بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه‌نویسان
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت کاری

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    رشته تحصیلی مهندسی نرم افزار و تخصص‌های اصلی مرتبط با آن مانند برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌ افزار، اگرچه در همه جای دنیا و به ویژه کشورهای پیشرفته جز یکی از پرتقاضاترین و همچنین پردرآمدترین حوزه‌های شغلی بوده اما از طرفی برخلاف تصور برخی که تعداد فارغ‌التحصیلان و متخصصان برنامه‌نویسی و توسعه اپلیکیشن را کمی اشباع شده می‌دانند، آنچه که حقیقت دارد برعکس این موضوع است و هرچند که افزایش چشمگیر نیروی کار و متخصص در این حوزه غیر قابل انکار است اما با وجود سرعت و وسعت فراوان در تغییرات و ساختار در هر زمینه شغلی و در هر جای دنیا به سمت جایگزینی سیستم‌های کامپیوتری و دیجیتال سازی کلیه امور، اشباع در این شغل نه تنها رخ نداده بلکه نیاز به آن روز به روز بیشتر نیز خواهد شد. حال در این مطلب قصد داریم بهترین مقاصد را برای مهاجرت کاری برنامه‌نویسان و در کل مهندسان کامپیوتر بیان کنیم. برای سهولت محاسبه و قیاس، کلیه درآمدها به دلار آمریکا آورده شده‌اند؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    کانادا

    • متوسط حقوق: 55 هزار دلار در سال

    آنچه که تجربه و آمار و ارقام در سالیان اخیر نشان می‌دهد، می‌توان گفت که کانادا به محبوب‌ترین کشور برای مهاجرت به ویژه برای مردم کشورهای در حال توسعه تبدیل گشته است که این محبوبیت در بسیاری از ابعاد مانند کیفیت زندگی، رفاه و همچنین مسئله کاری از نظر بازار کاری و اقتصاد قوی و بهره‌مندی از حقوق و مزایا بالا و عادلانه، خود را به خوبی نشان داده است. حال پیرامون همین بحث اشتغال باید گفت که مهاجرت به کانادا به ویژه از روش تحصیل در کانادا برای برنامه‌نویسان یکی از بهترین انتخاب‌ها از نظر آینده شغلی و زندگی می‌باشد؛ چرا که نیاز به متخصصین برنامه‌نویسی و مهندس کامپیوتر در کانادا بسیار بالا بوده و به تبع حقوق و مزایای خوبی نیز دارد. حداقل شروع درآمد برای یک برنامه‌نویس در کانادا 39 هزار دلار در سال بوده و یک برنامه نویس با تجربه و دارای سابقه کاری خوب می‌تواند در سال 75 هزار دلار یا حتی بیشتر هم درآمد داشته باشد.

    آلمان

    آلمان

    • متوسط حقوق: 57 هزار دلار در سال

    کشور آلمان به عنوان کشور پیشتاز صنعتی در اروپا و یکی از پیشرفته‌ترین و صنعتی‌ترین کشور دنیا نیز در راستای سوق دادن تقریبا کلیه امور به سیستم‌های کامپیوتری، نیاز قابل توجهی برای متخصصین برنامه‌نویسی داشته و همچنین برای آنان حقوق و مزایای بالایی در نظر گرفته است. همچنین از آنجا که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان یا هزینه بسیار کمی برای دانشجویان بین‌المللی داشته، مهاجرت تحصیلی به آلمان و سپس ورود به بازار کار تصمیمی بسیار هوشمندانه می‌تواند باشد. شروع حقوق برای برنامه‌نویس در این کشور 46 هزار دلار در سال بوده و فردی دارای تخصص بالا و سابقه کاری خوب می‌تواند درآمد بیش از 75 هزار دلار در سال هم داشته باشد.

    استرالیا

    • متوسط حقوق: 64 هزار دلار در سال

    همانند کانادا، کشور استرالیا هم یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان و یکی از مقاصد رویایی برای مهاجرت به خصوص برای مردم کشورهای در حال توسعه می‌باشد و کار و زندگی برای کلیه افراد در این کشور از جمله مهاجران بسیار منحصر به فرد و دلپذیر است. حقوق و دستمزد در استرالیا به نسبت کانادا بالاتر بوده اما از طرفی هم هزینه‌های زندگی در این کشور بسیار بالا است و بنابراین وجود این اختلاف قابل توجه در میزان حقوق لزوما به معنای بهتر بودن استرالیا از نظر کاری نمی‌باشد. حال پیرامون همین بحث اشتغال باید گفت که مهاجرت به استرالیا به ویژه از روش تحصیل در استرالیا برای برنامه‌نویسان به دلیل تقاضای بالا و حقوق و مزایای بسیار خوب برای این رده شغلی یک انتخاب عالی است. شروع دستمزد برای برنامه‌نویس در استرالیا 53000 دلار در سال بوده و یک برنامه‌نویس حرفه‌ایی و با تجربه کاری می‌تواند در سال 86 تا حتی 100 هزار دلار درآمد داشته باشد.

    سوئیس

    • متوسط حقوق: 78 هزار دلار در سال

    مطابق با اعلام بسیاری از منابع، کشور سوئیس جزء بهترین کشورها و چه بسا رتبه یکم برای مهاجرت کاری برنامه‌نویسان معرفی گردیده است. البته باید به این نکته توجه داشت که اگرچه تقاضا برای برنامه‌نویس در سوئیس بسیار بالا بوده اما ضمن در نظر گرفتن درآمد بالا برای این رده شغلی، باید هزینه‌های بالای زندگی در این کشور و به ویژه پایتخت آن شهر زوریخ را هم در نظر داشت و بنابراین با توجه به صرفا درآمد شخص نمی‌توان آن را رتبه یکم در نظر گرفت اما آنچه که مسلم است، کشور سوئیس یکی از بهترین مقاصد برای برنامه‌نویسان می‌باشد. شروع درآمد برای برنامه‌نویس در سوئیس 53 هزار دلار در سال و در صورت تخصص قوی و داشتن سابقه کار درخشان، این درآمد به سالیانه بیش از 115 هزار تا حتی 132 هزار دلار هم می‌رسد.

    آمریکا

    • متوسط حقوق: 56 هزار دلار در سال

    کشور ایالات متحده آمریکا ملقب به سرزمین رویاها، رویای یک زندگی خوب را برای برنامه‌نویسان هم فراهم می‌سازد. باید توجه داشت که کشور آمریکا به عنوان یکه‌تاز جهان در زمینه تولید نرم افزار و محتوای انواع چند رسانه‌ایی نیاز به برنامه‌نویسی مانند گیم و بازی کامپیوتری و همچنین استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های نرم افزاری و سخت افزاری در کلیه حوزه‌های شغلی، بستر کاری بسیار خوبی را برای برنامه‌نویسان و مهندسان نرم‌افزار فراهم ساخته است. کمترین حقوق در این رده شغلی بین 38 تا 40 هزار دلار بوده و برای افراد دارای تخصص قوی و سابقه کاری خوب، درآمد سالانه به 87 هزار دلار هم می‌رسد و بسته به تخصص بیشتر شخص و موقعیت شغلی پیش‌ آمده و به خصوص شرکت در پروژه‌های بزرگ، این درآمد می‌تواند تا سالیانه به بیش از 115 الی 120 هزار دلار نیز برسد.

    انگلیس

    انگلیس

    • متوسط حقوق: 60 هزار دلار در سال

    در کشور انگلیس؛ به عنوان پیشتاز در زمینه صنعت در بین کشورهای اروپایی؛ نیز مبحث اهمیت دادن زیاد به مدرنیزه کردن کلیه سیستم‌های غیر مبتنی بر کامپیوتر در همه زمینه‌ها از جمله زمینه‌های شغلی کاملا صادق بوده و یک برنامه‌نویس و یا متخصص نرم افزار در این کشور درآمد سالانه 60 هزار دلار را می‌تواند داشته باشد. همچنین در این راستا در نظر داشته که کمترین درآمد 37 هزار دلار و بیشترین آن در صورت داشتن مهارت و تجربه بالا به بازه 90 تا 100 هزار دلار در سال هم می‌تواند برسد و برای افراد با تخصص‌های بسیار بالایی که در پروژه‌های بزرگ فعالیت دارند، این درآمد حتی می‌تواند به بیش از 125 هزار دلار در سال نیز برسد.

    هلند

    • متوسط حقوق: 52 هزار دلار در سال

    اهمیت به رشته کامپیوتر و تخصص‌های مرتبط و پر طرفدار این رشته مانند مهندسی IT و نرم افزار، توسعه دهنده نرم افزار و برنامه نویس و... نیز در کشور هلند به وضوح به چشم می‌خورد. متوسط درآمد ذکر شده هم گاها به بیش از 55 هزار دلار در سال نیز می‌رسد اما برای یک برنامه‌نویس در این کشور کمترین حقوق 37 هزار دلار در سال بوده و این حقوق در کنار تخصص، مهارت و سابقه شغلی خوب شخص می‌تواند تا سالی 75 الی 90 هزار دلار هم برسد.

    سوئد

    • متوسط حقوق: 63 هزار دلار در سال

    در کشورهای حوزه اسکاندیناوی و به ویژه سوئد مشاغل مرتبط و نیازمند به برنامه‌نویسی به واسطه اهمیت تبدیل سیستم‌های قدیمی در هر زمینه کاری و حتی زندگی به سیستم‌های مدرن کامپیوتری از تقاضای بالا و حقوق و مزایای بالایی برخوردار بوده و کمترین حقوق مد نظر برای یک برنامه‌نویس 45 هزار دلار در سال و این حقوق برای افراد با تجربه و تخصص بیشتر در این زمینه به سالان 80 هزار دلار هم می‌توان برسد و برای افراد بسیار ماهر که در توسعه پروژه‌های بزرگ فعالیت می‌کنند می‌توان درآمد سالیانه بالای 100 الی 110 هزار دلار را در نظر گرفت.

    دانمارک

    دانمارک

    • متوسط حقوق: 72 هزار دلار در سال

    در تکمیل بند فوق، می‌‌توان گفت که نه فقط کشورهای حوزه اسکاندیناوی و بلکه در کشورهای نوردیک که علاوه بر سوئد و نروژ و فنلاند، شامل حال کشورهای دانمارک و ایسلند هم می‌گردد بسیار به حرفه‌ی برنامه نویسی، توسعه نرم افزار و عموما مهندسی کامپیوتر بنا به تقاضای بالا اهمیت داده شده که این اهمیت دادن در میزان حقوق و مزایا برای اشتغال در این حرفه در دانمارک و سایر کشورهای نوردیک به وضوح به چشم می‌آید. کمترین دستمزد برای یک برنامه‌نویس از سالیانه 54 هزار دلار شروع شده و برای افراد دارای تحصیلات، سابقه کار و تخصص بالاتر این حقوق از مرز 100 الی 110 هزار دلار در سال هم می‌تواند تجاوز کند. بطور عمومی برای 5 کشور سوئد، دانمارک، نروژ، ایسلند و فنلاند می‌توانید همان رنج متوسط حقوق بین 63 تا 72 هزار را برای برنامه‌نویس مس‌توان در نظر گرفت.

    سنگاپور

    • متوسط حقوق: 57 هزار دلار در سال

    سنگاپور که کشور بسیار کوچکی در مجمع‌الجزایر مالایی است، توسعه بزرگی را در زمینه گسترش تکنولوژی و زمینه شغلی کامپیوتر را سالیان سال است که شاهد است و به واسطه‌ی همین، شغل برنامه‌نویسی و توسعه نرم افزار در این کشور از حقوق و مزایای خوبی برخوردار است. کمترین درآمد برای این شغل در این کشور 43 هزار دلار در سال و برای افراد دارای تخصص، حرفه و سابقه کار بالاتر می‌تواند به 80 هزار دلار در سال نیز برسد.

    سایر کشورهای برتر برای مهاجرت برنامه‌نویسان

    • نیوزلند
    • نروژ
    • ژاپن
    • چین
    • فرانسه
    • هند
    • اسپانیا

    سوالات متداول بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه‌نویسان

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (3 پاسخ)
    2023-08-20

    سلام من حدود ۴ سال با زبان های c#,sql,javascript, php,html, css,flutter, کار کردم و تو حوزهای وب ، ویندوز ، اندروید ، ios نرم افزار تولید کردم ، ۲۲ سالمه و دیپلم دارم برایکدوم کشور اقدام کنم بهتره؟

    2023-08-27

    سلام. فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا هستش و بهترین گزینه اینه که برای این دو کشور اقدام کنین و اگه هم کار و پروژه‌ای هم به عنوان رزومه ارائه بدید که دیگه چه بهتر و در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-05-27

    سلام من حدود ۶ سال هست که برنامه نویسی میکنم و به زبان‌های PHP, SQL, HTML, CSS, TAILWINDCSS, LARAVEL, LIVEWIRE, APLINEJS, JAVACSRIPT, VUEJS و در حد مقدماتی هم PYTHON کار کردم. میخواستم ببینم که چطوری میتونم برای کشور استرالیا اقدام کنم؟ یا اگر جایی با شرایط بهتر برای برنامه نویس PHP هست ممنون میشم که به من معرفی کنید. با تشکر

    2023-05-29

    سلام. ما براتون میتونیم به راحتی برای ویزای تحصیلی اقدام کنیم؛ اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان: 02171400111

    2023-03-18

    سلام الان کدوم کشور برای تازه کاران که وارد زمینه شدن و در حد متوسط بلدن مناسبه ؟؟؟ و از نظر درآمد با دخل خرج متناسب باشه

    2023-03-25

    سلام. کانادا و استرالیا به ویژه از طریق ادامه تحصیل بهترین گزینه ها هستن، مخصوصا هم که می فرمایید تازه وارد که خب اونطوری قطعا تحصیلی بهترین راهه (و چه بسا تنها راه) میتونه براتون باشه، اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت