معرفی دانشگاه کانبرا استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کانبرا (University of Canberra) با عنوان اختصاری UC یک دانشگاه دولتی تحقیقاتی استرالیایی است که پردیس اصلی و البته تنها پردیس آن با مساحت 1.2 کیلومتر مربع در منطقه بروس در شهر کانبرا؛ پایتخت این کشور و واقع در قلمرو پایتختی استرالیا می‌باشد. پردیس مذکور در چند قدمی ناحیه Westfield Belconnen و در فاصله 8.7 کیلومتر (5.4 مایل) تا مرکز مدنی شهر کانبرا قرار دارد. این دانشگاه از سال 1967 تحت عنوان کالج آموزش پیشرفته (College of Advanced Education و به اختصار CAE) شروع به فعالیت نموده و از سال 1990 وضعیت دانشگاه را به خود گرفت و به عنوان یک دانشگاه شناخته گردید. دانشگاه کانبرا در حال حاضر بیش از 16 هزار و 800 دانشجو را در خود جای داده که از این رقم قریب به 12 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند و همچنین 32 درصد یعنی چیزی حدود یک سوم دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند (تقریبا 5400 نفر).

    وسعت و پیشرفت این دانشگاه، کیفیت سیستم آموزشی دانشگاه و داشتن رتبه و جایگاه خوب در استرالیا و جهان، دانشگاه کانبرا را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل در استرالیا تبدیل گردیده و این دانشگاه از دید رنکینگ‌های معتبر جهانی معمولا رتبه بین 15 تا 29 را از میان بیش از 40 دانشگاه در استرالیا و رتبه جهانی 150 تا 700 را بسته به منبع رتبه‌بندی در سال‌های اخیر کسب نموده است. این دانشگاه در جمع دارای 5 دانشکده در 1 پردیس بوده و همچنین با 2 مدرسه محلی تحت عنوان کالج دبیرستان ارشد UC لیک گینیندرا و دبیرستان دانشگاه کانبرا کالین شراکت دارد. برای اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه کانبرا و مشخصات کامل آن، با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه کانبرا

    مشخصات دانشگاه کانبرا

    سال تاسیس دانشگاه

    1967 میلادی کالج / 1990 دانشگاه

    شهر و ایالت

    کانبرا، قلمروی پایتختی استرالیا

    نوع دانشگاه

    دولتی و عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    16800 نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    قریب به 5400 نفر (32 درصد)

    نرخ پذیرش

    71 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    1 پردیس، 5 دانشکده

    مساحت

    1.2 کیلومتر مربع، پردیس اصلی در بروس

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    54 به 46 از هر 100 نفر

    درصد دانشجویان مقطع کارشناسی

    در حدود 70 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا

    مدیر دانشگاه

    تام کالما

    آدرس دانشگاه

    Bruce, Canberra, ACT, Australia

    سایت دانشگاه

    www.canberra.edu.au

     

    تاریخچه دانشگاه کانبرا استرالیا

    تاریخچه دانشگاه کانبرا استرالیا

    همانطور که قبل‌تر نیز اندک اشاره‌ای شد، دانشگاه کانبرا برای اولین بار در سال 1967 به عنوان کالج آموزش پیشرفته کانبرا (CAE) تاسیس شد. کالج آموزش پیشرفته کانبرا تحت حمایت دانشگاه موناش از سال 1990 به دانشگاه کانبرای امروزی تبدیل شد. بیش از 70000 دانشجو از سال 1970 از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند. دانشگاه کانبرا از سال 2007 به میزان 78 درصد رشد کرده و از تعداد 7300 دانشجو به بیش از 13000 نفر در سال 2014 رسیده است و جمعیت امروز این دانشگاه نزدیک به 17 هزار نفر است. میانگین نرخ پذیرش تحصیلی دانشگاه کانبرا تقریبا 71 درصد است.

    در پایان سال پس از اتمام کلاس‌ها و قبل از امتحانات، یک جشنواره موسیقی با گروه‌های محلی، که چندین روز به طول انجامید در محیط این دانشگاه برگزار می‌شد. روز قبل از این رویداد با عنوان "حوای سنگی" شناخته می‌شد. این جشن به عنوان جشنی که سالانه به مناسبت قرار دادن سنگ پایه مشهور در این پردیس توسط نخست وزیر وقت کشور؛ جان گورتون در 28 اکتبر 1968 انجام گردید، برگزار می‌شد. این سنگ در نزدیکی ساختمان 1 دانشگاه قابل مشاهده است (هر ساختمان در پردیس دانشگاه، شماره‌گذاری شده است) و کتیبه‌ای روی آن نوشته شده است: "این سنگ توسط جناب J.G. Gorton، M.P، نخست وزیر استرالیا، در 28 اکتبر 1968، به مناسبت تاسیس کالج آموزش پیشرفته کانبرا رونمایی شد."

    با گذشت سالها، برنامه روز سنگ به تدریج بزرگتر و بزرگتر شد تا اینکه در نهایت یک هفته کامل را در بر گرفت و به یکی از محبوب ترین جشنواره‌های موسیقی در استرالیا تبدیل شد. اولین جشن‌های مذکور در سال 1971 برگزار شد. در سال 1973 جشن‌های روز سنگ، طی دو روز برگزار شد، که در سال 1976 تبدیل به یک هفته کامل شد. در دهه‌های 1980 و 1990، جشن سنگ به یک رویداد سرگرمی محبوب در کانبرا تبدیل شد. البته از سال 2012، رویداد Stonefest برای چند سال در دانشگاه کانبرا برگزار نشد. در سال 2014، دانشگاه تصمیم به ایجاد یک جشنواره موسیقی کوتاه "Stonefest" گرفت که در آن یک دی جی و فعالیت‌های تفریحی متعدد دیگر نیز وجود داشت که استقبال خوبی از آن نشد و از آن زمان تاکنون جشن دیگری برگزار نشده است. تا اینکه در ژوئن 2019، دانشگاه کانبرا اعلام کرد که Stonefest در ماه اکتبر در قالبی گسترده، با اجرای کنش‌های محلی و بین‌المللی بازخواهد گشت.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کانبرا

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کانبرا

    این دانشگاه دارای یک پردیس است که در حومه منطقه بروس در شهر کانبرا؛ پایتخت استرالیا واقع شده است که 290 هکتار ساختمان، جاده و مسیرهای دسترسی را پوشش می‌دهد و محیط اصلی پردیس در منطقه بروس 120 هکتار است. در این پردیس بیش از 28 ساختمان وجود دارد که هر کدام به یک رشته آموزشی یا دانشکده‌ای اختصاص داده شده است. بیشتر این ساختمان‌ها در بخش‌های حاشیه‌ای محوطه اصلی پردیس بنا شده‌اند. هر ساختمان در این پردیس شماره‌گذاری شده است و بسیاری از آن‌ها هیچ عنوان یا نامی نداشته و با همین اعداد شناخته می‌شوند و به دانشجویان جدید نیز گوشزد شده که ساختمان‌ها به ترتیب خاصی شماره‌گذاری نشده‌اند. با این حال ساختمان‌های اطراف سالن به تدریج از ساختمان 1 در خلاف جهت عقربه‌های ساعت شماره‌گذاری می‌شوند. این یک افسانه رایج است که اعداد نسبت داده شده، مربوط به زمانی است که هر ساختمان (از نظر ترتیب زمانی) ساخته شده است. اما با این حال، طرح چینش ساختمان‌ها طوری طراحی شده تا این ساختمان‌ها در اطراف میدان به همین ترتیب مذکور شماره گذاری شوند.

    سالن غذاخوری اصلی دانشگاه واقع در ساختمان شماره 1 است که توسط اتحادیه دانشگاه کانبرا اداره می‌شود. کافه‌ها، اداره پست، فروشگاه عمومی، میزهای بیلیارد و سالن‌های استراحت نیز در این بخش قرار داشته و همچنین یک محل برگزاری کنسرت در وسعت و ظرفیت خوبی نیز در این محل موجود است. در طبقه بالای این ساختمان، سالن‌های مطالعه وجود دارد که دانشجویان و کارکنان می‌توانند در آنجا به مطالعه، تحقیقات و تبادل اطلاعات بپردازند.

    یک مجموعه‌ای نیز در پایین میدان اصلی در پردیس واقع شده است که کافه‌ها، آرایشگاه و شعبه‌ای از بانک مشترک المنافع استرالیا را در خود جای می‌دهد. همچنین یک مرکز ورزشی و تناسب اندام نیز در ساختمان 29 با امکانات سالن بدنسازی به همراه محل اداره "راگبی برومبیس" واقع شده است. زمین‌های بسکتبال و اسکواش نیز در نزدیکی ساختمان 4 و انواع دیگر زمین‌های ورزشی در آنجا موجود است. امکانات، پیشرفت و سطح آموزش بالای این دانشگاه که همگی در این پردیس گرد هم آورده شده، آن را تبدیل به یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌نماید.

    دانشکده‌ها

    دانشگاه کانبرا در کل دارای 5 دانشکده اصلی بوده که هر کدام دارای چند بخش و دپارتمان اصلی به شرح زیر هستند:

    1. دانشکده هنر و طراحی

    هنر و طراحی تخصصی در معماری، معماری منظر، طراحی گرافیک، مطالعات ارتباطات، فرهنگ و میراث، روزنامه نگاری، نویسندگی خلاقانه و شعر، مطالعات بین‌المللی، هنرهای رسانه‌ای و... در این دانشکده تدریس می‌شوند. این دانشکده دارای دو مدرسه است: دانشکده طراحی و محیط و دانشکده هنر و ارتباطات.

     2. دانشکده حقوق، تجارت و دولت

    دانشکده دولت، تجارت و حقوق دوره‌هایی را در زمینه حسابداری، اقتصاد کاربردی، مدیریت بازرگانی، انفورماتیک بازرگانی، ساخت و ساز، اقتصاد، مالی، حقوق، مدیریت، بازاریابی، سیاست، جامعه شناسی، سیاست عمومی، گردشگری و برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای ارائه می‌دهد.

    3. دانشکده آموزش

    دانشکده آموزش دوره‌هایی را ارائه می‌دهد که تمام مراحل تعلیم یک معلم را با دوره‌های اولیه کودکی، ابتدایی و متوسطه پوشش می‌دهد.

    4. دانشکده سلامتی

    دانشکده بهداشت، متخصصان بهداشتی وابسته که عموما شامل پرستاران، ماماها، کاردرمانگران، اپتومتریست‌ها و دانشمندان بینایی، روانشناسان، فیزیوتراپیست‌ها، داروسازان، متخصصان تغذیه، رادیولوژیست‌ها، آسیب شناسان گفتار، دانشمندان ورزش و متخصصان مدیریت ورزشی هستند را از نطر علمی و برای آینده آماده می‌کند.

    5. دانشکده علوم و تکنولوژی

    دانشکده علوم و فناوری دانشجویان را در رشته‌های علوم محیطی، زیست پزشکی و پزشکی قانونی و همچنین فناوری اطلاعات، سیستم‌های اطلاعاتی، مهندسی و ریاضیات تربیت می‌کند. دانشگاه کانبرا همچنین طیفی از رشته‌های دوگانه را ارائه می‌دهد که دو مدرک از دانشکده‌های مختلف را می‌تواند با هم ترکیب کند.

    رتبه و اعتبار دانشگاه کانبرا در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه کانبرا در استرالیا و جهان

    همانطور که پیش‌تر نیز ذکر گردید، دانشگاه کانبرا در سال‌های اخیر تقریبا از دید هر رنکینگ معتبری دارای رتبه‌ایی بین 15 تا 29 از بین بیش از 40 دانشگاه استرالیا را از آن خود کرده و همچنین در اکثر سال‌های اخیر و از دید تقریبا همه رتبه‌ بندی‌های معتبر جهانی، دانشگاه کانبرا دارای رتبه‌های بین 180 تا 700 در بین کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در جهان بوده است. در جدول زیر چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبری که به این دانشگاه اختصاص داده شده، طبق آخرین رده‌بندی قابل مشاهده است:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی شانگهای

    26

    601 تا 700

    رتبه بندی کیو اس QS

    26

    484

    رتبه بندی THE

    15

    184

    رتبه بندی US News

    29

    645

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کانبرا

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه کانبرا

    دانشگاه کانبرا نیز برای دانشجویانی که به دلیل مسافت دور از جمله دانشجویان بین‌المللی که از کشوری مهاجرت به استرالیا کرده و نیاز به تهیه خوابگاه برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها داشته نیز محل اسکان و خوابگاه‌های دانشجویی در نظر گرفته است و در این راستا باید گفت که دانشگاه UC 3 گزینه اسکان را برای دانشجویان در نظر گرفته است:

    • ساختمان UniLodge که متشکل از 3 بخش Cooper Lodge، Weeden Lodge و اخیرا UC Lodge بوده که همگی توسط سازمان UniLodge Australia Pty Ltd اداره می‌شوند
    • بخش Campus West (غرب پردیس) که آن نیز توسط UniLodge اداره می‌شود
    • بخش مسکونی University Gardens واقع در حومه Belconnen در شهر کانبرا توسط مرکز UniGardens Pty اداره می‌شود.

    کلیه گزینه‌های ذکر شده برای همه دانشجویان از جمله دانشجویان بین‌المللی با قیمتی به صرفه و از طرفی خدمات خوب و کافی برای یک زندگی دانشجویی ارائه می‌شود.

    شرایط پذیرش در دانشگاه کانبرا

    شرایط پذیرش در دانشگاه کانبرا

    فارغ از دیگر مدارک بدیهی برای هر مقطع تحصیلی مانند مدارک هویتی، انگیزه نامه‌، توصیه نامه، رزومه تحصیلی، مقالات و تحقیقات و... برای اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه کانبرا شروط زیر برقرار است:

    • از نظر مهارت زبانی برای پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه کانبرا نیاز به مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 (معادل تافل بین 60 تا 78) خواهید داشت و برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) ارائه مدرک زبان معادل با حداقل آیلتس 6.5 (معادل تافل بین 79 تا 93) را نیاز خواهید داشت.
    • برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارائه گواهی دیپلم 12 ساله با معدل ترجیحا بالای 13 الی 14 و ارائه مدرک زبان مطابق آنچه که گفته شد نیاز است. همچنین به احتمال زیاد ملزم به شرکت در آزمون ATAR و ارائه نتیجه آن نیز خواهید بود.
    •  برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز علاوه بر شرکت و قبولی در آزمون‌های خواسته شده بسته به رشته و مقطع تحصیلی و همچنین ارائه سایر مدارک مانند مقالات و تحقیقات، پایان نامه، توصیه‌ نامه ها و... به علاوه الزام مهارت زبان مطابق آنچه که گفته شد، داشتن حداقل معدل بالای 75% (15) برای اکثر موارد و رشته‌ها الزامی است.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه کانبرا استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت