تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی
  • نویسنده: زهرا قمی
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا اگرچه به عنوان مقصدهای اصلی مهاجرت در جهان شناخته می‌شوند، با این حال هزینه‌های زیادی را برای دانشجویان بین‌المللی در بر می‌گیرند. در واقع بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از طریق تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی هزینه کمتری را برای تحصیلات خود صرف کنند. جالب است بدانید که تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی کاملا رایگان بوده و در برخی دیگر نیز به اندازه قابل توجهی ارزا‌ن قیمت است. در ادامه با این کشورهای اروپایی که به عنوان محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی در اروپا نیز شناخته می‌شوند، آشنا شوید.

    تحصیل رایگان در نروژ

    نروژ یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های آن برای تمامی افراد رایگان است. همچنین شما برای اپلای در دانشگاه‌های این کشور نیاز به پرداخت application fee نداشته و می‌توانید به سادگی شانس خود را برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور امتحان کنید. دانشگاه اوسلو و برگن بهترین دانشگاه‌های این کشور بوده و از 200 دانشگاه برتر جهان نیز محسوب می‌شوند. البته لازم به ذکر است که اگرچه شهریه دانشگاه‌ها در این کشور برای همگان رایگان است، برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ باید مبلغ 12500 یورو تمکن مالی نشان دهید که در حقیقت برابر با یک سال زندگی در این کشور است.

    تحصیل رایگان در چک

    کشور چک برای تمامی افرادی که به زبان این کشور تسلط داشته باشند، امکان تحصیل کاملا رایگان را فراهم کرده است. علاقه‌مندان به زبان چک می‌توانند پس از یادگیری آن، دوره کارشناسی ارشد خود را در این کشور اروپای شرقی تحصیل کرده و از زیبایی‌های تاریخی، فرهنگی و ادبی آن بهره‌مند گردند. دانشگاه‌ چارلز، دانشگاه شیمی و فناوری پراگ و دانشگاه پلی تکنیک پراگ بهترین دانشگاه‌های کشور چک و از جمله 500 دانشگاه برتر جهان هستند. برای اپلای در دانشگاه‌های این کشور نیازی به پرداخت هزینه application fee نداشته، اما برای دریافت ویزای تحصیلی آن باید گواهی تمکن مالی ارائه دهید که هر ساله تغییر می‌کند.

    تحصیل تقریبا رایگان در آلمان

    تحصیل در دانشگاه‌های دولتی 15 ایالت کشور آلمان برای تمامی دانشجویان تقریبا رایگان است. این بدان معنی است که شما عملا شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنید اما باید هر ترم مبلغی معادل 50-250 یورو به عنوان هزینه ثبت‌نام بپردازید. تحصیل در دانشگاه‌های آلمان می‌تواند به زبان آلمانی یا انگلیسی باشد، با این حال برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان بهتر است دانشی در سطح B1 آلمانی داشته باشید. بهترین دانشگاه‌های این کشور شامل Technical University of Munich، Ludwig-Maximilans-Universitat Munchen و Ruprecht karls universitat Heidelberg بهترین دانشگاه‌های کشور آلمان بوده که در ردیف 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. لازم به ذکر است که برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان باید نامه تمکن مالی به ارزش 8500 یورو ارائه دهید که معادل هزینه‌های زندگی سالیانه در این کشور است.

    تحصیل تقریبا رایگان در ایسلند

    کشور ایسلند نیز از جمله کشورهایی است که تحصیل در آن برای تمامی دانشجویان از سراسر جهان تقریبا رایگان است. شما می‌توانید تنها با پرداخت 550 یورو هزینه ثبت‌نام، در یکی از دانشگاه‌های دولتی ایسلند به زبان انگلیسی تحصیل کنید. دانشگاه بیفروست، فرهنگستان هنر ایسلند، دانشگاه ریکیاویک و دانشگاه کشاورزی ایسلند بهترین دانشگاه‌های این کشور هستند. همچنین این کشور از جمله کشورهای حوزه شینگن است که فرآیند صدور ویزای نسبتا ساده‌ای برای ایرانیان دارد.

    تحصیل ارزان در فرانسه

    فرانسه را بسیاری در متون مختلف تاریخی عروس اروپا خوانده‌اند. این کشور زییا و پیشرفته اروپایی، از جمله کشورهایی است که مهاجرت تحصیلی به آن بسیار مقرون به صرفه بوده و دانشجویان می‌توانند تنها با پرداخت 2-4 هزار یورو در سال، به تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور بپردازند. اگرچه اغلب کورس‌های رایگان یا با هزینه پایین این کشور به زبان فرانسوی ارائه می‌شوند، با این حال در سال‌های اخیر کورس‌های انگلیسی موجود در دانشگاه‌های این کشور نیز افزایش یافته‌اند. هرچند تمامی افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه را دارند، بهتر است که دانش کافی در زبان فرانسه را داشته باشند. دانشگاه‌های Universite PSL، Ecolo Polytechnique و Sorbonne University بهترین دانشگاه‌های کشور فرانسه هستند. متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی این کشور باید برای اثبات تمکن مالی خود، علاوه بر هزینه شهریه مبلغی معادل 615 یورو در ماه برابر با مدت زمان تحصیل خود ارائه دهند.

    سوالات متداول تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت