معایب مهاجرت به فرانسه
  • نویسنده: کیوان کاری
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در جهان است، اما برخی از مسافران آنقدر آن را دوست دارند که تصمیم می‌گیرند برای همیشه به این کشور نقل مکان کنند. اگر به تحصیل، کار و زندگی در فرانسه فکر می‌کنید، قطعا باید چند نکته را در نظر بگیرید. مهاجرت به فرانسه مزایای زیادی دارد، مانند سیستم مراقبت‌های بهداشتی قوی و تعادل بین کار و زندگی که با فرهنگ فرانسوی همراه است. در عین حال، ممکن است با چند جنبه منفی مانند مالیات فوق العاده بالا و هزینه بالای زندگی نیز روبرو شوید. پس قبل از اینکه جذب تاریخ و زیبایی‌های فرانسه شوید، بهتر است در مورد معایب زندگی در این کشور هم اطلاعات کسب کنید. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد معایب مهاجرت به فرانسه صحبت می‌کنیم.

    درباره معایب مهاجرت به فرانسه

    در حالی که فرانسه یک مکان فوق العاده برای زندگی است، اما معایب مخصوص به خود را نیز دارد. این موضوع در مورد همه کشورهای جهان صادق است و مهم خواهد بود که مهاجران با شرایط مختلف در مورد مزایا و معایب هر کشور اطلاعات خود را کامل کند. بدون شک خوردن بهترین کروسان جهان، دیدن برج ایفل و غرق شدن در هنر فرانسوی قلب شما را تسخیر خواهد کرد، اما بیایید وارد تاروپود این کشور شویم و معایب مهاجرت به فرانسه را دقیق‌تر بررسی کنیم:

    1- بوروکراسی فرانسه به معنای کاغذ بازی فراوان است

    فرانسه به بوروکراسی بسیار معروف است. کارهای بسیار ساده مانند ثبت آدرس جدید منزل با کاغذ بازی زیادی همراه خواهد بود. با اینکه برخی از وبسایت‌ها فرم‌های مورد نیاز را به شما می‌دهند، اما این مهم نیست، زیرا روند پیگیری پرونده شما شامل چند مرحله مختلف است. همچنین اینکه آیا فردی که مسئول رسیدگی به پرونده شماست حوصله انجام سریع کارها را دارد یا خیر!

    برای اینکه به شما ایده بدهیم، بگذاری یک مثال بیاوریم. مهاجری بیش از 2 سال طول کشید تا گواهینامه رانندگی را عوض کند. با حدوداً 10 بار رفت و آمد به مرکز اداری، بالاخره درخواست فرد مهاجر درخواست برای تعویض گواهینامه پذیرفته شد. این موضوع در مورد همه موارد اداری صادق نیست و ممکن است کار فرد دیگری سریعاً انجام شود. با این حال، کاغذ بازی جزء فرهنگ کاری فرانسوی است.

    2- تمدید ویزا در فرانسه یک کابوس است

    وقتی کارهای اداری زیاد طول می‌کشند، پس جای تعجب نیست که موارد مربوط به ویزا نیز طولانی خواهند بود. تمدید ویزا از معایب مهاجرت به فرانسه است و با بوروکراسی بالا همراه است. از تمام کارهایی که باید به عنوان یک مهاجر در فرانسه انجام دهید، هیچ کدام بدتر از تمدید ویزا نیست. برای هر تمدید ویزا به مدت 3 تا 6 ماه ویزا نخواهید داشت، به این معنی که نمی‌توانید کشور را ترک کنید.

    تقریباً 6 ماه قبل از انقضای ویزای شما باید روند تمدید را شروع کنید. این روال برای هر ویزا یکسان است، چه ویزای دانشجویی و چه ویزای طولانی مدت و تا زمانی که ویزای جدید خود را دریافت می‌کنید که معمولاً با سه ماه تاخیر به شما داده می‌شود. به عنوان مثال، فرد مهاجری یک پیشنهاد کاری در بریتانیا داشت و برای امضای قرارداد باید فرانسه را ترک می‌کرد. علیرغم ارائه همه چیز 6 ماه زودتر انجام شد، دولت فرانسه 4 ماه تاخیر داشت!

    3- در فرانسه مالیات‌های بالایی دریافت می‌شود

    3- در فرانسه مالیات‌های بالایی دریافت می‌شود

    در فرانسه مالیات‌های زیادی با نرخ بالا دریافت می‌شود. این کشور حتی در فهرست 10 کشور با بالاترین مالیات قرار دارد. مالیات بر درآمد در فرانسه تا به امروز 46 درصد است. همچنین مالیات مسکن، مالیات تلویزیون و هزینه‌های اضافی برای درآمدهای بسیار بالا وجود دارند. برای درآمد شخصی بیش از 250 هزار یورو مالیات اضافی وجود دارد. سیستم مالیاتی فرانسه پیچیده است و یک عمر طول می‌کشد تا بفهمیم دقیقاً چگونه کار می‌کند!

    در حالی که ممکن است به نظر برسد که همیشه در حال پرداخت مالیات هستید، اما مزایای زیادی نیز همراه با مالیات است. مالیات در فرانسه مواردی مانند مراقبت‌های بهداشتی، حقوق بیکاری، آموزش باکیفیت و حمل و نقل پیشرفته را پوشش می‌دهد. توجه داشته باشید که نرخ‌های مالیاتی پایین‌تری نیز وجود دارند و به جای درآمدهای فردی از درآمد خانواده مالیات دریافت می‌شود.

    4- موانع زبانی می‌توانند دشوار باشند

    اکثر کشورهای اروپا در حال حاضر انگلیسی صحبت می‌کنند، اما فرانسه شامل آن نمی‌شود. اگر تصمیم به مهاجرت به فرانسه دارید، باید زبان فرانسه یاد بگیرید. هنگامی که شروع به یادگیری می‌کنید، تمام مزایای آن را کشف خواهید کرد. با یادگیری زبان فرانسوی دوست یابی، یافتن شغل، مراجعه به پزشک و برخورد با بوروکراسی آسان‌تر خواهد بود. کلاس‌های آموزش زبان با هزینه کم هم حضوری و هم آنلاین وجود دارند و اگر ویزای طولانی مدت دارید، دوره‌های رایگان توسط دولت ارائه می‌شوند.

    مردم فرانسه با زبان خود اهمیت زیادی قائل هستند و به ندرت با زبان انگلیسی در سطح شهر صحبت می‌کنند. با این حال، علاقه به زبان فرانسه یک موضوع شخصی است و برای بسیاری از مهاجران مشکل خاصی محسوب نمی‌شود. با این حال، اگر فرانسوی بلد هستید باید انگلیسی را نیز یاد بگیرید، زیرا در بسیاری از موقعیت‌های لازم خواهد بود.

    5- بازار کار فرانسه رونق بالایی ندارد

    یکی از معایب مهاجرت به فرانسه بازار کار است. هنگامی که شرکت‌ها می‌خواهند شعبه‌ای در اروپا داشته باشند، فرانسه معمولاً آخرین مکان در لیست است و این موضوع البته به مالیات مربوط می‌شود. باور کنید یا نه کارفرمای شما مالیاتی به نام charges patronales (سهم کارفرمایان) برای استخدام شما می‌پردازد. این درصد می‌تواند از 25 تا 45 درصد حقوق ناخالص شما متغیر باشد.

    به عنوان مثال، اگر دستمزد شما پس از کسر مالیات، 30 هزار یورو در سال باشد، به این معنی است که کل هزینه استخدام شما 58 هزار یورو در سال است. این یک مالیات 26 درصدی محسوب می‌شود و این یک هزینه اضافی است که برای بسیاری از شرکت‌ها جذاب نخواهد بود، شرکت‌ها ترجیح می‌دهند به کشور دیگری در اروپا بروند. همین موضوع باعث شده است تا بازار کار در فرانسه به نسبت بعضی کشورها مانند کانادا رونق بالایی نداشته باشد. نیروهای کار ماهر با مهاجرت به کانادا می‌توانند از بازار کار خوب این کشور نهایت استفاده را ببرند.

    6- اعتصابات زیادی در فرانسه وجود دارند

    فرانسه و اعتصاب مترادف هم هستند. اعتصابات در این کشور آنقدر زیاد است که فرانسه معمولاً در صدر فهرست اعتراضات در اروپا قرار دارد. اعتصابات بخشی از فرهنگ این کشور است و معمولاً زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بدترین آنها اعتصابات مربوط به حمل و نقل است. بدون کوچکترین هشدار قبلی، حرکت قطارها متوقف شده و پروازها لغو می‌شوند.

    اگر در هر زمان از سال هر نوع سفری را برنامه ریزی کرده‌اید و حتی می‌خواهید به دانشگاه یا محل کار خود بروید باید برای وسیله حمل و نقل دیگری را جایگزین کنید. اکثر مردم به خصوص کسانی که در پاریس زندگی می‌کنند، خودروی شخصی دارند. به عنوان یک دانشجو توصیه می‌کنیم محل زندگی خود را نزدیک به دانشگاه انتخاب کنید تا مشکلی در رفت و آمد نداشته باشید.

    7- سفر در سراسر فرانسه گران تمام می‌شود

    7- سفر در سراسر فرانسه گران تمام می‌شود

    فرانسه شبکه پیچیده‌ای از قطارهای پرسرعت دارد که در سراسر کشور تردد می‌کنند. این امر سفر کردن شما به مناطق دیگر کشور را بسیار آسان خواهد کرد. نکته منفی هزینه است! اگر می‌خواهید در فصول شلوغ شال با قطار سفر کنید باید انتظار این را داشته باشید که مبلغ هنگفتی بپردازید. ممکن است هزینه بسیار گران باشد اما در برخی موارد، مانند سفر از پاریس به برلین ارزان‌تر از پاریس به استراسبورگ است. شکی نیست که فرانسه کشور زیبایی است، اما اگر می‌خواهید آن را ببینید، بهتر است به بودجه خود نگاهی دوباره بیندازید.

    8- یافتن مسکن در فرانسه دشوار است

    پیدا کردن مسکن مناسب از معایب مهاجرت به فرانسه است. اگرچه این موضوع احتمالاً برای افرادی که در نیویورک، لندن یا سایر شهرهای بزرگ در سراسر جهان زندگی می‌کنند خیلی غریب نیست، اما هنوز هم کمی باعث ناامیدی است. در شهرهایی مانند پاریس، لیون یا نیس، تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است که منجر به یک محیط رقابتی می‌شود که در آن فهرست خانه‌ها به همان سرعتی که آگهی می‌شوند خیلی سریع به فروش یا اجاره می‌رسند.

    پیدا کردن یک آپارتمان برای اجاره ممکن است تا 6 ماه طول بکشد و حتی خرید یک خانه خیلی هم ساده نیست. همچنین باید بر بوروکراسی شدیدی که قبلاً به آن اشاره کردم غلبه کنید، زیرا باید چندین مدرک، ضمانت‌های مالی و گاهی اوقات نیاز به یک ضامن فرانسوی داشته باشید. به عنوان یک مهاجر، اجازه یا خرید ملک دشوار خواهد بود.

    9- دستمزد در فرانسه پایین است

    از آنجایی که شرکت‌ها باید برای هر فردی که استخدام می‌کنند مالیات‌های بسیار بالایی بپردازند، منطقی است که افزایش حقوق را ارائه نمی‌دهند و تا حد امکان کارکنان کمتری استخدام می‌کنند. حقوق در فرانسه در مقایسه با کشورهایی که هزینه‌های زندگی مشابهی دارند، کمتر به نظر می‌رسد. برای مثال، افراد زیادی مهاجرت به استرالیا را انتخاب می‌کنند، زیرا متناسب با کیفیت بالای زندگی می‌توانند دستمزد بیشتری نیز بگیرند.

    شرکت‌ها از شما انتظار ندارند که ساعات خیلی زیادی را کار کنید اما در مورد استخدام افراد مناسب بسیار محتاط هستند و افراد با شرایط ویژه را جذب می‌کنند. این امر به ویژه برای مهاجرانی که ممکن است هزینه جابجایی، مسائل مربوط به اشتغال یا حمایت از اعضای خانواده در خارج از کشور را نیز جبران کنند، چالش برانگیز است؛ اما دستمزد پایین با خدمات گسترده و کیفیت بالای زندگی جبران می‌شود.

    10- هزینه زندگی در فرانسه بالاست

    هزینه زندگی از معایب مهاجرت به فرانسه است. هزینه زندگی در فرانسه نسبت به سایر کشورهای اروپایی مانند ایتالیا بالاتر است. برخی از شهرهای فرانسه ارزان‌تر از سایرین هستند، اما برخی از آنها حتی بر اساس استانداردهای جهانی بسیار پرهزینه هستند. پاریس در واقع دومین شهر گران قیمت روی کره زمین است.

    در حالی که مراقبت‌های بهداشتی و تحصیل در فرانسه در مقایسه با سایر کشورها موجب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود، مخارج روزانه و فعالیت‌های مربوط به سرگرمی و اوقات فراغت می‌تواند بودجه شما را تحت فشار قرار دهد. اگر می‌خواهید در فرانسه زندگی کنید اما نگران هزینه‌های مربوط به مسکن و آب و برق هستید، شهری مانند بوردو گزینه بهتری خواهد بود.

    11- تبعیض نژادی در فرانسه وجود دارد

    فرانسه برای ارزش‌های مترقی خود در برخی از حوزه‌ها معروف است، اما هنوز جریان‌های تبعیض در جامعه فرانسه وجود دارند. قانون گذاران فرانسوی در سال 2004 پوشش مذهبی در مدارس و ساختمان‌های دولتی و پوشش کامل صورت در مکان‌های عمومی را در سال 2011 ممنوع کردند.

    فرانسه از نظر فرهنگی متنوع است و جوامع مهاجر می‌توانند در فرانسه رشد کنند، اما قوانینی مانند مورد فوق از آزادی کامل برای همه ساکنان جلوگیری می‌کند. این موضوع در کشورهای مهاجرپذیر مانند آمریکا، کانادا یا استرالیا کمتر دیده می‌شود. فرانسه به خصوص در سال‌های اخیر در مورد مسلمانان با پوشش کامل مخالفت‌های زیادی داشته است.

    کجا را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

    کجا را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

    مهاجرت به کشوری خارجی کار ساده‌ای نیست، زیرا هر کشور مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. فرانسه از کشورهای محبوب برای مهاجرت است، اما به نسبت بعضی از کشورها مقصد فوق العاده عالی نیست. درست است که کشوری با تاریخ کهن، مهد هنر و زیبایی محسوب می‌شود، اما وقتی به مسائل پشت پرده نگاه می‌کنیم، فرانسه ممکن است برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی برای مهاجرت نباشد. هزینه‌های بالای زندگی، دستمزد متوسط مالیات زیاد از جمله معایب مهاجرت به فرانسه هستند.

    کانادا و استرالیا مزایای زیادی نسبت به فرانسه برای مهاجرت دارند. اولاً هم کانادا و هم استرالیا سیستم‌های مهاجرتی مبتنی بر امتیاز دارند که نیروهای کار ماهر را در اولویت قرار می‌دهند و مهاجرت را برای افرادی با مهارت‌ها و صلاحیت‌های مورد نیاز آسان‌تر می‌کنند. علاوه بر این، هر دو کشور به دلیل نگرش مهاجرپذیر بودن خود نسبت به مهاجران و جوامع چندفرهنگی شناخته می‌شوند و فرصت‌هایی را برای ادغام و پیشرفت برای تازه واردان فراهم می‌کنند.

    کانادا و استرالیا دارای اقتصاد قوی و بازارهای کار قوی هستند که فرصت‌های شغلی فراوان و پتانسیل پیشرفت شغلی را ارائه می‌دهند. کیفیت بالای زندگی، سیستم‌های مراقبت بهداشتی عالی و آموزش در سطح جهانی، کانادا و استرالیا را به مقصدی جذاب برای مهاجرانی تبدیل می‌کند که به دنبال آینده‌ای بهتر برای خود و خانواده‌شان هستند. در مقابل، در حالی که فرانسه جذابیت‌ها و جاذبه‌های فرهنگی منحصربه‌فرد خود را ارائه می‌دهد، سیاست‌های مهاجرتی آن می‌تواند محدودتر باشد و بازار کارش ممکن است چندان پر تقاضا نباشد.

    مهاجرت تحصیلی به ادب ویزا

    معایب مهاجرت به فرانسه را توضیح دادیم، اکنون می‌توانید نگاهی عمیق‌تر به تحصیل، کار یا زندگی در این کشور داشته باشید. مهم است قبل از انجام هر کاری تحقیقات زیادی انجام دهید تا بتوانید مقصد مهاجرتی مورد نظر خود را پیدا کنید. برای اکثر مهاجران ایرانی، مقصد ایده‌آل مهاجرتی جایی است که فرد می‌تواند‌ بر اساس نیازهای فعلی خود به اهداف آینده‌اش برسد. وجود مسیرهای مهاجرتی راحت، بازار کار پر تقاضا، امکان دریافت اقامت دائم، تناسب بین درآمد و هزینه‌ها و سایر موارد از نکات مهم در انتخاب مقصد مهاجرتی مناسب است. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول معایب مهاجرت به فرانسه

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت