بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته کامپیوتر
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استرالیا یکی از بهترین‌ کشورهای جهان در رشته علوم کامپیوتر است، زیرا معتبرترین دانشگاه‌ها در این راستا را در خود دارد. دانشجویان در استرالیا گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند و می‌توانند در موسسات مختلف این کشور پذیرش بگیرند. تحصیل در استرالیا و در دانشگاه‌های این کشور در نهایت کیفیت انجام می‌شود. دوره‌هایی که این دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند، نیازهای اساسی دنیای امروز هستند؛ برای مثال رشته‌های برنامه نویسی و سیستم‌های شبکه از رشته‌هایی محسوب می‌شوند که در استرالیا اعتبار بالایی دارند. پس اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، ما در مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» به طور کامل در مورد بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته کامپیوتر صحبت می‌کنیم.

    چرا در استرالیا مهندسی علوم کامپیوتر بخوانیم؟

    چرا در استرالیا مهندسی علوم کامپیوتر بخوانیم؟

    6 دانشگاه استرالیایی در لیست 100 دانشگاه برتر جهان در رشته کامپیوتر قرار دارند که این رتبه‌ها از طریق رنکینگ کیو اس (QS) 2023 انجام شده است؛ بنابراین دانشجویان بالاترین کیفیت تحصیلی را بدست خواهند آورد. برای فارغ التحصیلان رشته‌های علوم و مهندسی کامپیوتر، چشم انداز شغلی در استرالیا بسیار روشن است. شرکت‌های مهمی مانند Accenture، BHP Billiton، EY، Google Australia، Deloitte، ANZ و غیره از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استرالیا برای کار استقبال می‌کنند.

    متخصصان رشته علوم و مهندسی کامپیوتر ممکن است سالانه بین 60 هزار تا 104 هزار دلار استرالیا درآمد کسب کنند. برای افزایش فرصت‌های شغلی در علوم کامپیوتر، آژانس دولتی استرالیا CSIRO در سال 2021 مبلغ 250 میلیون دلار استرالیا را برای فعالیت شرکت‌های فناوری در نظر گرفت. همچنین مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌تواند به شما کمک کند تا اقامت دائم این کشور را به سرعت به دست آورید.

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل کامپیوتر

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل کامپیوتر

    اگر به علوم کامپیوتر علاقه‌مند هستید و می‌خواهید در استرالیا تحصیل کنید، ابتدا بهتر است دانشگاه‌های معتبر این کشور را بشناسید. دانشگاه‌های استرالیا با امکانات پیشرفته، اساتید مجرب و جامعه دانشجویی پر جنب و جوش، محیطی مناسب برای تحصیل و کسب تجربه جدید برای زندگی در خارج کشور است. دوره‌های تحصیلی در موسسات علمی استرالیا در همه مقاطع از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و در گرایش گوناگون از جمله هوش مصنوعی، برنامه نویسی، علم داده یا هر حوزه دیگری ارائه می‌شوند. با این حال، در ادامه به برترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته کامپیوتر اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه ملبورن

    • رتبه در رشته کامپیوتر: 41 جهانی در کیو اس 2023
    • هزینه‌های درخواست ثبت نام: 100 دلار استرالیا
    • هزینه دوره: 44736 دلار استرالیا

    دانشگاه ملبورن در سال 1853 در یک پارک بزرگ در حومه شهر با تنها 4 استاد و 16 دانشجو تاسیس شد. این دانشگاه که در مرکز یک کلان شهر بین المللی و پررونق یعنی ملبورن قرار دارد، به عنوان یک موسسه تحقیقاتی دولتی کار می‌کند. بیش از 54 هزار دانشجو در دانشگاه ملبورن تحصیل می‌کنند که 51 درصد آن‌ها در مقطع کارشناسی و 49 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ثبت نام کرده‌اند. 44 درصد دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند که از بیش از 150 کشور مختلف به این دانشگاه آمد‌ه‌اند. دانشگاه ملبورن به دانشجویان کمک می‌کند تا در اکوسیستم علوم کامپیوتر خود در گرایش‌های توسعه اپلیکیشن، بازی، نرم افزار، پایگاه‌های داده، کالاهای مالی یا ساخت وبسایت تحصیل کنند.

    دانشگاه ملی استرالیا

    • رتبه در رشته کامپیوتر: 56 جهانی در کیو اس 2023
    • هزینه‌های درخواست ثبت نام: 100 دلار استرالیا
    • هزینه دوره: 46388.79 دلار استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا در سال 1946 در کانبرا تاسیس شد. این موسسه به چهار بخش از جمله دانشکده علوم فیزیکی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده علوم اقیانوس آرام و دانشکده تحقیقات پزشکی تقسیم می‌شود. محوطه دانشگاه در مجموع 358 هکتار مساحت دارد که هزاران درخت آن را پوشانده‌اند. علاوه بر این، پردیس دانشگاه رتبه دوم استرالیا را به عنوان سبزترین دانشگاه دریافت کرده است. دانشجویان در دانشگاه ملی استرالیا با مفاهیم نظری و بنیادی برای ایجاد راه حل‌های محاسباتی در حوزه کامپیوتر آشنا خواهند شد. همچنین امکان تحصیل در گرایش‌های مختلف در دانشگاه ملی استرالیا وجود دارد.

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    • رتبه در رشته کامپیوتر: 57 جهانی در کیو اس 2023
    • هزینه‌های درخواست ثبت نام: 125 دلار استرالیا
    • هزینه دوره: 49160 دلار استرالیا

    دانشکده علوم و مهندسی کامپیوتر در دانشگاه نیو ساوت ولز در زمینه الگوریتم‌ها، هوش مصنوعی، پایگاه‌های داده، سیستم‌های بلادرنگ و سیستم عامل‌ها در رتبه‌های برتر قرار دارد. این بدان معناست که اگر در این دانشگاه پذیرش بگیرید، در یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته کامپیوتر تحصیل خواهید کرد. امکانات تحقیقاتی اختصاصی این موسسه به دانشجویان کمک می‌کند تا از طریق پرسش، یادگیری و آزمایش به دانش روز مسلط شوند. همچنین به دانشجویان فرصت‌ها و آزادی انجام تحقیقات و اکتشافات جدید داده می‌شود.

    دانشگاه سیدنی

    • رتبه در رشته کامپیوتر: 57 جهانی در کیو اس 2023
    • هزینه درخواست ثبت نام: 150 دلار استرالیا
    • هزینه دوره: 52000 دلار استرالیا

    دانشگاه سیدنی یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1850 تاسیس شد. ملکه ویکتوریا نیز در سال 1858 به این دانشگاه منشور سلطنتی اعطا کرد. دانشگاه سیدنی که توسط «ادموند بلکت» بر اساس سبک معماری و طراحی نئوگوتیک ساخته شده است، به عنوان یکی از خیره کننده‌ترین و زیباترین دانشگاه‌ها در کل جهان شناخته می‌شود. جدیدترین دانشکده‌های این دانشگاه از جمله دانشکده‌های دامپزشکی، مددکاری اجتماعی، داروسازی، هنر، اقتصاد و معماری در این محل قرار دارند. این دانشگاه دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر را ارائه می‌دهد و در زمینه‌های IT، امنیت سایبری و بسیاری موارد دیگر در استرالیا پیشرو است.

    دانشگاه موناش

    • رتبه در رشته کامپیوتر: 73 جهانی در کیو اس 2023
    • هزینه‌های درخواست ثبت نام: 100 دلار استرالیا

    دانشگاه موناش به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به استرالیا برای تحصیل، در سال 1958 به پاس زحمات «سر جان موناش» تاسیس شد. موناش بزرگترین دانشگاه استرالیاست. دانشجویان با اخذ پذیرش از دانشگاه موناش قادر خواهند بود در طیف گسترده‌ای از گرایش‌ها از جمله کدنویسی تخصصی، تحلیلگر کامپیوتر و سایر موارد تحصیل کنند. دانشجویان در این دانشگاه مهارت‌های حل مسئله، برنامه نویسی و تحلیل انتقادی را تقویت می‌کنند تا این مهارت‌ها در دنیای واقعی به کار بگیرند. دانشگاه موناش یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته کامپیوتر است. دانشجویان تحت نظر متخصصان برتر و اساتید با تجربه تحصیل خواهند کرد.

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    • رتبه در رشته کامپیوتر: 73 جهانی در کیو اس 2023
    • هزینه‌های درخواست ثبت نام: 100 دلار استرالیا
    • هزینه دوره: 3072.08 دلار استرالیا

    دانشگاه صنعتی سیدنی در سال 1964 تاسیس شد. در 25 ژانویه 1988، این موسسه کالج دانشکده هنر سیدنی را خریداری کرد. این دانشگاه در زمینه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات پیشرو است. این موضوع برای دانشجویانی که مایل به کار کردن در این حوزه‌ها هستند، بسیار عالی خواهد بود. دانشگاه صنعتی سیدنی تاکید بیشتر بر ریاضیات به عنوان پایه اصلی محاسبات علوم و پروژه‌های تحقیقاتی دارد. دوره‌های تحصیلی این دانشگاه یک رویکرد مبتنی بر عمل را برای آموزش علوم کامپیوتر اتخاذ می‌کند. از این رو این دانشگاه در لیست یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته کامپیوتر قرار دارد.

    دانشگاه آدلاید

    • رتبه در رشته کامپیوتر: 113 جهانی در کیو اس 2023
    • هزینه‌های درخواست ثبت نام: 100 دلار استرالیا
    • هزینه دوره: 67995 دلار استرالیا

    دانشگاه آدلاید با تاسیس در سال 1874 شروع به کار کرد. دانشگاه آدلاید یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای علوم کامپیوتر است، زیرا آموزش عالی تحت نظر اساتید ماهر را ارائه می‌دهد. این دانشگاه فرصت‌هایی برای تحقیق فراهم می‌کند، امکانات مدرن دارد و از شهرت بالایی برخوردار است. دانشگاه آدلاید یک موسسه عالی برای یادگیری در مورد کامپیوتر و افزایش شانس شما برای به دست آوردن یک شغل خوب در آینده است.

    دانشگاه کوئینزلند

    • رتبه در رشته کامپیوتر: 122 جهانی در کیو اس 2023
    • هزینه درخواست ثبت نام: 100 دلار استرالیا
    • هزینه دوره: 47264 دلار استرالیا

    دانشگاه کوئینزلند یکی از دانشگاه‌های پیشرو استرالیا در زمینه آموزش و پژوهش است که به دلیل تأکید بر کیفیت تدریس، بیش از هر مؤسسه استرالیایی دیگر جوایز آموزشی دریافت کرده است. هنگامی که دانشجویان وارد دانشگاه کوئینزلند می‌شوند، دانش لازم و مهارت‌های عملی مرتبط با طراحی، توسعه و تجزیه و تحلیل سیستم‌های کامپیوتری را یاد می‌گیرند. همین امر فرصتی برای شکل دادن به آینده شغلی را فراهم می‌کند. برای دانستن نحوه طراحی و تجزیه و تحلیل سیستم‌های مبتنی بر کامپیوتر، آموزش به صورت تئوری و همچنین تجربی در طول دوره ارائه می‌شود.

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند

    • رتبه در رشته کامپیوتر: 151 تا 200 جهانی در کیو اس 2023
    • هزینه درخواست ثبت نام: 100 دلار استرالیا
    • هزینه دوره: 35641 دلار استرالیا

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند (QUT) در سال 1989 تاسیس شد. این موسسه یک دانشگاه دولتی است که تاکید زیادی بر یادگیری و تحقیق دارد. دانشگاه صنعتی کوئینزلند به امکانات آکادمیک، تفریحی و ورزشی پیشرفته و زیرساخت‌های خود در سطح کلاس جهانی است، افتخار می‌کند. پردیس اصلی موسسه در بریزبن قرار دارد که در امتداد رودخانه معروف این شهر واقع شده است. دانشجویان در دانشگاه فناوری کوئینزلند می‌توانند در گرایش‌های ساخت اپلیکیشن، ماشین‌های هوشمند و سایر موارد تحصیل کنند. دانشجویان به اندازه کافی قادر خواهند بود از کامپیوترها و ابزارهای ویژه برای حل مشکلات مربوط به نحوه کارکرد آنها استفاده کنند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    استرالیا کشوری با محیطی متنوع است که هم زندگی شهری و هم روستایی را ارائه می‌دهد. این کشور 26 میلیون نفر جمعیت دارد و دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. استرالیا همچنین یکی از کشورهای با بیشترین میزان تحصیلات عالی و سیستم آمزوشی قوی و منحصر به فرد در جهان است که به عنوان یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی رتبه بندی شده است.

    دانشگاه‌های استرالیا به دلیل تحقیقات و تدریس در علوم کامپیوتر و زمینه‌های مرتبط و همچنین فراهم کردن فرصت‌هایی برای کارآموزی و اشتغال در شرکت‌های برتر فناوری، شهرت زیادی دارند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته کامپیوتر

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت