذیرش کشور استرالیا، 55 درصد است. برای مهاجرت پزشکی به استرالیا قبولی در آزمون‌ها و کسب تاییدیه از برد پزشکی استرالیا (AMB) الزامی است که نیازمند 12 ماه کار تحت نظارت است و پس از آن می‌توانید ویزا بگیرید. بنابراین استرالیا کشور سخت‌گیری در پذیرش فارغ‌التحصیلان بین‌المللی است و در نتیجه در حال حاضر تحصیل در استرالیا بهترین و ممکن ترین روش برای پزشکان ایرانی است. وزارت بهداشت کشور نیوزیلند هم طرح کاملی برای پذیرش پزشکان از سراسر جهان دارد که مشخصات کامل آن را در سایت Medica Council of New Zealand می‌توانید ببینید.

    مهاجرت پزشکان به دانمارک، سوئد و نروژ

    کشورهای اسکاندیناوی همچون دانمارک، سوئد و نروژ با داشتن جمعیت کم و کمبود متخصصان حوزه بهداشت و درمان، از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری پزشکان است. در این کشورها امکان اخذ ویزا به صورت همزمان برای همسر و فرزندان زیر 18 سال فراهم است و تحصیل فرزندان شما در مدارس باکیفیت این کشورها، رایگان خواهد بود. این کشورها از پردرآمدترین مناطق جهان برای کار در رشته‌های پزشکی هستند.

    اولین قدم برای مهاجرت کاری پزشکی به سوئد، سنجش اعتبار مدارک است و پس از آن مساله زبان به میان می‌آید که باید مدرک C1 زبان سوئدی را که نشاندهنده توانایی برقراری ارتباط کلامی مناسب با بیماران است را داشته باشید. برای یادگیری زبان سوئدی، اقامت یک ساله‌ای به شما داده می‌شود که زمانی کافی برای یادگیری این زبان است. قدم سوم، گذراندن دوره معادل‌سازی و قبول شدن در امتحانات است. پس از آن نوبت به دوره یک سال و نیمه اینترن‌شیپ می‌رسد که شما را با شیوه کاری بیمارستان‌های سوئد و روش‌های درمانی و داروهای رایج آشنا می‌کند.

    مهاجرت پزشکان به آمریکا

    کشور امریکا از دیگر کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری پزشکان است که متقاضیان زیادی از سراسر جهان از جمله کشورهای اروپایی دارد. مسیر مهاجرت کاری در رشته‌های پزشکی در کشور امریکا آسان نیست و نیازمند گذراندن امتحانات سخت تئوری و کلینیکال است. آزمون ورودی پزشکان بین‌المللی، USMLE نام دارد و مشکل بودن موفقیت در آن، بسیاری از فارغ‌التحصیلان پزشکی بین‌المللی را از کار در امریکا منصرف می‌کند.

    زمانی که این امتحانات را به خوبی پشت سر بگذارید و مدرک ECFMG را بگیرید، شرایط ایده‌آلی برای دریافت گرین‌کارت امریکا خواهید داشت. گذراندن مراحل بالا دو تا سه سال طول می‌کشد و کل مراحل آن حدودا 15 هزار دلار هزینه در بر دارد. بنابراین مهاجرت کاری پزشکان به امریکا پرزحمت است ولی میانگین درآمد پزشکان در امریکا بالاتر از کشورهای اروپایی همچون انگلستان است و اگر به این تلاش خود به عنوان یک سرمایه‌گذاری نگاه کنید، می‌توانید این زحمت‌ها را به جان بخرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای مهاجرت کاری پزشکان

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (30 پاسخ)
    2023-09-14

    سلام،،برای کسی که متخصص نورولوژی هست،،کدام کشورمیشه جهت گرفتن فلوشیپ اقدام کرد ومشغول به کارشد؟

    2023-09-19

    سلام. ما برای کانادا، استرالیا و یا قبرس میتونیم براتون اقدام کنیم که در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-09-11

    سلام وقت بخیر در صورتی که دوره پزشکی عمومی را تموم کرده باشیم و لی طرح نرفته باشیم میتونیم برای تحصیل برای تخصص به اروپا یا امریکا مهاجرت کنیم یعنی مدرک رو ازاد می کنن و اجازه خروج از کشور داده میشه؟و اگر استریت باشیم فرایند قبولی برای تحصیل تخصص راحت تر میشه ؟

    2023-09-13

    سلام. شما پس از اخذ مدرک تحصیلی تا 1 سال معافیت تحصیلی خواهید داشت.

    2023-08-10

    من دکتری خون شناسی (هماتولوژي ) دارم . مدرک زبان ندارم اما تسلط به انگلیسی دارم برای کشور استرالیا میتوان اقدام کرد با توجه به اینکه مدرک زبان ندارم و میتوانم در تخصص خودم باز هم ادامه تحصیل بدهم همراه با اشتغال تخصصی هماتولوژي؟

    2023-08-13

    سلام. بله ما میتونیم برای تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان از الان براتون اقدام کنیم و تا زمان اخذ ویزا فرصت برای ارائه مدرک زبان خواهید داشت، در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-07-31

    سلام وقتتون بخیر بنده امسال کنکور دادم و میخواستم شرایط قبولی در کشور انگلیس رو بدونم؟

    2023-08-02

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا است.

    2023-05-19

    سلام برای مهاجرت پزشک به سوئد تو فاز يادگيري زبان و بیمارستان از دولت سوئد حقوقی دریافت میشه؟

    2023-05-22

    سلام. ما برای تحصیل در کانادا و استرالیا اقدام داریم.

    2023-05-19

    سلام برای مهاجرت سوئد تو اون فاز يادگيري زبان و آشنایی بابی

    2023-05-22

    سلام. سوالتون رو متوجه نشدم اما ما برای کانادا و استرالیا اقدام داریم.

    2023-04-22

    سلام وقت بخیر. اصولاً با مدرک پزشکی عمومی ایران برای چه رشته هایی در مقطع کارشناسی می شود اپلای کرد ؟

    2023-04-24

    سلام. هر رشته مرتبط رو میتونین

    2023-03-29

    سلام وقت بخیر در کانال یوتیوب موسسه تون فیلمی مبنی بر مهاجرت گروه های علوم پزشکی به کانادا گذاشته بودید و گفته بودید برای پزشکان که رزومه تحقیقاتی ندارند و صرفا مدرک پزشکی عمومی دارند می توان از طریق تحصیلی به عنوان دانشجوی master به صورت تحصیل 2ساله و زیر نظر سوپر وایزر اقدام کرد با توجه به اینکه برای دادن آزمون های MCCQE برای معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا یکی از شروط ضروری داشتن PR کانادا است می خواستم بدونم اولا این تحصیل دوساله در چه رشته ای است؟ و دوما با توجه به اینکه تحصیل به خودی خود معمولاً باعث PR نمی شود چه مدت بعد از تحصیل طول می کشد تا به PRرسید تا امکان دادن آزمون های معادل سازی کانادا میسر شود؟

    2023-04-03

    سلام. پس از اتمام تحصیل پس از 18 ماه کار می‌تونید برای اقامت دائم اقدام نمایید.

    2023-03-22

    سلام. من فوق تخصص خون و سرطان هستم، چه کشوری می تونم مهاجرت کنم و با مدرکم کار کنم؟

    2023-03-25

    سلام. کانادا و استرالیا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-02-24

    با سلام و وقت بخیر من متخصص پوست هستم ۱۲ سال سابقه کار ، ۴۵ سال سن ، برای مهاجرت کاری بهترین مقصد کجاست؟ اگه بخام تخصص جدیدی رو بخونم کجا بهتر هست ؟ سپاس بیکران

    2023-02-25

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2023-02-11

    سلام وقت تون بخیر بشه بنده دانشجوی ترم آخر پزشکی عمومی از دانشگاه شیراز هستم و معدل بنده بین 16 تا 17هست ولی در طول دوره پزشکی عمومی سابقه مردود شدن در تعداد بسیار کمی از دروس را در کارنامه پزشکی عمومی خود دارم آیا به این دلیل مشکلی برای عدم موفقیت در اپلای یا نظر اساتید کاندایی در پذیرش بنده ایجاد نمیشه ؟

    2023-02-13

    سلام. نمره نهایی هستش که مهمه و نمره دروس مرتبط بررسی میشه و بهتره که بالا باشن

    2022-10-11

    سلام وقت بخیر مدت زمان طی پروسه مهاجرت پزشکان عمومی به کدوم کشور طی شش ماه یا کمتر امکانپذیر هست؟ بنده پزشک عمومی با ۸ سال سابقه کار و مدرک زبان pte نمره ۶۵ هستم.

    2022-10-12

    قولی در این زمینه نمیشه داد اما کانادا و استرالیا بهترین گزینه هستند و براتون میتونیم تحصیلی اقدام کنین

    2022-10-08

    سلام من متخصص بیماریهای عفونی و استادیار دانشگاه هستم..برای کدام کشور امکان مهاجرت سریعتر و راحتتری دارم که مدرک تخصص من رو بپذیرند

    2022-10-12

    سلام. روش تحصیلی برای کانادا و استرالیا رو میتونیم براتون اقدام کنیم

    2022-10-06

    سلام با پزشکی عمومی کدوم کشور برای مهاجرت بهتره؟ و اینکه کره جنوبی هم پذیرش پزشک داره؟

    2022-10-08

    سلام. همین کشورهای لیست شده در خود مقاله

    2022-09-14

    سلام من تازه تخصص داخلی رو گرفتم و هنوز طرح نرفتم. میخواستم ببینم کدوم کشورها تخصص داخلی رو برای ویزای کاری قبول میکنن و یا مدرکمون رو معتبر میدونن برای فوق تخصص و ویزای تحصیلی؟

    2022-09-18

    سلام. کانادا و استرالیا بهترین گزینه‌ها هستند

    2022-08-08

    سلام محدودیت سنی برای کشورهای مختلف چطوریه؟ من سال دیگه فارغ التحصیل میشم اما برای چند سال شرایط مهاجرت رو ندارم

    2022-08-09

    سلام. دقیق متوجه سوالتون نشدم. روش مهاجرتی مد نظر و شرایط سنی، تحصیلی و.... خودتون دخیل هست توش

    2022-07-16

    سلام من هنوز دانشجوی پزشکیم و قصد مهاجرت دارم بعد از اتمام تحصیلم ، اگه از الان بخوام مقدمه رو آماده کنم چ کارایی باید انجام بدم ؟! افزایش معدل یا نمره آزمون پره اینا خیلی تاثیر داره مثلا ؟

    2022-07-17

    سلام. میزان مهارت و تخصص، سابقه کار، مدرک زبان با نمره بالا، دستاوردهای علمی دیگر که بدست آوردید و... تاثیرگذار هستند.

    2022-07-06

    با سلام اگه بعد از گذروندن عمومی اقدام به مهاجرت بکنیم اونجا چیزی برای امرار معاش میدن یا باید فکر یه کار درکنارش بود؟؟

    2022-07-11

    سلام. برای روش تحصیلی، شما در هفته مجاز به 20 ساعت کار خواهید بود.

    2022-06-24

    یه سوال دیگه هم داشتم،اگه از دوران gp اقدام به مهاجرت کنیم بهتر هست یا در ایران تخصص بخونیم و بعد اقدام به مهاجرت کنیم؟

    2022-06-27

    سلام. اگه همینک از نظر شرایط معدل و مدرک زبان هم در شرایط مساعدی هستید میتونید از الان هم اقدام کنین

    2022-06-24

    سلام,اگه ایران تخصص بگیریم کدوم کشورها مدرک تخصص ایران رو قبول میکنند و دیگه نیازی نیست از اول تخصص بخونیم؟؟

    2022-06-27

    سلام. اگه که از نظر دانشگاه می‌فرمایید مدارک دانشگاه‌های ایران در جهان دارای اعتبار هستند؛ هم برای تحصیل و هم کار

    2022-06-14

    با سلام آیا برای ویزای کاری پزشکان حداقل معدل مدرک وجود دارد؟من متخخص قلب و عروق هستم و بقیه شرایط رو دارم ولی معدل دیپلم بنده۱۶هستش آیا این مشکل ساز و مانع هستش برای مهاجرت به آلمان برای ویزای کاری پزشکان ؟ لطفا جواب بدید

    2022-06-14

    سلام. خیر با شرایطی که فرمودید مشکلی نخواهید داشت.

    2022-06-06

    با سلام من و همسرم پزشک عمومی هستیم و خودم در زمینه زیبایی فعالیت دارم آیا پزشک زیبایی هم امکان مهاجرت داره به کشورهای اروپایی ؟

    2022-06-07

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-04-23

    سلام پس چرا میگن مهاجرت از رشته پزشکی سخته؟

    2022-04-24

    سلام. بستگی به کشور مقصد هم داره اما عموما اصلا هم آسون نیست؛ مگر بنا به نیاز خاص یه کشور یا شرایط خاص مثل اوایل بحران کرونا و...از طرفی هم از آنجا که متقاضی مهاجرت از قشر پزشکان زیاد هستش، بنابراین از بین آنها بهترین هارو انتخاب میکنن و این خودش سختی و رقابت به همراه خواهد داشت

    2022-04-21

    در مورد مهاجرت به کره جنوبی راهنمایی میکنید؟ پزشک هستم و برای کار در کره جنوبی مشاوره میخواستم

    2022-04-24

    سلام. ما صرفا در زمینه تحصیلی کشورهای کانادا، استرالیا، قبرس، آمریکا و نیوزلند فعالیت داریم و در راستا این موارد در خدمت هستیم.

    2022-04-10

    سلام من به عنوان پزشک عمومی اگه بخوام ادامه تحصیل برای تخصص بدم ایا باید چندسال برای تطبیق دروس عمومی دوباره درس بخونم؟

    2022-04-11

    سلام. کشور مقصد را ذکر بفرمایید تا دقیق راهنماییتون کنم.

    2022-02-18

    سلام.من متخصص پزشکی خانواده و همسرم دکتر دامپزشک است .بهترین و مناسبترین کشور برای مهاجرت برای ما کدام کشور است

    2022-02-19

    کشورهای زیادی هستند اما پیشنهاد ما کانادا و استرالیا هستش

    2022-01-06

    سلام، ممنون از اطلاعات خوبتون برای من که هم خودم و هم همسرم متخصص رادیولوژی هستیم کدام کشور مناسب‌تر هست که اقدام کنیم؟

    2022-01-08

    سلام. اگه سابقه کار خوب و مدرک زبان با نمره بالا داشته باشید هر کشور خوبی رو می تونید اقدام کنین و کانادا باز راحت تر هست. یکی اگه اقدام کنه همسر هم میتونه با خودش ببره

    2022-01-05

    یعنی کانادا مدرک تخصص من رو قبول داره یا باید بعنوان عمومی اونجا کار کنم؟

    2022-01-05

    سلام. بله مدرک و تخصص شما کاملا معتبر خواهد بود.

    2022-01-04

    سلام وقتتون بخیر من متخصص زنان و زایمان هستم برای کار به عنوان متخصص زنان و زایمان کدام کشور رو پیشنهاد میدین؟که مدرک تحصیلم رو هم قبول داشته باشه

    2022-01-05

    سلام. کانادا، استرالیا، هلند، ایرلند، سوئیس، دانمارک، فرانسه، انگلیس و...

    2021-11-28

    باسلام ضمن تشکر بابت مطالب خوبتون ، میخواستم بدونم که در کل باتوجه به شرایط رفاه و درآمد و بازار کار متخصص روانپزشکی کدام کشور را پیشنهاد میکنید ؟

    2021-11-29

    اگر یک گزینه رو بخوام معرفی کنم که مخصوصا به عنوان مهاجر از همه نظر خیالتون راحت باشه، کشور کانادا هست.

    مشاوره رایگان مهاجرت