معایب زندگی در نروژ
  • نویسنده: کیوان کاری
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اینترنت مملوء از تصاویر زیبا از دریاچه‌های نروژ، کابین‌های چوبی قرمز و مردمی با چهره زیباست. مطمئناً این موارد در نروژ وجود دارند و از ویژگی‌های بی‌مانند این کشور اروپای شمالی هستند؛ اما نروژ در پشت پرده مزایایی که ارائه می‌دهد، معایبی نیز دارد. یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه متروپولیتن اسلو (OsloMet) نشان می‌دهد که سالانه 30 هزار خارجی نروژ را ترک می‌کنند. پس این سوال مطرح می‌شود که: «درست است که نروژ کشوری دوست داشتنی است، اما چرا برخی مهاجران آن را ترک می‌کنند؟» در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به طور کامل در مورد معایب مهاجرت به نروژ و زندگی در نروژ صحبت می‌کنیم.

    معرفی معایب زندگی در نروژ

    نروژ به طور رسمی به عنوان پادشاهی نروژ شناخته می‌شود و یکی از کشورهای اسکاندیناوی در شمال اروپاست. ویژگی‌های مهم این کشور آبدره‌های ساحلی عمیق، کوه‌ها و یخچال‌های طبیعی است. دو زبان رایج در نروژ نوردیک انگلیسی و نروژی هستند. این کشور با تولید ناخالص داخلی سرانه تقریباً 69 هزار دلار، ششمین کشور ثروتمند جهان در نظر گرفته می‌شود. نروژ 19 استان دارد و اسلو پایتخت آن است. این کشور هر ساله مهاجران زیادی را به خود می‌بیند، اما در کنار مزایای زیادی که ارائه می‌دهد، معایب نیز دارد. در ادامه به معایب مهاجرت به نروژ و زندگی در نروژ اشاره می‌کنیم:

    پیدا کردن دوست نروژی سخت است

    پیدا کردن دوست نروژ نسبت به هر جای دیگری در جهان سخت است. یک نظرسنجی توسط InterNations نشان داد که نروژ در رتبه 55 فهرست بهترین کشورها برای دوست یابی قرار دارد. نروژ طبق این فهرست جزء 10 کشور انتهایی جهان است. باید بگوییم نروژی‌ها دوستان محلی و قدیمی را در اولویت قرار می‌دهند و ممکن است برای دوستی با تازه واردها به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

    جمعیت نسبتاً کوچک نروژ و جوامع پراکنده آن ممکن است فرصت‌های ملاقات با افراد جدید را محدود کند. به طور کلی، کشورهای اسکاندیناوی به داشتن روحیه سرد و ارتباطات کم مشهور هستند؛ اما با صبر، پشتکار و تمایل به نزدیکی به فرهنگ و فعالیت‌های اجتماعی مورد علاقه نروژی‌ها، ایجاد ارتباطات معنادار و ایجاد دوستی در نروژ کاملاً امکان پذیر است.

    بزرگ کردن بچه در نروژ پیچیده است

    بزرگ کردن بچه در این کشور تحت قوانین خاصی انجام می‌شود که از نظر برخی ممکن است از معایب زندگی در نروژ تلقی شود. هر استان در نروژ به نحوی مسئولیت حفاظتی برای همه کودکان ساکن در این قلمرو را دارد. هرگونه شکایت یا حتی یک تماس ساده با خدمات حفاظت از کودکان (Barnevernet) باید با مراجعه به منزل و بررسی توسط مقامات پیگیری شود.

    در نروژ هر نوع تنبیه بدنی کاملاً غیرقانونی است، در حالی که در کشورهای دیگر مانند انگلستان، کتک زدن کودک تا زمانی که تنبیه معقول باشد، هنوز قانونی است! در هر صورت، حتی اگر به عنوان والدین در نروژ هیچ کار غیرقانونی انجام ندهید، تربیت فرزندان در نروژ با قوانین مکتوب و نانوشته زیادی همراه است که رعایت و دانستن آن‌ها برای مهاجران دشوار است.

    نروژی‌ها نسبت به فرهنگ‌های دیگر تکبر دارند

    نروژی‌ها نسبت به فرهنگ‌های دیگر تکبر دارند

    مرکز تحقیقاتی پیو ایالات متحده در سال 2018 یک نظرسنجی از مردم جهان در مورد ناسیونالیسم (ملی گرایی) انجام داد. از مردم 15 کشور اروپایی پرسیده شد که تا چه حد با این جمله موافق هستند: «مردم ما کامل نیستند، اما ما فرهنگ برتری نسبت به دیگران داریم.» نروژ تنها کشوری است که اکثریت پاسخ دهندگان کاملاً یا اکثراً موافق جمله قبل بودند. حدود 58 درصد نروژی‌ها به طور کامل یا بیشتر با این بیانیه موافق بودند.

    به نظر می‌رسد غرور ملی نیز در نروژ بسیار گسترده است. حدود 92 درصد نروژی‌ها می‌گویند که به نروژی بودن خود یا «خیلی» یا «تا حدودی» افتخار می‌کنند. نروژی‌ها نسبت به دانمارکی‌ها کمتر غرور فرهنگی دارند، اما همچنان این حس در آنها بالاست. به همین دلیل، مقداری نژادپرستی در نروژ وجود دارد. این موضوع را با مهاجرت به کانادا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر و چند فرهنگی مقایسه کنید.

    آب و هوای نروژ بسیار سرد است

    شرایطی آب و هوایی اغلب از معایب مهاجرت به نروژ محسوب می‌شود. در نروژ باران‌های زیادی می‌بارد و حتی با تغییرات آب و هوایی، باران‌های بیشتری نیز خواهند بارید. استان فینمارک در اواسط تابستان شاهد بارش برف است! تابستان می‌تواند 25 درجه سانتی گراد و آفتابی باشد یا به 8 درجه سانتی گراد کاهش پیدا کند و باران ببارد. شما هرگز واقعا نمی‌دانید چطور باید آب و هوا را پیش‌بینی کنید. زمستان‌ها به خصوص در شمال نروژ بسیار طولانی هستند و بسیاری مردم نمی‌توانند با کمبود نور خورشید در تاریک‌ترین ماه‌های سال مقابله کنند.

    نفوذ اقیانوس اطلس در سرتاسر نروژ باعث شده است تا آب و هوا گرمتر از آن چیزی است که موقعیت جغرافیایی این کشور نشان می‌دهد؛ اما فریب نخورید! زمستان‌ها می‌توانند به شدت سرد شوند. دمای هوا در طول زمستان اغلب زیر نقطه انجماد است و خواهید دید که کل کشور پوشیده از برف خواهد بود. سرد بودن هوا را می‌توان به این دلیل نسبت داد که خورشید در شمال دایره قطب شمال بیرون نمی‌آید، به این معنی که این کشور در طول زمستان گرمای بسیار کمی می‌گیرد.

    مالیات در کشور نسبتا نروژ بالاست

    سیستم مالیاتی مبتنی بر یک اصل همبستگی است؛ به این معنی که هر چه بیشتر درآمد داشته باشید، مالیات بیشتری پرداخت می‌کنید. برای برخی افراد ممکن است این موضوع ایده‌آل نباشد. مالیات‌های جمع آوری شده برای آموزش، جاده‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌شوند. بدون شک با افراد زیادی ملاقات خواهید کرد که فکر می‌کنند پرداخت این همه مالیات ظالمانه است، زیرا می‌پرسند: «اگر از این خدمات استفاده کنید یا نه پولش را باید بپردازید.»

    در نروژ اگر حدود 500 هزار تا 600 هزار کرون درآمد داشته باشید، حدود 35 درصد مالیات بر حقوق خود پرداخت خواهید کرد. این مقدار مالیات در نروژ کمتر از کشوری مانند فرانسه است. در نروژ نسبت به بسیاری از کشورها فساد سیاسی و اداری کمتری وجود دارد، بنابراین این مزایا می‌توانند مشکل مالیات بالا را به کلی حل کنند. خبر خوب این است که مالیات بر دارایی وجود ندارد، اما یک بار مالیات نقل و انتقال اموال به میزان 2.5 درصد لحاظ می‌شود.

    فرهنگ غذایی ناسالم رایج است

    فرهنگ غذایی ناسالم رایج است

    محصولات غذایی تازه و باکیفیتی در نروژ به وفور موجود هستند، اما فرهنگ غذایی ناسالم می‌تواند‌ یکی از معایب مهاجرت به نروژ باشد. مشکل اینجاست که فرهنگ فست فود در نروژ رو به افزایش است و میزان باورنکردنی غذاهای فرآوری شده در این کشور وجود دارند. از آنجایی مردم صرف زمان برای پختن غذا را اتلاف وقت می‌دانند، فرهنگ غذای فست فودی محبوب‌تر شده است. یک مطالعه اخیر نشان داد که بین 60 تا 80 درصد از کل مواد غذایی خریداری شده توسط نروژی‌ها در سوپرمارکت‌ها، غذاهای فوق فرآوری شده هستند.

    برخی از سوپرمارکت‌ها مانند Kiwi سعی می‌کنند 15 درصد قیمت سبزیجات را کاهش دهند، اما به نظر نمی‌رسد که این کار تاثیری در فرهنگ غذایی جدید نروژی‌ها داشته باشد. به گفته موسسه بهداشت نروژ، در حال حاضر افراد با اضافه وزن بالا و چاق بیشتر از افراد غیر چاق هستند. دیابت در این کشور نیز در حال افزایش است. با این حال، خوردن غذاهای سالم بسیار آسان است، زیرا سبزیجات و غذاهای با کیفیت در همه جای نروژ وجود دارند.

    یافتن شغل مناسب در نروژ سخت است

    در برخی زمینه‌های شغلی مانند فناوری اطلاعات یافتن شغل بسیار آسان است، جایی که حتی از شما نمی‌خواهند که نروژی صحبت کنید، اما در اکثر حوزه‌ها یافتن شغل سخت است، به خصوص اینکه مهاجران تازه وارد هنوز جامعه محلی و بازار کار نروژ را به خوبی نمی‌شناسند. مشکل زبان نیز باعث کاهش میزان ارتباطات کاری و دوست یابی می‌شود. به عنوان یک خارجی که برای مشاغل خاصی درخواست می‌کنید، اساساً در رقابتی سخت با نروژی‌ها هستید.

    بازار کار نروژ بسیار رقابتی است و تاکید زیادی بر مدارک تحصیلی و تجربیات مربوطه دارد. علاوه بر این، زبان نروژی اغلب برای بسیاری از مشاغل به ویژه خدمات عمومی و مراقبت‌های بهداشتی لازم است. در حالی که نروژ اقتصاد قوی دارد، صنایع خاصی در این کشور ممکن است فرصت‌های شغلی محدودی به ویژه در مناطق روستایی داشته باشند. این موضوع از معایب مهاجرت به نروژ محسوب می‌شود. فرصت‌های شغلی را می‌توانید با مهاجرت به استرالیا و بازار کار پررونق این کشور مقایسه کنید؛ اما تحصیل در دانشگاه‌های نروژ و سپس ورود به بازار این کشور می‌تواند‌ بهترین راه مهاجرت به نروژ باشد.

    هزینه زندگی در نروژ بالاست

    هزینه زندگی در نروژ در مقایسه با بیشتر کشورهای اروپایی نسبتاً بالاست؛ اما این هزینه تحت تأثیر مکانی که برای زندگی در آن انتخاب می‌کنید و سبک زندگی شما متفاوت خواهد بود. با این حال باید در این کشور اسکاندیناوی به طور متوسط بین 2000 تا 4500 دلار درآمد داشته باشید تا زندگی خوبی را تجربه کنید. عامل اصلی افزایش هزینه زندگی در کشورهای شمال اروپا مسکن است. اجاره خانه به طور متوسط حدود هزار دلار در ماه است. همچنین باید انتظار پرداخت حدود 5150 دلار برای هر متر مربع خرید خانه در نروژ را داشت. گران‌ترین املاک در اسلو پایتخت این کشور هستند.

    اکثر چیزها در نروژ گران است؛ از آب و برق گرفته تا مواد غذایی و حتی سرگرمی. قیمت غذا خوردن در خارج از خانه حتی برای افرادی که حقوق مناسبی دریافت می‌کنند بسیار بالاست. اگر بچه ندارید، ممکن است بتوانید در بیرون غذا بخورید، اما در غیر این صورت برای یک وعده غذایی برای یک نفر باید 250 کرون کنار بگذارید. این مبلغ بدون احتساب نوشیدنی‌ها و دسرها است که قیمت‌های دیوانه کننده‌ای در مقایسه با هر جای دیگر دارند. در حقیقت، هزینه غذا در نروژ 40 درصد بالاتر از میانگین اروپاست.

    پس به کجا مهاجرت کنیم؟

    پس به کجا مهاجرت کنیم؟

    مهاجرت موضوع بسیار مهمی است، زیرا رابطه مستقیمی با کیفیت و رضایت از زندگی دارد. زندگی در هر کشوری مزایا و معایب خود را دارد و این موضوع برای نروژ نیز صادق است. نروژ در کنار مزایای بسیار خوب اجتماعی و شخصی، معایبی نیز دارد. با درک معایب مهاجرت به نروژ می‌توانید با دیدگاه واضحی مقصد مهاجرتی خود را انتخاب کند. مهاجرت به کانادا و استرالیا به ویژه برای ایرانیان به دلیل ترکیبی از عوامل مرتبط با سیاست‌های مهاجرتی، فرصت‌های تحصیلی، شغلی و اقتصادی، فراگیری فرهنگی و کیفیت زندگی اغلب در مقایسه با نروژ مطلوب‌تر تلقی می‌شوند.

    هم کانادا و هم استرالیا سیستم‌های مهاجرتی مختلفی دارند که نیروهای کار و متخصصان را در اولویت قرار می‌دهند و راه‌های متعددی را برای مهاجرت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق خانواده ارائه می‌دهند. این کشورها فعالانه به دنبال جذب و حفظ افراد مستعدی هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند. فرایندهای مهاجرتی کانادا و استرالیا نسبتا شفاف هستند و اکثر افراد با مشخصات مختلف را هدف قرار می‌دهند. علاوه بر این، کانادا و استرالیا به طور منظم سیاست‌های مهاجرتی خود را برای رسیدگی به نیازهای در حال تحول بازار کار و روندهای جمعیتی به روز می‌کنند و از یک سیستم مهاجرتی پاسخگو و سازگار بهره می‌برند.

    از نظر اقتصادی، تحصیل در کانادا و استرالیا و تصمیم به اشتغال در این کشورها فرصت‌های شغلی فراوانی را در صنایع و بخش‌های مختلف به همراه شرایط مطلوب بازار کار ارائه می‌دهند که مهاجرانی را که به دنبال چشم انداز اقتصادی بهتری هستند جذب می‌کند. هر دو کشور اقتصاد قوی دارند که با رشد پایدار، نرخ پایین بیکاری و سیستم رفاه اجتماعی قوی مشخص می‌شوند که به استانداردهای بالای زندگی برای همه ساکنان کمک می‌کنند. به علاوه، تنوع صنایع در کانادا و استرالیا فرصت‌هایی را برای مهاجران فراهم می‌کند تا شغل مورد نظر را مطابق با مهارت‌ها و آرزوهایشان دنبال کنند.

    چند فرهنگی بودن و عدم تبعیض نژادی در هر دو کشور مهم تلقی می‌شود. همه قومیت‌ها به یک اندازه مورد احترام هستند و همین موضوع می‌تواند‌ ادغام با جامعه کانادایی را راحت‌تر و سریع‌تر کند. از طرفی، آب و هوای استرالیا و کانادا بهتر از نروژ است و برای اکثر ایرانیان مطلوب تلقی می‌شود. در مجموع، ترکیبی از سیاست‌های مهاجرتی مطلوب، فرصت‌های اقتصادی و فراگیری فرهنگی، کانادا و استرالیا را به مقاصدی جذاب برای مهاجرانی تبدیل می‌کند که به دنبال ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و خانواده‌شان هستند.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    در حالی که نروژ به دلیل استاندارد بالای زندگی، برنامه‌های رفاه اجتماعی و اقتصاد قوی، بدون شک مقصدی جذاب برای بسیاری از مهاجران است، اما مهاجرت به نروژ و زندگی در نروژ چالش‌ها و معایبی نیز دارد. معایب مهاجرت به نروژ شامل هزینه بالای زندگی، فرصت‌های شغلی محدود، آب و هوای بسیار سرد، رفتار سرد مردم محلی و سایر موارد دانست. با این حال، معیارهای انتخاب مقصد مهاجرتی به نیازهای هر فرد بستگی دارد. پس مهم است ابتدا نیازهای خود را مورد ارزیابی قرار دهید و سپس مقصد مناسب را انتخاب کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول معایب زندگی در نروژ

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت