بهترین رشته های دانشگاه موناش استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه موناش که در ملبورن استرالیا قرار دارد، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1958 تاسیس شد. این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی در ایالت ویکتوریا محسوب می‌شود از معتبرترین موسسات علمی در این کشور است. این دانشگاه طبق لیست رتبه بندی کیو اس (QS) سال 2024، رتبه 42 را در بین 50 دانشگاه برتر جهان کسب کرده است. دانشجویان بین المللی می‌توانند دانشگاه موناش را به عنوان اولویت مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

    موقعیت دانشگاه موناش به عنوان یک موسسه آموزش عالی پیشرو در جهان و داشتن 50 رشته برتر در هر یک از پنج حوزه موضوعی گسترده نظام رتبه بندی کیو اس منعکس شده است. پنج حوزه موضوعی شامل هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و کسب و کار هستند. این موضوع نشان‌ دهنده قدرت دانشگاه موناش در تعالی آموزش و پژوهش در طیف کاملی از رشته‌هاست. در این بررسی پیرامون بهترین رشته‌ها برای تحصیل در استرالیا و در دانشگاه موناش صحبت خواهیم نمود.

    رشته داروسازی

    دانشگاه موناش در رشته داروسازی و علوم دارویی رتبه دو جهانی و رتبه یک استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس به خود اختصاص داده است. دپارتمان علوم دارویی این دانشگاه، مسئولیت آموزش و تحقیق در زمینه‌هایی با تمرکز بر دارو را بر عهده دارد. دانشجویان به عنوان داروسازان آینده در تحقیقات دارویی آموزش می‌بینند. این رشته در 3 مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود که با پزشکی، دامپزشکی، زیست شناسی و شیمی ارتباط دارد. دپارتمان علوم دارویی دانشگاه موناش با موسسات مختلفی در بیرون از دانشگاه برای فعالیت‌های تحقیقاتی و کارآموزی همکاری می‌کند.

    رشته پرستاری

    رشته پرستاری

    دانشگاه موناش در رشته پرستاری رتبه 15 جهانی و رتبه دو استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس به خود اختصاص داده است. پرستاری در دانشگاه موناش ترکیبی از تئوری، تحقیق، فناوری و تجربیات مبتنی بر تمرین عملی برای کمک به دانشجویان جهت توسعه شخصی و حرفه‌ای است. دوره‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، متخصص پرستار بالینی و دکتری بالینی در دانشگاه موناش ارائه می‌شود. اعضای هیئت علمی دپارتمان دانشگاه موناش بسیار تجربه هستند و به دانشجویان در بسیاری از جنبه‌های آموزشی از جمله تجربیات کلاسی، بالینی و آزمایشگاهی در محیط‌های حرفه‌ای کمک می‌کنند.

    رشته اقتصاد

    دانشگاه موناش در رشته اقتصاد رتبه 31 جهانی و رتبه 1 استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس به خود اختصاص داده است. در حقیقت، رشته اقتصاد از بهترین رشته‌های دانشگاه موناش استرالیا است. شما در این دانشگاه به یک اقتصاددان متخصص و مشاور سیاست گذاری اقتصادی تبدیل می‌شوید. جدیدترین تکنیک‌های مدل سازی در اقتصاد، اقتصاد سنجی، آمار و روش‌های کلان داده را برای حل چالش‌های دنیای امروز یاد می‌گیرد. انتخاب بهترین سیاست اقتصادی، طراحی بازار کار، تنظیم رقابت و توصیه رفتار استراتژیک برای شرکت‌ها و مصرف کنندگان از موقعیت‌های شغلی شما در آینده خواهد بود. برای رسیدن به موقعیت‌های برتر شغلی می‌توانید در هر 3 مقطع تحصیلی در دانشگاه موناش تحصیل کنید.

    مهندسی شیمی

    مهندسی شیمی

    دانشگاه موناش در رشته مهندسی شیمی رتبه 38 جهانی و رتبه یک استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس به خود اختصاص داده است. دپارتمان مهندسی شیمی و بیولوژیکی دانشگاه موناش به دانشجویان مدارک تک رشته‌ای و دو رشته‌ای در مهندسی شیمی را ارائه می‌دهد که شامل رویکردهای بیولوژیکی و راه حل‌های مهندسی است. لیسانس زیست شناسی به طور کامل با مهندسی شیمی ادغام شده است تا مهندسی بیولوژیکی ایجاد شود. دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی شیمی نیز در دانشگاه موناش تحصیل کرده و خود را برای بازار آماده کنند.

    مدیریت کسب و کار

    دانشگاه موناش در رشته مدیریت کسب و کار رتبه 35 جهانی و رتبه یک استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس به خود اختصاص داده است. دپارتمان بازرگانی دانشگاه موناش مسئول ارائه دوره‌های تحصیلی مدیریت کسب و کار است. مدیریت کسب و کار شامل نظارت و کنترل بر عملیات تجاری شرکت‌هاست. این رشته تحصیلی شامل امور مالی، اقتصادی، منابع انسانی، بازاریابی، تبلیغات، لجستیک و امور تجاری هستند. شما می‌توانید در همه مقاطع تحصیلی در دانشگاه موناش در رشته مدیریت کسب و کار تحصیل کنید. کسب مدرک بالاتر از موناش می‌تواند موقعیت شغلی بهتری را برای شما فراهم کند.

    رشته مهندسی مواد

    رشته مهندسی مواد

    دانشگاه موناش در رشته مهندسی مواد رتبه 32 جهانی و رتبه یک استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس به خود اختصاص داده است. در حقیقت، رشته مهندسی مواد از بهترین رشته‌های دانشگاه موناش استرالیا است. مهندسی مواد بر پایه ساخت و توسعه مواد جدید است. این مواد باید ویژگی‌های نوآورانه داشته باشند تا نیازهای دنیای امروز را برآورده کنند. مهندسی مواد در دانشگاه موناش یک حوزه بین رشته‌ای است که شیمی، فیزیک، ریاضیات و مهندسی را در بر می‌گیرد و امکانات بی‌پایانی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. فارغ ‌التحصیلان رشته مهندسی مواد به سمت نقش‌های مدیریت، تحقیق و توسعه، مشاوره و فناوری اطلاعات سوق پیدا می‌کنند.

    رشته مهندسی عمران

    دانشگاه موناش در رشته مهندسی عمران رتبه 31 جهانی و رتبه 2 استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس به خود اختصاص داده است. گروه مهندسی عمران دانشگاه موناش به دلیل سیستم آموزشی قوی و تحقیقات نوآورانه خود مشهور است. گروه مهندسی عمران از گرایش‌های متنوع تشکیل شده است که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان خدمات ارائه می‌دهد. دپارتمان مهندسی عمران به بخش‌های تحقیقاتی مختلف تقسیم می‌شود که شامل مهندسی و مدیریت ساخت و ساز، مهندسی محیط زیست، مهندسی ژئومکانیک، مهندسی منابع، مهندسی سازه، مهندسی حمل و نقل و مهندسی آب هستند.

    رشته مهندسی برق

    رشته مهندسی برق

    دانشگاه موناش در رشته مهندسی برق رتبه 77 جهانی و رتبه 5 استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس سال 2023 به خود اختصاص داده است. نیاز به برق هر ساله افزایش می‌یابد و علم الکترونیک می‌تواند زمینه ساز بسیاری از نوآوری‌های جدید باشد. دانشجویان دانشگاه موناش طوری پرورش می‌یابند که بتوانند راه حل‌های نوآورانه را برای برخی از چالش‌های بزرگ دنیای امروز ایجاد کنند. رشته مهندسی برقی شامل واحدهای درسی بیوپزشکی، سیستم‌های کامپیوتری، الکترونیک، برق، رباتیک و مخابرات است. شما می‌توانید هر همه مقاطع تحصیلی در رشته مهندسی برق در دانشگاه موناش درس بخوانید.

    رشته مهندسی کامپیوتر

    کسانی که مهاجرت به استرالیا کرده و در دانشگاه موناش تحصیل می‌کنند، بدانند که دانشگاه موناش در رشته مهندسی کامپیوتر رتبه 73 جهانی و رتبه 5 استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس سال 2023 به خود اختصاص داده است. در حقیقت، رشته مهندسی کامپیوتر از بهترین رشته‌های دانشگاه موناش استرالیا است. موناش یک دانشکده کامل را فقط به آموزش و یادگیری دانش کامپیوتر در نظر گرفته است. هدف این دپارتمان رسیدگی به مشکلات اساسی در محاسبات، هوش مصنوعی و کاربردهای آنها در علوم اعصاب محاسباتی، زیست پزشکی، اقتصاد اجتماعی و مدل سازی سیستم‌های پیچیده است. این هدف توسط یک دانشکده متنوع و جاه طلب پشتیبانی می‌شود که تخصص را در چندین رشته علوم کامپیوتر، ریاضیات و فیزیک یکپارچه کرده است.

    رشته حقوق

    رشته حقوق

    دانشگاه موناش در رشته حقوق رتبه 40 جهانی و رتبه پنج استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس به خود اختصاص داده است. دانشکده حقوق دانشگاه موناش به عنوان یک دانشکده حقوق مترقی، پویا و متمرکز در سطح بین المللی شهرت دارد. دانشجویان می‌توانند علاوه بر لیسانس حقوق (LLB)، مدارک دیگری مانند دکتری حقوقی (JD)، کارشناسی ارشد حقوق (LLM) و دکترای فلسفه (PhD) را در دانشگاه موناش بخوانند. بسیاری از شرکت‌های حقوقی و وکالت برتر جهان به دنبال جذب فارغ التحصیلان رشته حقوق دانشگاه موناش هستند.

    رشته پزشکی

    دانشگاه موناش در رشته پزشکی رتبه 40 جهانی و رتبه سه استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس به خود اختصاص داده است. در حقیقت، رشته پزشکی از بهترین رشته‌های دانشگاه موناش در استرالیاست. دوره لیسانس علوم پزشکی و دکتری پزشکی (MD) یک برنامه تحصیلی پنج ساله با ورود مستقیم از دبیرستان است. دانشجویان در دو سال اول در پردیس واحدهای تئوری را آموزش می‌بینند و سه سال آخر به صورت عملی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضور دارند (آموزش بالینی). دانشگاه موناش تنها دانشگاه در ایالت ویکتوریا است که یک دوره پزشکی با ورود مستقیم به تحصیلات عالی را برای دانشجویانی که دیپلم 12 ساله داشته باشند را ارائه می‌دهد.

    رشته سیاست

    رشته سیاست

    دانشگاه موناش در رشته سیاست رتبه 51 جهانی و رتبه چهار استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس به خود اختصاص داده است. مطالعه سیاست فرصتی را برای توسعه قابلیت‌ها و مهارت‌های مهم فردی فراهم می‌کند که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های تحصیلی و کاری مفید باشد. در دانشگاه موناش، چهار حوزه وسیع سیاسی از جمله نظریه سیاسی و اجتماعی، دولت و سیاست، روابط بین الملل و رویه توسعه بین الملل پوشش داده می‌شوند. دانشجویان می‌توانند در دوره‌های مختلف مانند لیسانس سیاست، فوق لیسانس اجرایی مدیریت دولتی، فوق لیسانس روابط بین الملل یا دکتری سیاست درس بخوانند.

    رشته فلسفه

    دانشگاه موناش در رشته فلسفه رتبه 26 جهانی و رتبه دو استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس به خود اختصاص داده است. رویکرد تدریس در رشته فلسفه دانشگاه موناش مسیرهایی را برای دانشجویان ایجاد می‌کند تا بتوانند علاقه خود را از لیسانس یا دکتری ادامه دهند. رشته فلسفه توسط اساتید مجرب و با رویکردهای تحلیلی و حل مسئله ارائه می‌شود. گروه فلسفه دانشگاه موناش برای طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله معرفت شناسی، فلسفه اخلاقی و سیاسی، فلسفه مدرن، منطق فلسفی، فلسفه معاصر اروپا، فلسفه حقوق، فلسفه دین، فلسفه هندی و سایر موارد استوار است.

    رشته تاریخ

    رشته تاریخ

    دانشگاه موناش در رشته تاریخ رتبه 51 جهانی و رتبه چهار استرالیا را در نظام رتبه بندی کیو اس به خود اختصاص داده است. در واقع، رشته تاریخ از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا است. دانشجویان با تحصیل در این رشته با تاریخ پیشامدرن و مدرن آشنا می‌شوند و با تحلیل انتقادی رخدادهای تاریخی به اهمیت تاریخ در زندگی بشر پی می‌برند. مباحث درسی مهم در رشته تاریخ در موناش شامل زندگی و فرهنگ شهری، تاریخ و جامعه، تاریخچه پزشکی و سلامت، استعمار و استعمار زدایی، جنگ و جامعه و تاریخ قرون وسطی و رنسانس استوار هستند. دانشجویان می‌توانند با تحصیل در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری از دانشگاه موناش یک مدرک تحصیلی معتبر در رشته تاریخ دریافت کنند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    بهترین رشته‌های دانشگاه موناش استرالیا را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید رشته مورد علاقه خود را در این دانشگاه دنبال کنید و پله‌های ترقی را بپیمایید. دانشگاه موناش می‌تواند تمامی نیازهای دانشجویان به تحصیلات با کیفیت، امکانات آموزشی، امکانات رفاهی و سایر موارد را ارائه دهد. هدف این دانشگاه پرورش فارغ التحصیلان متخصص برای تغییر و تحول در جامعه است. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دوره زبان، دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه موناش استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت