بهترین شهرهای نیوزلند برای زندگی 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به نیوزلند

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهاجرت به بهترین شهرهای نیوزلند برای زندگی می‌تواند به معنای در آغوش گرفتن یک زندگی ایده آل باشد. به دلیل سیاست‌های صلح طلبانه، توجه به محیط زیست، دوری از تنش زدایی، فرصت‌های شغلی خوب، دانشگاه های برتر و بسیار جوانب مثبت، نیوزلند یک مقصد برتر مهاجرتی است.

    تمامی این ویژگی‌ها در تک تک شهرهای مهم این کشور طنین انداز هستند و باعث شده‌اند هر فردی از هر گوشه جهان، به مهاجرت به این کشور فوق العاده فکر کند؛ اما ابتدا بیایید در مورد بهترین شهرهای نیوزلند برای زندگی بپردازیم. با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    تحصیل در نیوزلند

    اوکلند (Auckland)

    اوکلند شهری بزرگ، شلوغ و پررونق است. تقریباً 1.4 میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند. بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های نیوزلند در اوکلند مستقر هستند و فرصت‌های شغلی را در طیف وسیعی از صنایع ایجاد می‌کنند.

    اوکلند

    آب و هوای اوکلند در مقایسه با بسیاری از شهرهای جزیره جنوبی گرم‌تر است. میانگین دمای آن 15.9 درجه سانتیگراد است. مطمئناً مکان‌هایی در نیوزلند وجود دارند که آفتاب بیشتری نسبت به مناطق دیگر به خود می‌بینند، منطقه اوکلند نیز تقریبا در بالای لیست قرار دارد.

    اوکلند یکی از گران‌ترین شهرهای نیوزلند برای خرید و اجاره خانه است. قیمت مسکن در حومه نسبت به مرکز شهر متفاوت است. به عنوان مثال، برای خرید یک خانه سه خوابه در ‌منطقه هابسونویل باید در حدود 102.200.500 دلار هزینه کنید. اما در جنوبی‌ترین قسمت شهر یعنی در منطقه مانوکائو، یک خانه سه خوابه قیمتی در حدود 699900 دلار دارد.

    • میانگین قیمت املاک: قیمت متوسط ​​973 هزار دلار

    • میزان اشتغال: 68.3 درصد

    • درآمد متوسط ​​هفتگی: 1228 دلار

    ولینگتون (Wellington)

    یکی از بهترین شهرهای نیوزلند برای زندگی، ولینگتون نام دارد که پُر از هنر، تئاتر، کافه‌های عالی و البته سیاستمدارانی بزرگ است. بیش از 470 هزار نفر در منطقه ولینگتون زندگی می‌کنند. ولینگتون بیشتر ابری و بادی است اما دارای سواحل بسیار خوبی است.

    ولینگتون

    در مقایسه با اوکلند، قیمت ملک در ولینگتون ارزان‌تر است. خرید یک خانه سه خوابه، بیش از 770 هزار دلار قیمت دارد. در خارج از شهر در منطقه پاپارنگی، باید برای خرید خانه یک خوابه 625 هزار دلار هزینه کرد.

    طی چند سال گذشته، تعدادی زیادی از مهاجران به این شهر مهاجرت کردند که عواملی مانند قیمت ملک، فرصت‌های شغلی خوب، نزدیک بودن به ساحل، دانشگاه های خوب، امنیت و غیره در این مورد تأثیرگذار بودند.

    • میانگین قیمت املاک: 715 هزار دلار

    • میزان اشتغال: 71.9 درصد

    • متوسط​​درآمد هفتگی: 1257 دلار

    کرایست چرچ (Christchurch)

    کراست چرچ به رشد و گسترش خود ادامه می‌دهد تا به یکی از بهترین شهرهای نیوزلند برای زندگی تبدیل شود. به طور معمول کرایست چرچ آب و هوای خشک‌تری دارد. در اوج تابستان، بعضی از روزها به ویژه در جنوب منطقه کانتربری بسیار گرم هستند. ساحل جدید برایتون در کراست چرچ مسلماً به اندازه سواحل اوکلند بزرگ نیست اما می‌تواند همچنان هیجان انگیز و لذت بخش باشد.

    کرایست چرچ

    مسکن در کریست چرچ در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ نیوزلند مقرون به صرفه‌تر است. برای یک خانه بزرگ چهار خوابه در حومه شهر بیش از 4650 هزار دلار باید هزینه کرد، در حالی که یک خانه سه خوابه در مرکز شهر احتمالاً بیش از 588 دلار هزینه خواهد داشت.

    • میانگین قیمت املاک: 445 هزار دلار

    • نرخ اشتغال: 66.1 درصد

    • متوسط​​درآمد هفتگی: 1101 دلار

    دنیدن (Dunedin)

    آیا زمستان‌های یخ زده و بارش برف را دوست دارید! پس دنیدن شهر مناسبی برای شماست. اگرچه ممکن است بسیاری از افراد به دنبال آب و هوای کمی معتدل‌تر باشند اما برخی از افراد نیز سرما را ترجیح می‌دهند. اگر یک کوه برفی می‌خواهید و واقعاً دوست دارید به اسکی و اسنوبرد بپردازید، پس دنیدن را انتخاب کنید.

    دنیدن

    با این حال، برای دوست داران آفتاب و سواحل، دنیدن در مقایسه با سایر شهرهای اصلی بهترین انتخاب نیست. ساحل سنت کلیر و ساحل تونل مکان‌های محبوب برای مردم محلی و گردشگران است. اگر به دنبال خانه ارزان قیمت هستید، دنیدن می‌تواند مکانی عالی برای خرید باشد. می‌توانید یک خانه سه خوابه در نزدیکی خیابان کلیر بچ با قیمت حدود 439 هزار دلار قابل خریداری است.

    • میانگین قیمت املاک: 427500 دلار

    • نرخ اشتغال: 69.4 درصد

    • متوسط​​درآمد هفتگی: 1019 دلار

    همیلتون (Hamilton)

    اگر خانه رویایی شما روی تپه‌ای مشرف به شن‌های طلایی و موج‌هایی خروشان قرار گرفته است، باید به همیلتون یکی از بهترین شهرهای نیوزلند برای زندگی مهاجرت کنید. همیلتون شهری محصور در خشکی است. همچنین این شهر در جزیره شمالی قرار دارد و دارای آب و هوایی معتدل و گرم ماست که ساعات آفتابی آن مشابه کرایست چرچ است.

    همیلتون

    در سال‌های اخیر، یکی از دلایل عمده‌ای که افراد به وایکاتو نقل مکان می‌کردند، مسکن ارزان قیمت آن بود. طی سالیان گذشته، همیلتون رونق مسکن را تجربه کرده است زیرا مردم در جستجوی خانه‌هایی ارزان‌تر هستند. یک خانه چهار خوابه در منطقه فیتزروی، در حدود 540 هزار دلار قیمت دارد.

    • میانگین قیمت املاک: 560،000 دلار

    • نرخ اشتغال: 68.6 درصد

    • متوسط​​درآمد هفتگی: 1095 دلار

    تائورانگا (Tauranga)

    اگر به دنبال آب و هوای عالی، آفتاب زیاد و سواحل زیبا هستید، تائورانگا می‌تواند شهری مناسب برای شما باشد. قسمت شمال شرقی تانورانگا آفتابی‌ترین قسمت در نیوزیلند است. تائورانگا با سواحل ساحلی و چشم اندازهای کوه مونگانوی مکانی دیدنی و سرشار از جاذبه‌های طبیعی است.

    تانورانگا

    رشد اقتصاد و فرصت‌های شغلی زیادی را باید دلایل اصلی مهاجرت مردم به این شهر دانست. در طول چند سال گذشته، بازار مسکن در تائورانگا رشد بسیاری کرده است و قیمت خانه‌های کمی بالا رفته است. یک خانه سه خوابه بیش از 550 هزار دلار قیمت دارد، در حالی که مناطق تازه توسعه یافته دارای خانه‌هایی با قیمت 800 هزار دلار هستند.

    میانگین قیمت املاک: 67،000 دلار

    میزان اشتغال: 65.9 درصد

    متوسط​​درآمد هفتگی: 1036 دلار

    نیپیر (Napier)

    نیپیر یکی دیگر از بهترین شهرهای نیوزلند برای زندگی است. آفتاب، سواحل، میزان بارندگی کم، مناظر زیبا، مسکن مقرون به صرفه و امنیت بالا از مزایای مهم این شهر هستند؛ اما برخی از مناطق شهر نرخ اشتغال کمتری در حدود 65 درصد دارند.

    نیپیر

    متوسط​​درآمد هفتگی این شهر که کمتر از دیگر شهرهای نیوزلند است را باید یک نکته منفی نیپیر دانست. خانه‌های سه خوابه معمولاً از 479 هزار دلار تا حدود 700 هزار دلار متغیر هستند؛ حتی قیمت املاک با متراژ بالا در نزدیکی ساحل بیشتر نیز است.

    • میانگین قیمت املاک: 510000 دلار

    • نرخ اشتغال: 75 درصد

    • متوسط​​درآمد هفتگی: 995 دلار

    پالمرستون شمالی (Palmerston North)

    مسکن ارزان قیمت احتمالاً در پالمرستون شمالی یک ویژگی مهم برای مهاجرانی است که قصد مهاجرت به این شهر را دارند. این شهر یکی از مناطق انگشت شماری است که اخیراً شاهد رشد چشمگیری در آن بوده‌ایم. با یک نگاه اجمالی، قیمت خانه‌های سه خوابه به طور معمول بین 400 هزار دلار تا 550 هزار دلار متغیر است.

    پالمرستون شمالی

    اگر به دنبال آفتاب‌، سواحل و فرصت‌های شغلی فراوان هستید، در این شهر ممکن است کمی ناامید کننده باشد. پالمرستون شمالی از بین بهترین شهرهای نیوزلند برای زندگی، کمترین ساعت آفتابی را دارد. همچنین یکی دیگر از شهرهای محصور در خشکی است. نزدیک‌ترین سواحل‌ها، هیماتانگی و ساحل فاکستون هستند که تقریباً نیم ساعت با ماشین فاصله دارند.

    • میانگین قیمت املاک: 460 هزار دلار

    • نرخ اشتغال: 63.4 درصد

    • متوسط درآمد هفتگی: 991 دلار

    کلام آخر

    بهترین شهرهای نیوزلند برای زندگی را در بالا معرفی کردیم، حالا باید نیازهای مهاجرتی خود را با شرایط هر شهر مقایسه کنید. در هر صورت، باید بدانید که نیوزلند از بهترین کشورهای برای مهاجرت است. فرهنگ غنی، تنوع قومیتی، اقتصاد پویا و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، از جوانب مثبت این کشور برای مهاجرت است.

    اگر قصد مهاجرت به نیوزلند را دارید و می‌خواهید از شرایط انواع ویزای نیوزلند مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمائید.

    سوالات متداول بهترین شهرهای نیوزلند برای زندگی 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2021-11-21

    سلام همسرم و من برای تحصیل در مقطع لیسانس امسال اومدیم لهستان، ولی مشکلاتی پیش اومد و نمی خواهیم اینجا ادامه بدیم ، امکانش هست از اینجا برای نیوزلند اقدام کنیم؟

    2021-11-22

    سلام. بله می‌توانید به راحتی اقدام کنید؛ منتهی یا باید به شخصه یا از طریق یک موسسه تو خود لهستان اقدام کنید

    مشاوره رایگان مهاجرت