معرفی دانشگاه نیو انگلند استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه نیو انگلند (به انگلیسی: University of New England) که با نام اختصاری UNE نیز شاخته شده، دانشگاهی دولتی و عمومی بوده که واقع در شهر آرمیدال در بخش شمال مرکزی ایالت نیو ساوت ولز استرالیا است که پردیس و بخش‌های مختلف آن در همین شهر واقع می‌باشد. دانشگاه نیو انگلند اولین دانشگاه استرالیا است که خارج از مرکز ایالت تاسیس گردیده که در سال 1938 تاسیس شد. کالج نیوانگلند دانشگاه سیدنی، نام این موسسه آموزشی تا سال 1954 میلادی بود. دانشگاه نیوانگلند بیش از 200 رشته‌ی تحصیلی را ارائه داده و هر ساله بیش از 5 میلیون دلار کمک هزینه تحصیلی، جوایز و کمک هزینه تحصیلی و همچنین بیش از 18 میلیون دلار بودجه برای کارکنان و دانشجویان مشغول به انجام تحقیقات ارائه می‌دهد.

    در نظرسنجی تجربه‌ی دانشجویی انجام شده در سال 2019، دانشگاه نیو انگلند استرالیا ششمین رتبه برتر را در زمینه‌ی رضایت دانشجویی در بین تمام دانشگاه‌های استرالیا و همچنین بالاترین رتبه رضایت دانشجو را در بین تمام دانشگاه‌های دولتی در ایالت نیو ساوت ولز، با رتبه رضایت کلی 83.2 درصدی برای خود ثبت نمود. هرچند که این دانشگاه در رتبه بندی‌های پژوهشی در میان دانشگاه‌های استرالیا رتبه پایین‌تری به نسبت دانشگاه‌های برتر و در دید بیشتر دارد.

    دانشگاه نیو انگلند استرالیا دارای بیش از 22 هزار دانشجوی ثبت نامی تمام وقت و نیمه وقت می‌باشد که در مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند که از این جمعیت حدود 15 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل بوده و همچنین این دانشگاه دارای بیش از 2 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی از بیش از 100 کشور مختلف در جهان می‌باشد که تقریبا 10 درصد از جمعیت این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. همچنین دانشگاه مورد بحث دارای 570 نفر کارمند آکادمیک و 750 کارمد اداری می‌باشد. دانشگاه نیو انگلند در خود استرالیا معمولا رتبه‌ی بین 24 تا 36 کشوری را از میان 44 دانشگاه این کشور از آن خود می‌کند و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه معمولا در رنج 500 تا 1000 جهانی بسته به انواع سیستم رتبه‌بندی معتبر مختلف، قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به جایگاه خوب دانشگاه نیو انگلند از نظر رتبه، اعتبار و قدرت آموزشی در استرالیا و جهان باید گفت که این مرکز یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در استرالیا است.

    برای مثال دانشگاه نیو انگلند در بسیاری از رشته‌ها، تحقیقات بنیادی و کاربردی را انجام داده و دانشمندان قابل توجهی از آن دارای شهرت بینالمللی هستند که این شهرت از طریق مشارکت‌های آنان در زمینه‌هایی از جمله علوم روستایی، اقتصاد کشاورزی، مدیریت آموزشی، زبان شناسی و باستان شناسی به دست آمده است. همچنین تحقیقات مشترک دانشگاه نیو انگلند با سایر موسسات شامل پروژه‌هایی با CSIRO و مراکز تحقیقاتی تعاونی دارای سابقه‌ی قابل توجهی می‌باشد. این دانشگاه از طریق تحقیقات خود به دنبال کمک به پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استرالیا و آموزش پیشرفته دانشجویان در مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر می‌باشد. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه نیو انگلند و جزئیات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه نیو انگلند

    مشخصات دانشگاه نیو انگلند

    سال تاسیس دانشگاه

    1938 با نام کالج نیو انگلند

    شهر و ایالت

    شهر آرمیدال / ایالت نیو اسوت ولز

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 22 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    2 هزار نفر (در حدود 10 درصد)

    نرخ پذیرش

    87 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    1 پردیس و چندین بخش در شهر، 3 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    47 به 53 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    درصد و تعداد دانشجویان کارشناسی

    68 درصد، 15 هزار نفر

    مدیر دانشگاه

    پروفسور بریجید هیوود

    آدرس دانشگاه

    Armidale, New South Wales, Australia - 30.4867°S 151.6430°E

    سایت دانشگاه

    www.une.edu.au

     

    تاریخچه دانشگاه نیو انگلند

    تاریخچه دانشگاه نیو انگلند

    پیش از ایجاد دانشگاه نیوانگلند به شکل امروزی، این موسسه آموزشی تحت عنوان کالج دانشگاه نیوانگلند که در سال 1938 به عنوان بخشی از دانشگاه سیدنی تلقی می‌شد که در همان سال تاسیس شد. این کالج در سال 1954 پس از اجرایی شدن قانون دانشگاه نیوانگلند در سال 1953 در ایالت نیو ساوت ولز، تحت عنوان دانشگاه نیوانگلند کاملا مستقل گردید. سپس دانشگاه نیو انگلند در سال 1967 یک دانشکده آموزش را تاسیس کرد. این دانشگاه در سال 1989 با تغییر ساختارش به یک دانشگاه شبکه‌ای با چندین مکان، دستخوش تغییراتی ساختاری شد. این تغییرات شامل یک پردیس در آرمیدیل بود که شامل دانشگاه سابق نیوانگلند و کالج آموزش پیشرفته آرمیدیل می‌‌شد و همچنین یک پردیس در لیزمور که کالج آموزش پیشرفته رودخانه شمالی سابق را در خود جای داده است می‌شد. در سال 1990، کالج کشاورزی اورنج به این دانشگاه پیوست. این شبکه همچنین شامل مرکز بندرگاه UNE-Coffs نیز می‌شد که دوره‌هایی را از داخل بخش‌های دانشگاهی پردیس‌های آرمیدیل و لیزمور ارائه می‌کرد.

    در نوامبر سال 1993، با تصویب قانون دانشگاه نیوانگلند در ایالت نیو ساوت ولز و قانون دانشگاه ساوث کراس در همان سال از طریق پارلمان نیو ساوت ولز، دانشگاه نیوانگلند طوری دیگر فعالیت خود را مجدد آغاز نمود و در طی این قانون و تغییرات، شبکه دانشگاهی دانشگاه نیو انگلند از بین رفت. بنابراین دانشگاه نیوانگلند از سال 1994 تا به الان تنها یک پردیس در آرمیدال دارد. با این تغییرات یک دانشگاه جدیدی (دانشگاه کراس جنوبی) با پردیس‌هایی در لیزمور و کافز هاربر ایجاد شد. همچنین پردیس اورنج این دانشگاه با دانشگاه سیدنی ادغام گردید. ادغام کالج آموزش پیشرفته آرمیدال سابق تا زمان تصویب قانون جدید تکمیل شد و در همان سال دانشکده حقوق دانشگاه نیو انگلند نیز تاسیس شد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه نیو انگلند

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه نیو انگلند

    اماکن مختلف دانشگاه نیوانگلند در چندین محل مختلف در شهر آرمیدیل قرار دارد و دارای بخش‌های متعدد می‌باشد. پردیس شمالی دانشگاه در 5 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر و در یک محیط روستایی و در میان بوته‌زار قرار دارد. بخش قابل توجهی از پردیس مورد بحث شامل اموال اصلی دانشگاه می‌باشد که قبلا توسط TR Forster به دانشگاه سیدنی برای تاسیس کالج دانشگاهی در زمان احداث این دانشگاه به عنوان یک کالج زیر مجموعه دانشگاه این دانشگاه ارائه شده بود. این ملک شامل خانه قدیمی "بولومینبه" با چندین ساختمان دیگر در زمینی 74 هکتاری واقع می‌باشد. از زمان اهدای اولیه، خیرین سخاوتمند دیگری املاکی را به دانشگاه ارائه کرده‌اند و به طوری که محوطه آرمیدال اکنون دارای حدود 260 هکتار زمین است. محل بولومینبه و محل اقامت معاون صدراعظم ترونا توسط معماری به نام جان هاربری هانت طراحی و ساخته شده است.

    پردیس نیولینگ این دانشگاه نیز شامل مرکز نیولینگ، محل کنسرواتوریوم موسیقی نیوانگلند، و سایر ساختمان‌های مرتبط با کالج آموزش پیشرفته آرمیدیل سابق می‌باشد. این دانشگاه دارای املاک روستایی متعددی نزدیک به محوطه دانشگاه بوده که امکاناتی برای امور آموزشی و تحقیقاتی این دانشگاه فراهم می‌کند. علاوه بر این، املاک تحقیقاتی روستایی تولیمبا در کینگزتاون و ایستگاه تحقیقات روستایی داگلاس مک‌مستر در وریالدا در این بخش دانگه نیز مستقر هستند. دانشگاه نیوانگلند یکی از گسترده ترین سیستم‌های کالج مسکونی و محل اقامتی برای دانشجویان در استرالیا را داراست. حدود نیمی از دانشجویان دانشگاه نیو انگلند در محوطه دانشگاه و در یکی از این کالج ها اقامت دارند. در سال 2020، دانشگاه برنامه‌هایی را برای ساختن پردیسی جدید در تامورث تا سال 2031 ارائه ااد.

    دانشکده‌ها

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاراتی گردید، دانشگاه نیو انگلند در کل دارای 3 دانشکده بوده که هر کدام دارای چندین دپارتمان و زیر مجموعه در خود هستند:

    دانشکده علوم انسانی، هنر، علوم اجتماعی و آموزش و پرورش

    • دانشکده علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی
    • دانشکده آموزش و پرورش

    دانشکده علوم، کشاورزی، بازرگانی و حقوق

    • دانشکده محیط زیست و علوم روستایی
    • دانشکده علم و صنعت
    • دانشکده حقوق
    • مدرسه کسب و کار دانشگاه نیو انگلند

    دانشکده پزشکی و بهداشت

    • دانشکده بهداشت
    • دانشکده روانشناسی
    • دانشکده پزشکی روستایی

    رتبه و اعتبار دانشگاه نیو انگلند در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه نیو انگلند در استرالیا و جهان

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاراتی گردید، دانشگاه نیو انگلند استرالیا در خود استرالیا معمولا رتبه‌ی بین 24 تا 36 کشوری را از میان 44 دانشگاه این کشور از آن خود می‌کند و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه معمولا در رنج 500 تا 100 جهانی بسته به انواع سیستم رتبه‌بندی معتبر مختلف، قرار می‌گیرد. با این تفاسیر دانشگاه نیو انگلند استرالیا با این رتبه‌ها و جایگاه‌ها یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا محسوب می‌گردد. برای مثال همانطور که پیش‌تر نیز ذکر گردید، در نظرسنجی تجربه‌ی دانشجویی انجام شده در سال 2019، دانشگاه نیو انگلند استرالیا ششمین رتبه برتر را در زمینه‌ی رضایت دانشجویی در بین تمام دانشگاه‌های استرالیا و همچنین بالاترین رتبه رضایت دانشجو را در بین تمام دانشگاه‌های دولتی در ایالت نیو ساوت ولز، با رتبه رضایت کلی 83.2 درصدی برای خود ثبت نمود.

     دانشگاه نیو انگلند در بسیاری از رشته‌ها، تحقیقات بنیادی و کاربردی را انجام داده و دانشمندان قابل توجهی از آن دارای شهرت بینالمللی هستند که این شهرت از طریق مشارکت‌های آنان در زمینه‌هایی از جمله علوم روستایی، اقتصاد کشاورزی، مدیریت آموزشی، زبان شناسی و باستان شناسی به دست آمده است. همچنین تحقیقات مشترک دانشگاه نیو انگلند با سایر موسسات شامل پروژه‌هایی با CSIRO و مراکز تحقیقاتی تعاونی دارای سابقه قابل توجهی می‌باشد. گل سرسبد تحقیقاتی اصلی دانشگاه نیو انگلند، ژنتیک حیوانات و اصلاح نژاد دام است که توسط واحد ژنتیک و اصلاح نژاد حیوانات (AGBU) خدمات رسانی می‌شود و به صورت تجاری توسط موسسه تحقیقات بازرگانی کشاورزی (ABRI) ارائه می‌گردد. حال در این بخش، چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی شانگهای

    24 تا 26

    501 تا 600

    رتبه بندی کیو اس QS

    34 تا 36

    801 تا 1000

    رتبه بندی THE

    -

    -

    رتبه بندی US News

    32

    750

    CWTS Leiden

    25

    959

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه نیو انگلند

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه نیو انگلند

    دانشگاه نیو انگلند محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و کلیه خدمات مربوط به آن را برای هر شخص متقاضی از جمله برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها مهاجرت به استرالیا می‌کنند را ارائه می‌دهد. دانشگاه نیوانگلند استرالیا در واقع یکی از گسترده ترین سیستم های کالج مسکونی ویژه دانشجویان در استرالیا را داراست. همچنین حدود نیمی از دانشجویان دانشگاه نیو انگلند در یکی از این مراکز اقامتی زندگی می‌کنند؛ چرا که علاوه بر دانشجویان بین‌المللی، بنا به موقعیت این دانشگاه در ایالت نیو ساوت ولز تعداد قابل توجهی از دانشجویان از شهرهای مختلف این ایالت از جمله شهر سیدنی به این دانشگاه آمده و در آن تحصیل می‌کنند. مراکز اقامتی و مسکونی اصلی ساخته شده تا به حال در این دانشگاه عبارتند از:

    • کالج آستین
    • کالج دووال
    • کالج ارل پیج
    • کالج مری وایت
    • کالج راب
    • کالج سنت آلبرت
    • کالج و دهکده رایت
    • کالج دراموند و اسمیت

    شرایط پذیرش در دانشگاه نیو انگلند

    شرایط پذیرش در دانشگاه نیو انگلند

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری
    • حداقل معدل 14 برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و برای شانس بهتر، حداقل معدل 15 برای اغلب رشته‌های مقطع دکتری
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6 به طوری که نمره‌ی هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون آیلتس زیر 5.5 نباشد. اما خود وبسایت دانشگاه آیلتس 6.5 را به ویژه برای مقاطع بالاتر برای شانس بیشتر بولی توصیه کرده است.
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه و همچنین دیگر مدارک لازم، جانبی و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی، عکس پرسنلی و... برای اثبات بیشتر صلاحیت علمی‌تان و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه نیو انگلند استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ