معایب مهاجرت به انگلیس
  • نویسنده: کیوان کاری
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آیا تاریخ و زیبایی‌های انگلیس نام شما را صدا می‌زنند؟ بررسی مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان بخش مهمی از تصمیم افراد برای زندگی در کشوری خارجی است. بسیاری مهاجران از زندگی در انگلستان لذت می‌برند و برای همیشه در این کشور می‌مانند. انگلیس هم زیبایی و هم فرصت‌های زیادی را از نظر تحصیلی و شغلی ارائه می‌دهد. با این حال، مانند بسیاری از کشورهای دیگر جهان، مهاجرت به انگلیس معایبی دارد که باعث می‌شود مهاجران مقاصد دیگری را انتخاب کنند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد معایب مهاجرت به انگلیس صحبت می‌کنیم.

    هیچ کشوری 100 درصد مزایا را به مهاجران ارائه نمی‌دهد، بنابراین مهم است که افراد معایب کشورهای مختلف را بررسی کنند تا ببینند آیا با ترجیحات و نیازهایشان تطابق دارد یا خیر. انگلیس نیز از این قاعده مستثنا نیست! با اینکه این کشور نفوذ زیادی در سراسر جهان دارد، اما همچنان می‌تواند برای برخی مهاجران گزینه مناسبی نباشد. در ادامه به معایب مهاجرت به انگلیس اشاره می‌کنیم:

    سیستم درمانی انگلیس کند است

    سیستم مراقبت‌های بهداشتی رایگان بریتانیا یا همان NHS یک مشکل بزرگ دارد و آن کند بودنش است. از آنجایی که افراد زیادی می‌توانند به مراقبت‌های درمانی دسترسی داشته باشند و این سیستم توسط دولت تامین مالی می‌شود، پزشکان و پرستاران مانند ایالات متحده درآمد میلیونی ندارند. این به معنای بیماران بیشتر و پزشکان کمتر است! پزشکان نیز از کار 20 ساعته بدون پرداخت حقوق اضافی خودداری می‌کنند. شهروندان بریتانیایی هفته‌ها منتظر می‌مانند تا به پزشک مراجعه کنند. اگر یک قرار ملاقات با متخصص داشته باشید، ممکن است ماه‌ها طول بکشد. برای مثال، ممکن است فوراً برای دریافت دارو به روانپزشک مراجعه کنید، اما به شما گفته می‌شود که باید حداقل 2 ماه منتظر بمانید.

    هزینه‌های ویزا در انگلیس بالاست

    معایب مهاجرت به انگلیس به عنوان یک مهاجر به معنای پرداخت هزینه‌های فوق العاده بالا برای ویزا است. اگر شهروند کشورهای مشترک المنافع هستید، می‌توانید به مدت 6 ماه بدون ویزا در خارج از کشور انگلستان تحصیل کنید. این بدان معناست که تحصیل شما در خارج از کشور در اسکاتلند بسیار آسان بود؛ اما زمانی که از ایران به انگلستان نقل مکان کنید، نیاز به ویزا دارید. شما باید برای ویزای دانشجویی 328 پوند و بابت بیمه درمانی مبلغ جداگانه‌ای در حدود 150 پوند پرداخت کنید. گرفتن ویزا نیز یک فرآیند پیچیده است و نیاز به بررسی‌های بیومتریک دارد. برخلاف انگلیس، مهاجرت به کانادا با هزینه‌های کمتر همراه است و دانشجویان با شرایط راحت‌تری برای اخذ پذیرش و ویزا روبرو هستند.

    چالش‌های سیاسی و خروج از اتحادیه اروپا

    اگر قصد مهاجرت به انگلستان را دارید در مورد سیاست‌های انگلیسی کسب اطلاع کنید. بیایید با سیاست این کشور شروع کنیم؛ انگلیس مانند ایالات متحده و کانادا شش حزب اصلی است. احزاب چشم دیدن همدیگر را ندارند که این به معنای سر و صداهای زیاد و بحث‌های بیهوده است که تصویب هر لایحه را دشوار می‌کند. حزب بیگانه هراسی و محافظه کار مالی می‌خواستند اتحادیه اروپا را ترک کنند تا خودمختاری بیشتری به دست آورند؛ بنابراین آن‌ها خواستار رای گیری شدند و رای تصویب شد. بریتانیا رسما اتحادیه اروپا را ترک کرد. این تصمیم منجر به پیامدهای بلند مدت از جمله کمبود بنزین و چالش‌هایی برای سفر به خارج از کشور شد. همچنین این موضوع مهاجرت به انگلیس را برای خارجیان دشوارتر کرد.

    آب و هوای انگلستان بارانی است

    بریتانیا به یک چیز معروف است و آن باران است. اگرچه آب و هوای انگلستان آنقدرها هم ناراحت کننده نیست، اما رسانه‌ها انگلیس را کشوری معرفی کرده‌اند که در آن باران هرگز متوقف نمی‌شود. مطمئناً در انگلستان باران زیادی می‌بارد، اما طوری نیست که باعث عدم انجام کاری شود. درست است که وقتی باران می‌بارد، کل کشور به ویژه در زمستان تبدیل به مه خاکستری می‌شود. حتی این نوع آب و هوا خلق و خوی افراد را تغییر می‌دهد. مهاجرانی که به آب و هوای آفتابی علاقه دارند، ممکن زندگی در انگلیس برایشان دشوار باشد. اگرچه سفرهای یک روزه سرگرم کننده خواهد بود، اما همیشه باید با خود چتر و لباس گرم به همراه داشته باشید.

    مسکن بسیار گران است

    مسکن بسیار گران است

    بسته به جایی که می‌خواهید ساکن شوید، خرید خانه می‌تواند فوق العاده چالش برانگیز باشد. گرانی بازار مسکن را باید یکی از معایب مهاجرت به انگلیس دانست. لندن به دلیل قیمت‌های دیوانه‌وار مسکن و اجاره در کل اروپا بدنام است! حتی در شهرهای شمالی‌تر، پیدا کردن خانه‌ای که واقعاً مقرون به صرفه باشد، قبل از رسیدن به سن 40 سالگی بسیار چالش برانگیز خواهد بود. هنگامی که یک خانه نیمه مقرون به صرفه پیدا کردید، احتمالاً باید وام مسکن بگیرید تا هزینه آن را بپردازید. در می ‌2023، میانگین قیمت فروش خانه در انگلستان 303 هزار پوند بود. وقتی میانگین دستمزد سالانه 30 هزار پوند است، پس انداز برای یک سپرده کافی برای خرید خانه بسیار دشوار می‌شود. اگر بخواهیم منصفانه باشیم، قیمت خانه در سراسر جهان از سال 2021 تا به امروز افزایش یافته است.

    تعادل ضعیفی بین کار و زندگی وجود دارد

    متاسفانه مرخصی تعطیلات با حقوق باعث ایجاد تعادل بین کار و زندگی در اکثر مشاغل بریتانیا نمی‌شود. اکثر مشاغل مستلزم این هستند که کارکنان بیش از 40 ساعت استاندارد در هفته را به کار خود اختصاص دهند. این احساس وجود دارد که برای انجام کارها باید کار خود را با خود به خانه ببرید. در واقع، بسیاری از مشاغل کارکنان خود تا دیر وقت نگه می‌دارند. تقریباً هر کارگر بریتانیایی از زمانی که بیدار می‌شود تا زمانی که به رختخواب می‌رود، مدام در حال کار کردن است. زمان کوتاهی برای ناهار و کارهای دیگر وجود دارد، به این معنی که فرد نمی‌تواند استراحت کافی داشته باشد. زندگی در بریتانیا برای افرادی که به تعادل بین کار و زندگی ارزش قائل هستند، کمی دشوار خواهد بود.

    متروی انگلیس با تاخیر همراه است

    متاسفانه قطارهای مترو انگلستان اغلب با تاخیر مواجه هستند. تاخیر در رسیدن قطارها از معایب زندگی در انگلیس است. اگر هم آب و هوا بارانی باشد، قطارها کاملاً از برنامه زمانی خود خارج می‌شوند. قطارها در انگلستان نیز دائماً دیر تردد می‌کنند که اگر از آن‌ها برای رسیدن به محل کار استفاده کنید، یک کابوس بزرگ خواهند بود. بسیاری از مکان‌های تاریخی ایستگاه مترو دارند، اما اگر می‌خواهید حومه شهر را ببینید یا به پیاده‌ روی بروید، در فاصله چند قدمی شما ایستگاه مترو وجود ندارد. مهاجرانی که در انگلیس زندگی می‌کنند باید روی خرید یک وسیله نقلیه سرمایه گذاری کنند، به خصوص اگر تصمیم بگیرند خارج از شهرهای بزرگ مانند لندن زندگی کنند. مهاجران ایرانی که در سمت راست جاده رانندگی می‌کند باید به رانندگی در سمت چپ در انگلیس عادت کنند.

    فرصت‌های شغلی محدود است

    اگر انگلیسی را روان صحبت نکنید یا پاسپورت بریتانیایی نداشته باشید، برای یافتن شغل مشکل خواهید داشت. بریتانیا ترجیح می‌دهد شهروندان خود را استخدام کند. برای بسیاری از مهاجران که به ویزای کار نیاز دارند، اکثر شرکت‌ها نمی‌خواهند به شما در دریافت ویزای مورد نیاز کمک کنند. آن‌ها اغلب شما را در این کار رها می‌کنند، فقط زمانی که جزئیات را نهایی کردید، شما را استخدام می‌کنند. بخش عجیب این است که برای اکثر ویزاهای کار در انگلستان به یک کارفرما نیاز دارید که به شما کمک کند. اگر در شمال آکسفورد زندگی می‌کنید، پیدا کردن کار نیز دشوار است. اکثر مشاغل در جنوب انگلیس هستند. به طور کلی، به دست آوردن اولین شغل به عنوان یک مهاجر یک چالش بزرگ خواهد بود.

    بیگانه هراسی، نژادپرستی و طبقه گرایی رایج هستند

    مشکلات فرهنگی یکی از معایب زندگی در انگلیس است. یکی از مهم‌ترین مسائل طبقه گرایی است که به زمان تاسیس امپراتوری بریتانیا برمی‌گردد. سیستم‌های طبقاتی در جامعه آن‌ها ریشه دوانده بود و شکاف آشکاری بین طبقات بالا و پایین ایجاد می‌کرد. این امر امروز ادامه یافته است که با طبقه ثروتمند جامعه (مردم آنگلوساکسون سفید پوست) مشخص می‌شود. آن‌ها به افرادی با پیشینه‌های کم درآمد یا افراد طبقه کارگر نگاهی تحقیر آمیز دارند. خویشاوند گرایی نیز اغلب به عنوان بخشی از حفظ نظام طبقاتی در انگلیس وجود دارد. از سویی دیگر، بیگانه هراسی همراه با نژادپرستی است. بسیاری از مردم بریتانیا با مهاجران تازه وارد از هر کجا که باشند، خیلی دوستان رفتار نمی‌کنند. این حس بیشتر از این می‌آید که انگلیسی‌ها خود را صاحب دنیا می‌دانند! اما برای مثال، مهاجرت به استرالیا به معنای عدم نژادپرستی و طبقه گرایی است، زیرا این کشور فضایی با رویکرد چند فرهنگی و چند قومیتی است.

    هزینه زندگی در انگلستان بالاست

    هزینه زندگی در انگلستان بالاست

    بسیاری از مردم قبل از نقل مکان به جایی به هزینه‌های زندگی می‌پردازند که این کار هوشمندانه‌ای است. در شهرهای پرجمعیتی مانند لندن و آکسفورد هزینه زندگی بسیار بالاست. زندگی مجردی و گرفتن حداقل دستمزد نمی‌تواند کفاف هزینه‌های زندگی را بدهد. احتمالاً به چند هم اتاقی نیاز دارید یا باید خارج از شهر زندگی کنید. هزینه زندگی در خارج از لندن و آکسفورد کمتر است؛ اگر به شهرهایی مانند بریستول بروید، هزینه‌ها منطقی‌تر خواهند بود؛ اما همچنان نسبت به سایر کشورهای اروپایی هزینه‌ها بالا هستند. متاسفانه یافتن شغل که به راحتی هزینه‌های ماهانه فرد را در لندن پوشش دهد، آسان نیست. دلیلی وجود دارد که بسیاری از لندنی‌های 30 ساله با چند هم اتاقی در یک آپارتمان مشترک هستند.

    فوتبال پر سر و صدا و پرهیاهو است

    یکی از بزرگترین معایب زندگی در انگلستان برای کسانی که فوتبال دوست ندارند، هیاهو و تعصب در این ورزش است. هر بریتانیایی را که ملاقات کنید که حتی یک درصد به ورزش اهمیت دهد در مورد فوتبال به شکلی دیوانه‌وار صحبت می‌کند. بدان معناست که در شبی که مسابقه‌ای در حال برگزاری است، کل کشور متوقف می‌شود. فوتبال تمام چیزی است که هر کسی قبل، حین و بعد از مسابقه در مورد آن صحبت می‌کند. انگلیسی‌ها به قدری در فوتبال غرق می‌شوند و به این ورزش تعصب دارند که وقتی به یک بازی فوتبال می‌روید، افراد باید بر اساس تیمی که طرفدارش هستند در بخش‌های جداگانه ورزشگاه بنشینند. با این حال، این فضا برای عاشقان فوتبال فوق العاده خواهد بود.

    درک انواع لهجه انگلیسی سخت است

    لهجه‌های انگلیسی برای مهاجران تازه وارد به سختی قابل درک است. شما ممکن است نمی‌توانید صحبت‌های کسی را با لهجه لندنی درک کند. هر جا که می‌روید با روش تازه‌ای برای صحبت با لحن‌های عامیانه و جدید روبرو خواهید شد. اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، نمی‌توانید درک کاملی از گفتگوی بین همه افراد در شهرهای مختلف انگلیسی داشته باشید. توصیه می‌کنیم قبل از مهاجرت به انگلیس به تماشای تلویزیون بریتانیا بنشینید تا بتوانید با استفاده از زیرنویس‌ها به لهجه‌ها عادت کنید. کسب مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل یا کار در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و استرالیا راحت‌تر از انگلیس است، زیرا در این کشورها لهجه انگلیسی به مراتب کمتر دیده می‌شود.

    افراد با درآمد بالاتر بار مالیاتی زیادی دارند

    بریتانیا از سیستم نرخ مالیات با چهار رویکرد زیر استفاده می‌کند:

    • کمک هزینه شخصی = صفر درصد نرخ مالیات بر درآمد تا سقف 12570 پوند
    • نرخ پایه = 20 درصد نرخ مالیات بر درآمد 12571 پوند تا 50270 پوند
    • نرخ بالاتر = 40 درصد نرخ مالیات بر درآمد 50271 پوند تا 125140 پوند
    • نرخ اضافی = 60 درصد نرخ مالیات بر درآمد بیش از 125140 پوند

    حدود 80 درصد از مردم در گروه مالیات دهندگان نرخ پایه قرار می‌گیرند که به نظر ما با توجه به خدمات عمومی و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی ارائه شده در بریتانیا، مقدار معقولی است. با این حال، اگر درآمد نسبتاً بالایی دارید، بار مالیاتی افزایش پیدا می‌کند. این نرخ مالیاتی نسبت به کشورهای انگلیسی زبان دیگر بالا محسوب می‌شود. به همین خاطر است که اکثر مهاجران و ساکنان دائمی انگلیس توانایی خرید خانه ندارند، زیرا پول کمتری برای پس انداز دارند.

    پیدا کردن دوستان می‌تواند دشوار باشد

    نقطه ضعف فرهنگ انگلیسی این است که دوست یابی در آن نسبتاً دشوار است. پیدا کردن دوست در بزرگسالی به طور کلی سخت است. این موضوع به ویژه برای مهاجران چالش بر انگیز تر است. چند راه برای دوستیابی مانند پیوستن به یک باشگاه فوتبالی آخر هفته یا وقت گذراندن با همکاران بعد از کار به عنوان یک مهاجر وجود دارد؛ اما اگر در روستای کوچک‌تری زندگی می‌کنید، پیدا کردن افرادی برای ارتباط با آن‌ها دشوار است. به طور کلیف زندگی در اکثر کشورهای اروپایی به این صورت که مهاجران به خصوص از کشورهای یا فرهنگ گرمی مانند ایران یا هند با مشکل روبرو می‌شوند. رفتار سرد افراد و بی روح بودن آن‌ها کمی زندگی در این کشورها را دشوار می‌کند.

    پس کجا مهاجرت کنیم؟

    پس کجا مهاجرت کنیم؟

    معایب مهاجرت به انگلیس را توضیح دادیم، اکنون بهتر دیدگاه واضحی نسبت به این کشور پیدا کنید. با این حال، زندگی در هر کشوری برای برخی خوب و برای بعضی نامطلوب است! همه چیز به شرایط، ترجیحات و نیازهای افراد بستگی دارد؛ اما اگر بخواهیم مزایا و معایب کشورهای برتر مهاجرتی را با هم مقایسه کنیم، استرالیا و کانادا می‌توانند مقاصد بهتری باشند. در ادامه به دلایل اینکه چرا استرالیا و کانادا برای مهاجرت بهتر هستند، اشاره می‌کنیم.

    استرالیا

    • در مقایسه با آب و هوای اغلب مرطوب انگلستان از آب و هوای گرمتر و آفتابی استرالیا لذت ببرید.
    • اقتصاد قوی استرالیا فرصت‌ها‌ی شغلی فراوانی را به ویژه در بخش‌هایی مانند معدن، مراقبت‌های بهداشتی و فناوری ارائه می‌دهد.
    • سبک زندگی در فضای باز با دسترسی آسان به سواحل، پارک‌ها و فعالیت‌های تفریحی لذت بخش از آب و هوای بارانی انگلیس است.
    • سیستم مهاجرت استرالیا از نیروهای کار حمایت می‌کند و راه‌های مختلفی را برای اقامت دائم و شهروندی ارائه می‌دهد.
    • دسترسی به سیستم درمانی Medicare برای ساکنان دائمی با ارائه پوشش مراقبت‌های بهداشتی جامع وجود دارد.
    • سیستم حمل و نقل استرالیا در شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن بسیار پیشرفته‌تر از انگلستان است.
    • شرایط لازم برای مسیرهای مهاجرتی از جمله تحصیل، کار یا سرمایه گذاری در استرالیا راحت‌تر از انگلیس است.
    •  

    کانادا

    • سیاست‌های مهاجرتی فراگیر کانادا تنوع را در اولویت قرار می‌دهد و راه‌های متعددی را برای مهاجرت ارائه می‌دهد.
    • کانادا دارای مناظر طبیعی خیره‌ کننده از جمله کوه‌ها، جنگل‌ها و دریاچه‌هاست که فرصت‌هایی را برای فعالیت در فضای باز فراهم می‌کند.
    • اقتصاد با ثبات کانادا که توسط صنایعی مانند منابع طبیعی، فناوری و امور مالی تقویت می‌شود، امنیت و پتانسیل رشد شغلی را ارائه می‌دهد.
    • سیستم آموزشی معتبر کانادا با دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر، فرصت‌هایی را برای پیشرفت شغلی و توسعه شخصی فراهم می‌کند.
    • سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا دسترسی به خدمات پزشکی ضروری را برای همه ساکنان تضمین می‌کند.
    • امکان کار بعد از تحصیل وجود دارد و فارغ التحصیلان می‌توانند بعد از چند سال کار برای اقامت دائم درخواست دهند.
    • کانادا کشوری مهاجرپذیر و چند قومیتی است و در آن نشانه‌ای از نژاد پرستی یا طبقه گرایی وجود ندارد.
    • هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا ارزان‌تر از انگلیس است و افراد می‌تواند‌ پس انداز بهتری داشته باشند.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    معایب مهاجرت به انگلیس را توضیح دادیم و اکنون می‌توانید انتخاب بهتری برای مقصد مهاجرتی خود داشته باشید. توجه به این نکته مهم است که برخی از معایب مانند آب و هوای بارانی یا عشق به فوتبال ممکن است برای بعضی مزیت محسوب شوند. پس باید به نیازهای و ترجیحات خود توجه کنید و ببینید از کشور مقصد چه انتظاری دارید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول معایب مهاجرت به انگلیس

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت