معایب مهاجرت به آمریکا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بدیهی است که آمریکا از بسیاری لحاظ بهترین کشور جهان است، اما بدین معنا نیست که کامل‌ترین کشور هم محسوب می‌شود. آمریکا نیز به مانند کشورهای دیگر معایبی دارد که مهاجران آینده‌نگر بهتر است در مورد آن‌ها کسب اطلاع کنند. اکثریت قریب به اتفاق مهاجران که به ایالات متحده مهاجرت کردند از زندگی در این کشور رضایت داشته‌اند. با این حال، کسانی که رضایت نداشته‌اند نیز دلایل قانع کننده‌ای را مطرح کردند که می‌تواند آمریکا را از لیست کشورهای مناسب برای مهاجرت حذف کند. در این بررسی از وبسایت «ادب ویزا» در مورد معایب مهاجرت به آمریکا صحبت می‌کنیم.

    گرفتن ویزای کار سخت است

    از مهمترین معایب مهاجرت به آمریکا می‌توان به گرفتن مجوز کار و همچنین گرین کارت برای اقامت دائم اشاره کرد. این امر امید بسیاری از افرادی که به دنبال رویای آمریکایی هستند را از بین می‌برد. با این حال، اگر شرایط لازم را داشته باشید یا بتوانید از یک شرکت بین المللی منتقل شوید، هنوز فرصت‌های زیادی وجود دارند. شما می‌توانید برای ویزای کاری کوتاه مدت آمریکا درخواست دهید تا در آینده بتوانید گرین کارت بگیرید. در مقایسه، در مسیر مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این امر از طریق چندین روش از جمله تحصیلی، کاری، اکسپرس اینترنتی و سایر موارد امکانپذیر است که مسیرهای مهاجرتی راحت‌تری محسوب می‌شوند.

    داشتن خودرو برای رفت و آمد ضروری است

    استفاده تنها از سیستم حمل و نقل از معایب مهاجرت به آمریکا است. ایالات متحده بسیار بزرگ است و فاصله زیادی بین شهرها وجود دارد. گستردگی کشور به همراه با مناطق پراکنده شهری و گزینه‌های محدود حمل و نقل عمومی در بسیاری از مناطق، مالکیت خودرو را به یک ضرورت عملی برای میلیون‌ها نفر تبدیل می‌کند. نکته مثبت این است که قیمت خودروها ارزان است. اگر نمی‌توانید رانندگی کنید، سعی کنید مکانی را برای زندگی انتخاب کنید که به وسایل حمل و نقل عمومی نزدیک است. در حالی که تلاش‌ها برای بهبود سیستم حمل و نقل عمومی و ترویج روش‌های جایگزین رفت و آمد ادامه دارد، خودرو همچنان وسیله اصلی رفت و آمد برای بخش قابل توجهی از جمعیت آمریکاست.

    مالیات بر فروش پنهان وجود دارد

    مالیات بر فروش (VAT) در قیمت کالاها در فروشگاه‌های آمریکا نمایش داده نمی‌شود که می‌تواند هنگامی که مهاجران برای اولین بار وارد آمریکا می‌شوند، آزاردهنده باشد. این موضوع از معایب مهاجرت به آمریکا است. با این حال، هنگامی که به سیستم عادت کردید به زودی می‌توانید قیمت‌ها را محاسبه کنید و از اینکه کالاهای مصرفی در ایالات متحده آمریکا اغلب ارزان‌تر از جاهای دیگر هستند، راضی خواهید بود. مالیات بر فروش کالاها در ایالات متحده توسط دولت‌های ایالتی و محلی اعمال می‌شود. نرخ مالیات بر فروش در ایالت‌ها به طور قابل توجهی متفاوت است و هر ایالت نرخ خود را تعیین می‌کند و کالاها و خدمات مشمول مالیات هستند. همچنین مالیات بر درآمد در ایالات متحده بسیار پایین‌تر از کشورهایی مانند انگلیس است.

    هیچ سرویس درمانی رایگانی وجود ندارد

    هیچ سرویس درمانی رایگانی وجود ندارد

    ایالات متحده خدمات بهداشتی ملی ندارد، بنابراین شما باید بیمه پزشکی خصوصی داشته باشید. خوشبختانه، بسیاری از کارفرمایان بزرگ این را به عنوان بخشی از بسته مزایای به شما ارائه می‌دهند و اگر به عنوان یک مهاجر به آمریکا نقل مکان کنید، این احتمال وجود دارد که از بیمه پزشکی خصوصی استفاده کنید. با این حال، خدمات پزشکی رایگان در ایالات متحده، معمولاً به جمعیت‌ها و شرایط خاص محدود می‌شود. به عنوان مثال، برخی از برنامه‌های دولتی مانند Medicaid و برنامه بیمه سلامت کودکان (CHIP) پوشش مراقبت‌های بهداشتی رایگان یا کم هزینه را برای افراد و خانواده‌های کم درآمد فراهم می‌کند. در مقایسه، سیستم بهداشت و درمان عمومی استرالیا که با Medicare شناخته می‌شود برای ساکنان رایگان با هزینه کم همراه است. مهاجرت به استرالیا می‌تواند‌ از نظر سیستم درمانی مناسب‌تر از آمریکا باشد.

    صرف غذا در رستوران با انعام همراه است

    یکی معایب مهاجرت به آمریکا این است که شما خود را برای پرداخت حداقل انعام 15 درصد در همه رستوران‌ها آماده کنید. اگر تصمیم بگیرید که این الزام را برآورده نکنید، ممکن است با تحقیر مواجه شوید، زیرا کارکنان رستوران نگاهی خاصی به میزان انعام خود دارند. انعام دادن به طور گسترده‌ای یک هنجار اجتماعی و منبع درآمد مهمی برای کارگران رستوران تلقی می‌شود که اغلب برای افزایش دستمزد خود به انعام تکیه می‌کنند. پس فراموش نکنید که هنگام سفارش به این موضوع توجه کنید. عرف انعام بر اساس عواملی مانند نوع رستوران، کیفیت خدمات و هنجارهای منطقه‌ای متفاوت است؛ اما یک مزیت این است که فرهنگ انعام دادن خدمات عالی به مشتریان را تشویق می‌کند که ایالات متحده به آن بسیار مشهور است.

    خشونت با اسلحه وجود دارد

    گریزی نیست که خشونت با اسلحه یک مشکل در ایالات متحده است و باعث ایجاد اخبار ناراحت کننده می‌شود. این کشور یکی از بالاترین نرخ‌های مرگ و میر ناشی از اسلحه را در میان کشورهای توسعه یافته دارد که بحث‌های شدیدی را در مورد قوانین کنترل اسلحه، خدمات بهداشت روانی و عوامل اجتماعی موثر در خشونت ایجاد کرده است. این موضوع باعث شده تا خشونت با اسلحه از معایب مهاجرت به آمریکا باشد. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق محله‌های آمریکا بسیار امن هستند و لایحه اخیر کنترل اسلحه ایالات متحده که توسط رئیس جمهور بایدن ارائه شده است گامی در جهت حل این مشکل است. بنابراین در حالی که ایالات متحده در زمینه خشونت با اسلحه شهرت بین المللی ضعیفی دارد، زندگی روزمره بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

    برخی شهرهای آمریکا کثیف هستند

    شهرهای آمریکا گاهی اوقات می‌توانند کثیف باشند و ترافیک سنگین نیز به آلودگی هوا میفزاید. برخی از شهرهای آمریکا با مسائل مربوط به پاکیزگی با عواملی مانند تراکم جمعیت، زیرساخت‌های ناکافی مدیریت زباله، بی‌خانمانی و سایر موارد دست و پنجه نرم می‌کنند. انباشت زباله نه تنها می‌تواند زیبایی یک شهر را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه پیامدهای زیست محیطی و بهداشت عمومی نیز دارد. تلاش‌ها برای رسیدگی به مسائل پاکیزگی اغلب شامل کمپین‌های آموزشی عمومی، افزایش خدمات مدیریت زباله، طرح‌های پاکسازی جامعه و اجرای قوانین زباله‌ها می‌شود. با این حال، بسیاری از آمریکایی‌ها برای تمیز نگه داشتن محیط و جمع آوری زباله و در گروه‌های سازمان یافته داوطلب می‌شوند. علاوه بر این، اعمال هوای پاک تحمیل شده به طور قابل توجهی باعث کاهش انتشار گازهای سمی در ایالات متحده شده است.

    پس به کجا مهاجرت کنیم؟

    پس به کجا مهاجرت کنیم؟

    آمریکا در میان بهترین کشورهای جهان است که در آن تنوع فرهنگی مهم محسوب می‌شود و احترام در جوامع در درجه اول اهمیت قرار دارد. این کشور بسیار توسعه یافته و با زیرساخت‌های پیشرفته است. مردم صمیمی و مهمان نواز هستند و حوزه سرگرمی و تفریحات در آن بیشتر از هر جای دیگری از کره خاکی است. اگر شغلی را در یکی از بخش‌های پردرآمد آمریکا به دست آوردید از استاندارد بالای در این کشور لذت خواهید برد؛ اما معایب مهاجرت به آمریکا می‌تواند‌ برای بسیاری از مهاجران از جمله کسانی که به دنبال تحصیل هستند، کسانی که به دنبال دریافت سریع اقامت دائم هستند یا افرادی که می‌خواهند از مسیرهای مهاجرتی راحت اقدام کنند، گزینه خوبی نباشد.

    استرالیا و کانادا در مقایسه با ایالات متحده چندین مزیت برای مهاجرت دارند. اولاً، هر دو کشور سیستم‌های مهاجرتی نسبتاً ساده‌تری دارند که نیروهای کار ماهر، کارآفرینان و افراد با شرایط مطلوب را در اولویت قرار می‌دهند. به عنوان مثال، سیستم مبتنی بر امتیاز استرالیا، متقاضیان را بر اساس عواملی مانند سن، مهارت زبان، تحصیلات، تجربه کاری و سایر مهارت‌ها ارزیابی می‌کند و برای افرادی که این معیارها را دارند، برای مهاجرت گزینش می‌شوند.

    سیستم اکسپرس اینتری کانادا نیز بر مبنای مشابهی عمل می‌کند و داوطلبان را بر اساس امتیاز سیستم رتبه ‌بندی جامع (CRS) انتخاب می‌کند که فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبان و سازگاری را در نظر می‌گیرد. این سیستم‌های مبتنی بر شایستگی، مسیرهای روشنی را برای مهاجران ماهر برای ورود و کمک به نیروی کار فراهم می‌کنند و رشد اقتصادی و نوآوری را در استرالیا و کانادا تقویت می‌کنند. ثانیاً، استرالیا و کانادا به دلیل سیستم‌های رفاه اجتماعی قوی از جمله مراقبت‌های بهداشتی همگانی و آموزش عمومی که می‌تواند عوامل جذابی برای مهاجران آینده باشد، شناخته شده هستند.

    هر دو کشور رفاه ساکنان خود را در اولویت قرار می‌دهند و خدمات بهداشتی رایگان و کم هزینه را ارائه می‌دهند که اغلب با کیفیت بالا ارائه می‌شوند. علاوه بر این، کانادا و استرالیا کشورهای مهاجرپذیری هستند و مانند آمریکا سختگیری‌های خاصی در مورد برخی قومیت‌ها ندارد. نژاد پرستی در آمریکا بیشتر از کانادا و استرالیا است و این موضوع می‌تواند‌ برای مهاجران ناراحت کننده باشد. در کانادا و استرالیا فرصت‌هایی برای پیشرفت اقتصادی و رشد شغلی در صنایع مختلف وجود دارند، زیرا بازار کار هر دو کشور به فارغ التحصیلان و نیروهای کار ماهر نیاز شدیدتری نسبت به آمریکا دارند.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    معایب مهاجرت به آمریکا را بررسی کردیم، اکنون بهتر می‌توانید مقصد مهاجرتی خود را تعیین کنید. هدف نهایی این است که بتوانید در محیط مناسب و مطابق با نیازهای خود زندگی کنید. شما باید همه عوامل از جمله شرایط آب و هوایی، زیرساخت‌های پیشرفت شهری، مهاجرپذیر بودن، هزینه‌های زندگی، سطح خدمات درمانی، بازار کار، شرایط اقتصادی و سیاسی کشور مقصد را بررسی کنید.

    در مجموع، مقایسه کشورها از نظر همه معیارها می‌تواند کار سختی باشد، به همین دلیل باید از متخصصان مهاجرت مشاوره بگیرید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول معایب مهاجرت به آمریکا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت