معرفی دانشگاه تورنس استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه تورنس استرالیا (به انگلیسی: Torrens University) که با عنوان اختصاری TUA نیز شناخته شده، یک دانشگاه خصوصی و بین‌المللی استرالیایی و یک سازمان آموزش حرفه‌ای ثبت شده و بسیار معتبر است که دارای پردیس‌هایی در شهرهای سیدنی، ملبورن، بریزبن، آدلاید این کشور و همچنین شهر اوکلند کشور نیوزلند و شهر سوژو کشور چین است. تاسیس این دانشگاه به سال 2012 باز می‌گردد که آن را به دانشگاهی نوپا در استرالیا تبدیل کرده و اما اولین تدریس رسمی دانشگاه در سال 2014 در اولین پردیس خود در ساختمان تورنس و در مرکز شهر آدلاید آغاز گردید. "آلوین لو" مدیر این دانشگاه بوده و "کاری که انجام می‌دهی را دوست داشته باش" شعار این دانشگاه است.

    دانشگاه تورنس استرالیا دارای 8 پردیس است که از این میان 2 پردیس بین‌المللی در کشورهای نیوزلند و چین نیز دارد و همچنین این دانشگاه دارای تعداد 7 دانشکده اصلی است که بیش از 110 رشته و دوره آموزشی در آن‌ها ارائه شده و دوره‌های ارائه شده در این دانشگاه و همچنین نظام آموزشی آن به دانشجو این اطمینان خاطر را داده که برای رشته‌ی تحصیلی خود در هر زمینه، در آینده موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی فراهم خواهد بود. آمار این دانشگاه نشان داده که بیش از 91 درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه تورنس در کمتر از 12 ماه نه صرفا پیرامون صرفا اشتغال بلکه مسیر شغلی بلند مدت آینده خود را پیدا می‌کنند که این به تنهایی دستاورد با ارزشی برای این دانشگاه به حساب می‌آید.

    دانشگاه تورنس استرالیا بیش از 19 هزار دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت را در خود جای داده که در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در حال تحصیل هستند که از بین این تعداد دانشجو، چیزی در حدود بیش از 14 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل بوده و همچنین این دانشگاه دارای بیش از 2 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی از قریب به 120 کشور مختلف در جهان است که بیش از 10 درصد از جمعیت این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

    دانشگاه تورنس استرالیا رتبه 40 در میان دانشگاه‌های استرالیا و رتبه 3425 در سطح جهانی را از دید رنکینگ UniRank کسب نموده است. همچنین این دانشگاه در رتبه بندی جهانی MBA 2022 مجله CEO به عنوان رتبه 27 در سطح جهانی برای آموزش آنلاین دوره MBA قرار گرفت. از طرفی دیگر در نظرسنجی تجربه دانشجویی در سال 2019، دانشگاه تورنس رتبه دوازدهم رضایت دانشجویی را در بین تمام دانشگاه‌های استرالیا با نمره رضایت کلی 80.4 کسب کرد. با توجه به جایگاه بسیار خوب دانشگاه تورنس از نظر اعتبار، گستردگی و قدرت آموزشی در استرالیا و جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در استرالیا است. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه تورنس و جزئیات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه تورنس

    مشخصات دانشگاه تورنس

    سال تاسیس دانشگاه

    2012 میلادی / شروع ارائه دوره از سال 2014

    شهر و ایالت

    پردیس‌های متعدد در شهرهای سیدنی، ملبورن، بریزبن، آدلاید، کوهستان بلو در استرالیا و همچنین شهر اوکلند کشور نیوزلند و شهر سوژو کشور چین

    نوع دانشگاه

    خصوصی، بین‌المللی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 19 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    بیش از 2 هزار نفر (10.5 درصد)

    نرخ پذیرش

    58 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    8 پردیس، 7 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    48 به 52 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    درصد و تعداد دانشجویان کارشناسی

    73.7 درصد، بیش از 14 هزار نفر

    مدیر دانشگاه

    آلوین لو

    آدرس دانشگاه

    Sydney, Melbourne, Adelaide, Brisbane, Australia, Auckland, New Zealand and Suzhou, China

    سایت دانشگاه

    www. torrens.edu.au

     

    تاریخچه دانشگاه تورنس

    تاریخچه دانشگاه تورنس

    در سال 2011 از سوی موسسه Laureate Education Asia درخواستی برای تاسیس یک دانشگاه خصوصی توسط دولت ایالت استرالیای جنوبی مطرح گردید که این درخواست در اکتبر 2011 تایید شد. پس از درخواست، دانشگاه تورنس سی و سومین دانشگاه استرالیا و اولین دانشگاه جدید به مدت 20 سال اخیر تا آن موقع شد. در پی مذاکرات نخست وزیر آن زمان مایک ران در استرالیا و صدراعظم مایکل مان، چراغ سبز برای تاسیس یک دانشگاه جدید توسط کابینه ایالت استرالیای جنوبی نشان داده شد. در راستای این طرح و برنامه، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا؛ بیل کلینتون نیز علنا این پروژه را تایید نمود. رئیس موسس و معاون رئیس این دانشگاه در زمان تاسیس، فرد مک دوگال، معاون سابق دانشگاه آدلاید بود. سرانجام دانشگاه تورنس استرالیا توسط آژانس کیفیت و استانداردهای آموزش عالی استرالیا در سال 2012 مورد تایید قرار گرفت. در ابتدا انتظار می‌رفت که دانشگاه تورنس در سال 2013 افتتاح شود و شروع به پذیرش دانشجو نماید اما اولین پذیرش‌های رسمی دانشگاه و همچنین تدریس و ارائه دروس آن در سال 2014 میلادی آغاز شد. در سال 2020، شرکت آموزش استراتژیک، مالک جدید دانشگاه تورنس استرالیا گردید و این اتحاد جدید، منجر به تشکیل یک شبکه جهانی با بیش از 100 هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل یا در حال تحصیل در سراسر جهان با تعامل با یکدیگر گردید. دانشگاه تورنس هم‌اکنون بیش از 19 هزار دانشجو داشته و همچنین چیزی بیش از 110 رشته و دوره تحصیلی را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تورنس

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تورنس

    از سال 2021، دانشگاه تورنس دارای 8 پردیس است که پردیس‌هایی در 4 شهر استرالیا، یک پردیس در کشور نیوزلند و همچنین پردیس خارجی دیگری در کشور چین است که بیش از 19 هزار دانشجو در حال تحصیل در آن‌ها هستند:

    پردیس آدلاید

    پردیس آدلاید در واقع اولین پردیس دانشگاه در این کشور بود که در واقع ساختمان تورنس (که در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده) نام داشته و در حوالی میدان ویکتوریا و تارندانیانگگا و در مرکز شهر آدلاید در سال 2013 افتتاح شد. در تاریخ 3 آگوست 2015، دانشگاه تورنس پردیس جدید در این شهر را درست در امتداد جاده‌ای در کارخانه قدیمی منز بیسکویت در خیابان ویک فیلد افتتاح نمود و از سال 2019 به بعد، دیگر ساختمان تورنس به عنوان پردیس اصلی این دانشگاه معرفی نمی‌گردد.

    پردیس بریزبن

    پردیس واقع در شهر بریزبن در 2 بخش است: بخش و دپارتمان‌های واقع در "فورتی توت ولی" که در مرکز شهر بریزبن واقع است و همچنین در فاصله‌ای چند قدمی از ایستگاه قطار این منطقه قرار دارد و بخش دیگر مربوط به مرکز زبان دانشگاه تورنس در تراس بوون و خیابان گوتا.

    پردیس ملبورن

    شهر زیبای ملبورن میزبان پردیس واقع در خیابان فلیندرز این شهر و مرکز رفاه و بهزیسیتی دانشگاه است که این بخش واقع در فیتزروی می‌باشد.

    پردیس‌های در سیدنی

    3 پردیس دانشگاه تورنس در شهر سیدنی واقع هستند که این پردیس‌ها شامل پردیس اولتیمو و سوری هیلز (که شامل مرکز زبان دانشگاه تورنس نیز بوده) و پردیس بلو ماونتینز در حومه شهر سیدنی می‌باشد. پردیس بلو ماونتینز در حومه لئورا و در مجاورت منطقه کاتومبا واقع گردیده است. پردیس سیدنی این دانشگاه، مرکز آموزش عملی دانشگاه تورنس و میزبان دانشکده مهمان نوازی است که دارای محیط هتل شبیه سازی شده بوده که در آن دانشجویان مدیریت هتل را به عنوان بخشی از توسعه عملی خود یاد می‌گیرند. پردیس اولتیمو در واقع یک محیط عالی برای دانشجویان طراحی و فناوری‌های خلاقانه است و پردیس سوری هیلز، پردیس مرکزی در شهر سیدنی است.

    پردیس اوکلند، نیوزیلند

    دانشکده‌ای در زمینه ارائه دوره طراحی رسانه در محله وینیارد شهر اوکلند و واقع در خیابان مدن 10 در کشور نیوزلند واقع شده است.

    پردیس سوژو، چین

    این پردیس در کشور چین و در مجاورت شهر زیبای شانگهای قرار دارد و در این پردیس دروس و دوره‌های آموزش خدمات رستوران، مدیریت و مسئولیت ادارات، روابط با مهمان و مهمان نوازی ارائه می‌گردد.

    دانشکده‌ها

    همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، دانشگاه تورنس استرالیا طیف نسبتا وسیع و متنوعی از دوره‌ها و رشته‌ها را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد که این دروس، دوره‌ها و رشته‌ها در 7 دانشکده اصلی آن، در دسترس هستند:

    • دانشکده طراحی
    • دانشکده پزشکی و سلامت
    • دانشکده تجارت
    • دانشکده مهمانداری
    • دانشکده فنی و تکنولوژی
    • دانشکده آموزش
    • دانشکده تحقیقات

    رتبه و اعتبار دانشگاه تورنس در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه تورنس در استرالیا و جهان

    با توجه به جایگاه بسیار خوب دانشگاه تورنس از نظر اعتبار، گستردگی و قدرت آموزشی در استرالیا و جهان باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی است. در واقع دانشگاه تورنس به دانشجویان در حال تحصیل، این اطمینان خاطر را داده که برای رشته‌ی تحصیلی خود در هر زمینه، در آینده موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی فراهم خواهد بود. آمار این دانشگاه نشان داده که بیش از 91 درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه تورنس در کمتر از 12 ماه نه صرفا برای اشتغال بلکه مسیر شغلی بلند مدت آینده خود را پیدا می‌کنند که این به تنهایی دستاورد با ارزشی برای این دانشگاه به حساب می‌آید.

    دانشگاه تورنس استرالیا رتبه 40 در میان دانشگاه‌های استرالیا و رتبه 3425 در سطح جهانی را از نظر رنکینگ UniRank کسب نمود. همچنین این دانشگاه در رتبه بندی جهانی MBA 2022 مجله CEO به عنوان رتبه 27 در سطح جهانی برای آموزش آنلاین دوره MBA قرار گرفت. از طرفی دیگر در نظرسنجی تجربه دانشجویی در سال 2019، دانشگاه تورنس رتبه دوازدهم رضایت دانشجویی را در بین تمام دانشگاه‌های استرالیا با نمره رضایت کلی 80.4 کسب کرد.

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه تورنس

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه تورنس

    دانشگاه تورنس محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و خدمات مربوط به آن را به صورت محدود و با همکاری مجموعه اسکان دانشجویی Scape ارائه می‌دهد که واقعیت از نظر تعداد و ظرفیت، آنقدر هم وسیع نیست. از سویی دیگر خدمات مذکور برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها برای تحصیل، مهاجرت به استرالیا می‌کنند امری مهم و حتی اغلب ضروری به شمار می‌آید و بنابراین به متقاضیان اسکان در این محل دانشجویی، توصیه شده که برای هر ترمی که اقدام می‌کنند، به موقع برای تهیه و رزرو خوابگاه‌ اقدام نمایند. البته باید گفت در صورت عدم رزرو خوابگاه دانشجویی در مجموعه اسکان دانشجویی Scape اصلا جای نگرانی نیست؛ چرا که این دانشگاه 8 پردیس پراکنده در شهرها و کشورهای مختلف داشته که همه‌ی این پردیس‌ها در موقعیت مرکز شهر یا نزدیک به آن قرار داشته و حال جدای از تهیه خانه‌های اشتراکی دانشجویی، تعداد قابل توجهی خوابگاه‌های دانشجویی و کالج‌های اقامتی مستقل در سراسر آن نواحی و در فاصله‌ی بسیار نزدیک از پردیس‌های این دانشگاه با قیمت‌های مناسب وجود دارد.

    شرایط پذیرش در دانشگاه تورنس

    شرایط پذیرش در دانشگاه تورنس

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری
    • حداقل معدل 14 الی 15 برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین حداقل معدل 15 الی 16 برای مقطع دکتری برای شانس بیشتر در پذیرش
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی که حداقل آیلتس 6.5 به طوری که نمره هیچ یک از 4 بخش آزمون زیر 6  نباشد، مد نظر است. یا معدل آن برای دیگر مدارک زبان معتبر نزد این دانشگاه مانند تافل حداقل 79 (آزمون آنلاین) و یا حداقل 575 (آزمون حضوری)، PTE حداقل 58 و...
    •  ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه و همچنین دیگر مدارک لازم و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی، عکس پرسنلی و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه تورنس استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ