تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    رشته علوم انسانی پس از تجارت و مدیریت در استرالیا در رتبه دوم محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی قرار دارد. دومین رشته برتر مطالعاتی استرالیا علیرغم آنچه کلیشه‌ها می‌گویند، پیچیده نیست. زیرا با ذهن و رفتار انسان سروکار دارد. با تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا درک انتقادی از نحوه شکل گیری جامعه از طریق فرهنگ، سیاست، جغرافیا، اقتصاد، رسانه، تاریخ، زبان، محیط زیست و موارد دیگر خواهید آموخت.

    دانشگاه‌های برتر استرالیا امکانات آموزشی و تحقیقاتی گسترده‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند تا بتوانند با دریافت مدرک معتبر وارد بازار کار پر تفاضای رشته علوم انسانی شوند. این رشته در استرالیا با عنوان «علوم انسانی و اجتماعی» شناخته می‌شود. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد شرایط تحصیل در استرالیا برای رشته علوم انسانی صحبت می‌کنیم.

    دلایل تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا

    دلایل تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا

    دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به استرالیا می‌آیند، زیرا این کشور را به عنوان یکی از مقاصد اصلی تحصیلی در جهان می‌شناسند. یکی از دلایل محبوبیت استرالیا را باید وجود دانشگاه‌های برتر دانست. بسیاری از موسسات علمی استرالیایی در رنکینگ‌های جهانی در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. این موضوع بدین دلیل است که این دانشگاه‌ها از نظر علمی، امکانات آموزشی، اشتغال بعد از تحصیل، انتشارات علمی، اساتید برجسته و سایر موارد در رده های بالا قرار دارند.

    استرالیا به عنوان سومین کشور بزرگ جهان پس از انگلستان و ایالات متحده به دلیل ارائه بالاترین سطح آموزشی توانسته دانشجویان بین المللی زیادی را از اقصای نقاط جهان به خود جذب کند. دولت استرالیا سالانه 200 میلیون دلار صرفاً برای بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی واجد شرایط اعطا می‌کند. با توجه به هزینه‌های بالای زندگی در این کشور، دولت و دانشگاه‌های استرالیا از دانشجویان به خوبی حمایت می‌کنند. همچنین دانشجویان اجازه کار حین تحصیل را دارند و می‌توانند هر دو هفته تا 40 ساعت کار کنند.

    استرالیا فرصت‌هایی را برای دانشجویان بین المللی برای درخواست اقامت دائم (PR) در این کشور اعطا می‌کند. اقامت دائم برای کسانی که قصد ادامه تحصیل یا شروع کار در این کشور را دارند بسیار عالی است. دانشجویان بین المللی تحت سیستم امتیاز ویزای Skill Select استرالیا که شرایط تحصیل استرالیا را برآورده می‌کنند، این امکان را دارند امتیاز بیشتری کسب کنند. به این ترتیب می‌توانند برای مهاجرت به استرالیا اقدامات لازم را انجام دهند و در این کشور کار و زندگی کنند.

    اکثر استرالیایی‌ها به زبان انگلیسی روان صحبت می‌کنند و برای اکثر دانشجویان بین المللی راحت‌تر است که با این زبان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با این حال، تنوع زبان عامیانه‌ای که توسط استرالیایی‌ها صحبت می‌شود ممکن است یک مسئله باشد، زیرا تسلط بر آن برای دانشجویان بین المللی دشوار است. با این حال، می‌توان با زندگی و کار در این کشور به زبان عامیانه مردم نیز تسلط کافی پیدا کرد. در نهایت این امکان را دارید در طبیعت بکر و آب و هوای خوب استرالیا گشت و گذار کنید و در سواحل زیبای این کشور به آب تنی مشغول شوید.

    رشته علوم انسانی چیست؟

    رشته علوم انسانی شامل مطالعاتی است که رفتار و تعامل انسان با زمینه‌های مختلف مانند اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بسیاری موارد دیگر را می‌شود. همچنین تجربیات انسانی را در سطوح مختلف بررسی می‌کند و ما را در معرض مسائل جاری از منظر جهانی قرار می‌دهد و راه‌حل‌های احتمالی برای بهره مندی نسل‌های آینده را مورد بحث قرار می‌دهد.

    اگر به طور خاص به حوزه‌های مرتبط با آموزش، سیاست، قانون، زبان یا هنر علاقه مند هستید، رشته علوم انسانی می‌تواند‌ مزایای زیادی برای شما داشته باشد. به عنوان یک دانشجوی آینده نگر علاوه برای کسب فرصت‌های شغلی می‌توانید مهارت‌های نرم مانند همدلی، تفکر انتقادی و درک بیشتر نسبت به تنوع فرهنگی، حل مسئله و بسیاری موارد دیگر را در رشته علوم انسانی را آموزش ببینید.

    دوره‌های اصلی برای تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا

    دوره‌های اصلی برای تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا

    صدها دوره تحصیلی با کیفیت از تمام مقاطع تحصیلی مرتبط با رشته علوم انسانی و اجتماعی ارائه می‌شوند. در ادامه تنها بخش کوچکی از فهرست رشته‌های علوم انسانی را معرفی می‌کنیم:

    ارتباطات و روزنامه نگاری

    در زمینه ارتباطات و روزنامه نگاری به دانشجویان فرصتی انحصاری داده می‌شود تا با کارآموزی در طیف وسیعی از رسانه‌ها و صنایع در رشته مورد علاقه خود تخصص لازم را پیدا کنند. نیاز به افرادی که در ارتباطات و روزنامه نگاری تخصص دارند، مورد تقاضای بسیاری از سازمان‌ها و موسسات فعال در حوزه رسانه هستند.

    حقوق و قانون

    مطالعه در حقوق شامل تعریف قانون، درک حقوق افراد و موسسات و دانستن چگونگی حفظ نظم در جامعه است. دانشجویان آموزش می‌بینند تا قدرت تفسیر بالایی به دست آورند و بتوانند با ارزیابی دقیق، راه حل‌های خوبی را برای مشکلات قانونی ارائه دهند. رشته حقوق از پرطرفدارترین رشته‌های علوم انسانی در استرالیا است.

    زبان و زبان شناسی

    اگر عاشق زبان هستید به احتمال زیادی رشته زبان شناسی می‌تواند‌ برای شما عالی باشد. در این رشته به شما فرصتی داده می‌شود تا در مورد ویژگی‌های زبان‌ها، چگونگی و چرایی ساختار آنها بیاموزید. شما دیدگاه جدیدی نسبت به فرهنگ‌ها از طریق زبان به دست می‌آورید و می‌توانید عمق ارتباطات بشری را درک کنید.

    علوم سیاسی

    در علوم سیاسی می‌توانید دانش خود را در مورد قدرت و چگونگی تأثیر آن بر مردم، جوامع و سازمان‌ها از سطح ملی و جهان عمیق‌تر کنید. این امکان درباره نحوه عملکرد دولت اطلاعات بیشتری کسب کنید، قوانین و سیاست‌های فعلی را نیز درک کرده و زیر سوال ببرید. همچنین بازار کار علوم سیاسی در استرالیا بسیار خوب است.

    روانشناسی

    شما به عنوان یک دانشجوی روانشناسی نه تنها اطلاعات دقیق‌تری نسبت به رفتار و انگیزه‌های افراد به دست می‌آورید، بلکه درک عمیق‌تری نسبت به ذهن پیچیده انسان خواهید داشت. روانشناسی طیف گسترده‌ای از گرایش‌ها از جمله روانشناسی بالینی، روانشناسی مشاوره، روانشناسی کودک و روانشناسی سازمانی و صنعتی را شامل می‌شوند.

    هنرهای تجسمی

    در هنرهای تجسمی که به خودی خود رشته تحصیلی وسیعی است، دانشجویان ابزاری برای بیان خلاقیت و تخیل خود در دست خواهند داشت. شما آموزش فنی بسیار قوی را در زمینه هنری مورد علاقه خود دریافت خواهید کرد. رشته‌های زیر مجموعه هنرهای تجسمی شامل نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک، عکاسی، فیلمسازی و سایر موارد هستند.

    مدت زمان تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا

    مدت زمان تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا

    از آنجایی که علوم انسانی و اجتماعی شاخه‌های بسیاری از حوزه‌ها و دوره‌های تحصیلی را شامل می‌شود، مدت زمان تحصیل ممکن است متفاوت باشد. با این حال، مدت زمان تحصیلی می‌تواند‌ طبق جدول زیر باشد:

    سطح تحصیلی

    مدت زمان دوره

    دیپلم

    یک تا سه سال

    کارشناسی

    سه تا چهار سال

    کارشناسی ارشد

    دو سال

    دکتری

    سه تا پنج سال

    شرایط تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا

    شرایط تحصیل در استرالیا به مانند کشورهای دیگر است. شما باید آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهید. برای مثال، اگر برای مقطع ارشد درخواست می‌دهید باید مدرک لیسانس مرتبط در رشته مورد نظر خود را ارائه دهید. داشتن معدل بالا می‌تواند‌ شانس شما برای اخذ پذیرش افزایش دهد. شما باید نمرات مناسبی را از آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل بگیرید و نامه تمکن مالی نشان دهید.

    دولت استرالیا می‌خواهد مطمئن شود که می‌توانید از پس هزینه‌های خود از جمله شهریه و هزینه‌های زندگی مانند غذا، رفت و آمد، اقامتگاه و غیره برآیید. همچنین هر دانشگاه از دانشجویان یک سری مدارک تحویل می‌گیرد که اکثر موارد مدارک لازم شامل موارد زیر هستند:

    • آخرین مدرک تحصیلی
    • ریزنمرات
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • پاسپورت
    • رزومه تحصیلی
    • رزومه کاری (ارشد و دکتری)
    • عکس در اندازه پاسپورت

    هزینه تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا

    هزینه تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا

    متوسط شهریه در رشته‌های علوم انسانی می‌تواند بسته به رشته و دانشگاه متفاوت باشد. شهریه تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا طبق جدول زیر است:

    سطح تحصیلی

    شهریه یک سال تحصیلی

    دیپلم

    18 تا 28 هزار دلار استرالیا

    کارشناسی

    35 تا 60 هزار دلار استرالیا

    کارشناسی ارشد و دکتری

    40 تا 55 هزار دلار استرالیا

    فرصت‌های شغلی بعد از تحصیل در رشته علوم انسانی

    هر یک از دوره‌های اشاره شده در رشته انسانی و اجتماعی اگرچه دانش و مهارت‌های تخصصی خاصی را به شما می‌آموزند، اما همچنان به شما آزادی انتخاب از بسیاری از مسیرهای شغلی دیگر را می‌دهند. در ادامه به برخی از فرصت‌های شغلی بعد از فارغ التحصیلی به همراه دستمزد اشاره می‌کنیم:

    موقعیت شغلی

    دستمزد سالانه

    دیپلم

    18 تا 28 هزار دلار استرالیا

    کارشناسی

    35 تا 60 هزار دلار استرالیا

    کارشناسی ارشد و دکتری

    40 تا 55 هزار دلار استرالیا

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته علوم انسانی

    بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته علوم انسانی

    علوم انسانی و اجتماعی در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های استرالیا ارائه می‌شود. در ادامه به برترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته علوم انسانی اشاره می‌کنیم:

    دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن که در سال 1853 تاسیس شد، دومین دانشگاه قدیمی استرالیاست. دانشکده هنر این دانشگاه در چهار مدرسه آکادمیک از جمله مدرسه فرهنگ و ارتباطات، مدرسه مطالعات تاریخی و فلسفی، مدرسه زبان‌ها و زبان شناسی و مدرسه علوم اجتماعی و سیاسی تشکیل شده است. مدرسه فرهنگ و ارتباطات دوره‌های کارشناسی را در رشته‌های مختلف از جمله تاریخ هنر، سینما، رسانه و ارتباطات، مطالعات ادبی و فرهنگی و مطالعات بومی استرالیا ارائه می‌دهد. مدرسه علوم انسانی و اجتماعی یک جامعه آموزشی و پژوهشی متنوع است که به دانشجویان دوره‌های مرتبط به علوم انسانی را ارائه می‌دهد.

    دانشگاه سیدنی

    دانشکده هنر و علوم اجتماعی در دانشگاه سیدنی هفت مدرسه آکادمیک از جمله مدرسه اقتصاد، مدرسه تحقیقات فلسفی و تاریخی، کالج هنر سیدنی، مدرسه زبان‌ها و فرهنگ‌ها، مدرسه علوم اجتماعی و سیاسی، مدرسه ادبیات، مدرسه هنر و رسانه و مدرسه آموزش و کار اجتماعی را دارد. این دانشکده‌ها طیف وسیعی از دوره‌های کارشناسی، دوره‌های دیپلم پیشرفته و مدارک گواهینامه‌ها نیز ارائه می‌شوند. دانشکده ادبیات، هنر و رسانه در زمینه تاریخ هنر، زبان انگلیسی، زبان شناسی، رسانه و ارتباطات، دین، تئاتر و مطالعات نمایشی، مطالعات خلاق و بومی تخصص ویژه دارد.

    دانشگاه ملی استرالیا

    دانشکده هنر و علوم اجتماعی دانشگاه ملی استرالیا یکی از هفت کالج این موسسه است. این دانشکده به دانشجویان مقطع کارشناسی امکان انتخاب بیش از 40 رشته را ارائه می‌دهد. دانشجویان همچنین می‌توانند در دوره‌های مربوط به مدرک دوگانه نیز شرکت کنند. دوره‌های ارشد و دکتری در بیش از 20 رشته در زمینه هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی ارائه می‌شوند. رشته‌های محبوب شامل مردم شناسی، مطالعات بومی استرالیا، تاریخ، زبان‌ها و فلسفه هستند. این دانشکده به دو بخش اصلی از جمله مدرسه تحقیقات علوم انسانی و هنر و مدرسه تحقیقات علوم اجتماعی تقسیم می‌شود.

    دانشگاه موناش

    دانشگاه هنرهای موناش به پنج مدرسه آکادمیک در پردیس‌های کالفیلد و کلیتون تقسیم می‌شود که شامل مدرسه زبان‌ها، ادبیات، فرهنگ‌ها، مدرسه رسانه، فیلم و روزنامه نگاری، مدرسه مطالعات فلسفی، تاریخی و بین المللی، مدرسه علوم اجتماعی و مدرسه موسیقی هستند. همچنین یک دانشکده هنر و علوم اجتماعی در دانشگاه موناش در شعبه مالزی وجود دارد. تعدادی مرکز و مؤسسه تحقیقاتی در هنرهای موناش از جمله مرکز فرهنگ‌های باستانی، شبکه مهاجرت، هویت و ترجمه و آرشیو موسیقی دانشگاه موناش وجود دارد.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا می‌تواند‌ مزایای زیادی برای شما داشته باشد. این کشور فرصت‌های آموزشی و تحقیقاتی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد و به دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند وارد بازار کار پرتقاضای این کشور شوند. رشته علوم انسانی و اجتماعی طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را شامل می‌شود، بنابراین متقاضیان مشکلی بابت انتخاب رشته نخواهند داشت. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل رشته علوم انسانی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت