معرفی دانشگاه چارلز داروین استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    چارلز داروین (CDU) یک دانشگاه دولتی در استرالیا است که گزینه‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می‌دهد. همچنین این دانشگاه به دلیل روش‌های خلاقانه در نحوه آموزش و یادگیری آنلاین در سطح جهانی شناخته شده است. دانشگاه چارلز داروین استرالیا به خاطر تحقیقات علمی خود شهرت دارد و به همین دلیل عضو گروه هفت دانشگاه تحقیقاتی در استرالیا است.

    این دانشگاه یک محیط تحقیقاتی و آموزشی برای بیش از 20 هزار دانشجو است که حدود 17.5 درصد از آنها را دانشجویان بین المللی تشکیل داده‌اند. اگر دانشگاه چارلز داروین را جزء گزینه‌های تحصیلی خود می‌دانید، پس باید در مورد شرایط تحصیل در استرالیا، شهریه و سایر موارد اطلاعات خود را کامل کنید.

    مشخصات دانشگاه چارلز داروین

    مشخصات دانشگاه چارلز داروین

    تاریخ تأسیس

    2003

    استان، شهر

    داروین، قلمرو شمالی، استرالیا

    نوع مؤسسه

    عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 20 هزار نفر

    تعداد کل دانشجویان بین المللی

    3500 نفر

    نرخ پذیرش

    59 درصد

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

    سایت دانشگاه

    www.cdu.edu.au

     

    جمعیت دانشجویی در دانشگاه چارلز داروین

    داروین و همچنین سیدنی هر دو مکان‌های زیبایی هستند و توانسته‌اند بسیاری از دانشجویان داخلی و خارجی را به خود جذب کرده‌اند. دانشگاه چارلز داروین مراکز تحقیقاتی نوآورانه‌ای دارد که دانشجویان را علاقه مند به خود می‌کند. داده‌های زیر تعداد کل دانشجویان در دانشگاه چارلز داروین را در هر مقطع تحصیلی نشان می‌دهد:

    • تعداد دانش آموزان: 20 هزار
    • دانشجو در مقطع کارشناسی: 16 هزار
    • دانشجویان تحصیلات تکمیلی: 4 هزار
    • دانشجویان بین المللی: 2 هزار

    رتبه دانشگاه چارلز داروین

    رتبه دانشگاه چارلز داروین

    دانشگاه چارلز داروین یک موسسه علمی در سطح جهانی برای آموزش و تحقیق در زمینه‌های مختلف است. به همین دلیل در بین 100 دانشگاه برتر تحقیقاتی جهان در قرار دارد. جدا از این، در سطح جهانی نیز رتبه‌های بالایی را کسب کرده است. رتبه دانشگاه چارلز داروین در رتبه بندی‌های مختلف شامل موارد زیر است:

    نظام رتبه بندی

    رتبه

    Times Higher Education     

    510 تا 600

    QS Global Ranking     

    701 تا 750

    US News World Ranking    

    936

    Best Global Universities     

    936

    CWUR

    1111

    Webometrics

    1023

     

    تاریخچه دانشگاه چارلز داروین

    تاریخچه دانشگاه چارلز داروین

    دانشگاه چارلز داروین در سال 2003 با ادغام دانشگاه قلمرو شمالی و کالج سنتنیال تأسیس شد. این دانشگاه به افتخار دانشمند بزرگ، چارلز داروین نامگذاری شده است. دانشگاه چارلز داروین برای ایجاد تحول در جامعه تلاش می‌کند و دوره‌های متعددی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. با ادغام چندین مؤسسه آموزشی در چند سال گذشته، این دانشگاه نسبت گذشته پیشرفت بسیاری داشته است.

    دانشگاه چارلز داروین رسماً توسط وزارت آموزش و پرورش استرالیا به رسمیت شناخته شده است. این موسسه به دانشگاه‌های تحقیقاتی و انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا وابسته است. این دانشگاه در شهر داروین و در قلب استرالیا واقع شده است. پردیس داروین به عنوان پردیس اصلی در نظر گرفته می‌شود و سایر پردیس‌ها در مناطق شهری و منطقه‌ای Casuarina، Alice Springs، Palmerston و Sydney واقع شده‌اند.

    اهمیت تحصیل در دانشگاه چارلز داروین

    اهمیت تحصیل در دانشگاه چارلز داروین

    دانشگاه چارلز داروین مرکز تحقیقات در زمینه‌های مختلفی مانند تجارت، حقوق، مهندسی، پزشکی، علوم اجتماعی، فناوری اطلاعات و بسیاری موارد دیگر است. این دانشگاه بیش از 180 رشته تحصیلی را در اختیار دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری قرار می‌دهد. همچنین این دانشگاه دوره‌های دیپلم (Diploma) و گواهی (Certificate) را در رشته‌های مختلفی ارائه می‌دهد.

    دانشگاه چارلز داروین یک موسسه عمومی است که عدالت اجتماعی، پایداری و تلاش‌های خلاقانه دانشجویان را تشویق می‌کند. جدا از این، دلایل مختلفی برای تحصیل در این دانشگاه وجود دارند که شامل موارد زیر هستند:

    • دانشگاه چارلز داروین برنامه‌های تحقیقاتی خلاقانه‌ای را ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها به ذهن‌های جوان کمک می‌کند تا آرزوهای خود را دنبال کنند و بدین ترتیب در جهت اهداف مورد نظر خود تحصیل و کار کنند.
    • این دانشگاه به دلیل تحقیقات گسترده و دوره‌های تحصیلی باکیفیت، در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.
    • این موسسه علمی  از نظر قابلیت استخدام در رتبه دوم قرار دارد. فارغ التحصیلان چارلز داروین به سرعت وارد بازار کار می‌شوند.
    • این دانشگاه یک موسسه دوبخشی است که در آن دانشجویان و فارغ التحصیلان می‌توانند دو رشته اصلی یا فرعی را در یک زمان انتخاب کنند. بنابراین گستره دانش دانشجویان را در هر زمینه تحصیلی گسترش می‌دهد.
    • از آنجایی که دانشگاه چارلز داروین دانشجویان بین المللی را ثبت نام می‌کند، خدمات و حقوق ویژه‌ای را برای آنها مهیا کرده است. این خدمات شامل مسکن و بورسیه تحصیلی است که مهاجرت به استرالیا و تحصیل در این دانشگاه را آسان‌تر می‌کنند.
    • این دانشگاه به دلیل یادگیری به روش تحقیقاتی و زندگی در دانشگاه توسط دانشجویان بین المللی در رتبه اول قرار دارد.
    • همچنین شرایط تحصیل به صورت آنلاین نیز به دانشجویان کمک می‌کند تا از مزایای آموزشی و تدریس خلاقانه از هر نقطه از جهان بهره مند شوند.

    دانشکده‌های دانشگاه چارلز داروین

    دانشکده‌های دانشگاه چارلز داروین

    دانشگاه چارلز داروین در مجموع دارای پنج پردیس است که طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را ارائه می‌دهد. دانشکده‌ها و دپارتمان‌های مختلفی برای هر رشته تحصیلی در دانشگاه وجود دارند. از هدف این موسسه ارائه خلاقیت و کیفیت آموزش است. دانشگاه چارلز داروین دارای شش کالج زیر است:

    1. کالج تجارت و حقوق آسیا و اقیانوسیه
    2. دانشکده آموزش و پرورش
    3. دانشکده مهندسی، فناوری اطلاعات و محیط زیست
    4. دانشکده بهداشت و علوم انسانی
    5. کالج آینده‌ها، هنرها و جامعه بومی
    6. دانشکده پرستاری و مامایی

    دانشگاه چارلز داروین همچنین شامل شش دانشکده حرفه‌ای است که عبارتند از:

    1. دانشکده صنایع اولیه
    2. دانشکده خدمات جامعه و کودکان
    3. دانشکده زبان، سواد و حساب انگلیسی
    4. دانشکده گردشگری، هتل‌داری و صنایع خدماتی
    5. دانشکده اصناف و تجارت
    6. دانشکده هنرهای خلاق

    کمک‌های مالی و بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه چارلز داروین

    کمک‌های مالی و بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه چارلز داروین

    دانشگاه چارلز داروین به دلیل تحقیقات علمی گسترده خود در سطح جهانی خود شناخته می‌شود. بنابراین تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را جذب می‌کند. شما به عنوان دانشجوی خارجی می‌توانید از کمک‌های مالی و بورس‌های تحصیلی این دانشگاه بهره مند شوید. این بورسیه‌ها ممکن است با توجه به دوره‌های تحصیلی مختلف متفاوت باشند. در زیر برخی از گزینه‌های کمک مالی ارائه شده در دانشگاه چارلز داروین ذکر شده‌اند:

    • Vice-Chancellor’s International High Achievers Scholarship: این بورسیه برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعمال می‌شود و 25 درصد یا 50 درصد از شهریه آنها را پوشش می‌دهد.
    • CDU Global Excellence Award: این بورس تحصیلی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعطا می‌شود که 50 درصد از شهریه آنها را برای سال اول و 10 درصد در سال‌های بعد را پوشش می‌دهد.
    • CDU Global Leader Award: این نوع بورس تحصیلی به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در مقطع کارشناسی نمرات عالی کسب کرده‌اند و 25 درصد از شهریه آنها برای سال اول و 10 درصد برای سال‌های بعدی را پوشش می‌دهد.
    • Higher Degree by Research: این نوع بورس تحصیلی به دانشجویانی بین المللی که تحقیقات خود را با عالی‌ترین سطح و ارزش حدود 10 هزار دلار به پایان رسانده‌اند، تعلق می‌گیرد.

    خدمات دانشجویی در دانشگاه چارلز داروین

    دانشگاه چارلز داروین از طریق تیم پشتیبانی دانشجویی خود یک سرویس یک مرحله‌ای را ارائه می‌دهد که در آن دانشجویان می‌توانند بدون هیچ مانعی از امکانات بهره مند شوند. همچنین دانشگاه دارای یک تیم مدیریتی است تا مطمئن شود که هیچ دانشجویی در دانشگاه دچار مشکل خاصی نیست. خدمات در دانشگاه چارلز داروین عبارتند از:

    محل اقامت

    تهویه مطبوع و اعلام حریق

    مراکز فروش غذا و نوشیدنی

    نظافت و بهداشت

    تعمیرات و نگهداری

    خدمات امنیتی

    مدیریت فضا

    مراکز تحقیقاتی

    سالن‌های دانشجویی

    حمل و نقل و پارکینگ

     

    مراحل پذیرش دانشگاه چارلز داروین

    مراحل پذیرش دانشگاه چارلز داروین

    دانشگاه چارلز داروین با ترویج تحقیقات عملی و آموزش به دانشجویان خود کمک زیادی می‌کند. همچنین از طریق دوره‌های خود یک تجربه واقعی از زندگی را ارائه می‌دهد. بنابراین توانسته دانشجویانی را از حدود 150 کشور مختلف جهان جذب خود کرده است. روش پذیرش برای دانشجویان داخلی و خارجی متفاوت است. هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه چارلز داروین باید نکات زیر را در نظر داشت:

    • دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند از طریق SATAC  درخواست دهند.
    • دانشجویان داخلی می‌توانند با پر کردن فرم درخواست در وبسایت رسمی کالج به صورت آنلاین درخواست دهند.
    • به دانشجویان بین المللی که برای اولین بار در دانشگاه درخواست می‌دهند، توصیه می‌شود از طریق یک نماینده اقدام کنند.
    • دانشگاه از یک الگوی ترم پیروی می‌کند و پذیرش طبق مهلت‌های ترم انجام می‌شود.
    • مهلت پذیرش ممکن است با توجه به دوره تحصیلی و همچنین با توجه به مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی متفاوت باشد.
    • برای درخواست آنلاین، دانش آموزان باید حداقل 55 درصد در تحصیلات خود یا نمره B1 با نمره 6.0 آیلتس کسب کنند.

    مدارک مورد نیاز در طی مراحل پذیرش دانشگاه چارلز داروین عبارتند از:

    1. نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی
    2. نمرات آیلتس و تافل
    3. رونوشت سوابق تحصیلی
    4. ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین المللی
    5. بیانیه هدف
    6. رزومه برای دانشجویان کارشناسی ارشد

    دانشگاه چارلز داروین از طریق یک پورتال آنلاین پذیرش می‌گیرد اما برای دانشجویان داخلی و بین المللی متفاوت است. درخواست برای دانشجویان بین المللی را می‌توان به صورت آنلاین از طریق SATAC یا از طریق یک نماینده متقاضی پر کرد، در حالی که دانشجویان داخلی می‌توانند مستقیماً با مراجعه به وبسایت رسمی دانشگاه درخواست دهند.

    هیچ هزینه خاصی برای درخواست آنلاین وجود ندارد. اما مهلت‌های مشخصی برای ارسال درخواست‌ها تدوین شده‌اند. مهلت درخواست دانشگاه چارلز داروین نیز ممکن است بسته به دوره تحصیلی متفاوت باشد. مهلت‌ها بر اساس ترم هستند و طبق جدول زیر می‌باشند:

    ترم 1

    February 12, 2022 (Closed)

    ترم 2

    July 31, 2022

    ترم 3

    October 14, 2022

     

    شهریه دانشگاه چارلز داروین

    شهریه دانشگاه چارلز داروین

    هزینه تحصیل در دانشگاه چارلز داروین با توجه به دوره تحصیلی و برای دانشجویان داخلی و متقاضیان مهاجرت تحصیلی متفاوت است. شهریه شامل تدریس در دانشکده توسط اساتید با تجربه است که می‌توان با کمک هزینه‌های مختلف و بورسیه‌های تحصیلی این شهریه را کم کرد. متوسط ​​شهریه دانشگاه چارلز داروین برای همه دانشجویان در زیر ذکر شده است:

    • دانشجویان بین المللی: 25328 دلار
    • دانشجوی داخلی: 21041 دلار
    • دانشجویان مقطع کارشناسی : 22735 دلار
    • دانشجویان تحصیلات تکمیلی : 22430 دلار

    دانشگاه چارلز داروین مقاطع تحصیلی را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد و ساختار شهریه بر اساس مدرک تحصیلات تکمیلی و کارشناسی متفاوت است.

    دوره تحصیلی

    شهریه (سالانه)

    مدرک کارشناسی

    25328 تا 33480

    مدرک کارشناسی ارشد

    28104 تا 34680

    مدرک کاردانی لیسانس

    29616 تا 33480

    دیپلم لیسانس

    26968 تا 29616

    مدرک کاردانی تحصیلات تکمیلی

    25328 تا 28104

    دیپلم فارغ التحصیل

    32760

     

    تحصیل در دانشگاه چارلز داروین شامل هزینه‌های دیگری مانند سفر، اقامت، حمل و نقل، برق و غذا می‌شود. این هزینه‌ها به دانشجویان کمک می‌کنند تا در دانشگاه تحصیل و زندگی کنند. هزینه‌ها برای همه دوره‌ها تقریبا یکسان هستند. سایر هزینه‌های دانشگاه چارلز داروین عبارتند از:

    اقلام

    هزینه (دلار)

    مسکن در دانشگاه

    8900 دلار

    مسکن خارج از دانشگاه

    12000 دلار

    غذا و مواد غذایی

    3360 دلار

    گاز و برق

    1680 دلار

    تلفن و اینترنت

    660 دلار

    حمل و نقل

    84 دلار

    هزینه‌های سرگرمی

    1800 دلار

     

    کلام آخر

    اگر به دنبال تحصیل در یک دانشگاه مدرن و تازه تاسیس هستید، دانشگاه چارلز داروین بهترین انتخاب ممکن است. شما در این دانشگاه تحقیقاتی می‌توانید بالاترین سطح آموزشی را دریافت کرده و زندگی در کشور استرالیا را تجربه کنید. نرخ پذیرش این دانشگاه 59 درصد است. بدین معنا که سخت گیری شدید برای دریافت پذیرش برای شما وجود ندارد. به هر روی، برای اطلاع از اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و نحوه گرفتن پذیرش از دانشگاه چارلز داروین با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول معرفی دانشگاه چارلز داروین استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ