معرفی دانشگاه کارنگی ملون استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کارنگی ملون (به انگلیسی: Carnegie Mellon University) که با عنوان اختصاری CMU نیز شناخته شده، دانشگاهی خصوصی تحقیقاتی در استرالیا می‌باشد. در اصل دانشگاه کارنگی ملون در استرالیا پردیس استرالیایی دانشگاه کارنگی ملون در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا آمریکا است که در سال 2006 در مرکز شهر آدلاید در ایالت استرالیای جنوبی تاسیس شد. این اقدام توسط هاینز برای ایجاد یک پردیس از این دانشگاه در استرالیا در سال 2005 توسط مایک ران، نخست وزیر ایالت استرالیای جنوبی و پس از انجام مذاکرات با جرد کوهن، رئیس دانشگاه کارنگی ملون آمریکا در آن زمان صورت گرفت. قدمت و تاسیس خود دانشگاه کارنگی ملون به سال 1900 میلادی باز می‌گردد اما پردیس استرالیایی آن در سال 2006 در شهر آدلاید افتتاح گردید. رئیس این دانشگاه که دانشگاهی با رتبه دو رقمی و زیر 50 و 100 در کل جهان به حساب آمده، فرنام جهانیان دانشمند کامپیوتر، کارآفرین و رهبر آموزش عالی ایرانی-آمریکایی است که به عنوان دهمین رئیس این دانشگاه هم‌اکنون منصوب است. اما مدیریت پردیس استرالیا با امیل بولونگایتا می‌باشد.

    دانشگاه کارنگی ملون بیش از 13 هزار دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت را در خود جای داده که در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در حال تحصیل هستند اما پردیس آن در استرالیا صرفا قریب به 300 دانشجو را در خود جای داده است. پردیس دانشگاه کارنگی ملون در خود استرالیا رتبه کشوری 39 را دارد اما رتبه‌ دانشگاه اصلی آن، از دید رتبه‌بندی QS در آمریکا رتبه 19 و در جهان رتبه 52 را دارد. همچنین رتبه‌بندی شانگهای یا همان ARWU به آن رتبه کشوری 38 و رتبه جهانی 97 را اختصاص داده، رتبه‌بندی Times Higher Education World University Rankings یا همان به اختصار THE به آن رتبه کشوری 21  و رتبه جهانی 28 را اختصاص داده و Us News نیز به این دانشگاه رتبه کشوری 25 و رتبه جهانی 102 را اختصاص داده است. با توجه به جایگاه بسیار خوب دانشگاه کارنگی ملون از نظر اعتبار، گستردگی و قدرت آموزشی در استرالیا و جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در استرالیا است. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه کارنگی ملون و جزئیات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه باشید. باشید.

    مشخصات دانشگاه کارنگی ملون

    مشخصات دانشگاه کارنگی ملون

    سال تاسیس دانشگاه

    1900 میلادی در آمریکا / 2006 پردیس استرالیا

    شهر و ایالت

    شهر آدلاید، ایالت استرالیای جنوبی / پردیس اصلی در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا آمریکا

    نوع دانشگاه

    خصوصی / تحقیقاتی

    تعداد کل دانشجویان

    حدود 13 هزار نفر در کل دانشگاه / قریب به 300 نفر در پردیس آدلاید

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    نزدیک به 30 نفر (حدود 10 درصد) در پردیس استرالیا

    نرخ پذیرش

    17.3 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    3 پردیس (1 پردیس اصلی و 2 پردیس در استرالیا و قطر)

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    50 به 50 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    درصد و تعداد دانشجویان کارشناسی

    حدود 10 درصد، نزدیک به 30 نفر در پردیس استرالیا (و 35 درصد در پردیس اصلی)

    مدیر دانشگاه

    فرنام جهانیان / امیل بولونگایتا به عنوان مسئول پردیس آدلاید استرالیا

    آدرس دانشگاه

    Adelaide, South Australia, Australia, 34°55′41″S 138°36′03″E

    سایت دانشگاه

    www.australia.cmu.edu

     

    تاریخچه دانشگاه کارنگی ملون

    تاریخچه دانشگاه کارنگی ملون

    مدارس فنی کارنگی در سال 1900 در شهر پیتسبورگ واقع در ایالت پنسیلوانیا توسط اندرو کارنگی که یک صنعتگر و فعال امور بشردوستانه اسکاتلندی-آمریکایی بود تاسیس شد. شعار اندرو کارنگی این بود: «قلب من در کار است». زمانی که کارنگی بودجه لازم را برای ایجاد این موسسه آموزشی اهدا کرد، ساخت و سازهای لازم نیز صورت گرفت. چشم انداز موسسه آموزشی کارنگی این بود که یک مدرسه آموزش حرفه‌ای را برای پسران و دختران اهل پیتسبورگ که از طبقه کارگر بوده و بسیاری از آن‌ها یا والدینشان در کارخانه‌های او کار می‌کردند، احداث نماید. مرکز آموزش کارنگی برای طراحی مدرسه خود توسط موسسه آموزشی پرت در منطقه بروکلین، در شهر نیویورک که توسط صنعتگر چارلز پرت در سال 1887 تاسیس شد، الهام گرفت. پس از آن در سال 1912، این موسسه نام خود را به موسسه فناوری کارنگی (به اختصار CIT) تغییر داد و شروع به ارائه مدارک چهار ساله و در مقطع کارشناسی نمود. در طول این مدت، موسسه فناوری کارنگی صرفا در آن دوره از 4 مدرسه تشکیل شده بود: دانشکده هنرهای زیبا و کاربردی، مدرسه کارآموزان و مسافران، دانشکده علوم و فناوری و مدرسه مارگارت موریسون کارنگی که مخصوص بانوان بوده است.

    موسسه تحقیقات صنعتی ملون در سال 1913 توسط برادران بانکدار و صنعتگر اندرو ملون که پس از آن به سمت وزارت خزانه داری ایالات متحده رسید پشتیبانی شده و این موسسه به عنوان یک سازمان تحقیقاتی رسما شروع به کار کرد که کار را برای دولت ایالتی و همچنین فعالیت در زمینه امور صنعتی را بر اساس قرارداد انجام می‌داد و باید گفت که این مرکز آموزشی در ابتدا به عنوان یک بخش در دانشگاه پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا تاسیس گردید. سرانجام در سال 1927، موسسه ملون به عنوان یک غیرانتفاعی و با فعالیت به صورت مستقل ثبت گردید. همچنین در سال 1937 میلادی، ساختمان نمادین موسسه ملون تکمیل شد و به مکان فعلی خود در خیابان پنجم شهر پیتسبورگ نقل مکان نمود.

    در سال 1967 میلادی و با حمایت پاول ملون، "کارنگی تک" با موسسه تحقیقات صنعتی ملون ادغام گردید و این دو با یکدیگر دانشگاه کارنگی ملون را تشکیل دادند. از طرفی هم کالج مختص زنان کارنگی ملون که کالج مارگارت موریسون کارنگی بوده نیز در سال 1973 به فعالیت خود پایان داد و پس از آن برنامه‌های آکادمیک خود را با بقیه دپارتمان‌ها و بخش‌های این دانشگاه ادغام نمود. ماموریت تحقیقات صنعتی موسسه ملون از ادغام به عنوان موسسه تحقیقاتی کارنگی ملون (به اختصار CMRI) جان سالم به در برد و به انجام کار بر اساس قرارداد با صنعت و دولت همچنان به روش قدیم خود ادامه داد. موسسه تحقیقاتی کارنگی ملون نیز سرانجام در سال 2001 میلادی بسته شد و برنامه‌های آن توسط بخش‌های دیگر دانشگاه جذب شده و یا به نهادهای مستقل دیگری تقسیم گردید.

    تاسیس پردیس استرالیا

    دانشگاه کارنگی ملون در استرالیا در واقع پردیس استرالیایی دانشگاه کارنگی ملون در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا آمریکا می‌باشد که در سال 2006 در مرکز شهر آدلاید در ایالت استرالیای جنوبی تاسیس شد. این اقدام توسط هاینز برای ایجاد یک پردیس از این دانشگاه در استرالیا در سال 2005 توسط مایک ران، نخست وزیر وقت ایالت استرالیای جنوبی و پس از انجام مذاکرات با جرد کوهن، رئیس دانشگاه کارنگی ملون آمریکا در آن زمان صورت گرفت. این پردیس قریب به 300 دانشجو دارد و حدود 10 درصد، یعنی نزدیک به 30 نفر در این پردیس، دانشجویان بین‌المللی هستند.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کارنگی ملون

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه کارنگی ملون

    پردیس دانشگاه کارنگی ملون در استرالیا یکی از 3 پردیس دانشگاه کارنگی ملون است که دو پردیس دیگر یکی پردیس اصلی و پردیس دیگر، پردیس واقع در کشور قطر می‌باشد. این پردیس دارای دانشجویان، اساتید و کارکنان از بیش از 29 کشور در سراسر قاره آسیا و اقیانوسیه، ایالات متحده، اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه می‌باشد. این دانشگاه در کل دو برنامه کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد: کارشناسی ارشد علوم در سیاست گذاری و مدیریت عمومی و کارشناسی ارشد علوم در فناوری اطلاعات و مدیریت. هر دو برنامه بسته به تجربه کاری دانشجو به صورت یک برنامه 12 ماهه یا 21 ماهه در دسترس هستند و دانشجویان می‌توانند به صورت تمام وقت یا پاره وقت آن‌ها را به اتمام برسانند و در این دوره‌ها تحصیل نمایند. دانشگاه کارنگی ملون استرالیا همچنین به دانشجویان این فرصت را داده تا برنامه‌های در سطح جهانی را نیز انجام دهند و به موجب این فرصت‌ها، آن‌ها بتوانند تحصیلات خود را هم در پردیس اصلی دانشگاه در پیتسبورگ و هم در پردیس آدلاید استرالیا انجام ‌دهند.

    سایر برنامه‌های ارائه شده در این پردیس شامل برنامه آموزش اجرایی برای مدیران اجرایی و متخصصان و همچنین تخصص در هوش تجاری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و تحول دنیای دیجیتال می‌باشد. در آگوست 2011، موسسه مورد بحث، مهندسی نرم افزار عملیاتی آسیا و اقیانوسیه خود را در دانشگاه کارنگی ملون و در پردیس استرالیا در آدلاید راه اندازی کرد و بنابراین در کنار دوره‌های مذکور این پردیس، مهندسی نرم افزار دوره‌ها و گواهینامه‌های پیشرفته خود را به وسیله دانشجویان فارغ‌التحصیل از آن و آن هم در یک سیستم و برنامه درسی آموزشی با کیفیت بسیار بالا در سطح جهانی، به بازار کار استرالیا ارائه می‌دهد و با شرکت‌ها و سازمان‌های محلی نیز در زمینه توسعه نرم افزار و امنیت سایبری همکاری می‌کند.

    این را هم باید افزود که دانشگاه کارنگی ملون، اولین دانشگاه آمریکایی است که پردیس خود را در کشور استرالیا افتتاح نمود. این دانشگاه به عنوان بخشی از چشم انداز دولت استرالیای جنوبی برای ایجاد اولین محوطه دانشگاه بین المللی استرالیا در اطراف میدان ویکتوریا و در مرکز شهر آدلاید، یک پردیس در این ناحیه افتتاح نمود. این دانشگاه توسط یک هیئت مشورتی مشترک از رهبران با نفوذ از سراسر استرالیا و همچنین از منطقه آسیا و کل قاره اقیانوسیه هدایت می‌شود. این پردیس در قلب شهر آدلاید واقع است. پردیس دانشگاه کارنگی ملون در آدلاید استرالیا با دانشکده انرژی و منابع کالج دانشگاهی لندن استرالیا، موسسات تحقیقاتی و سیاست گذاری دیگری از جمله موسسه "تاب آوری تورنس" و یک مرکز استرالیایی برای نوآوری اجتماعی نیز شراکت و همکاری داشته و این پردیس در مجاورت دپارتمان‌ها و پردیس اصلی دانشگاه فلیندرز در این شهر قرار دارد.

    رتبه و اعتبار دانشگاه کارنگی ملون در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه کارنگی ملون در استرالیا و جهان

    با توجه به جایگاه بسیار خوب دانشگاه کارنگی ملون از نظر اعتبار، گستردگی و قدرت آموزشی در استرالیا و جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی است و البته با توجه به جایگاه آن، کم بودن نرخ پذیرش و همچنین خصوصی بودن و از طرفی محدود بودن وسعت آموزشی آن و صرفا محدود به چند رشته انگشت شمار، اخذ پذیرش از آن شاید برای هر کسی ممکن نباشد. پردیس دانشگاه کارنگی ملون در خود استرالیا رتبه کشوری 39 را دارد اما رتبه‌ دانشگاه اصلی آن، از دید رتبه‌بندی QS در آمریکا رتبه 19 و در جهان رتبه 52 را دارد. همچنین رتبه‌بندی شانگهای یا همان ARWU به آن رتبه کشوری 38 و رتبه جهانی 97 را اختصاص داده، رتبه‌بندی Times Higher Education World University Rankings یا همان به اختصار THE به آن رتبه کشوری 21  و رتبه جهانی 28 را اختصاص داده و Us News نیز به این دانشگاه رتبه کشوری 25 و رتبه جهانی 102 را اختصاص داده است.

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی کیو اس QS

    19

    52

    رتبه بندی THE

    21

    28

    رتبه بندی شانگهای ARWU

    38

    97

    رتبه بندی US News

    25

    102

    رتبه بندی پردیس در استرالیا

    39

    -

     

    شرایط پذیرش در دانشگاه کارنگی ملون

    شرایط پذیرش در دانشگاه کارنگی ملون

    متقاضیانی که می‌خواهند برای تحصیل در این دانشگاه مهاجرت به استرالیا کنند باید واجد شرایط زیر باشند:

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری
    • حداقل معدل 14 برای مقطع کارشناسی و برای کارشناسی ارشد و همچنین حداقل معدل 15 برای مقطع دکتری برای شانس بیشتر در پذیرش
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 به طوری که نمره هیچ یک از 4 بخش آزمون زیر 6 نباشد.
    •  ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه و همچنین دیگر مدارک لازم و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی، عکس پرسنلی و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه کارنگی ملون استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ