لیست دانشگاه های استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت 2024
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بررسی لیست دانشگاه‌های استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت می‌تواند‌ به شما کمک کند تا در موسسه علمی مورد نظر خود تحصیل کنید. این لیست به عنوان یک معیار ارزشیابی در نظر گرفته می‌شود که در آن دانشگاه‌های مورد تایید از نظر اعتبار مدرک و سطح آموزشی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این لیست به ویژه برای متقاضیانی مناسب است که می‌خواهند با دریافت مدرک از موسسات علمی استرالیا به ایران بازگردند و در داخل کشور مشغول به کار یا ادامه تحصیل شوند. همچنین اگر شخص مشمول خدمت سربازی باشد و قصد استفاده از معافیت برای تحصیل در خارج از کشور داشته باشد، باید از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت ایران پذیرش اخذ نماید. وگرنه این قضیه برای کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا سایر کشورهای جهان به صورت دائمی را دارند، این لیست اعتباری ندارد. با این حال، در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی لیستی از دانشگاه‌های استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران خواهیم پرداخت.

    لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در کشور استرالیا

    لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در کشور استرالیا

    این لیست برای سال تحصیل 2024 معرفی شده که از سه بخش دانشگاه‌های ممتاز، دانشگاه‌های خوب و دانشگاه‌های متوسط تشکیل شده است.

    دانشگاه‌های ممتاز:

    • دانشگاه کاتولیک استرالیا
    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه صنعتی کرتین
    • دانشگاه دیکین
    • دانشگاه فلیندرز
    • دانشگاه گریفیث
    • دانشگاه لا تروب
    • دانشگاه مک کواری
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه صنعتی کوئینزلند
    • دانشگاه RMIT
    • دانشگاه صنعتی سوئین‌برن
    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه نیوکاسل
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه کوئینزلند جنوبی
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه استرالیای غربی
    • دانشگاه آدلاید
    • دانشگاه کانبرا
    • دانشگاه استرالیای جنوبی
    • دانشگاه تاسمانی
    • دانشگاه صنعتی سیدنی
    • دانشگاه ولونگونگ
    • دانشگاه وسترن سیدنی

    دانشگاه‌های خوب:

    • دانشگاه باند
    • دانشگاه ادیث کوان
    • دانشگاه جیمز کوک
    • دانشگاه مرداک
    • دانشگاه نیوانگلند
    • دانشگاه سان‌شاین کوست
    • دانشگاه ویکتوریا

    دانشگاه‌های متوسط:

    • دانشگاه مرکزی کوئینزلند
    • دانشگاه چارلز داروین
    • دانشگاه چارلز استورت
    • دانشگاه فدراسیون استرالیا
    • دانشگاه کراس جنوبی

    معرفی دانشگاه‌های برتر استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت

    معرفی دانشگاه‌های برتر استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت

    در حال حاضر چیزی بیش از 600 هزار نفر دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل در استرالیا در مقاطع تحصیلی مختلف هستند. دانشجویان به خاطر وجود بهترین دانشگاه‌های جهان به این کشور مهاجرت می‌کنند. سه دانشگاه برتر استرالیا از جمله دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی و دانشگاه نیو ساوت ولز در بین 20 دانشگاه برتر جهان در نظام رتبه بندی کیو اس (QS) 2024 رتبه بندی شده‌اند. این نظام رنکینگ جهانی از طریق معیارهای مانند شهرت علمی، شهرت کارفرما، نسبت استاد به دانشجو، استناد به هر دانشکده، نسبت هیئت علمی بین المللی، نسبت دانشجویان بین المللی، شبکه تحقیقاتی بین المللی، نتایج استخدام و اشتغال، به رتبه بندی دانشگاه‌های برتر جهان می‌پردازد. در جدول زیر می‌توانید لیست دانشگاه‌های استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت که طبق رتبه بندی کیو اس 2024 رتبه بندی شده‌اند را مشاهده کنید:

    دانشگاه

    رتبه در جهان

    رتبه در استرالیا

    دانشگاه ملبورن

    14

    1

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    19

    2

    دانشگاه سیدنی

    19

    3

    دانشگاه ملی استرالیا

    34

    4

    دانشگاه موناش

    42

    5

    دانشگاه کوئینزلند

    43

    6

    دانشگاه استرالیای غربی

    72

    7

    دانشگاه آدلاید

    89

    8

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    90

    9

    دانشگاه مک کواری

    130

    10

    دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن در صدر فهرست بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای سال 2024 قرار گرفته است. این دانشگاه سبک آموزش پژوهش محور را ارائه می‌دهد تا دانشجویان بتوانند مهارت لازم برای ورود به بازار کار را به دست آورند. در حال حاضر، دانشگاه ملبورن حدود 30 هزار دانشجوی بین المللی از بیش از 130 کشور دارد. این دانشگاه بیش از 600 برنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در 100 زمینه موضوعی ارائه می‌دهد. رشته‌هایی مانند حقوق، هنر، کسب و کار، پزشکی و مهندسی در دانشگاه ملبورن محبوبیت بالایی دارند. همچنین نرخ پذیرش این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی 70 درصد است.

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    تعالی و تعهد دانشگاه نیو ساوت ولز باعث شده است که این دانشگاه در بین 20 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد. بیش از 64 هزار دانشجو در دانشگاه نیو ساوت ولز شهر سیدنی در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند. دوره‌های کسب و کار، مهندسی، هنر، پزشکی و حقوق از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه هستند. دسترسی به تحقیقات و زیرساخت‌های پیشرفته برخی از عواملی هستند که دانشگاه نیو ساوت ولز را در لیست دانشگاه‌های استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت قرار داده است. دانشجویان بین المللی می‌توانند در ماه‌های فوریه، ژوئن و سپتامبر برای این موسسه معتبر درخواست دهند. همچنین نرخ پذیرش این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی 30 درصد است.

    دانشگاه سیدنی

    دانشگاه سیدنی در میان بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای دانشجویان بین المللی قرار دارد. این دانشگاه که در سال 1851 تاسیس شد، قدیمی‌ترین دانشگاه استرالیاست. تقریبا 46 هزار دانشجو در دانشگاه سیدنی به نمایندگی از 134 کشور تحصیل می‌کنند. بیش از 280 برنامه تبادل خارجی با بیش از 30 کشور وجود دارد. پنج نخست وزیر استرالیا در دانشگاه سیدنی حضور داشتند، از جمله «ادموند بارتون» که در سال 1901، اولین انتخابات فدرال استرالیا را برنده شد. بیش از 90 مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه وجود دارند که در زمینه‌های مختلف، تحقیقات جهانی را انجام می‌دهند. همچنین نرخ پذیرش این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی 30 درصد است.

    دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا در قلب پایتخت این کشور یعنی شهر کانبرا قرار دارد. این دانشگاه استرالیایی که در سال 1946 تاسیس شد، برای چندین سال پیاپی در بین 50 دانشگاه برتر در رتبه بندی کیو اس در سراسر جهان قرار گرفته است. این دانشگاه بالاترین تعداد برندگان جایزه نوبل را نسبت به هر دانشگاه دیگری در استرالیا دارد و همیشه در لیست دانشگاه‌های استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت قرار داشته است. دانشگاه ملی استرالیا یکی از اعضای گروه هشت و تنها عضو استرالیایی اتحادیه بین المللی دانشگاه‌های تحقیقاتی است. علوم زمین و دریا، مردم شناسی، زمین شناسی، جغرافیا، فلسفه، جامعه شناسی و سیاست برخی از رشته‌های محبوب این دانشگاه محسوب می‌شوند. همچنین نرخ پذیرش این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی 35 درصد است.

    دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش

    دانشگاه موناش با داشتن محیط آموزشی در سطح جهانی، زیرساخت‌های تحقیقاتی و پردیس‌های بین المللی در ‌اندونزی، ایتالیا، چین و مالزی، فهرست گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. ویژگی که موناش را به یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا تبدیل می‌کند، زیرساخت‌های آموزشی پیشرفته‌ای از جمله آزمایشگاه‌ها و امکانات تحقیقاتی است. رشته‌های MBA، علوم کامپیوتر، حقوق، پزشکی، پرستاری و علوم بهداشتی از با ارزش‌ترین دوره‌های دانشگاه موناش هستند. پذیرش برای دانشجویان بین المللی در ماه مارس و جولای ارائه می‌شود. همچنین نرخ پذیرش این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی 40 درصد است.

    دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند یکی از دانشگاه‌های آکادمیک و تحقیقاتی پیشرو در استرالیا و جهان است. این دانشگاه در لیست دانشگاه‌های استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارد. تقریبا 21 هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه کوئینزلند به نمایندگی از 137 کشور تحصیل می‌کنند. این دانشگاه عضو دانشگاه‌های گروه هشت استرالیا(Go8)  و یکی از بهترین موسسات این کشور در رشته کسب و کار است. پذیرش برای ورودی‌های فوریه و مارس انجام می‌شود. بیش از هزار دوره در هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. همچنین نرخ پذیرش این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی 40 درصد است.

    دانشگاه استرالیای غربی

    دانشگاه استرالیای غربی یک دانشگاه دولتی در استرالیاست که دوره های تحصیلی مختلفی را ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند دوره‌هایی را انتخاب کنند که به بهترین وجه نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند و شانس اشتغال در آینده را افزایش می‌دهد. پنج هزار دانشجوی بین المللی از 100 کشور، دانشگاه استرالیا غربی را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا انتخاب می‌کنند. این دانشگاه با بیش از 4500 سازمان مختلف مشارکت دارد تا به دانشجویان تجربه کارآموزی غنی را ارائه دهد. کشاورزی و جنگلداری، علوم زمین و دریا، ژئوفیزیک و مهندسی نفت برخی از بهترین رشته‌های این دانشگاه محسوب می‌شوند. همچنین نرخ پذیرش این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی 38 درصد است.

    دانشگاه آدلاید

    دانشگاه آدلاید

    دانشگاه آدلاید که در سال 1874 تاسیس شد، یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی مورد تقاضا در استرالیاست که در لیست دانشگاه‌های استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارد. جالب اینجاست که دانشگاه آدلاید اولین دانشگاهی است که در استرالیا دانشجویان دختر را پذیرش کرد. همچنین اولین نخست وزیر استرالیا در این دانشگاه تحصیل کرد. دانشگاه آدلاید بیش از 400 دوره در سطوح مختلف ارائه می‌دهد. مهلت پذیرش برای کلیه رشته‌ها در همه مقاطع تا یک دسامبر است. دانشگاه آدلاید یکی از بهترین موسسات علمی استرالیا در رشته MBA است. همچنین نرخ پذیرش این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی 75 درصد است.

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    دانشگاه صنعتی سیدنی که در سال 1988 تاسیس شد، از جمله دانشگاه‌های برتر استرالیا برای دانشجویان بین المللی در دوره‌های مهندسی و فناوری است. رویکرد دانشگاه فناوری سیدنی بر پایه آموزش عملی و تجربی است. پرستاری، کسب و کار، هنر و طراحی، حقوق و مطالعات حقوقی، معماری و کلیه رشته‌های مهندسی برخی از رشته‌های تحصیلی محبوب در دانشگاه صنعتی سیدنی هستند. دانشجویان بین المللی حدود 25 درصد از کل جمعیت دانشجویان را تشکیل می‌دهند. دانشگاه صنعتی سیدنی انواع بورسیه‌ها را به دانشجویان ارائه می‌دهد. همچنین نرخ پذیرش این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی 30 درصد است.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    لیست دانشگاه‌های استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید موسسه مورد نظر خود را پیدا کرده و برای تحصیلات عالیه اقدامات لازم را انجام دهید. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در زمینه آموزش عالی، کیفیت تحقیق و فرصت‌های شغلی با دانشگاه‌های برتر ایالات متحده و انگلستان رقابت می‌کنند. همچنین استرالیا از دسامبر 2021 شاهد افزایش 8 درصدی دانشجویان بین المللی بوده است.

    در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی در خارج از کشور، قوانین ویزا و مهاجرت تحصیلی به استرالیا راحت‌تر است. آدلاید، پرث، کانبرا و ملبورن از جمله شهرهای دانشجویی این کشور محسوب می‌شوند. دانشجویان بین المللی می‌توانند از میان تعداد زیادی دوره، رشته و مقطع تحصیلی خود را انتخاب کرده و برای پذیرش اقدام کنند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول لیست دانشگاه های استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت