بهترین رشته های دانشگاه ملبورن استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشجویان برای رقابت در بازار و پیدا کردن شغل‌های درجه یک، به آموزش در حد استاندارد جهانی نیاز دارند. یکی از دانشگاه‌های برتر جهان که مدرک بین المللی معتبر ارائه می‌دهد و مقصد اصلی بسیاری از متقاضیان برای تحصیل در استرالیاست، «دانشگاه ملبورن» نام دارد. گذراندن یک دوره آموزشی در این دانشگاه می‌تواند درها را به روی آینده‌ای روشن باز کند. اما برای بسیاری از دانشجویان این سوال پیش می‌آید که: «بهترین رشته‌های دانشگاه ملبورن استرالیا کدام‌ها هستند؟» در این بررسی پیرامون بهترین رشته‌ها برای تحصیل در استرالیا و در دانشگاه ملبورن صحبت خواهیم نمود.

    درباره دانشگاه ملبورن استرالیا

    درباره دانشگاه ملبورن استرالیا

    دانشگاه ملبورن با بیش از 160 سال تجربه در زمینه آموزش، توانسته به یکی از برترین موسسات علمی در جهان تبدیل شود. این دانشگاه در رتبه اول بهترین موسسات علمی در استرالیا توسط رنکینگ کیواس (QS) 2024 رتبه بندی شده است. همچنین رتبه جهانی دانشگاه ملبورن طبق کیواس سال 2024 برابر با 14 است.

    بیش از 8 هزار پرسنل دانشگاهی تقریباً به 50 هزار دانشجو که شامل 13 هزار دانشجوی بین المللی هستند خدمات قوی می‌دهد. جامعه دانشگاهی ملبورن فضایی است که یادگیری، آموزش و تحقیق را تداعی می‌کند. این دانشگاه چندین پردیس‌ با امکانات پیشرفته دارد که هدفشان ایجاد محیطی پویا و تعاملی برای ارتقای تجربه زندگی ایده‌آل به دانشجویان است.

    دانشجویان تقریبا هر رشته‌ای که دوست دارند را می‌توانند در مقطع کارشناسی در دانشگاه ملبورن مطالعه کنند. دانشگاه ملبورن بیش از 600 رشته در مقطع کارشناسی را حوزه‌های مختلف از جمله مهندسی، علوم، پزشکی، هنر و سایر موارد به دانشجویان ارائه می‌دهد. همچنین در حدود 50 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه درس می‌خوانند. در حقیقت، دانشگاه ملبورن بیش از هر دانشگاه دیگری در استرالیا مدرک فوق لیسانس اعطا می‌کند. دانشجویان همچنین به منظور دریافت مدرک بالاتر در دوره‌های دکتری دانشگاه ملبورن ثبت نام می‌کنند.

    معرفی بهترین رشته‌های دانشگاه ملبورن استرالیا

    معرفی بهترین رشته‌های دانشگاه ملبورن استرالیا

    شما می‌توانید در هر مقطع تحصیلی در دانشگاه ملبورن تحصیل کنید. اما قبل از انجام هر کاری باید ابتدا رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید. اگر در انتخاب رشته تردید دارید، ما در ادامه رشته‌های برتر دانشگاه ملبورن را طبق رتبه بندی کیواس سال 2024 دسته بندی کردیم:

    علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی (Computer Science & Information Systems)

    چه به توسعه اپلیکیشن، بازی، نرم افزار، پایگاه داده، محصولات مالی یا توسعه وبسایت علاقه‌مند باشید، تحصیل در دانشگاه ملبورن به شما کمک می‌کند جایگاه خود را در اکوسیستم رو به رشد علوم کامپیوتر پیدا کنید. رشته‌های تجارت و مدیریت و منابع انسانی و مدیریت بازرگانی ارائه می‌شوند. علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی رشته رتبه یک استرالیاست. دانشجویان اغلب دوره‌هایی را در زمینه شبکه‌ها، سیستم‌ها و مدیریت پایگاه داده، همراه با برخی کلاس‌های آموزشی تجزیه و تحلیل تجاری و پشتیبانی می‌گذرانند.

    حسابداری و مالی (Accounting & Finance)

    حسابداری و مالی (Accounting & Finance)

    دانشگاه ملبورن در رشته حسابداری و امور مالی رتبه دو را در بین دانشگاه‌های برتر استرالیا دارد. حسابداری به تجزیه و تحلیل اطلاعات برای جنبه‌های مختلف یک شرکت مربوط می‌شود، در حالی که امور مالی صرفا به وجوه پولی سازمان مربوط خواهد شد. کسب مهارت در کاربرد تحلیل‌های اقتصادی، مفاهیم حسابداری و روش‌های کمی برای حل مشکلات مالی، ارزیابی ریسک‌ها و تصمیم گیری‌های مالی ضروری است. شما این مهارت را به بهترین شکل ممکن در دوره تحصیلی حسابداری و مالی در دانشگاه ملبورن می‌گذرانید.

    هنر و طراحی (Art & Design)

    هر محصول یا فعالیت خلاقانه می‌تواند به عنوان هنر تعریف شود. این دوره بیشتر مرتبط با هنرهای تجسمی مانند نقاشی و مجسمه سازی است. علاوه بر هنرهای زیبا، دانشگاه ملبورن دوره‌هایی را با عنوان هنر و فرهنگ، علوم زمین و محیط زیست، هنر و فرهنگ بومی هنر، زبان و آموزش STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) و هنرهای خلاقانه و موسیقی درمانی ارائه می‌دهد. دوره‌های هنر و طراحی دانشگاه ملبورن طرفداران زیادی را در اقصی نقاط جهان دارند.

    مطالعات بازرگانی و مدیریت (Business & Management Studies)

    مطالعات بازرگانی و مدیریت (Business & Management Studies)

    دوره تحصیلی تجارت و مدیریت به نحوه عملکرد یک شرکت یا سازمان می‌پردازد. این دوره ممکن است شامل جنبه‌های مالی، اداری و بازاریابی کسب و کار باشد. مهارت‌هایی که می‌تواند شامل مدیریت پروژه، برنامه‌ ریزی مالی، مدیریت افراد، رهبری و تفویض اختیار و مذاکره باشد، همگی در دوره مطالعات بازرگانی و مدیریت دانشگاه ملبورن ارائه می‌شوند. دوره های مدیریت این دانشگاه با عناوین مدیریت کسب و کار، تجارت بین المللی، مهندسی تجارت و مدیریت و مدیریت، منابع انسانی و مدیریت بازرگانی ارائه می‌شوند.

    رشته‌های مهندسی (Engineering)

    به دلیل تنوع رشته مهندسی، می‌توانید طیف وسیعی از دوره‌ها و گرایش‌ها را یاد بگیرید. رشته‌های مهندسی دانشگاه ملبورن شامل مهندسی معماری، مهندسی پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی محیط زیست، مهندسی نرم افزار، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی تجارت و مدیریت، مهندسی عمران، سازه و معماری و مهندسی مکانیک، هوافضا و مکاترونیک هستند. دانشگاه ملبورن در رشته‌های مهندسی جزء پنج دانشگاه برتر استرالیاست. برای مثال، در مهندسی برق و الکترونیک رتبه 2، در مهندسی عمران رتبه 3 و در مهندسی شیمی رتبه 2 را دارد

    آناتومی و فیزیولوژی (Anatomy & Physiology)

    آناتومی و فیزیولوژی (Anatomy & Physiology)

    فیزیولوژی چگونه اختلالات در سیستم‌های غدد درون ریز، قلبی عروقی، اسکلتی عضلانی، رشد و کنترل عصبی بر سلامت ما را بررسی می‌کند. شما رشته فیزیولوژی را در دانشگاه ملبورن می‌خوانید تا بتوانید اختلالات را به حداقل برسانید. در طول دوره تحصیلی خود از سخنرانی‌های تعاملی با اساتید و دانشجویان، تمرین‌های عملی، آزمایش‌ها و حتی از واقعیت مجازی بهره خواهید برد. دانشگاه ملبورن در رشته فیزیولوژی رتبه چهار را در بین تمام دانشگاه‌های استرالیا دارد.

    شیمی (Chemistry)

    اگر نسل بعدی را دوست دارید، بدانید که علم شیمی ابزاری همیشه حاضر و حیاتی برای ساخت آینده است. در شیمی می‌توانید زمینه‌های طراحی و سنتز مولکولی، تجزیه و تحلیل و شناسایی طیف سنجی گونه‌های شیمیایی، شیمی کوانتومی، دینامیک مولکولی، سینتیک شیمیایی و ترمودینامیک را مطالعه کنید. شیمی در تقاطع چیزهای زیادی قرار دارد که جهان ما را در قرن آینده تغییر خواهد داد. شما از محققان برتر و اساتید با تجربه یاد خواهید گرفت تا یک مدرک معتبر از دانشگاه ملبورن دریافت کنید. این دانشگاه رتبه 2 رشته شیمی را در بین دانشگاه استرالیا دارد.

    مطالعات ارتباطات و رسانه (Communication & Media Studies)

    مطالعات ارتباطات و رسانه (Communication & Media Studies)

    رسانه و ارتباطات رشته‌ای است که بر سیاست، جامعه و فرهنگ، هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی تمرکز دارد. دوره تحصیلی ارتباطات و مطالعات رسانه به شما کمک می‌کند تا در صنعت رسانه کار کنید. شما با آخرین اخبار، فناوری و بحث‌ها در مطبوعات، پخش تلویزیونی، تبلیغات و سایر رسانه‌های دیجیتال مانند شبکه‌های اجتماعی همگام خواهید بود. رشته مطالعات ارتباطات و رسانه دانشگاه ملبورن رتبه 3 استرالیا را دارد و از رشته‌های محبوب این دانشگاه محسوب می‌شود.

    علوم کشاورزی (Agriculture & Forestry)

    کشاورزی و جنگلداری مطالعه کشاورزی و علوم زیست محیطی مانند تجزیه و تحلیل خاک و مدیریت امور کشاورزی را پوشش می‌دهد. این یک حوزه مطالعاتی است که به طور فزاینده‌ای مدرن شده است، زیرا نیازهای بشر باعث شده تا توجه به کشاورزی در جهان در سرلوحه برنامه آموزشی دانشگاه‌ها باشد. با افزایش جمعیت و تغییرات آب و هوایی بر جهان، تولید مواد غذایی سالم، اقتصادی و پایدار به سرعت تبدیل به مهم‌ترین مسئله زمانه انسان شده است.

    پرستاری (Nursing)

    پرستاری (Nursing)

    کسانی که مهاجرت به استرالیا کرده و در دانشگاه ملبورن تحصیل می‌کنند، بدانند که پرستاری در دانشگاه ملبورن به شما دانش و مهارت‌های لازم را برای ارائه مراقبت‌های خاص به بیماران ارائه می‌دهد. پرستاران واجد شرایط می‌توانند به سمت موقعیت‌های شغلی برتر در بیمارستان‌های بزرگ استرالیا باشند، زیرا فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه ملبورن در اولویت استخدام قرار دارند. این دانشگاه در هر جنبه‌ای از طول زندگی انسان را مورد مطالعه قرار می‌دهد و درها را به روی طیف وسیعی از مشاغل از پرستاری نوزادی گرفته تا پرستاری سرطانی باز می‌کند. دانشگاه ملبورن در رشته پرستاری رتبه پنج دانشگاه‌های استرالیا را دارد.

    علوم دامپزشکی (Veterinary Science)

    دانشکده دامپزشکی دانشگاه ملبورن اعتبار بین المللی بالایی دارد، به طوری که این دانشگاه در علوم دامپزشکی در رتبه یک استرالیا و رتبه 21 جهان قرار دارد. تسهیلات 63 میلیون دلاری دانشگاه ملبورن به طور خاص برای دانشجویان دامپزشکی در نظر گرفته است، دانشجویان می‌توانند بالاترین سطح آموزشی را در این رشته دریافت کنند. کار در مراکز دامپزشکی، شرکت‌های دارویی، باغ وحش‌ها یا آژانس‌های رفاه حیوانات، همگی موقعیت‌های شغلی عالی برای فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی دانشگاه ملبورن هستند. دوره‌های تحصیلی کارشناسی 3 ساله و دکتری 4 ساله در این علوم دامپزشکی ارائه می‌شوند.

    ریاضیات (Mathematics)

    ریاضیات (Mathematics)

    رشته ریاضیات در دانشگاه ملبورن فراتر از کاربرد حل یک معادله است و در واقع شما یاد می‌گیرید که چگونه بتوانید از ریاضیات برای تغییر دنیای امروز استفاده کنید. دانشگاه ملبورن در رشته ریاضی رتبه یک استرالیا دارد. شما می‌توانید بالاترین کیفیت آموزشی را در این دانشگاه دریافت کنید. ریاضیات موضوعی گسترده و متنوع است که برای مدل ‌سازی، تحلیل و درک کاربردهای متعددی در علوم فیزیکی و بیولوژیکی، مهندسی، علوم مدیریت، اقتصاد و امور مالی استفاده می‌شود.

    زبان و زبان شناسی (Language and linguistics)

    درک نحوه عملکرد زبان برای یادگیری نحوه ایجاد زبان‌های مختلف و نحوه رشد آنها ضروری است. از نوشتن فرهنگ لغت گرفته تا معنا بخشیدن به مقررات و سیاست گذاری زبان، حوزه‌های زبان شناسی کاربردی به بررسی چیستی زبان انسانی و نحوه عملکرد آن می‌پردازند. دانشگاه ملبورن در حوزه زبان و زبان شناسی در بین دانشگاه‌های استرالیا رتبه دو را دارد. شما می‌توانید برای مدارک دیپلم، گواهینامه، کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته زبان و زبان شناسی در دانشگاه ملبورن پذیرش بگیرید.

    دندانپزشکی (Dentistry)

    دندانپزشکی (Dentistry)

    رشته دنداپزشکی در دانشگاه ملبورن رتبه دو دانشگاه‌های استرالیاست. بنابراین شما در دوره بسیار با کیفیت تحصیل خواهید کرد. هنگامی که دندانپزشکی را انتخاب می‌کنید، تحت نظر بهترین دندانپزشکان جهان آموزش می‌بینید و در معرض تخصص بالینی متخصصان داخلی قرار خواهید گرفت. امکانات آموزشی دندانپزشکی دانشگاه ملبورن بسیار قوی است و فارغ التحصیلان در اولویت استخدام در سراسر جهان قرار دارند. توسعه همه مهارت‌های علمی، نظری و بالینی در رشته دندانپزشکی در دوره های سه ساله کارشناسی و چهار ساله دکتری ارائه می‌شوند. در مجموع به هفت سال تحصیل نیاز دارید تا دندانپزشک شوید.

    روانشناسی (Psychology)

    به عنوان یک دانشجوی روانشناسی، به یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های روانشناسی در استرالیا ملحق خواهید شد. دانشگاه ملبورن رتبه یک روانشناسی را در استرالیا دارد. روانشناسی در مورد مطالعه ذهن و رفتار انسان است. مطالعه رشته روانشناسی دنیایی از امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید تخصص‌های زیادی در زمینه روانشناسی به دست آورید شما دانش تخصصی خود را برای ارزیابی، تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات روانی به کار خواهید گرفت و بسیاری برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کرده تا در دانشگاه ملبورن به تحصیل در این رشته بپردازند.

    انسان شناسی (Anthropology)

    انسان شناسی (Anthropology)

    رشته انسان شناسی یا مردم شناسی تنوع فوق العاده‌ای از اشکال فرهنگی و اجتماعی موجود در سراسر جهان را بررسی می‌کند و بر روش‌های متنوعی که افراد با یکدیگر در تعامل هستند، روابط خود را سازماندهی می‌کنند و یا در زندگی خود معنا می‌یابند، تمرکز دارد. افق‌های دید خود را با به چالش کشیدن فرضیات قدیمی گسترش دهید و همدلی خود را با دیگران افزایش دهید. برای این کار تنها باید در رشته انسان شناسی دانشگاه ملبورن تحصیل کنید، زیر این دانشگاه در این رشته در رتبه دو استرالیا قرار دارد.

    سیاست (Politics)

    تحصیل شما در رشته سیاست در دانشگاه ملبورن به شما کمک می‌کند تا به مشکلات پیچیده ایجاد شده در عصر جهانی شدن و تغییرات سریع اجتماعی پاسخ دهید. رشته سیاست به مطالعه در نحوه عملکرد دولت‌ها، سیاست‌ها و روابط داخلی می‌پردازد. سیاست در هر کشوری در جهان، چه فدرال، چه دموکراتیک، چه کمونیستی و چه جمهوری نقش دارد. از طریق سیاست است که به بسیاری از سؤالات مهم پاسخ داده می‌شوند و چالش‌های جهانی از جمله حقوق بشر، فقر، برابری و رفاه مورد توجه قرار می‌گیرند. همه این مفاهیم در دانشگاه ملبورن که رتبه سه دانشگاه استرالیا را در این زمینه دارد، به طور کامل تدریس می‌شود.

    اقتصاد و اقتصاد سنجی (Economics & Econometrics)

    اقتصاد و اقتصاد سنجی (Economics & Econometrics)

    علم اقتصاد به ما کمک می‌کند تا رفتار مردم، تجارت و بازارها را توضیح دهیم و تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیریم. در اقتصاد می‌توانید در مورد اقتصاد سنجی که آمار را برای داده‌های اقتصادی ارائه می‌دهد، اطلاعات لازم را کسب کنید و در آن متخصص شوید. این امر به شما امکان می‌دهد از داده‌های دنیای واقعی برای ارزیابی تئوری اقتصادی استفاده کنید. رشته اقتصاد و اقتصاد سنجی در دانشگاه ملبورن رتبه دو دانشگاه استرالیا را به خود اختصاص داده است. این رشته برای دانشجویانی مناسب است که در ریاضیات قوی هستند و از آن لذت می‌برند، زیرا این رشته شامل تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌هاست.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    دانشگاه ملبورن همچنین در رشته‌های تاریخ، فلسفه، جغرافیا، زمین شناسی، محیطی زیست و بسیاری دیگر نیز در استرالیا جزء 5 دانشگاه برتر است. اما ما در این مقاله بیشتر بر روی رشته‌های پرطرفدار تمرکز کردیم. اما شما باید به دنبال علاقه خود بروید، زیرا دانشگاه ملبورن در اکثریت رشته‌ها حائز رتبه بالایی است. با این حال، بهترین رشته‌های دانشگاه ملبورن استرالیا را معرفی کردیم، اکنون شما خودتان هم می‌توانید رشته مورد نظر خود را پیدا کنید. برای طرح هرگونه سؤال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه ملبورن استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت