بهترین کشورها برای مهاجرت کاری معماران
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت کاری

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهاجرت کاری این روزها در میان فارغ‌التحصیلان و متخصصان در رشته‌های مختلف از جمله رشته معماری بسیار محبوب گردیده است. اگرچه مهاجرت کاری به نسبت مهاجرت تحصیلی کمی سخت‌تر است اما در صورت موفقیت شخص متقاضی به یافتن کار در کشور مقصد به دلیل کمتر بودن هزینه‌ی آن، این روش مهاجرت را بسیار محبوب ساخته است. در این مطلب ما به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که به تصمیم‌گیری بهترین کشورهای مقصد برای مهاجرت معماران منجر گردد. اگر بخواهیم همه کشورهای آرمانی برای مهاجرت معماران را نام ببریم، با لیست طولانی‌ایی از کشورها مواجه خواهیم شد اما با در نظر گرفتن وجود موقعیت شغلی و تقاضا برای شغل معماری و همچنین میانگین حقوق بیشتر نسبت به دیگر کشورها، در این مطلب به معرفی 9 کشورهای برتر برای مهاجرت کاری معماران می‌پردازیم؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    کانادا

    کانادا می‌توان گفت که تبدیل به کاندید اول برای مهاجرت مردم از کشورهای در حال توسعه در کلیه زمینه‌های مهاجرت کاری، تحصیلی و... گردیده است. مهاجرت کاری به کانادا برای معماران نیز از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است؛ بویژه کلانشهرهای محبوب آن مانند تورنتو، مونترال، ونکوور، کبک، اتاوا و... که در کلیه این شهرها، آسمان خراش‌های بسیار زیبا و متعددی را خواهید یافت و در عین حال، این شهرها همچنان محتاج به ساخت و ساز بیشتر و خلاقیت در معماری برای رقابت با سایر شهرهای شاخص در معماری و ساخت و ساز شهری هستند.

    در این راستا از میان شهرهای نام برده، بهترین شهر پیشنهادی برای مهاجرت کاری معماران را شهر تورنتو معرفی می‌کنیم. وسعت بیشتر صنعت ساخت و ساز و معماری در این شهر و بافت چند فرهنگی آن و امکان سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز راحت‌تر برای معماران مهاجر و در نتیجه تقاضای بالا برای شغل معماری و متوسط درآمد بالا این شهر را به بهترین گزینه برای مهاجرت معماران به کانادا تبدیل می‌نماید. بسیاری نیز از شهر تورنتو به عنوان بهترین بستر در حال حاضر در زمینه معماری یاد می‌کنند و تورنتو همواره معماری مدرن به سبک آمریکایی و معماری کلاسیک‌تر به سبک اروپایی را در همه‌ جای خود تجربه می‌نماید. معماران در شهر تورنتو کانادا متوسط درآمد 78000 تا حتی 91000 دلار کانادا در سال را خواهند داشت که این متوسط درآمد در کل کانادا 74000 دلار در سال می‌باشد.

    استرالیا

    شهرهای بزرگ استرالیا بویژه سیدنی و ملبورن و بطور خاص‌تر شهر ملبورن به عنوان نگینی درخشنده در زمینه معماری در کل استرالیا و جهان می‌درخشد. بسیاری از معماران، شهر ملبورن را اینگونه توصیف می‌کنند: "ملبورن شهریست که همه خلاقان، رویاپردازان و افراد کاری در معماری را در آغوش خود می‌گیرد".  همچنین ملبورن و دیگر شهرهای استرالیا ویژگی بارزی که برای معماران دارد این است که از افراد تازه کار و یا مهاجر که خواهان آغاز یک پروژه معماری خلاقانه هستند، بخوبی پشتیبانی می‌نماید. شما به عنوان معمار، شهرهای ملبورن و سیدنی را به مانند موزه‌هایی از ساختمان‌ها و معماری‌های خلاقانه خواهید دید و از طرفی همچنان جای خالی‌تر برای ساخت و سازها و خلاقیت‌های بیشتر در معماری را خواهید یافت و بنابراین از نظر وجود موقعیت شغلی و تقاضا برای رشته و حرفه‌تان اصلا جای نگرانی نیست. متوسط درآمد معماران در استرالیا 82600 دلار در سال می‌باشد.

    انگلیس

    کشور انگلیس و به ویژه شهر لندن، در کنار معماری پیشرفته و مدرن در بسیاری از سازه‌ها، دارای معماری خارق‌العاده و خیره کننده کلاسیک از سبک قدیم اروپایی است و در فضای شهری مانند لندن، در کنار اوج پیشرفت و مدرنیزه بودن، کاملا شاهد معماری و بافت کلاسیک در ساخت و ساز و حتی در سایر موارد مانند تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها، باجه‌ها تلفن و ... خواهید بود اما بحث اصلی ما صرفا ساخت و ساز و معماری شهرها است. در لندن علاوه بر تقاضای خوب برای اشتغال معماری و ساخت سازه‌های جدید، به بسیاری از ایده‌ها، برنامه‌ها و مدیریت‌ها از طرف معماران برای نگهداری از بناها و آثار کلاسیک و تاریخی نیاز است. پس از جهت وجود فرصت‌های شغلی برای معماران در این کشور و به ویژه شهر لندن اصلا جای نگرانی نیست.

    همچنین متوسط درآمد برای یک معمار در انگلیس بسیار خوب است، اگرچه که هزینه‌های زندگی در انگلیس بسیار به نسبت دیگر کشورهای توسعه یافته گرانتر است اما درآمد سالیانه معادل 89000 تا 106340 دلار آمریکا این هزینه‌های بالا را جبران می‌نماید و ضمن لحاظ نمودن تفاوت در رقم درآمد نسبت به دیگر کشورهای مذکور، به بالاتر بودن ارزش دلار آمریکا نسبت به دلار استرالیا، کانادا و... نیز باید توجه نمود.

    ایرلند

    کشور ایرلند و پایتخت بسیار زیبای آن شهر دوبلین، از جمله کشورهایی است که به آمیختن آسان سنت‌ها با مدرنیته مشهور است و معماری و ساخت و ساز مدرن و حتی کلاسیک در این کشور و به ویژه شهر دوبلین بسیار دارای تقاضای بالا است و در کنار مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی در شهر دوبلین و کشور ایرلند، با متوسط حقوق 55153 یورو یا همان 60115  دلار آمریکا می‌توانید به عنوان یک معمار، زندگی‌ایی بسیار راحت و خوبی را تجربه نمایید و در نتیجه ایرلند را به عنوان یک مقصد برای مهاجرت کاری مد نظر داشته باشید. کشور ایرلند جز 10 کشور برتر از نظر درآمد برای معماران دسته بندی می‌گردد. شما با متوسط درآمد ماهیانه 4651 یورو، می‌توانید یک سوئیت یا حتی آپارتمان تک خوابه خوب با هزینه ماهیانه کمتر از 1200 یورو را اجاره نمایید و در کنار دیگر هزینه‌های مقرون به صرفه در این کشور، زندگی خوب و تجربه شغلی لذت بخشی را تجربه نمایید.

    آمریکا

    کشور آمریکا نیز جزء 10 کشور برتر با بیشترین درآمد برای معماران با رتبه سوم قرار می‌گیرد. شما بطور متوسط در این کشور می‌توانید سالیانه 80490 دلار درآمد داشته باشید. وسعت و گستردگی آمریکا در صنعت، شهرسازی و ساخت و سازهای شهری دیگر لازم به توضیح نیست. آمریکا که مقصد رویایی بسیاری از نه تنها کشورهای در حال توسعه، بلکه حتی کشورهای اروپایی نیز می‌باشد هم با توجه به اهمیت ساخت و ساز و معماری در آن، می‌تواند یک گزینه عالی از بین مقاصد مهاجرت کاری برای معماران باشد. در آمریکا شاید شهرهایی مانند نیویورک که به شهر آسمان خراش‌ها مشهور است، معماری کمی اشباع شده باشد اما در دیگر شهرها شما می‌توانید با متوسط درآمد بالای 80000 دلار در سال زندگی خوبی را تجربه کنید و ضمن اینکه بسته به مهارت و سطح توانایی‌هایتان، در یک سری پروژه‌ها در برخی شهرها در ایالات کالیفرنیا، فلوریدا و کنتیکت درآمد سالانه خود را به بیش از 100000 دلار برسانید.

    امارات متحده عربی

    کشور امارات متحده عربی که از نظر ساخت و ساز و آسمان خراش‌های خیره کننده از بسیاری از حتی کشورهای پیشرفته غربی هم پیشی گرفته، دارای بستر گسترده‌ایی در زمینه ساخت و ساز و معماری در شهرهای ابوظبی و دبی می‌باشد. شاید فکر کنید که شهری مانند دبی یا حتی ابوظبی از نظر معماری و ساخت آسمان خراش دیگر اشباع شده باشند اما برعکس این قضیه به ویژه در دبی صادق است؛ بطوریکه بستر وسیعی در زمینه رقابت در معماری و ساخت و ساز‌های بیشتر با ایده‌های مدرن‌تر در این شهر فراهم بوده و شهر دبی بیشترین حقوق را در این کشور برای معماران دارد. به طوری که به عنوان معماری ماهر شما ماهانه بین 17000 تا 25000 درهم امارات را می‌توانید داشته باشید که بدین ترتیب درآمد سالانه 252000 درهم امارت یا 68600 دلار آمریکا را خواهید داشت که این درآمد برای معماران خیلی حرفه‌ایی در یکسری پروژه‌های خاص به ماهانه 29000 تا 45000 درهم امارات (تا 147000 دلار آمریکا در سال) هم می‌رسد. اما اگر بخواهید به عنوان یک معمار ساده فعالیت نمایید، متوسط درآمد 186000 درهم یا همان 50000 دلار آمریکا در سال را خواهید داشت.

    سوئیس

    کشور سوئیس یکی از رکورد داران در زمینه درآمد بالا برای معماران و مشاغل مرتبط با آن با متوسط درآمد بیش از 82000 دلار در کل کشور تا حتی بیش از 100000 دلار در سال برای معماران حرفه‌ایی در پایتخت این کشور یعنی شهر زیبای زوریخ می‌باشد. شما اگر به کشور سوئیس به عنوان یک معمار برای کار مهاجرت کنید، در زوریخ؛ شهر تاریخی و کم نظیر از نظر زیبایی به دنیایی از فرصت‌های شغلی عالی با درآمد و مزایای بالا وارد خواهید شد البته این را هم در نظر داشته باشید که اشتغال در این حرفه در سوئیس و به ویژه شهر زوریخ کمی رقابتی است و در صورت یافتن شغل از شما انتظار مهارت‌های تخصصی‌تری نسبت به یک معمار ساده را انتظار دارند اما شما در صورت موفقیت به یافتن شغل مورد نظرتان، در کنار داشتن درآمد بالا، از هزینه‌های زندگی بسیار مقرون به صرفه و خدمات اجتماعی فوق‌العاده عالی در این کشور بهره‌مند خواهید شد.

    چین و هنگ کنگ

    کشور چین به ویژه در بخش خودمختار هنگ کنگ که قصد دارد تبدیل به شماره 1 اقتصاد دنیا گردد، در راستای این هدف از بابت معماری نیز کوتاهی نکرده است؛ بطوریکه شما با ورود به شهرهای بزرگ این کشور به ویژه شهر هنگ کنگ، با ساختمان‌هایی با معماری عجیب، آسمان خراش‌هایی با عظمت کم نظیر در دنیا و خلاقیت‌های کاملا جدید در طراحی و در کل شهرهای نورانی در طول کل شب و پیشرفته از نظر ساخت و ساز مواجه خواهید شد. مساحت بزرگ این کشور و جمعیت بسیار زیاد آن، باعث شده که در کنار پیشرفت کم نظیر فعلی در ساخت و ساز شهری، معماری هرگز در این کشور اشباح نشود و همواره تقاضای بالا برای نیروی حرفه‌ایی در زمینه معماری و طراحی ساختمان وجود داشته باشد. متوسط درآمد برای یک معمار در هنگ کنگ 495600 دلار هنگ کنگ یا معادل 63600 دلار آمریکا در سال می‌باشد که این درآمد تا بیش از 100000 دلار در سال هم می‌تواند برای معماران حرفه‌ایی و با تجربه بیشتر برسد.

    ایتالیا

    ایتالیا به عنوان یکی از توریستی‌ترین کشور جهان، به بناها و سازه‌های تاریخی کهن خود بسیار معروف است. در کنار ساخت و سازهای شهری در شهرهای مختلف به ویژه شهرهای اصلی مانند میلان، رم، ناپل، فلورانس، ونیز، بولونیا و... تعمیر و نگهداری از آثار و بناهای تاریخی این کشور بسیار هائز اهمیت بوده و به دلیل کهن بودن سازه‌ها و از طرفی بازدید فراوان توریست‌ها از این سازه‌ها، استهلاک و  نیاز به بازسازی و نگهداری از این بناها را دوچندان می‌نماید و بنابراین در این کشور همواره به معماران برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های خود برای نگهداری از این سازه‌ها، بازسازی‌ها و ساخت سازه‌های شهری نیاز است و بنابراین یک معمار دغدغه‌ی اشتغال را در این کشور نخواهد داشت. همچنین معماری در شهرهای مانند میلان ممکن است به درآمد سالیانه 60000 یورو نیز برسد اما در کل متوسط درآمد معماران در ایتالیا 47000 یورو یا همان 51230 دلار آمریکا می‌باشد.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای مهاجرت کاری معماران

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (4 پاسخ)
    2023-11-15

    سلام من میتونم با مدرک دیپلم معماری داخلی مهاجرت به کشور کانادا را بگیرم

    2023-11-18

    سلام. ما میتونیم برای تحصیل در کانادا براتون اقدام کنیم که به عنوان بهترین روش فعلی برای مهاجرت به این کشور هستش و در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-11-07

    با رشته معماری مهاجرت به کشور کره جنوبی هم اسونه ؟

    2023-11-11

    سلام. فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا است و در این خصوص اطلاع دقیقی ندارم...

    2023-02-23

    سلام وقت بخیر ، با مدرک کارشناسی عمران میشه برای ارشد معماری توی ایتالیا یا کانادا اقدام کرد.

    2023-02-25

    سلام. بله میتونید.

    2022-08-18

    سلام چقت بخیر.من ۳۵سالمه و مدرکم لیسانس مهندسی معماری هست چطور میتوانم برای اقامت کاری در انگلستان ویا کانادا اقدام کنم؟

    2022-08-20

    سلام. ما فقط برای کانادا اقدام داریم و تماس بگیرید تا همکاران رایگان مشاوره داده و برای شروع راهنماییتون کنن: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت