یادگیری زبان از طریق شبکه‌های اجتماعی
  • نویسنده: زهرا قمی
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    این روزها تقریبا تمامی افراد از شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، توئیتر و ... استفاده می‌کنند. این شبکه‌ها افراد را با یکدیگر مرتبط ساخته و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از آخرین اتفاقات موضوع مورد علاقه خود با خبر گردند. با گسترش دسترسی به فضای مجازی، این شبکه‌های اجتماعی تبدیل به پلتفرمی برای اتتقال اطلاعات مختلف خبری، علمی، آموزشی، سرگرمی و... شدند. یکی از موضوعاتی که امروزه از طریق این شبکه‌ها به سادگی و بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، آموزش زبان انگلیسی است. صدها کانال یوتیوب و پیج اینستاگرام در این زمینه فعالیت می‌کنند و نکات و ترفندهای مهمی را در راستای تقویت مهارت‌های زبان انکلیسی آموزش می‌دهند. ما نیز در این مطلب می‌خواهیم به معرفی مهم‌ترین کانال‌ها و پیج‌های آموزش زبان انگلیسی بپردازیم که می‌تواند در یادگیری و تقویت دانش زبانی شما تاثیرگذار باشد.

    یادگیری انگلیسی از طریق یوتیوب

    یوتیوب رسانه‌ای متشکل از میلیون‌ها ویدیو دیدنی در طیف وسیعی از موضوعات است که اخیرا نقش مهمی در آموزش‌ مهارت‌های مختلف بازی می‌کند. به نحوی که شما می‌توانید تقریبا هر نوع نرم‌افزار، کار عملی، آشپزی و ... را از طریق تماشای ویدیو‌های یوتیوب فرا بگیرید. زبان انگلیسی نیز در این میان مستثنی نیست، در واقع یوتیوب یکی از مهم‌ترین منابع برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی در دنیای امروز است. در ادامه برخی از مهم‌ترین کانال‌های یوتیوب برای آموزش زبان انگلیسی اشاره می‌کنیم:

    مشهورترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی

    اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی و یا تقویت سطح دانش خود را دارید اما امکان شرکت در کلاس‌های مختلف را ندارید، یوتیوب می‌تواند منبع اصلی آموزشی شما باشد. برخی از مهم‌ترین کانال‌های یوتیوب به تفکیک سطح دانش زبانی شما عبارتند از:

    کانال‌های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح مبتدی

    Easy English

    این کانال احتمالا مشهورترین کانال یادگیری و تقویت زبان انگلیسی است. برای استفاده از ویدیوهای آن نیاز به دانش تخصصی نداشته و در واقع حتی از سطح مبتدی نیز می‌توانید از مطالب آن بهره‌مند شوید. موضوع ویدیوهای این کانال مکالمات روزمره و موقعیت‌های واقعی انگلیسی زبانان در زندگی است. شما با تماشای مصاحبه‌ها و ویدیوهای این کانال می‌توانید به تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری خود بپردازید.

    Jennifer ESL 

    شاید هم شما از آن دسته افرادی باشید که فضای کلاس درس را به ویدیوهای گفتگوی روزمره ترجیح می‌دهند، در این صورت این کانال مناسب شماست زیرا از این طریق معلمی مهربان، آرام و صبور در زبان انگلیسی خواهید داشت. جنیفر تمامی نکات مهمی که در یادگیری زبان به آن نیاز خواهید داشت را آموزش خواهد داد و حتی شما را در این مسیر با دانش‌آموزان خود همراه می‌سازد.

    Speak English With Mr. Duncan 

    مهارت گفتاری شما به قدر کافی خوب نیست و یا اعتماد به نفس صحبت به زبان انگلیسی را ندارید؟ همین حالا این کانال مشهور یوتیوب را دنبال کرده و از طریق تماشای ویدیوهای آموزشی و سرگرم‌کننده آن، مهارت گفتاری خود را بهبود ببخشید.

    BBC Learning English

    این کانال یکی از بهترین منابع برای یادگیری و تقویت تمامی مهارت‎‌های زبان انگلیسی شماست، خصوصا اگر قصد یادگیری لهجه بریتیش را داشته باشید. ویدیوهای آموزشی به صورت روزانه در موضوعات و قالب‌های متنوع ارائه شده و برای تمامی سطوح حتی سطح مبتدی مناسب است.

    کانال‌های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح متوسط

    VOA Learning English 

    کانال یوتیوب شبکه خبری VOA مناسب تمامی افرادی است که از سطحی متوسط در زبان انگلیسی برخوردار بوده و قصد تقویت مهار‌ت‌های خود را دارند. در ضمن به دلیل استفاده از مقالات و کپشن‌های خبری، شما می‌توانید با جدیدترین اتفاقات جهان نیز آشنا شوید.

    EnglishClass101.com

    اگر دانش و فهم متوسطی از زبان انگلیسی داشته و به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای تسلط بر این زبان هستید، این کانال را دنبال کنید. ویدیوهای آن به شما ترفندهای مهمی را در زبان انگلیسی آموزش می‌دهد و توانایی درک مطلبتان را تقویت خواهد کرد.

    On the GO with EF

    شاید یکی از سرگرم‌کننده ترین کانال‌های آموزش زبان انگلیسی را بتوان همین کانال دانست. شما در تمامی ویدیوها با یک ماجراجویی همراه شده و در طی آن نه تنها با فرهنگ شهرهای مختلف آشنا می‌شوید، بلکه لغات و اصطلاحات مورد نیاز را در این زمینه فرا می‌گیرید.

    کانال‌های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته

    Business English Pod

    یکی از جنبه‌های مهم یادگیری زبان انگلیسی که اغلب از آن غفلت می‌شود، مربوط به حوزه کسب و کار است. ممکن است که شما از سطح پیشرفته‌ای در زبان انگلیسی برخوردار باشید اما همچنان در زمینه مذاکرات، ارائه شغلی، مصاحبه و .. دارای ضعف‌هایی اساسی باشید. از طریق این کانال می‌توانید واژگان و اصطلاحات مورد نیاز در این حیطه را فرا بگیرید.

    Rachel’s English

    تسلط بر درک مطلب و سخن گفتن به زبانی خارجی اغلب در مراحل پیشرفته دانش زبانی شکل می‌گیرد. این کانال برای تمامی افرادی که قصد دارند با تسلط بیشتری به زبان انگلیسی صحبت کنند می‌تواند منبع تمرینی مهمی باشد تا با تلفظ صحیح واژگان و جملات آشنا شوند.

    مشهورترین کانال‌های یوتیوب برای آمادگی آزمون آیلتس

    مشهورترین کانال‌های یوتیوب برای آمادگی آزمون آیلتس

    IELTS Essentials

    این کانال یوتیوب را می‌توان به جرات بهترین منبع برای آمادگی آزمون آیلتس دانست. شما می‌توانید از طریق تماشای ویدیوهای آن نسبت به ساختار آزمون، سوالات و ترفندهای آن تسلط پیدا کنید.

    IELTS Official

    این کانال از طریق مصاحبه با افراد متخصص و موفق به شما در مورد نحوه آمادگی در آزمون آیلتس و موفقیت در آن توصیه‌های مهمی می‌کند که می‌تواند در نحوه عملکرد شما در آزمون اصلی تاثیرگذار باشد.

    IELTS Simon

    سیمون یکی از یوتیوبرهای مشهور در حوزه آمادگی آزمون آیلتس است که به شما در مسیر آمادگی برای این آزمون کمک کرده و نکات مهمی را مطرح می‌کند.

    IELTS Advantage

    داشتن معلمی در زبان انگلیسی که نکات مهم آزمون آیلتس را برایتان شرح داده و ترفندهای کسب نمره بالاتر را با او درمیان بگذارد، تقریبا آرزوی هر فردی است که قصد شرکت در این آزمون را دارد. از طریق این کانال می‌توانید مهارت‌های لازم برای شرکت در آیلتس را به دست آورید.

    IELTS Liz

    لیز یکی دیگر از یوتیوبرهای مشهور زبان انگلیسی است که در کانال خود طیف وسیعی از موضوعات مرتبط برای آیلتس را پوشش داده و به تقویت مهارت‌های شما می‌پردازد.

    مشهورترین کانال‌های یوتیوب برای آمادگی آزمون تافل

    linguamarina

    مارینا در کانال خود بیشتر به آموزش عمومی زبان انگلیسی می‌پردازد، اما با این حال به عنوان فردی که قبلا در آزمون تافل شرکت کرده، تجربیات خود را با متقاضیان در میان گذاشته و نکاتی ارزشمند را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

    NoteFull TOEFL Mastery

    از طریق این کانال می‌توانید مهارت‌های چهارگانه خود را برای شرکت در آزمون تافل تقویت کنید و از ترفندها و سیستم نمره‌دهی آن باخبر شوید.

    MagooshTOEFL

    کانال مگوش هر بخش آزمون را با جزئیات کامل برای شما شرح داده و شما را برای شرکت در آزمون تافل آماده می‌سازد.

    TOEFL TV: The Official TOEFL iBT Channel

    کانال رسمی سازمان برگزارکننده تافل ETS برای تمامی افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، ویدیوهایی کوتاه و دیدنی فراهم کرده تا با ساختار آزمون، تغییرات آن و نکات مهمی که باید بدانند، آشنا شوند.

    یادگیری انگلیسی از طریق اینستاگرام

    یادگیری انگلیسی از طریق اینستاگرام

    امروزه اکثریت افراد از طریق گوشی‌های هوشمند خود در اینستاگرام عضویت داشته و بخش عمده‌ای از زمان روزانه خود را در آن می‌گذرانند. در کنار انواع اینفلوئنسرها و بلاگرهای سفر، آشپزی، فشن، سبک زندگی، کمدین‌ها و ... یکی از مهم‌ترین بلاگرهای نوظهور اینستاگرام مربوط به دسته آموزشی به ویژه آموزش زبان انگلیسی می‌شود. در واقع پیج‌های بسیاری امروزه در فضای این شبکه اجتماعی در حوزه یادگیری زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند که می‌توانند به علاقه‌مندان یادگیری این زبان کمک شایانی بکنند. برخی از مشهورترین آن‌ها عبارتند از:

    یاسمن اسماعیلی را می‌توان یکی از موفق‌ترین بلاگرهای آموزش زبان انگلیسی دانست که در ویدیوهای کوتاه خود نکات آموزنده‌ی بسیاری را برای زبان‌آموزان با زبانی شیوا و ساده بیان می‌کند.

    محمد فهیم‌نیا یکی دیگر از بلاگرهای مشهور ایرانی در حوزه آموزش زبان انگلیسی است که در زمینه‌های مختلف گرامری و تلفظی ویدیوهای کوتاه آموزشی تهیه می‌کند.

    سارا قهرمانی از طریق ویدیوهای خلاقانه و ساده خود، اصطلاحات مهمی را آموزش داده و یا غلط‌های پرتکرار را در زبان انگلیسی بیان می‌کند.

    از طریق اینستاگرام تنها یک کلیک با کلاس درس زبان انگلیسی خود فاصله دارید. در این کلاس تخصصی زبان شما اصطلاحات و واژگان مهم و کاربردی را با لهجه زیبای بریتیش فرا می‌گیرید.

    پیج اینستاگرام BBC نیز همچون کانال یوتیوب آن سرشار از ویدیوها و آزمون‌های خلاقانه و متنوع است که به زبان آموزان کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را فرا بگیرند.

    اگر می‌خواهید یادگیری زبانتان همراه با سرگرمی و تصاویر مهیج باشد، حتما این پیج را فالو کنید و اصطلاحاتی جذاب در زبان انگلیسی یاد گرفته و یا با معماهای جذاب آن ذهنتان را مشغول سازید.

    این پیج متعلق به معلمی خلاق است که از طریق جملات انگیزشی و تصاویر زیبا نکاتی آموزنده در زبان انگلیسی را به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد.

    جک نیز معلمی زبان انگلیسی است که حتی سخت‌ترین نکات گرامری را در ویدیوهای خود با جذابیت و سادگی تمام توضیح می‌دهد.

    اگر به دنبال گسترش دایره لغات خود در زبان انگلیسی هستید، این پیج اینستاگرامی با تصاویر جذاب و مهیجش می‌تواند به شما کمک کند.

    یادگیری و به خاطر سپردن اصطلاحات انگلیسی اگر همراه با تفریح و سرگرمی باشد، بسیار ساده‌تر خواهد شد. این پیج اینستاگرامی با روش خلاقانه خود مناسب تمامی افرادی است که قصد یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی را دارند.

    اگر قصد تقویت مهارت‌های گفتاری و تلفظی خود را دارید، با اما همراه شوید و تلفظ صحیح و درست کلمات انگلیسی را فرا بگیرید.

    مشهورترین پیج‌های اینستاگرام برای آمادگی آزمون آیلتس

    فیونا در پیج اینستاگرامی خود از طریق ویدیوهایی ساده، نکات مهمی را برای آمادگی در آزمون آیلتس و کسب نمره بالاتر آموزش می‌دهد.

    اگر شما نیز به دنبال منبعی جامع می‌گردید تا ترفندهای اساسی را برای موفقیت در آزمون آیلتس به شما آموزش دهد، حتما این پیج اینستاگرامی را فالو کنید.

    این مرکز که به طور تخصصی در ایران به آموزش آیلتس اشتغال دارد، در پیج اینستاگرامی خود نکات مهمی را برای تقویت مهارت‌های زبان‌آموزان و موفقیت بیشتر در این آزمون ارائه می‌دهد.

    از طریق این پیج شما می‌توانید به طور حرفه‌ای بر تقویت یک یا چندین مهارت خود پرداخته و ترفندهای مهمی را برای کسب نمره بالاتر در آزمون بیاموزید.

    یکی از مهم‌ترین بلاگرهای اینستاگرامی آزمون آیلتس، نوید نقش است که در این پیج نکات مهمی را برای آمادگی در آزمون و کسب نمره بالا در آن آموزش می‌دهد.

    مشهورترین پیج‌های اینستاگرام برای آمادگی آزمون تافل

    پیج رسمی آزمون تافل که شما را نسبت به جدیدترین تغییرات آزمون، ساختار کلی آن و نکات اصلی مطلع می‌سازد.

    سعید رضایی در پیج خود نکات آموزنده‌ای برای تقویت مهارت‌های چهارگانه شما به منظور شرکت در آزمون تافل و یا آیلتس ارائه می‌کند.

    حسام حسینی مدرس دوره‌های آنلاین تافل است و از طریق پیج خود شما را برای شرکت در این آزمون آماده می‌سازد.

    از طریق این پیج می‌توانید واژگان مهمی که در آزمون تافل پراستفاده است را یادگرفته و تمرین کنید.

    شما می‌توانید درباره پیج‌ها و کانال‌های دیگری که در یادگیری زبان به شما کمک کرده‌اند، در زیر همین مطلب برای ما کامنت بگذارید.

    سوالات متداول یادگیری زبان از طریق شبکه‌های اجتماعی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ