معرفی دانشگاه ساوثرن کراس
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کراس جنوبی (به انگلیسی: Southern Cross University) که با عنوان اختصاری SCU نیز شناخته شده، دانشگاهی از نوع دولتی و عمومی بوده که دارای 2 پردیس در شهرهای لیزمور و کافس هاربر ایالت نیو ساوت ولز و همچنین پردیس دیگری در منطقه‌ی کولانگاتا در شهر گلد کوست واقع در ایالت کوئینزلند و بنابراین مجموعا 3 پردیس می‌باشد. تاسیس این دانشگاه به سال 1994 باز می‌گردد که از جمله دانشگاه‌های جوان در استرالیا و جهان به حساب می‌آید اما از طرفی از سوی رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی Times Higher Education در 100 دانشگاه برتر جوان جهان قرار گرفته است.

    دانشگاه کراس جنوبی مجموعا دارای 3 پردیس، 4 دانشکده، 2 کالج و 10 مرکز تحقیقاتی می‌باشد و البته به غیر از 3 پردیس اصلی، دارای یک مرکز ملی علوم دریایی در همان کافس هاربر و همچنین هتل‌های اقامت دانشجویی و همچنین شعبه‌هایی برای آموزش علوم تجارت و حسابداری در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در 3 شهر ملبورن، سیدنی و پرث نیز می‌باشد. ریاست دانشگاه کراس جنوبی بر عهده‌ی پروفسور تایرون کارلین می‌باشد. دانشگاه کراس جنوبی حدود 20 هزار دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت را در خود جای داده که در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در حال تحصیل هستند که این دانشگاه بیش از 250 رشته تحصیلی را در هر 3 مقطع تحصیلی یاد شده ارائه می‌دهد. از بین این تعداد دانشجو، چیزی در حدود 15 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل بوده و همچنین این دانشگاه دارای بیش از 3300 نفر دانشجوی بین‌المللی است که بیش از 16.5 درصد از جمعیت این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. دانشگاه کراس جنوبی همچنین دارای حدود 1700 نفر کارمند آکادمیک و اداری در 3 پردیس‌ خود است.

    دانشگاه کراس جنوبی در خود استرالیا همواره رتبه کشوری بین 31 تا 33 را از میان 44 دانشگاه این کشور از آن خود کرده (بیشتر همان رتبه 33 از دید اکثر رنکینگ‌های معتبر) و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه از دید رتبه‌بندی‌های مختلف در رنج 600 تا 800 و گاها تا 900 و 1000 جهانی قرار می‌گیرد. با توجه به جایگاه بسیار خوب دانشگاه کراس جنوبی از نظر اعتبار، گستردگی و قدرت آموزشی در استرالیا و جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در استرالیا است. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه کراس جنوبی و جزئیات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه باشید. باشید.

    مشخصات دانشگاه کراس جنوبی

    مشخصات دانشگاه کراس جنوبی

    سال تاسیس دانشگاه

    1994 میلادی

    شهر و ایالت

    شهرهای لیزمور، کافس هاربر در نیو ساوت ولز / گلد کوست در ایالت کوئینزلند / شعب کوچک در دیگر شهرها و ایالات

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    حدود 20 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    بیش از 3300 نفر (بیش از 16.5 درصد)

    نرخ پذیرش

    67 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    3 پردیس، 4 دانشکده، 2 کالج، 10 مرکز پژوهشی

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    46 به 54 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    درصد و تعداد دانشجویان کارشناسی

     75 درصد، حدود 15 هزار نفر

    مدیر دانشگاه

    پروفسور تایرون کارلین

    آدرس دانشگاه

    Lismore and Coffs Harbour. Bilinga, New South Wales & Queensland, Australia

    سایت دانشگاه

    www.scu.edu.au

    تاریخچه دانشگاه کراس جنوبی

    تاریخچه دانشگاه کراس جنوبی

    اولین موسسه تشکیل دهنده‌ی دانشگاه کراس جنوبی، کالج معلمان لیزمور بود که در تاریخ 23 فوریه 1970 در جایی که اکنون به عنوان محل کنسرواتواریوم رودخانه‌های شمالی شناخته شده، شروع به فعالیت نمود. سپس در تاریخ 1 سپتامبر سال 1971، کالج معلمان لیزمور، تحت قانون آموزش عالی در سال 1969، به کالج آموزش پیشرفته تبدیل شد و این موسسه آموزشی در زمانی نه چندان دورتر و در سال 1973 به کالج آموزش پیشرفته شمالی ریورز تغییر نام داد و در آن زمان دکتر (بعدها پروفسور) راد تریو در سال 1984 به عنوان مدیر ارشد کالج آموزش پیشرفته شمالی ریورز منتصب گردید. راد تریو در آن زمان عموما بر یک برنامه ساختمانی گسترده و همچنین معرفی و ارائه 6 دوره تحصیلی جدید نظارت نمود. پس از انتشار بیانیه دولت مشترک المنافع در مورد آموزش عالی ایالتی در سال 1988 و تاکید آنان بر توسعه‌ی روز افزون این موسسات در سراسر کشور، کالج آموزش پیشرفته شمالی ریورز با دانشگاه نیوانگلند (UNE) شروع به تعامل و همکاری نمود و تا جایی که در 17 ژوئیه 1989 رودخانه شمالی CAE با حدود 1800 کارمند و همچنین حدود 9500 به اصطلاح نفرات دانشجویی تمام وقت موثر، بخشی از شبکهی دانشگاه نیوانگلند گردید.

    با این حال، نارضایتی‌های از دانشگاه شبکه‌ای جدید اشاره شده از سوی اقشار قابل توجهی وجود داشت و تا جایی که در تاریخ 29 ژوئن 1993 وزرای آموزش و پرورش فدرال و ایالتی هماهنگ با یکدیگر اعلام کرده که دانشگاه جدیدی در بخش‌های سواحل شمالی ایالت نیو ساوت ولز تاسیس خواهد شد که شامل پردیس‌هایی در شهرهای لیزمور و در بخش رودخانه‌های شمالی و همچنین شهر کافس هاربر خواهد بود. موسسه جدید مورد بحث، دانشگاه کراس جنوبی (و گاها به گفته برخی صلیب جنوبی و معادل ترجمه‌ شده‌ی آن) نامیده خواهد شد. در این راستا قوانین و اقدامات مناسبی توسط هر دو مجلس پارلمان ایالت نیو ساوت ولز در اکتبر سال 1993 میلادی تصویب گردید و همچنین در تاریخ 9 نوامبر 1993 مجوز احداث دانشگاه کراس جنوبی موافقت سلطنتی را دریافت نمود. سرانجام دانشگاه کراس جنوبی به طور رسمی در تاریخ 1 ژانویه 1994 تاسیس گردید و شروع به فعالیت و پذیرش دانشجو نمود.

    در سال 2010، دانشگاه کراس جنوبی پردیس جدیدی را در منطقه‌ی جنوبی واقع در شهر گلد کوست و در ایالت کوئینزلند در منطقه کولانگاتا که در جنوب این شهر بوده، افتتاح نمود که فقط 400 متر از ساحل شمالی کایرا قرار داشته و این پردیس در مجاورت فرودگاه بین المللی گلد کوست افتتاح شد. از ویژگی‌های موقعیت جغرافیایی این پردیس می‌توان به این مورد اشاره نمود که مناظری از اقیانوس آرام را می‌توان از بسیاری از نقاط دیدنی ساختمان‌های پردیس مورد بحث مشاهده نمود. ساختمان اولیه پردیس در سال 2010 و دومین ساختمان بزرگ آن با 10 طبقه در فوریه سال 2013 افتتاح گردید. همچنین در سال 2019 یک ساختمان جدید برای علوم بهداشتی در پردیس کافس هاربر با بودجه برنامه کمک هزینه توسعه جامعه دولت استرالیا نیز ساخته شد و در این مرکز بیشتر رشته‌های پرستاری، مامایی، کاردرمانی و علوم ورزشی ارائه می‌شود.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کراس جنوبی

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کراس جنوبی

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاره‌ای کردیم، دانشگاه کراس جنوبی در کل دارای 3 پردیس در شهرهای لیزمور، کافس هاربر در ایالت نیو ساوت ولز و همچنین شهر گلد کوست در ایالت کوئینزلند می‌باشد:

    پردیس لیزمور

    لیزمور یک شهر منطقه‌ای است که در ناحیه رودخانه‌های شمالی در ایالت نیو ساوت ولز واقع می‌باشد. پردیس لیزمور در مساحتی بیش از 75 هکتار ساخته شده و دارای امکانات آموزشی و تخصصی از جمله در زمینه علوم و مهندسی، آزمایشگاه‌های تخصصی و محیطی، استودیوهای موسیقی معاصر، هنرهای تجسمی و همچنین شامل کلینیک سلامت دانشگاه کراس جنوبی می‌باشد. توجه اصلی اهداف آموزشی در مرکز پردیس لیزمور، دارای فضاهای یادگیری فردی و مشارکتی پیشرفته‌ای می‌باشد.

    پردیس گلد کوست

    پردیس گلد کوست تنها پردیس دانشگاهی استرالیا است که در جوار یک فرودگاه قرار دارد. پردیس مورد بحث در منطقه کولانگاتا واقع در شهر گلد کوست ایالت کوئینزلند، نزدیک به ساحل شمالی کایرا و در مجاورت فرودگاه گلد کوست مقرر می‌باشد. این پردیس شامل امکانات آموزشی عمومی و همچنین امکانات آموزشی تخصصی به ویژه برای رشته‌های پرستاری و مامایی و رشته‌های بهداشتی مرتبط مانند کاردرمانی، اطفال و آسیب‌شناسی گفتار می‌باشد. گردشگری، تجارت، فناوری اطلاعات، حقوق، آموزش، هنر و رفاه اجتماعی نیز در پردیس گلد کوست ارائه و تدریس می‌شوند.

    پردیس کافس هاربر

    پردیس کافس هاربر در ساحل شمالی نیو ساوت ولز واقع شده می‌باشد و شامل امکانات آموزشی عمومی و آزمایشگاه‌های پرستاری تخصصی، فضاهای آموزشی برای دانشجویان آموزش، آزمایشگاه علوم زیستی و امکانات تحقیقاتی روان‌شناسی می‌باشد. همچنین پردیس با یک دبیرستان و یک دانشکده فنی دارای ناحیه و امور آموزشی مشترک می‌باشد.

    مرکز ملی علوم دریایی

    دانشگاه کراس جنوبی، یک مرکز ملی علوم دریایی (به اختصار NMSC) را در کافس هاربر در ضلع شمالی شهر اداره می‌نماید. مرکز ملی علوم دریایی دارای مدیریتی بین المللی در طیف وسیعی از زمینه‌های تحقیقاتی دریایی بوده که پروژه‌های تحقیقاتی متنوعی را در سراسر جهان انجام می‌دهد. تحقیقات در مرکز ملی علوم دریایی این دانشگاه به چالش‌های حیاتی برای آینده محیط زیست دریایی در 4 حوزه گسترده می‌پردازد که عبارتند از: تنوع زیستی، تعاملات اکولوژیکی، آبزی پروری و شیلات پایدار. امکانات در این مرکز ملی علوم دریایی شامل یک سیستم جریان آب پیشرفته دریایی می‌باشد که آزمایشگاه‌ها، مزرعه مخزن، اتاق آکواریوم را تامین می‌نماید. این مرکز همچنین آکواریوم جزایر انفرادی را اداره می‌کند که برای عموم آزاد می‌باشد.

    مراکز در سیدنی و ملبورن

    دانشگاه کراس جنوبی، مدرسه هتل سیدنی و مدرسه هتل ملبورن را اداره می‌نماید. هر دو مدرسه هتل سیدنی و مدرسه هتل ملبورن در مراکز تجاری و مرکزی شهرهای نام برده قرار دارند و آن‌ها همچنین دفاتر اجرایی و امکانات آموزشی متنوعی را دارا هستند. دانشگاه کراس جنوبی همچنین دارای پردیس‌های شعبه‌ای در سیدنی، ملبورن و شهر پرث نیز می‌باشد و مدارک تجاری و حسابداری و چندی دوره آموزشی دیگر را به دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌نماید.

    دانشکده‌ها

    همانطور که پیش‌تر نیز اشاره گردید، دانشگاه کراس جنوبی استرالیا طیف وسیعی از برنامه‌های آکادمیک را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد که این دروس، دوره‌ها و رشته‌ها در 4 دانشکده اصلی و دو کالج آن، سازماندهی شده است.

    • دانشکده بازرگانی، حقوق و هنر
    • دانشکده تعلیم و تربیت
    • دانشکده بهداشت
    • دانشکده علوم و مهندسی
    • کالج گنیبی بومیان استرالیا
    • کالج مشاوره دانشگاه کراس جنوبی

    رتبه و اعتبار دانشگاه کراس جنوبی در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه کراس جنوبی در استرالیا و جهان

    با توجه به جایگاه بسیار خوب دانشگاه کراس جنوبی از نظر اعتبار، گستردگی و قدرت آموزشی در استرالیا و حتی جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی است. دانشگاه کراس جنوبی استرالیا بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی توسط QS در رتبه 33 استرالیا قرار دارد و در مقیاس جهانی از دیدگاه همین رتبه بندی در رتبه‌ی 751 تا 800 قرار دارد. همچنین دانشگاه کراس جنوبی استرالیا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز (THE) در رتبه‌بندی ۱۰۱ تا ۱۱۰ بهترین دانشگاه‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است که از دید همین رتبه بندی، در رتبه 33 کشوری و رتبه 601 تا 800 جهانی قرار دارد. همچنین این دانشگاه در 24 حوزه تحقیقاتی توسط Excellence in Research برای استرالیا در سال 2015، "در استاندارد برتر جهانی" یا بالاتر رتبه بندی شده است و از طرفی برای سومین سال متوالی رتبه اول را در استرالیا برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی کسب نموده است. دانشگاه کراس جنوبی در استرالیا برای تجربه کلی یادگیری توسط فشارسنج دانشجویی بین المللی 2015 رتبه دوم را کسب کرد. از طرفی برنامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) توسط انجمن مدیریت فارغ التحصیل استرالیا (GMAA) دارای رتبه 4 از 5 ستاره است. Us News نیز به این دانشگاه رتبه کشوری 33 و رتبه جهانی 936 را اختصاص داده است.

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی کیو اس QS

    33

    751 تا 800

    رتبه بندی THE

    33

    601 تا 800

    رتبه بندی شانگهای

    32 تا 34

    901 تا 1000

    رتبه بندی US News

    33

    936

    رتبه بندی ملی ERA

    31

    -

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کراس جنوبی

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کراس جنوبی

    دانشگاه کراس جنوبی محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و کلیه خدمات مربوط به آن را برای دانشجویان متقاضی ارائه می‌دهد. ارائه اماکن اقامت دانشجویی عمدتا در 2 پردیس لیزمور و کافس هاربر صورت می‌گیرد اما اقامتگاه‌های خارج از پردیس دانشگاهی در هر 3 شهری که دانشگاه در آن پردیس داشته، ارائه می‌گردد. اگرچه که اماکن اقامتی داخل پردیس در لیزمور و کافس هابر نیز بسیار نزدیک به پردیس دانشگاه می‌باشد اما اماکن اسکانی خارج از دانشگاه گزینه‌های بسیار متنوع‌تری را در اختیار دانشجویان علاوه بر اماکن اسکانی داخل پردیس گذاشته و همچنین اگرچه برای این گزینه شاید مسافت از دانشگاه کمی دورتر شود اما تجربه زندگی مستقل‌تر و همچنین انتخاب دقیق‌تر مطابق با خواست و سلیقه‌ی دانشجو فراهم‌تر می‌باشد. . برای اسکان در اماکن اقامت دانشجویی دانشگاه کراس جنوبی گزینه‌های متنوعی برای دانشجویان از نظر نوع اتاق یا سوئیت، تعداد افراد در هر اتاق، امکانات مد نظر، خدمات وعده‌های غذایی و... در نظر گرفته شده و کلیه اتاق‌ها و خوابگاه‌های این دانشگاه مجهز به امکانات کامل و اساسی برای زندگی هستند. خدمات مذکور برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها مهاجرت به استرالیا می‌کنند امری مهم و حتی ضروری به شمار می‌آید.

    شرایط پذیرش در دانشگاه کراس جنوبی

    شرایط پذیرش در دانشگاه کراس جنوبی

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری
    • حداقل معدل 14 برای مقطع کارشناسی و برای کارشناسی ارشد و همچنین حداقل معدل 15 برای مقطع دکتری برای شانس بیشتر در پذیرش
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس که بنا به رشته و مقاطع مختلف، از 5.5 تا 8 متغیر است اما به طور عمومی حداقل آیلتس 6.5 به طوری که نمره هیچ یک از 4 بخش آزمون زیر 6 نباشد. یا معدل آن برای دیگر مدارک زبان معتبر نزد این دانشگاه (مانند تافل حداقل 79، PTE حداقل 58 و...)
    •  ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه و همچنین دیگر مدارک لازم و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی، عکس پرسنلی و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه ساوثرن کراس

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت