معرفی دانشگاه کوئینزلند مرکزی استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کوئینزلند مرکزی (به انگلیسی: Central Queensland University) که با عنوان جایگزین اختصاری CQUniversity یا به فارسی دانشگاه سی کیو نیز شناخته شده، دانشگاهی دولتی و عمومی بوده که در مرکز ایالت کوئینزلند قرار دارد. اگرچه که پردیس اصلی دانشگاه در محله نورمن گاردنز شهر راکهمپتون کوئینزلند واقع بوده اما دانشگاه در کل دارای 10 پردیس و چندین مرکز و سایت دیگر در شهرهای آدلاید، بریزبن، بوندبرگ، کایرنز، امرالد، گلادستون، مکی (منطقه تجاری مرکزی و اورالیا)، ملبورن، نوسا، پرت، راکهمپتون سیتی، سیدنی و تاونزویل می‌باشد. قدمت و در واقع تاسیس این دانشگاه به سال 1967 میلادی تحت عنوان کالج مرکزی کوئینزلند باز می‌گردد که از سال 1992 وضعیت دانشگاهی به خود گرفت و تا سال 1994 با نام University of Central Queensland شناخته شده و پس از آن تا به امروز با نامCentral Queensland University شناخته می‌شود.

    این دانشگاه همچنین دارای سایت‌هایی برای پشتیبانی از آموزش از راه دور در بیلوئلا، بروم، بوسلتون، چارترز تاورز، کاراتا و یپون هم می‌باشد و از طرفی چند مرکز دانشگاهی را در کوما، جرالدتون و پورت پیری با دیگر مراکز آموزشی شریک است."یادگیری تا ابد" شعار این دانشگاه است و دانشگاه کوئینزلند مرکزی حدود 35 هزار دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت را در خود جای داده که در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در حال تحصیل هستند. از این بین چیزی در حدود 27 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل بوده و همچنین این دانشگاه دارای بیش از 5 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی است که بیش از 14 درصد از جمعیت این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. دانشگاه کوئینزلند مرکزی همچنین در حدود 2500 نفر کارمند آکادمیک و اداری را در پردیس‌های متعدد خود دارد.

    دانشگاه کوئینزلند مرکزی در خود استرالیا دارای رتبه 28 کشوری QS از میان 44 دانشگاه این کشور بوده و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه معمولا در رنج 550 تا 1000 جهانی از سوی رنکینگ‌های مشهور قرار می‌گیرد و رتبه‌ی 601 تا 650 جهانی از سوی رتبه‌بندی کیو اس (QS) به این دانشگاه اختصاص داده شده است. با توجه به جایگاه بسیار خوب دانشگاه کوئینزلند مرکزی از نظر اعتبار، گستردگی و قدرت آموزشی در استرالیا و حتی جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در استرالیا است. همچنین رتبه‌بندی THE نیز به این دانشگاه رتبه کشوری 35 تا 37 و رتبه جهانی 801 تا 1000 را اختصاص داده و آن را جزء 10 درصد از دانشگاه‌های برتر جهان قرار داده است. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه کوئینزلند مرکزی و جزئیات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه باشید. باشید.

    مشخصات دانشگاه کوئینزلند مرکزی

    مشخصات دانشگاه کوئینزلند مرکزی

    سال تاسیس دانشگاه

    1967 میلادی

    شهر و ایالت

    مرکز کوئینزلند و پردیس‌های متعدد در چندین شهر

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    حدود 35 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    5 هزار نفر (بیش از 14 درصد)

    نرخ پذیرش

    35 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    10 پردیس، 8 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    46 به 54 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    درصد و تعداد دانشجویان کارشناسی

     77 درصد، حدود 27 هزار نفر

    مدیر دانشگاه

    نیک کلمپ

    آدرس دانشگاه

    Brisbane, Bundaberg, Emerald, Geraldton, Gladstone, Mackay, Melbourne, Rockhampton, Noosa, Adelaide, Cairns, Perth, Townsville, Aramac and Sydney, Queensland, New South Wales and Victoria, Australia

    سایت دانشگاه

    www.cqu.edu.au

     

    تاریخچه دانشگاه کوئینزلند مرکزی

    تاریخچه دانشگاه کوئینزلند مرکزی

    دانشگاه کوئینزلند مرکزی در ابتدا تحت عنوان موسسه فناوری کوئینزلند (کاپریکورنیا) در سال 1967 شروع به فعالیت نمود و سپس بعد از 2 سال فعالیت تحت عنوان کالج دانشگاهی مرکزی کوئینزلند، در سال 1992 به یک دانشگاه رسمی به نام دانشگاه مرکزی کوئینزلند (به انگلیسی: Central Queensland University) تبدیل گردید. موسسه پیشین دانشگاه سی کیو، موسسه فناوری کوئینزلند، در سال 1967 در شهر راکهمپتون تحت عنوان یک شعبه منطقه‌ای از موسسه فناوری کوئینزلند در شهر بریزبن؛ پایتخت استرالیا تاسیس شد. با این حال، اقداماتی برای تاسیس دانشگاهی در شهر راکهمپتون در اوایل دهه 1940 میلادی صورت گرفت و در سال 1941، نخست وزیر حزب کارگری ایالت کوئینزلند، ویلیام فورگان اسمیت، بخش هفدهم از قانون هماهنگی آموزش و پرورش ملی و اصلاحیه دانشگاه کوئینزلند را ارائه نمود که امکان ایجاد کالج های دانشگاهی در خارج از شهر بریزبن فراهم می‌کرد.

    در طی سال‌های 1944 و 1945 میلادی مجموعه‌ای از هیئت‌های راکهمپتون با دولت کوئینزلند برای ایجاد یک کالج دانشگاهی رایزنی کردند اما پس از ایجاد شبکه‌ای از مراکز مطالعاتی استانی توسط دانشگاه کوئینزلند در اواخر دهه 1940، این موضوع موقتا به حالت تعلیق درآمد. پس از آن کمپین دانشگاهی راکهمپتون در دهه 1950 مجددا از سر گرفته شد؛ چرا که بخش کوئینزلند مرکزی به یک پایگاه صنایع سنگین در حال گسترش چشمگیر تبدیل گردید که با توسعه معادن زغال سنگ و همچنین در ناحیه گلادستون به عنوان یک مرکز فلزات سبک پیشرفت‌های چشمگیری داشت.

    در سال 1958، پی جی گلدستون، مهندسی نامی که بعدها کمیسر راه آهن شد، امکان ایجاد یک دانشگاه مرکزی کوئینزلند با مهندسان راکهمپتون را مطرح نمود و پس از رایزنی بیشتر در اجتماعات مختلف، شهردار شهر راکهمپتون در آن زمان یعنی Alderman R B J Pilbeam، اولین جلسه عمومی در این رابطه را در تاریخ 3 مارس 1959 برگزار نمود که در آن جلسه، انجمن توسعه دانشگاه مرکزی کوئینزلند با عنوان اختصاری UDA تشکیل گردید. این انجمن پیشنهادهای دانشگاهی را به دولت ارائه نمود و در سال 1961، دولت کوئینزلند 161 هکتار از زمین‌های دولتی را در منطقه پارکورست واقع در شمال شهر راکهمپتون شمالی و در جوار بزرگراه بروس در نزدیکی منطقه یپون را برای اراضی لازم و در جهت ساخت این دانشگاه اختصاص داد و سرانجام موسسه فناوری کوئینزلند برای اولین بار در فوریه 1967 افتتاح شد که در آن زمان فعالیت خود را با پذیرش 71 دانشجو آغاز نمود. مرکز آموزشی مورد بحث در سال 1992 میلادی وضعیت دانشگاهی به خود گرفت و با گسترش‌ها و پیشرفت‌های فراوان و روز افزونی از نظر سطح تحصیلی، امکانات و ظرفیت دانشجویی تا به امروز به فعالیت خود ادامه داد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کوئینزلند مرکزی

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کوئینزلند مرکزی

    دانشگاه کوئینزلند مرکزی، پردیس‌ها و مراکز اصلی زیر را شامل می‌گردد:

    • مرکز سی کیو آدلاید
    • مرکز سی کیو بریزبن
    • مرکز سی کیو بوندبرگ
    • مرکز سی کیو امرالد
    • مرکز سی کیو گلدستون، سیتی
    • مرکز سی کیو گلدستون، مارینا
    • مرکز سی کیو مکی سیتی
    • مرکز سی کیو مکی اورالی
    • مرکز سی کیو ملبورن
    • مرکز سی کیو نوس
    • مرکز سی کیو راکهمپتون شمال
    • مرکز سی کیو راکهمپتون سیتی
    • مرکز سی کیو سیدنی
    • مرکز سی کیو کایرنز
    • مرکز سی کیو تاونزویل

    پردیس‌های راکهمپتون

    پردیس راکهمپتون دو بخش اصلی دارد: راکهمپتون سیتی و راکهمپتون شمال. بخش راکهمپتون سیتی در مرکز شهر قرار دارد و طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی، انواع گواهینامه‌ها و دیپلمها را گرفته تا برنامه‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهد. از طرفی در این پردیس دوره‌های کوتاهی در زمینه‌های متنوعی نظیر تجارت، مهمان نوازی و هنر نیز ارائه می‌گردد. بخش راکهمپتون شمالی مقر دیگری از این پردیس است که بخش‌هایی را از جمله محوطه مهندسی، کلینیک سلامت، اقامتگاه دانشجویی، فودکورت و مرکز ورزشی را در خود شامل می‌شود. بخش مهندسی اشاره شده دارای آزمایشگاه‌های مجهز در زمینه سیالات، ژئوتکنولوژی، ترمودینامیک، ترموسیالات و سازه‌ها دارد. همچنین یک سالن سخنرانی جدید، یک آزمایشگاه مواد، یک آزمایشگاه یادگیری مبتنی بر پروژه چند منظوره و کلینیکی بهداشتی با دسترسی عمومی در این بخش از پردیس وجود دارد.

    پردیس‌های مکی

    پردیس مکی دو بخش اصلی دارد: پردیس مکی سیتی و پردیس مکی اورالی. پردیس شهر مکی واقع در خیابان سیدنی و در مرکز تجاری شهر مکی قرار داشته که هم دورههای فنی حرفه‌ای و هم دوره‌های تحصیلی دانشگاهی را ارائه می‌نماید. از امکانات این پردیس می‌توان به آزمایشگاه کامپیوتر 24 ساعته، رستوران، آرایشگاه، سالن زیبایی، سالن غذاخوری و کتابخانه‌ای مجهز و با داشتن منابع الکترونیکی و چاپی غنی اشاره نمود. پردیس مکی اورالی در بخش جنوبی شهر مکی قرار دارد و حدود 6 کیلومتر از مرکز تجاری شهر فاصله دارد. این بخش از پردیس شامل سالن‌های سخنرانی، سالن تئاتر و اجرا، اتاق‌های آموزشی، آزمایشگاه‌های کامپیوتر، آزمایشگاه پرستاری، اتاق‌های کنفرانس مجهز، استودیوهای ضبط، خوابگاه و محل اقامت دانشجویی، کتابخانه و کتابفروشی و سالن غذاخوری می‌گردد.

    پردیس بوندبرگ

    پردیس بوندبرگ دانشگاه مرکزی کوئینزلند در زمینی به مساحت 23 هکتار در حومه جنوبی شهر بوندبرگ قرار دارد. این پردیس در اندازه‌های کلاس‌های کوچک و یادگیری و بر آموزش متمرکز فردی تمرکز دارد که دارای امکاناتی نظیر کتابخانه و سالن فروش کتاب‌، سالن غذاخوری، سالن سخنرانی با ظرفیت 300 نفر، تعداد 4 آزمایشگاه کامپیوتر، آزمایشگاه‌های بالینی و پرستاری و همچنین اتاق‌های ویدئو کنفرانس مجهز است. پردیس بوندبرگ همچنین دارای یک ساختمان آکادمیک و تحقیقاتی بزرگی بوده که شامل آزمایشگاهی علمی با ظرفیت 64 نفر و همچنین یک استدیوی صدا و امکانات چند رسانه‌ای و تحقیقات علمی می‌شود. همچنین یک آزمایشگاه تصادف پزشکی قانونی نیز در این پردیس برای یادگیری بهتر بخش عملی دانشجویان قرار دارد.

    پردیس‌های گلادستون

    پردیس گلادستون 2 بخش اصلی دارد: پردیس گلادستون سیتی و پردیس گلادستون مارینا. پردیس شهر گلادستون در مرکز تجاری این شهر قرار دارد. این پردیس آموزش‌های تخصصی را برای صنایع گاز، ابزار دقیق و مطالعات تجاری ارائه می‌نماید. این پردیس چندی از امکانات کلیدی را مانند سالن غذاخوری، مرکز فناوری مهندسی، آزمایشگاه‌های کامپیوتر، کتاب فروشی، مرکز آموزش بزرگسالان، سالن آرایش مو و زیبایی و یک زمین ورزشی را در خود شامل می‌نماید.

    پردیس نوسا

    پردیس نوسای دانشگاه کوئینزلند مرکزی برای اولین بار در سال 2003 به عنوان یک مرکز در دهکده کوچک ساحلی سانشاین در پومونا احداث شده و شروع به ارائه دوره‌هایی در زمینه مدیریت یادگیری نمود. در سال 2007، این پردیس به خیابان نوساویل منتقل شد و ظرفیت آن از نظر مساحت و همچنین تعداد دانشجو نیز دو برابر گردیده و اکنون این پردیس بیش از 1200 دانشجو را در خود جای می‌دهد. پردیس نوسا آزمایشگاه‌های پرستاری بالینی، کتابخانه و امکانات مرکز منابع دانشجویی و یک مرکز تحقیقات آموزش یادگیری و آموزش (LTERC) را در خود جای داده است.

    پردیس امرالد

    پردیس امرالد دانشگاه کوئینزلند مرکزی در بزرگراه کاپریکورن و در 275 کیلومتری غرب شهر (و پردیس) راکهمپتون واقع شده است. این پردیس کارآموزی مبتنی بر تجارت را ارائه می‌دهد و از جمله امکانات اصلی این پردیس شامل کارگاه‌های آموزشی برای کارآموزی، اتاق مشترک دانشجویان و آزمایشگاه کامپیوتر در ساعات پایانی می‌باشد.

    پردیس بریزبن

    پردیس بریزبن دانشگاه کوئینزلند مرکزی در قلب مرکز تجاری پایتخت استرالیا و در خیابان 160 Ann Street، شهر بریزبن واقع گردیده است. این پردیس شامل 9 طبقه و دارای امکاناتی از جمله سالن‌های سخنرانی، آزمایشگاه‌های چند رسانه‌ای، کتابفروشی، کتابخانه و یک سالن دانشجویی می‌باشد.

    پردیس سیدنی

    پردیس سیدنی دانشگاه کوئینزلند مرکزی در خیابان کنت 400 در شهر سیدنی واقع می‌باشد. پردیس سیدنی با بیش از 2000 دانشجو بیشترین جمعیت دانشجویی خارج از ایالت کوئینزلند را دارد. این پردیس شامل سالن‌های سخنرانی، آزمایشگاه‌های چندرسانه‌ای، کتابخانه، کافه و سالن غذاخوری می‌شود.

    پردیس ملبورن

    پردیس ملبورن دانشگاه کوئینزلند مرکزی پردیسی واقع در شهر ملبورن ایالت ویکتوریای استرالیا است. این پردیس عموما شامل آزمایشگاه‌های چند رسانه‌ای، کتابخانه و کتابفروشی به نام CQUni ، سالن دانشجویی و تجهیزات ارائه چند رسانه‌ای می‌باشد.

    پردیس آدلاید

    پردیس آدلاید دانشگاه کوئینزلند مرکزی در جنوب غربی شهر آدلاید و در نزدیکی نمایشگاه مرکز شهر آدلاید واقع می‌باشد. پردیس آدلاید دانشگاه سی کیو در واقع میزبان موسسه اپلتون است و دارای یک مرکز تحقیقاتی چند رشته‌ای که قبلا مرکز تحقیقات Dreams آدلاید بوده نیز می‌باشد. این مرکز در زمینه تحقیق، آموزش و مشارکت جامعه در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های علمی از جمله علم ایمنی، خواب و انرژی، عوامل انسانی و ژنتیکی، مدیریت ایمنی، روانشناسی کاربردی، تعامل انسان و حیوان و همچنین انسان شناسی و فرهنگ شناسی به صورت تخصصی فعالیت داشته و دوره‌های یاد شده را ارائه می‌دهد.

    دانشکده‌ها

    همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، دانشگاه کوئینزلند مرکزی در کل دارای 8 دانشکده می‌باشد که هر دانشکده دارای چندین بخش و دپارتمان وابسته به خود به شرح زیر هستند که هر کدام طیف وسیعی از دوره‌ها و فرصت‌های تحصیلی را در رشته‌های متنوعی ارائه می‌دهند:

    • دانشکده آموزش و پرورش و هنر
    • دانشکده تجارت و حقوق
    • دانشکده مهندسی و فناوری
    • دانشکده علوم پزشکی و کاربردی
    • دانشکده علوم انسانی، بهداشتی و اجتماعی
    • دانشکده پرستاری و مامایی
    • دانشکده تحقیقات تحصیلات تکمیلی
    • دانشکده بازرگانی

    رتبه و اعتبار دانشگاه کوئینزلند مرکزی در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه کوئینزلند مرکزی در استرالیا و جهان

    دانشگاه کوئینزلند مرکزی در خود استرالیا دارای رتبه 28 کشوری QS از میان 44 دانشگاه این کشور بوده و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه معمولا در رنج 550 تا 1000 جهانی از سوی رنکینگ‌های مشهور قرار می‌گیرد و رتبه‌ی 601 تا 650 جهانی از سوی رتبه‌بندی کیو اس (QS) به این دانشگاه اختصاص داده شده است. با توجه به جایگاه بسیار خوب دانشگاه کوئینزلند مرکزی از نظر اعتبار، گستردگی و قدرت آموزشی در استرالیا و حتی جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌باشد. همچنین رتبه‌بندی THE نیز به این دانشگاه رتبه کشوری 35 تا 37 و رتبه جهانی 801 تا 1000 را اختصاص داده و آن را جزء 10 درصد از دانشگاه‌های برتر جهان قرار داده است.

    از طرفی رتبه اشتغال دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ‌التحصیلی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و 79.6 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه طبق آمار در اسرع وقت در جایی درخور مهارت و تخصص خود مشغول به کار می‌شوند. همچنین بر اساس نشریه ERA 2012، دانشگاه کوئینزلند مرکزی در چهار حوزه تحقیقاتی با استاندارد جهانی یا بسیار بالاتر از استاندارد جهانی عمل کرده است؛ تحقیقات پرستاری همچنان در «استاندارد جهانی» عمل می‌کند، و تحقیقات در ریاضیات کاربردی، کشاورزی و مدیریت زمینشناسی و سایر علوم پزشکی و بهداشتی در این دانشگاه در بالاترین سطوح عملکرد "بسیار بالاتر از استاندارد جهانی" رتبه بندی شده است. حال در این بخش، چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی شانگهای

    -

    -

    رتبه بندی کیو اس QS

    28

    601 تا 650

    رتبه بندی THE

    35 تا 37

    801 تا 1000

    رتبه بندی US News

    36

    1202

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کوئینزلند مرکزی

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کوئینزلند مرکزی

    دانشگاه کوئینزلند مرکزی محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و کلیه خدمات مربوط به آن را برای دانشجویان ارائه می‌دهد که این خدمات برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها مهاجرت به استرالیا می‌کنند امری مهم تلقی می‌شود. اقامت دانشجویی در محیط و پردیس دانشگاه بیشتر در 2 پردیس راکهمپتون و مکی صورت می‌پذیرد و امکان درخواست اقامت در این 2 پردیس برای همه متقاضیان در درسترس است. دانشگاه کوئینزلند مرکزی درخواست‌های اسکان دانشجویی را در طول سال می‌پذیرید و قیمت خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه بسیار خوب و منصفانه است. اکثر اتاق‌های خوابگاه‌های این دانشگاه مجهز به حمام مشترک، گزینه‌های با غذای شخصی یا انتخاب برنامه غذایی و گزینه‌های با امکانات ارائه پکیج کامل برای پاسخگویی به انواع نیازهای مختلف از سوی دانشجویان وجود دارد. مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها، صرفه جویی در زمان، نزدیکی به کلاس‌ها، دپارتمان‌ها و مراکز خدماتی اصلی دانشگاه، امنیت بالای زندگی، تجربه‌ی زندگی منحصر به فرد دانشجویی با حضور در یک محیط اجتماعی بسیار مطلوب از مزایای اسکان در خوابگاه‌های این دانشگاه می‌باشد. همچنین مواردی نظیر اینترنت وای فای رایگان، امداد و امنیت 24 ساعته در محل، سالن بدنسازی و امکانات ورزشی رایگان، استخر،زمین والیبال، زمین بسکتبال، لاندری رایگان، 21 وعده‌ی غذایی در هفته، ترنسفر رایگان هفتگی به مراکز خرید و تجاری در شهر از دیگر امکانات و ویژگی‌های این خوابگاه‌های دانشجویی هستند.

    شرایط پذیرش در دانشگاه کوئینزلند مرکزی

    شرایط پذیرش در دانشگاه کوئینزلند مرکزی

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری
    • حداقل معدل 14 برای مقطع کارشناسی و برای کارشناسی ارشد و همچنین حداقل معدل 14 الی 15 برای مقطع دکتری
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6 برای کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یا معادل تافل حداقل 75
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه و همچنین دیگر مدارک لازم، جانبی و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی، عکس پرسنلی و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه کوئینزلند مرکزی استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت