معرفی دانشگاه کوئینزلند جنوبی استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کوئینزلند جنوبی (به انگلیسی: University of Southern Queensland) که با عنوان اختصاری USQ یا UniSQ نیز شناخته شده، دانشگاهی در مقیاس متوسط از نظر بزرگی از نوع دولتی و عمومی بوده که در بخش جنوبی ایالت کوئینزلند و شهر توومبای این ایالت قرار دارد. پردیس اصلی دانشگاه همان پردیس توومبا تلقی شده اما دانشگاه در کل دارای 3 پردیس توومبا، اسپرینگفیلد و ایپسویچ در همین ایالت می‌باشد. این دانشگاه عمدتا دوره‌های حقوق، بهداشت، مهندسی، علوم، تجارت، آموزش و هنر و زیر مجموعه‌های آن‌ها را ارائه می‌دهد. دانشگاه کوئینزلند جنوبی در سال 1969 تحت عنوان پردیس دارلینگ داونز در موسسه فناوری کوئینزلند احداث گردید. همچنین در سال 1970، این موسسه آموزشی برنامه‌های مطالعاتی جدیدی را برای ایالت کوئینزلند و حتی جوامع بین‌المللی نیز ارائه نمود.

    در سال 1971، این مرکز آموزشی به موسسه آموزش پیشرفته دارلینگ داونز و سپس به کالج دانشگاهی کوئینزلند جنوبی در سال 1990 و سرانجام به دانشگاه کوئینزلند جنوبی در سال 1992 تغییر وضعیت داد. این دانشگاه به دلیل داشتن بزرگترین باغ طراحی شده توسط ژاپنی‌ها در استرالیا، دارا بودن یکی از بزرگترین پارکینگهای خورشیدی یکپارچه استرالیا و همچنین کتابخانه‌ای با ساخت و ویژگی‌های منحصر به فرد خود شناخته می‌شود. در سال 2017، دانشگاه کوئینزلند جنوبی موفق به اخذ جایزه بین‌المللی لباس سبز برای رویکرد خود به پایداری با تمرکز بر انرژی‌های تجدید پذیر، کاهش ضایعات، حفاظت از آب شرب و ادغام پایداری در برنامه‌ریزی استراتژیک گردید. از طرف دیگر دانشگاه کوئینزلند جنوبی به دلیل تلاش‌های بسیاری در جهت جلوگیری از خشونت علیه زنان شهرت بسیار درخشانی دارد و به عنوان مرکز منتخب در زمینه‌ی برابری جنسیتی توسط آژانس برابری جنسیتی در محل کار دولت فدرال (WGEA) از آن یاد می‌گردد.

    "از طریق مطالعه، ذهن تجدید می‌شود" شعار این دانشگاه است و دانشگاه کوئینزلند جنوبی حدود 28 هزار دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت را در خود جای داده که در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در حال تحصیل هستند. از این بین چیزی در حدود 22 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل بوده و همچنین این دانشگاه دارای نزدیک به 4 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی است که بیش از 16 درصد از جمعیت این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. دانشگاه کوئینزلند جنوبی همچنین دارای حدود 2100 نفر کارمند آکادمیک و اداری در 3 پردیس‌ خود می‌باشد.

    دانشگاه کوئینزلند جنوبی در خود استرالیا دارای رتبه 32 کشوری QS  از دید و از میان 44 دانشگاه این کشور بوده و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه از دید همین رتبه‌بندی در رنج 701 تا 750 جهانی قرار می‌گیرد. با توجه به جایگاه بسیار خوب دانشگاه کوئینزلند جنوبی از نظر اعتبار، گستردگی و قدرت آموزشی در استرالیا و حتی جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در استرالیا است. همچنین رتبه‌بندیUs News نیز به این دانشگاه رتبه کشوری 29 و رتبه جهانی 607 را اختصاص داده است. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه کوئینزلند جنوبی و جزئیات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه باشید. باشید.

    مشخصات دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    مشخصات دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    سال تاسیس دانشگاه

    1967 میلادی

    شهر و ایالت

    شهرهای توومبا، اسپرینگفیلد و ایپسویچ،

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    حدود 28 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    نزدیک به 3 هزار نفر (بیش از 16 درصد)

    نرخ پذیرش

    69 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    3 پردیس، 2 دانشکده با چندین زیر مجموعه وابسته

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    46 به 54 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    درصد و تعداد دانشجویان کارشناسی

     79 درصد، حدود 22 هزار نفر

    مدیر دانشگاه

    جرالدین مکنزی

    آدرس دانشگاه

    Toowoomba, Ipswich and Springfield, Queensland, Australia

    سایت دانشگاه

    www.usq.edu.au

     

    تاریخچه دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    تاریخچه دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    دلیس کلی در سن 26 سالگی به عنوان مدیر در مرکز East Greenmount مشغول به کار بود. سپس او در سال 1958، با نقشه‌ای که تهیه کرده بود، به سمت شهر کانبرا پایتخت استرالیا رفت تا کمپین خود را برای ایجاد یک دانشگاه جدید در شهر توومبا آغاز نماید. پس از رسیدن به مجلس پارلمان و درخواست ملاقات با نخست وزیر آن زمان یعنی رابرت منزیس، او به چالش کشیده شد تا مبلغ 30 هزار پوند را قبل از آنکه او بتواند در مورد این موضوع صحبت کند، بتواند جمع آوری نماید. اما وی در این مسیر از حمایت شدید جامعه برخوردار گردید و پس از یازده هفته، میزان مبلغ مذکور از سمت مردم، خیریه و شوراهای مختلفی جمع‌آوری گردید. سرانجام در سال 1960، شورایی در جهت تاسیس دانشگاه دارلینگ داونز دایر شد.

    موسسه فناوری کوئینزلند (یا همان دارلینگ داونز) در تاریخ 2 فوریه 1967 در شهر توومبا افتتاح شد و در آن زمان صرفا با 140 دانشجوی اولیه آغاز به کار نمود. در سال 1971، این موسسه به موسسه آموزش پیشرفته دارلینگ داونز (DDIAE) تغییر حالت داد. موسسه آموزش پیشرفته دارلینگ داونز که توسط شورای کالج خودش اداره می‌شد، 75 درصد از دانشجویان بین‌المللی منطقه را در سال تحصیلی 1986-1987 آموزش داده است. همچنین از سال 1980 تا 1990، موسسه آموزش پیشرفته دارلینگ داونز به طور قابل توجهی از 1000 به 8000 معادل دانشجوی تمام وقت شاهد افزایش جمعیت و تعداد دانشجو بود. در سال 1990، تحت حمایت دانشگاه کوئینزلند، این مرکز آموزشی به کالج دانشگاهی کوئینزلند جنوبی (با عنوان اختصاری UCSQ) تبدیل شد. سپس در سال 1992، این موسسه زمانی که وضعیت دانشگاهی کامل را به خود گرفت، به دانشگاه کوئینزلند جنوبی (با عنوان اختصاری USQ) تبدیل شد. دانشگاه کوئینزلند جنوبی یکی از اعضای موسس شبکه دانشگاه های منطقه‌ای بوده که در سال 2011 میلادی افتتاح  گردید. تحقیقات شبکه‌ای صورت گرفته در سال 2013 نشان داده که این دانشگاه در هر سال 7/4 میلیون دلار به اقتصاد کوئینزلند و همچنین به درآمد معادل هر خانوار به ارزش 4/26 میلیون دلار و ایجاد بیش از 3300 شغل در شهر‌های توومبا، فریزر کوست و اسپرینگفیلد کمک می‌کند. همراه با سرمایه‌گذاری توومبا در مراکز داده، پارک‌های محوطه‌سازی شده و تجاری، زیرساخت‌های هوایی و زمینی، دانشگاه کوئینزلند جنوبی به تبدیل این منطقه به یک مرکز تجارت و کشاورزی، توسعه پایدار و... کمک نموده است.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاره‌ای کردیم، دانشگاه کوئینزلند جنوبی در کل دارای 3 پردیس در شهرهای توومبا، اسپرینگفیلد و ایپسویچ در ایالت کوئینزلند می‌باشد:

    پردیس توومبا

    پردیس توومبا نزدیک به فرودگاه توومبا ولکمپ قرار داشته و تقریبا در فاصله‌ی دو ساعت رانندگی از شهر بریزبن فاصله دارد. پردیس مورد بحث دارای سالن‌های سخنرانی و اتاق‌های سندیکایی در بخش تجاری ساختمان است. این پردیس مدارک تحصیلی متنوعی را در رشته‌های علوم، هنرهای خلاق و رسانه، تجارت و بازرگانی، مهندسی و محیط ساخته شده، آموزش، بهداشت و جامعه، فناوری اطلاعات، علوم انسانی و ارتباطات، حقوق و عدالت، برنامه‌های زبان انگلیسی و برنامه‌های راهبردی ارائه می‌دهد. یک تئاتر، آزمایشگاه‌های علمی، زمین‌های بسکتبال استاندارد المپیک، یک باشگاه ورزشی با دسترسی 24 ساعته به آن با تجهیزات پیشرفته، یک زمین تنیس، یک مرکز ایروبیک و زمین‌های نت‌بال، باشگاه‌های اجتماعی و سایر اقامتگاه‌ها وجود دارد. این پردیس دارای بزرگترین باغ طراحی شده توسط ژاپنی‌ها به نام Ju Raku En و Gumbi Gumbi است. 3 کالج جهت اسکان دانشجویان واقع در این پردیس، ساختمان‌های مک گرگور، استیل راد و کانکانن هستند.

    پردیس اسپرینگفیلد

    پردیس اسپرینگفیلد این دانشگاه در شهر اسپرینگفیلد و در حومه‌ای به فاصله 30 کیلومتری جنوب غربیر شهر زیبای بریزبن و به فاصله 1 ساعت از ساحل طلایی و حدود 20 دقیقه از مرکز تجاری شهر ایپسویچ واقع شده است. حمل و نقل عمومی اسپرینگفیلد شامل خدمات اتوبوس و قطار برگشت به مرکز شهر بریزبن است. پردیس که به عنوان مرکزی برای تولید و اجرای دیجیتال خدمت می‌کند، مجموعه‌ای از برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد و شامل ایستگاه رادیویی، آزمایشگاه‌های علوم و مهندسی، استودیوهای تلویزیونی با فضاهایی برای تمرین، اتاق‌های آموزشی مشترک، مرکز تناسب اندام و باشگاه، مرکز تفریح، سالن اجتماعات و محل اقامت در محوطه برای دانشجویان می‌گردد.

    پردیس ایپسویچ

    پردیس ایپسویچ دانشگاه کوئینزلند جنوبی در منطقه رو به رشد جنوب شرقی ایالت کوئینزلند و در فاصله 40 دقیقهای از مرکز تجاری شهر بریزبن واقع شده است. این پردیس محل برنامه‌های سلامت دانشگاه کوئینزلند جنوبی به حساب می‌آید که همچنین دارای آزمایشگاه‌هایی برای دانشجویان پرستاری بالینی، امکانات آموزشی سفارشی برای دانشجویان پیراپزشکی، کافه، سالن بدنسازی و زمین‌های مختلف ورزشی است. پردیس ایپسویچ دانشگاه کوئینزلند جنوبی مدارک تحصیلی متنوعی در رشته پرستاری، پیراپزشکی، روانشناسی و مشاوره و همچنین برنامه‌های آمادگی دوره سوم را ارائه می‌دهد. پردیس همچنین شامل یک کتابخانه با یک جنگل بارانی و ویژگی‌های آبی است که برای افزایش کیفیت هوا و کمک به محیط آموزشی طراحی شده است.

    دانشکده‌ها

    تجارت، قانون آموزش و هنر (BELA)

    • دانشکده هنرهای خلاق
    • دانشکده بازرگانی
    • دانشکده حقوق و عدالت
    • دانشکده مدیریت و شرکت
    • مدرسه آموزش و پرورش
    • دانشکده علوم انسانی و ارتباطات

    بهداشت، مهندسی و علوم (HES)

    • دانشکده علوم
    • دانشکده مهندسی عمران و نقشه برداری
    • دانشکده بهداشت و سلامت
    • دانشکده پرستاری و مامایی
    • دانشکده مهندسی مکانیک و برق
    • دانشکده روانشناسی و مشاوره

    رتبه و اعتبار دانشگاه کوئینزلند جنوبی در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه کوئینزلند جنوبی در استرالیا و جهان

    دانشگاه کوئینزلند جنوبی در خود استرالیا دارای رتبه 32 کشوری QS از میان 44 دانشگاه این کشور بوده و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه از دید همین رتبه‌بندی در رنج 701 تا 750 جهانی قرار می‌گیرد. با توجه به جایگاه بسیار خوب دانشگاه کوئینزلند جنوبی از نظر اعتبار، گستردگی و قدرت آموزشی در استرالیا و حتی جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی است. همچنین رتبه‌بندی  Us News نیز به این دانشگاه رتبه کشوری 29 و رتبه جهانی 607 را اختصاص داده است و از طرفی times higher education نیز به این دانشگاه رتبه کشوری 24 و رتبه جهانی 401 تا 500 را داده است. همچنین دانشگاه کوئینزلند جنوبی از دید Us News دارای رتبه 319 جهانی در رشته مهندسی، 247 در علوم مواد و 464 در علوم اجتماعی و سلامت عمومی بوده و از دید THE رشته علوم کامپیوتر این دانشگاه بین 500 تا 600 جهانی، آموزش بین 400 تا 500 جهانی، روانشناسی و همچنین کسب و کار و اقتصاد بین 300 تا 400 جهانی و در زمینه مهندسی و تکنولوژی در رتبه 176 تا 200 جهانی قرار دارد.

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی شانگهای

    -

    -

    رتبه بندی کیو اس QS

    32

    701 تا 750

    رتبه بندی THE

    24

    401 تا 500

    رتبه بندی US News

    29

    607

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    دانشگاه کوئینزلند جنوبی نیز محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و کلیه خدمات مربوط به آن را برای دانشجویان ارائه می‌دهد که این خدمات برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها مهاجرت به استرالیا می‌کنند امری مهم و گاها حتی ضروری تلقی می‌شود. ارائه اماکن اقامت دانشجویی در هر 3 پردیس دانشگاه کوئینزلند جنوبی انجام می‌شود و هر 3 پردیس توومبا، اسپرینگفیلد و ایپسویچ دارای خوابگاه‌های دانشجویی هستند. خوابگاه‌های دانشجویی در پردیس اصلی یعنی پردیس توومبا در داخل خود دانشگاه هستند، ساختمان خوابگاه‌های پردیس اسپرینگفیلد نیز تنها 100 متر با محوطه پردیس فاصله داشته و خوابگاه پردیس ایپسویچ در خیابان تورن 87 این شهر بوده که این محل اقامتی نیز بسیار نزدیک به پردیس دانشگاه می‌باشد. برای اسکان در اماکن اقامت دانشجویی دانشگاه کوئینزلند جنوبی گزینه‌های متنوعی برای دانشجویان از نظر نوع اتاق یا سوئیت، تعداد افراد در هر اتاق، امکانات مد نظر، خدمات وعده‌های غذایی و... در نظر گرفته شده و کلیه اتاق‌ها و خوابگاه‌های این دانشگاه مجهز به امکانات کاملی برای زندگی هستند؛ از جمله اینترنت بی سیم پر سرعت، تلفن، آشپزخانه و حمام، سالن مطالعه و سالن ورزش، سوپرمارکت و کافه تریا، دستگاه ATM، امکانات بدیهی در هر اتاق مانند میز و صندلی، تخت خواب و کشو و...

    شرایط پذیرش در دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    شرایط پذیرش در دانشگاه کوئینزلند جنوبی

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری
    • حداقل معدل 13 الی 14 برای مقطع کارشناسی و برای کارشناسی ارشد و همچنین حداقل معدل 14 الی 15 برای مقطع دکتری برای شانس بیشتر در پذیرش
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 5.5 به طوری که نمره‌ی هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون زیر 5 نباشد.
    •  ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه و همچنین دیگر مدارک لازم و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی، عکس پرسنلی و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه کوئینزلند جنوبی استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ