معرفی دانشگاه سان شاین کوست استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه سان شاین کوست (به انگلیسی: University of the Sunshine Coast) که با نام اختصاری USC نیز شناخته شده، دانشگاهی دولتی و عمومی بوده که واقع در ایالت کوئینزلند است و مقر و پردیس اصلی دانشگاه در همان شهر سان شاین کوست می‌باشد. تاسیس این دانشگاه به سال 1994 باز می‌گردد که فعالیت رسمی خود را از سال 1996 و با پذیرش 524 دانشجو تحت عنوان کالج سان شاین کوست آغاز نموده اما از سال 1999 میلادی به بعد، وضعیت دانشگاهی به خود گرفت و با نام امروزی یعنی همان دانشگاه سان شاین کوست به فعالیت خود ادامه داد. این دانشگاه دارای یک پردیس شاخص در سیپی داونز در منطقه شهری سان شاین کوست و همچنین با 4 پردیس‌ دیگر در خلیج هروی در ساحل فریزر، جیمپی و کابولچر می‌باشد.

    در سال 2020، دانشگاه سان شاین کوست یک پردیس با خدمات کامل نیز در بخش پتری در خلیج مورتون افتتاح نمود. برنامه‌های کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری برای تحصیل در این دانشگاه در دسترس هستند و در مناطق تحصیلی متعدد که به 17 رشته اصلی تقسیم شده، ارائه می‌شوند: تجارت، فناوری اطلاعات، گردشگری. صنایع خلاق، طراحی، ارتباطات، آموزش، مهندسی، علوم، بهداشت، پرستاری، علوم ورزشی، علوم انسانی، روانشناسی، علوم اجتماعی، حقوق و جرم شناسی. این دانشگاه در فهرست موسسات و ارائه دهنده‌ی دوره‌های دانشگاهی مشترک المنافع برای دانشجویان خارج از کشور ثبت شده است. در نظرسنجی تجربه دانشجویی در سال 2020 میلادی، دانشگاه سان شاین کوست در بین 5 دانشگاه برتر استرالیا از نظر کیفیت تدریس و در 6 دانشگاه برتر برای تجربه کلی دانشجو قرار گرفت.

    دانشگاه سان شاین کوست در خود استرالیا معمولا رتبه‌ی بین 30 تا 37 کشوری را از میان 44 دانشگاه این کشور از آن خود می‌کند و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه معمولا در رنج 600 تا 1200 جهانی از سوی رنکینگ‌های مشهور قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به جایگاه ویژه دانشگاه سان شاین کوست از نظر رتبه، اعتبار و قدرت آموزشی در استرالیا و جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های خوب برای تحصیل در استرالیا است. همچنین رنکینگ Us news به این دانشگاه رتبه کشوری 25 را اعطاء نموده است. دانشگاه سان شاین کوست به طور مداوم رتبه‌های بالایی را از آژانس‌های مستقل در زمینه‌هایی مانند کیفیت تدریس و تجربه کلی دانش آموزان دریافت کرده است. در راهنمای دانشگاه‌های خوب، دانشگاه سان شاین کوست، پنج ستاره را برای کیفیت تدریس دریافت کرد و این دانشگاه برای ۱۵ سال متوالی امتیازات برتر را در این دسته دریافت نمود.

    برای تجربه کلی دانشجویی، دانشگاه سان شاین کوست امتیاز 73 درصد را به دست آورد و آن را در 6 رتبه برتر برای منطقه متمرکز قرار داد. همچنین برای منابع کیفیت یادگیری، دانشگاه سان شاین کوست امتیاز 80.6 درصد را کسب کرد، برای توسعه مهارت ها، 79 درصد. از طرفی برای نظرسنجی رضایت کارفرمایان، دانشگاه سان شاین کوست بالاتر از میانگین ملی در پنج حوزه از شش حوزه تمرکز امتیازات بالای قابل توجهی را بدست آورد؛ از جمله امتیاز 100 درصد برای مهارت‌های پایه، 90.3 درصد برای میزان سازگاری، 90.9 درصد برای کیفیت تعامل و همکاری، 96.8 درصد برای مهارت‌های فنی حرفه‌ای، 93.1 درصد برای قابلیت استخدام شدن دانشجویان و 78.8 درصد برای رضایت کلی. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه سان شاین کوست و جزئیات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه سان شاین کوست

    مشخصات دانشگاه سان شاین کوست

    سال تاسیس دانشگاه

    1994 میلادی به عنوان کالج / وضعیت دانشگاهی از 1999

    شهر و ایالت

    سان شاین کوست / ایالت کوئینزلند

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 18 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    2 هزار نفر (در حدود 11.1 درصد)

    نرخ پذیرش

    66 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    5 پردیس، 6 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    45 به 55 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    درصد و تعداد دانشجویان کارشناسی

     77.8 درصد، حدود 14 هزار نفر

    مدیر دانشگاه

    پروفسور هلن بارتلت

    آدرس دانشگاه

    Sunshine Coast, Queensland, Australia, 26.7171°S 153.0631°E

    سایت دانشگاه

    www.usc.edu.au

     

    تاریخچه دانشگاه سان شاین کوست

    تاریخچه دانشگاه سان شاین کوست

    اولین بحث در مورد ساخت یک دانشگاه اصلی برای منطقه سان شاین کوست در ایالت کوئینزلند در سال 1973 مطرح شد که در سال 1989، دولت فدرال استرالیا، تاسیس آن را تصویب نمود. سرانجام در تاریخ 1 ژوئیه 1994، پارلمان کوئینزلند قانون کالج دانشگاه سان شاین کوست را تصویب نمود. این دانشگاه در سال 1994 تاسیس شد و در سال 1996 به عنوان کالج سان شاین کوست افتتاح شده و 524 دانشجو را پذیرفت. قانون دانشگاه سان شاین کوست در سال 1998 در پارلمان کوئینزلند در 19 نوامبر همان سال به تصویب رسید و وضعیت مستقل دانشگاه را برای این کالج قانونگذاری نمود. این دانشگاه در سال 1999 به نام فعلی خود یعنی دانشگاه سان شاین کوست (به اختصار USC) تغییر نام پیدا کرد و به عنوان یک دانشگاه رسمی شناخته شد. این دانشگاه توسط دولت استرالیا برای خدمت به جمعیت رو به رشد منطقه سان شاین کوست و همچنین شمال شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند ایجاد شد. دانشگاه سان شاین کوست اولین دانشگاه گرین فیلد است که از سال 1971 در استرالیا تاسیس شده است.

    معاون تحلیف در زمان افتتاح کالج، پروفسور پل توماس ای ام بود، که از 1 ژانویه 1996، با گذراندن دوره قبلی به عنوان رئیس برنامه‌ریزی کالج، کار خود را آغاز کرد. معاون دوم دانشگاه سان شاین کوست، پروفسور گرگ هیل بود که پس از شروع به کار در دانشگاه در سال 2005 به عنوان معاون آموزشی، مسئولیت را از پروفسور توماس ای ام تا سال 2011 گرفت. او تا آگوست 2020 در این نقش باقی ماند تا اینکه پروفسور هلن بارتلت به عنوان معاون سوم دانشگاه ملحق شد. قاضی جرالد تونی فیتزجرالد رئیس افتتاحیه دانشگاه بود و پس از آن هم ایان کندی رئیس دانشگاه سان شاین کوست بود. مارشال سر آنگوس هیوستون هنگامی که در سال 2017 پس از بازنشستگی جان دابسون به این سمت منصوب شد، چهارمین رئیس دانشگاه سان شاین کوست شد. سر آنگوس همچنان معاون فعلی دانشگاه است. بدنه دانشجویی این دانشگاه از زمان افتتاح آن در سال 1996 با پذیرش 524 دانشجو به طور مداوم رشد کرده است؛ به طوری که در سال 2020 میلادی دانشگاه سان شاین کوست 18150 دانشجوی ثبت نامی داشت.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه سان شاین کوست

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه سان شاین کوست

    دانشگاه سان شاین کوست استرالیا در مجموع دارای 5 پردیس با نام‌های کابولچر، فریزر کوست (در خلیج هاروی)، جیمپی، خلیج مورتون و در نهایت پردیس سان شاین کوست یا همان پردیس سیپی داونز است که پردیس اصلی دانشگاه سان شاین کوست تلقی می‌گردد.

    پردیس اصلی دانشگاه سان شاین کوست در سیپی داونز در ایالت کوئینزلند است که در سال 1996 ابتدا به عنوان کالج سان شاین کوست افتتاح گردید و سپس در سال 1999 به دانشگاه سان شاین کوست تغییر نام داد (وضعیت دانشگاهی به خود گرفت). در سال 2013 بود که دانشگاه سان شاین کوست پردیس جیمپی را قبل از تصاحب پردیس فریزر کوست از دانشگاه کوئینزلند جنوبی در سال 2016 افتتاح نمود. این دانشگاه همچنین دارای یک مرکز آموزشی و پژوهشی در روستای دیلی در جزیره فریزر نیز می‌باشد. گسترش جغرافیایی و اراضی این دانشگاه در سال 2018 میلادی با انتقال پردیس کابولچر دانشگاه فناوری کوئینزلند به دانشگاه سان شاین کوست پیشرفت زیادی نمود. گسترش منطقه‌ای دانشگاه در شهر سان شاین کوست، در شمال بریزبن و در نواحی دیگر قبل از توسعه فضای سبز سان شاین کوست در پردیس خلیج مورتون انجام شد که این پردیس نیز در سال 2020 افتتاح شد.

    پردیس سیپی داونز که پردیس اصلی دانشگاه بوده، در حدود 100 کیلومتری شمال شهر بریزبن واقع شده است. این منطقه یک ذخیره‌گاه گیاهی و جانوری 100 هکتاری را نیز شامل می‌گردد و به پارک ملی رودخانه مولوله مشرف است. این ناحیه در گذشته یک مزرعه نیشکر بود که در قلب منطقه سان شاین کوست و نواحی آن، نزدیک به بزرگراه بروس و دیگر مسیرهای اصلی حمل و نقل قرار داشت. ساختمان‌های این پردیس 30 جایزه برای برنامه‌ریزی، معماری و ساخت و ساز دریافت کرده‌اند. در سال 2000، دانشگاه و پردیس مورد بحث جایزه ریاست موسسه سلطنتی معماران استرالیا را دریافت کرد و همچنین در سال 1997 به کتابخانه این پردیس جایزه "سر زلمن کووِن" برای ساختمان‌های عمومی اعطاء گردید. تمام ساختمان‌های پردیس بر روی طراحی سازگار با محیط ‌زیست متمرکز هستند تا با آب و هوای نیمه گرمسیری شهر سان شاین کوست سازگار باشند.

    در ماه می 2007، دانشگاه دو ساختمان جدید علمی 12 میلیون دلاری و مقر ریاست دانشگاهی را به ارزش 13 میلیون دلار استرالیا افتتاح نمود. در جولای 2007، استادیوم ورزشی سرپوشیده 10 میلیون دلاری توسط جولی بیشاپ وزیر آموزش، پرورش و علوم فدرال نیز افتتاح شد. یک سال بعد، خزانه‌دار فدرال، وین سوان، مرکز سلامت، پزشکی و ورزش 13 میلیون دلاری را افتتاح کرد که دارای آزمایشگاه‌های متعدد و مراکز تحقیقات، یک سالن بدنسازی و کلینیک روانشناسی عمومی است. آموزش پزشکی نیز به طور گسترده در موسسه بهداشتی سان شاین کوست (SCHI) و بیمارستان دانشگاهی سان شاین کوست (SCUH) انجام می‌شود.

    دانشکده‌ها

    همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، دانشگاه سان شاین کوست در کل دارای 6 دانشکده به شرح زیر می‌باشد که هر دانشکده دارای چندین بخش و دپارتمان وابسته به خود هستند:

    • دانشکده بازرگانی و صنایع خلاق
    • دانشکده آموزش و دسترسی عالی
    • دانشکده بهداشت و علوم رفتاری
    • دانشکده حقوق و جامعه
    • دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی
    • دانشکده علوم، فناوری و مهندسی

    رتبه و اعتبار دانشگاه سان شاین کوست در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه سان شاین کوست در استرالیا و جهان

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاراتی گردید، دانشگاه سان شاین کوست در خود استرالیا معمولا رتبه‌ی بین 30 تا 37 کشوری را از میان 44 دانشگاه این کشور از آن خود می‌کند و همچنین رتبه‌ی جهانی این دانشگاه معمولا در رنج 600 تا 1200 جهانی از سوی رنکینگ‌های قرار می‌گیرد. با این تفاسیر دانشگاه سان شاین کوست استرالیا با این رتبه‌ها و جایگاه‌ها یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا محسوب می‌گردد. اشاره هم کردیم که این دانشگاه به طور مداوم رتبه‌های بالایی را از آژانس‌های مستقل در زمینه‌هایی مانند کیفیت تدریس و تجربه کلی دانش آموزان دریافت کرده است و همچنین در راهنمای دانشگاه‌های خوب، دانشگاه سان شاین کوست، پنج ستاره را برای کیفیت تدریس دریافت کرد و این دانشگاه برای ۱۵ سال متوالی، امتیازات برتر را در این دسته دریافت نمود. همچنین دانشگاه سان شاین کوست برای تجربه کلی دانشجویی، امتیاز 73 درصد، برای منابع کیفیت یادگیری، امتیاز 80.6، برای توسعه مهارت ها، 79 درصد، برای نظرسنجی رضایت کارفرمایان امتیاز 100 درصد برای مهارت‌های پایه، امتیاز 90.3 درصد برای میزان سازگاری، امتیاز 90.9 درصد برای کیفیت تعامل و همکاری، امتیاز 96.8 درصد برای مهارت‌های فنی حرفه‌ای و امتیاز 93.1 درصد برای قابلیت استخدام شدن دانشجویان را دریافت نموده است.

    حال در این بخش، چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی شانگهای

    30

    601 تا 700

    رتبه بندی کیو اس QS

    37

    1001 تا 1200

    رتبه بندی THE

    35

    601 تا 800

    رتبه بندی US News

    25

    970

    رتبه بندی ERA National

    30

    -

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه سان شاین کوست

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه سان شاین کوست

    دانشگاه سان شاین کوست محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و کلیه خدمات مربوط به آن را در 3 مجتمع اسکانی خود ارائه می‌دهد که این خدمات برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها مهاجرت به استرالیا می‌کنند امری مهم تلقی می‌شود و همینطور برای دیگر افراد که از شهرها و یا ایالات دیگر به این دانشگاه آمده و در آن تحصیل می‌کنند. سه مجتمع خوابگاه دانشجویی در کنار پردیس اصلی آن و در پارک صدراعظم قرار دارد. مجتمع‌ها و آپارتمان‌های Varsity، UniCentral و The Village سه مجتمع اسکانی اشاره شده برای اسکان دانشجویان هستند که دارای مالکیت خصوصی می‌باشند و همگی در چند قدمی محوطه‌ی دانشگاه و کلاس‌های درس و دپارتمان‌های اصلی قرار دارند و با مسیرهای عابر پیاده به هم متصل می‌شوند. هر مجتمع اقامتی دارای آپارتمان‌های مبله بوده که مجهز به اینترنت پر سرعت نیز هستند. چیدمان کلی در هر واحد آپارتمان به صورت یک آشپزخانه و اتاق نشیمن مشترک با چهار اتاق خواب یک نفره است که هر کدام دارای حمام و سرویس بهداشتی مخصوص به خود هستند. مجتمع‌های اسکانی همچنین دارای باربیکیو، استخر و زمین‌های ورزشی در فضای باز (نظیر تنیس، بسکتبال و والیبال) هستند. بسیاری از این واحدهای آپارتمانی، واحدهای مشترک هستند اما با این حال هر دانشجو، اتاق خواب و حمام مخصوص به خود را دارد که این اتاق‌ها فقط در فضاهای زندگی مشترک هستند. این مراکز همچنین اغلب ساکنان را بین دانشجویان محلی و بین‌المللی برای یک تجربه متقابل فرهنگی خوب و دلپذیر ترکیب می‌کنند.

    شرایط پذیرش در دانشگاه سان شاین کوست

    شرایط پذیرش در دانشگاه سان شاین کوست

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری
    • حداقل معدل 13 برای مقطع کارشناسی و برای کارشناسی ارشد ترجیحا معدل 14 به بالا برای شانس بهتر برای پذیرش و همچنین حداقل معدل 14 الی 15 برای مقطع دکتری
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 برای کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری؛ به طوری که نمره‌ی هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون آیلتس زیر 6 نباشد.
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه و همچنین دیگر مدارک لازم، جانبی و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی، عکس پرسنلی و... برای اثبات بیشتر صلاحیت علمی‌تان و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه سان شاین کوست استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت