معرفی 10 کالج برتر استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    در بسیاری از کشورهای دنیا مانند استرالیا دو اصطلاح کالج و دانشگاه آنقدر به جای یکدیگر استفاده می‌کنند که بسیاری از مردم حتی نمی‌دانند که آنها کارکردهایی متفاوت دارند. همچنین یک تصور غلط و رایج وجود دارد که کالج به یک موسسه خصوصی و دانشگاه به یک مدرسه دولتی اشاره دارد.

    برخی افراد ممکن است فکر کنند که یک دانشگاه آموزش بهتری نسبت به کالج ارائه می‌دهد اما واقعیت چیز دیگری است! هم کالج‌ها و هم دانشگاه‌ها دوره‌های تحصیلی متفاوتی را ارائه می‌دهند که بسته به نیازهای دانشجویان می‌توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. در این بررسی ما ابتدا به تفاوت کالج با دانشگاه می‌پردازیم و سپس 10 کالج برتر استرالیا را برای تحصیل در استرالیا معرفی می‌کنیم.

    تفاوت کالج با دانشگاه در استرالیا

    تفاوت کالج با دانشگاه در استرالیا

    برای تحصیل در استرالیا ابتدا باید تفاوت کالج با دانشگاه را درک کنید زیرا انتخاب شما از بین کالج و دانشگاه می‌تواند آینده تحصیلی و شغلی شما را به کلی تغییر دهید. به هر روی، در ادامه به فرق بین کالج با دانشگاه اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه (University) چیست؟

    دانشگاه یک موسسه ارائه دهنده آموزش عالی است و برای تبدیل شدن به یک مرجع معتبر از طریق آژانس کیفیت و استانداردهای آموزش عالی (TEQSA) در استرالیا، باید شرایط سختگیرانه‌ای را رعایت کند. در حال حاضر 43 دانشگاه در استرالیا وجود دارند که سه نوع اصلی آموزش عالی را ارائه می‌دهند که منجر به اخذ مدارک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا می‌شود.

    دانشگاه‌ها به دلیل اعتبار، کیفیت تحقیقات تولید شده توسط اساتید و فارغ التحصیلان، معتبرتر از کالج‌ها در نظر گرفته می‌شوند. این موسسات همچنین ممکن است یک دانشکده پزشکی یا حقوق برای دانشجویانی که مایل به تحصیل مقاطع حرفه‌ای - شغلی هستند را ارائه دهند. به طور کلی، دانشگاه‌ها به دلیل تعداد بیشتر دانشجویان، کلاس‌ها و تنوع در رشته‌های تحصیلی نسبت به کالج‌ها محبوب‌تر هستند.

    کالج (College) چیست؟

    در استرالیا، کالج یک مؤسسه کوچکتر از دانشگاه است که بر آموزش فنی و تکمیلی (TAFE) متمرکز است. کالج دوره‌های حرفه‌ای گواهینامه و دیپلم را تحت چارچوب مدارک استرالیا ارائه می‌دهد. کالج ممکن است یک موسسه مستقل یا بخشی از یک دانشگاه باشد. در حالی که دوره‌های دانشگاهی بر مسائل آکادمیک و تئوری تمرکز دارند، دوره‌های TAFE معمولاً اجرایی و عملی هستند و بر ارائه مهارت‌ها و آموزش‌های مورد نیاز کارفرمایان در محل کار به دانشجویان هدف گذاری شده‌اند.

    درباره سیستم کالج در استرالیا

    درباره سیستم کالج در استرالیا

    سیستم کالج استرالیا براساس برنامه‌های آموزش حرفه‌ای - شغلی بنا شده است که می‌تواند برای اشتغال یا به عنوان پایه‌ای برای تحصیلات آکادمیک بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. تعداد بسیار کمی از کالج‌ها در استرالیا می‌توانند مدرک اعطا کنند. اینها شامل موسسات عالی هستند که از نامکالج استفاده می‌کنند. برخی از دانشکده‌های پزشکی و دانشکده‌های هنر از این دست موسسات هستند که مدرک ارائه می‌دهند.

    نام کالج نیز توسط برخی از مدارس متوسطه استفاده می‌شود (سال 7 تا 12، برای دانش آموزان از حدود 12 سال تا حدود 18 سال). در غیر این صورت، کالج‌ها به موسسات پس از متوسطه اطلاق می‌شوند که رشته‌های تحصیلی بدون مدرک را ارائه می‌دهند. از برنامه‌های ارائه شده توسط این کالج‌ها می‌توان به عنوان آموزش و صلاحیت مبتنی بر اشتغال یا ورود به یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور استفاده کرد و از این طریق به یک مدرک در سطح بالا دست یافت.

    بسیاری از کالج‌های دولتی تحت کنترل ایالت‌های مختلف هستند که بخش آموزش عالی TAFE را اداره می‌کنند. TAFE یا آموزش فنی و تکمیلی، در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده است زیرا دانشجویان به دنبال ترکیبی از آموزش حرفه‌ای و تحصیل در سطح مدرک در دانشگاه هستند.

    بسیاری از کالج‌های TAFE از نام «مؤسسه» به جای کالج استفاده می‌کنند تا خود را از کالج‌های سطح متوسطه متمایز کنند. پس از دیپلم و دیپلم پیشرفته، دانشجو ممکن است واجد شرایط ورود به دانشگاه باشد. بنابراین، کالج‌های استرالیا یک انتخاب عالی برای دانشجویانی هستند که می‌خواهند قبل از شروع به کار یا ادامه تحصیل در سطح دانشگاه، تجربه واقعی در شغل مورد نظر خود را کسب کنند.

    10 کالج برتر استرالیا

    10 کالج برتر استرالیا

    در ادامه 10 تا از بهترین کالج‌های استرالیا را معرفی می‌کنیم:

    1- موسسه آموزش تکمیلی اکومن

    موسسه آموزش تکمیلی اکومن در سال 2009 تاسیس شد. این موسسه تاکید زیادی بر کیفیت آموزشی برای دانشجویان محلی و بین المللی دارد. اکومن آموزش فنی و حرفه‌ای (VET) را از طریق طیف وسیعی از دوره‌های معتبر ارائه می‌دهد. این موسسه با چارچوب صلاحیت های استرالیا (AQF) مطابقت دارد.  کالج آکومن دارای چهار پردیس در ملبورن است. این پردیس‌ها دارای موقعیت استراتژیک برای دسترسی آسان برای دانشجویان است. این موسسه دوره‌های متنوعی را در زمینه‌های خودرو، مهمان نوازی و تجارت ارائه می دهد. مدارکی که ارائه می‌دهد شامل گواهی III در آشپزی تجاری، دیپلم فناوری خودرو، دیپلم بازرگانی، دیپلم پیشرفته بازرگانی، گواهی IV در تجارت، دیپلم مدیریت هتلداری و موارد دیگر است.

    2- آکادمی پرستاری استرالیا (ACN)

    2- آکادمی پرستاری استرالیا (ACN)

    کالج پرستاری استرالیا یک موسسه برجسته و مهم در حرفه پرستاری است. دوره‌های گواهینامه (Certificate) پرستاران را برای یک شغل پربار در بخش سلامت و خدمات اجتماعی آماده می‌کند. کالج پرستاری استرالیا برنامه‌های درسی را ارائه می‌دهد که از نظر آکادمیک چالش برانگیز و از نظر حرفه‌ای مفید و کاربردی هستند. دوره‌های آموزشی این موسسه می‌توانند دانش، مهارت‌ها و نگرش‌هایی را ارائه دهند که مستقیماً برای کار در زمینه‌های تخصصی مراقبت‌های بهداشتی مناسب هستند و برای رفع نیازهای صنعت طراحی شده‌اند.

    3- مرکز آموزش تکمیلی استرالیا (ACFE)

    مرکز آموزش تکمیلی استرالیا یک کالج شناخته شده در ملبورن استرالیا است. این موسسه در سال 2009 به عنوان یک موسسه آموزشی مدرن تاسیس شد. مرکز آموزش تکمیلی استرالیا یک کالج خصوصی است و دوره‌های تحصیلی خود را عمدتاً در زمینه هنر، علم، مهندسی، قانون و غیره ارائه می‌دهد. هدف اصلی موسسه ارائه آموزش با کیفیت برای ارتقای عملکرد فردی و ارتقای استانداردهای حرفه‌ای از طریق برنامه‌های آموزشی نوآورانه در رشته‌های مختلف، فعالیت‌های تحقیقاتی و ترویجی است. مرکز آموزش تکمیلی استرالیا خود را به عنوان یک مؤسسه با شهرت بالا تثبیت کرده است و یکی از گزینه‌های عالی برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌باشد.

    4- کالج تجارت استرالیا (ACOT)

    4- کالج تجارت استرالیا (ACOT)

    کالج تجارت استرالیا یک مرکز آموزشی هیجان انگیز، خلاقانه و منحصر به فرد است. این کالج دوره‌های آموزشی و ارزیابی را برای اعطاء مدارک معتبر ملی و دوره‌های کوتاه مدت را ارائه می‌دهد. کالج تجارت استرالیا از زمان تاسیس در سال 2007 به آموزش دانشجویان پرداخته است و در حال حاضر از سراسر جهان دانشجو می‌پذیرد. تمرکز اصلی ACOT ارائه آموزش معتبر در بالاترین سطح کیفی است و به هزاران دانشجو کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را توسعه دهند تا به عنوان متخصصان موفق وارد بازار کار شوند.

    5- کالج تجارت و فناوری کانبرا  (CBTC)

    کالج تجارت و فناوری کانبرا یکی از بهترین موسسات آموزشی خصوصی در شهر کانبرا است. این کالج مجموعه‌ای از خدمات آموزشی را به دانشجویان سراسر جهان ارائه می‌دهد. اهداف اصلی این موسسه شامل ارائه آموزش در سطح بالا، روش‌های کار موثر و رفع نیازهای بازار کاری استرالیا است. کالج تجارت و فناوری کانبرا یک سازمان آموزشی ثبت شده (RTO) است که دارای تخصص گسترده در صنعت آموزش است. از رشته‌های فنی و حرفه‌ای این کالج می‌توان به گواهی III در نجاری، گواهی III در نقاشی و تزئین، گواهینامه IV ساختمان، گواهی III در آشپزی تجاری، دیپلم پیشرفته مدیریت هتلداری، گواهینامه III در تجارت، دیپلم پیشرفته مدیریت منابع انسانی و غیره اشاره کرد.

    6- کالج بین المللی بندر استرالیا (AHIC)

    6- کالج بین المللی بندر استرالیا (AHIC)

    کالج بین المللی بندر استرالیا یک موسسه آموزش حرفه‌ای معتبر ASQA برای دانشجویان خارج از کشور است که در شهر سیدنی قرار دارد. این کالج یکی از بهترین محیط‌های آموزشی را برای یادگیری و کسب تجربیات اجتماعی فراهم می‌کند. دوره‌های آموزشی در کالج بین المللی هاربر استرالیا مبتنی بر مهارت و عمل هستند که در بازار جهانی امروز بیشترین تقاضا را دارند. دوره‌ها به صورت 20 ساعت در هفته با ترکیبی از روش‌های آموزشی آنلاین و آفلاین طراحی شده‌اند.

    7- کالج ایده آل استرالیا (AIC)

    کالج ایده آل استرالیا یک ارائه دهنده آموزش فنی و حرفه‌ای در شهر سیدنی است. این موسسه دوره‌های با کیفیت زبان انگلیسی، تجارت، گردشگری و مهمان نوازی، مدیریت و حسابداری، و همچنین صلاحیت‌های ترجمه توسط NAATI را ارائه می‌دهد. در کالج ایده آل استرالیا تلاش برای دستیابی و حفظ تعالی آموزشی مامورین اصلی موسسه است. برای کمک به دانشجویان در تحقق اهداف و پتانسیل تحصیلی خود، معلمان و مربیان مجرب این کالج در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کنند. با وجود محیط سرگرم کننده، تعاملی، محرک و پویا، تحصیل در کالج ایده آل استرالیا می‌توانند بسیار هیجان انگیز باشد.

    8- موسسه آموزش فنی استرالیا (AITT)

    8- موسسه آموزش فنی استرالیا (AITT)

    موسسه آموزش فنی استرالیا در مرکز شهر ملبورن، درست در مجاورت برج‌های ریالتو قرار دارد. ملبورن مکانی عالی برای زندگی و تحصیل است. ملبورن به طور مداوم توسط واحد اطلاعات اقتصادی (بریتانیا) به عنوان «قابل زندگی‌ترین شهر جهان» رتبه بندی شده است. به عنوان یک موسسه معتبر، موسسه آموزش فنی استرالیا گواهی III تا سطح دیپلم پیشرفته را ارائه می‌دهد. تمام دوره های AITT مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط اداره کیفیت مهارت های استرالیا (ASQA) و چارچوب صلاحیت‌های استرالیا (AQF) توسعه، سفارشی، اجرا، ارزیابی و تایید شده‌اند.

    9- کالج مرکزی استرالیا (CAC)

    موسسه فناوری استرالیای یک موسسه معتبر است که استانداردهای آموزشی فدرال و ایالتی را برآورده می‌کند. این کالج با هدف تولید نیروی کار ماهر و آماده برای کمک به بازار کار رو به رشد استرالیا فعالیت می‌کند. دانشجویان CAC از سراسر استرالیا و جهان به این کالج می‌آیند تا بخشی از کلاس‌های هیجان انگیز و چند فرهنگی این موسسه باشند. در کالج مرکزی استرالیا، آموزش‌های تخصصی صنعت در حوزه‌های مکانیک خودرو، تجارت، مدیریت، بازاریابی و دوره‌های زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. کلاس‌های این موسسه مجهز کتابخانه، مناطق تفریحی، امکانات کارگاهی و آزمایشگاه‌ها با دسترسی رایگان به اینترنت است.

    10- کالج دانفورد (Danford)

    10- کالج دانفورد (Danford)

    کالج دانفورد بیش از 14 سال است که از طریق برنامه‌های مختلف آموزش با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. کلاس‌ها این کالج با فناوری پیشرفته و مدرن در پردیس‌های خیابان ویلیام و خیابان کینگ در ملبورن آماده ارائه خدمات آموزشی و فنی به متقاضیان هستند. این کالج با داشتن محیطی متنوع و دوستانه به دانشجویان در رشته‌های بانکداری، ساخت و ساز، تجارت، حمل و نقل، فناوری اطلاعات، طراحی داخلی، رهبری و مدیریت، مدیریت پروژه و سفر و گردشگری خدمات ارائه می‌دهد. دانشجویان کالج دانفورد می‌توانند از مسیرهای مختلفی وارد حوزه کاری خود شوند.

    دیگر کالج‌های لازم به ذکر و در جایگاه خوب استرالیا عبارتند از:

    • آموزش آموزش و استخدام استرالیا  (ETEA)
    • کالج گرینویچ (Greenwich College)
    • موسسه بهداشت و پرستاری استرالیا (Institute of Health and Nursing Australia)
    • موسسه آموزش مشاغل  (JTI)
    • گروه آموزشی پاسیفیک (Pacific Training Group)
    • کالج کوئینزفورد (Queensford College)
    • کالج استنلی (Stanley College)
    • کالج استراثفیلد (Strathfield College)
    • کالج مترو سیدنی (Sydney Metro College)
    • کالج TMG

    سوالات متداول معرفی 10 کالج برتر استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت