تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهاجرت به کانادا می‌تواند یک تجربه ارزشمند و واقعی در زندگی شما و فرزندانتان باشد. سیستم آموزشی کانادا زیر ساخت‌های قوی و پیشرفته‌ای را برای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی ارائه می‌دهد. همچنین این کشور توانسته برنامه‌های تحصیلی متنوعی را برای مهاجران خارجی فراهم کند. برای مثال، تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا می‌تواند برای فرزندان شما راهی عالی برای دانش اندوزی و کسب مهارت‌های زندگی باشد. در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا در مورد شرایط، هزینه و خدمات مختلف تحصیل در کانادا و در مدارس شبانه روزی اطلاعات خود را کامل کنید.

    درباره تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

    درباره تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

    کانادا به دلیل چشم انداز طبیعی باورنکردنی، مردمی دوستانه و داشتن شرایط ایده آل برای زندگی و کار شناخته می‌شود. با این حال، آنچه بسیاری از مردم اغلب مورد توجه قرار نمی‌دهند، برتری سیستم آموزشی کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای جهان است. در واقع، سیستم رتبه بندی «US News & World Report» به کانادا رتبه یک جهان برای آموزش و پرورش را در سال 2017 داده بود. کانادا در این رتبه بندی بالاتر از بریتانیا، آلمان، استرالیا و فرانسه قرار گرفت.

    مدارس شبانه روزی کانادا نیز ویژگی‌های زیادی برای ارائه دارند. فرهنگ شبانه روزی به طور جدی در انگلستان توسعه یافت و در نهایت در سراسر کشورهای مشترک المنافع، نیوانگلند و فراتر از آن گسترش یافت. بسیاری از مدارس شبانه در کانادا از نظر هزینه‌ای مقرون به صرفه هستند. مدارس شبانه روزی به طور معمول دارای امکانات گسترده‌ای برای یادگیری آکادمیک، هنری و ورزشی هستند و می‌توانند زندگی دانش آموزان را به کلی متحول کنند.

    مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

    مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

    کانادا دارای مزایای مانند تحصیلی انگلیسی، اقتصاد بسیار توسعه یافته، استانداردهای بالای زندگی، چند فرهنگی بودن و از همه مهمتر، فرصت‌های شغلی عالی است. تحصیل در کانادا یک شانس عالی برای ایجاد یک شغل موفق در آینده است. فارغ التحصیلان مدرسه شبانه روزی کانادا محیط مدرسه را با آمادگی کامل برای ورود به محیط آموزش عالی ترک می‌کنند.

    سیستم آموزشی کانادا به دلیل فرهنگ آموزشی خود در سطح بین المللی مشهور است. اکثر مدارس شبانه روزی کانادا از مشاوران دانشگاهی خود استفاده می‌کنند تا شخصاً با دانشجویانی که به دنبال پذیرش در دانشگاه هستند کار کنند. بعد سپری کردن دوران متوسطه، این امکان برای فرزند شما وجود دارد تا در بهترین دانشگاه‌های کانادا کار کند. از مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • سطح آموزشی و امکاناتی بالا
    • بهبود توسعه فردی و حس استقلال
    • تنوع مدارس از نظر امکانات و شهریه‌ها
    • برقراری ارتباط با همسالان و دوستان
    • تقویت ارتباطات اجتماعی با فرهنگ‌های مختلف
    • وجود انواع فعالیت‌های شاد و سرگرم کننده
    • افزایش شانس پذیرش در دانشگاه

    سیستم آموزشی مدارس شبانه روزی در کانادا

    سیستم آموزشی مدارس شبانه روزی در کانادا

    کانادا هیچ بخش آموزشی متمرکز و فدرالی ندارد. مدارس به لطف قانون اساسی 1867 مسئولیت مستقیم ایالت‌ها و مناطق مختلف را بر عهده دارند، به این صورت که قانونگذار می‌تواند برای هر استان منحصراً قوانینی را در رابطه با آموزش وضع کند. این بدان معناست که مدارس در سراسر 13 حوزه قضایی مجازی کانادا (10 استان و سه قلمرو) گاهی اوقات در همه چیز از ساعات تشکیل کلاس‌ها گرفته تا آزمون‌های مورد نیاز و برنامه درسی متفاوت هستند.

    بنابراین، شرایط فارغ‌ التحصیلی بین استان‌ها بر اساس معیارها و برنامه‌های درسی استانی متفاوت است. دانش آموزان انگلیسی/فرانسوی، ریاضیات، علوم، تاریخ کانادا، جغرافیا و سلامت می‌خوانند. علاوه بر دروس اصلی، همه استان‌ها دروس اختیاری را نیز ارائه می‌دهند. این دورس شامل رشته‌های فناوری و کامپیوتر، مطالعات، گرافیک و هنرهای نمایشی، مطالعات جهان، زبان‌های بین المللی، مطالعات اجتماعی و غیره هستند.

    مدارس شبانه روزی کانادا می‌توانند دانش آموزان را به خوبی برای تحصیل در دانشگاه و دوره متوسطه آماده می‌کنند. برخی مدارس نیز به انواع خاصی از دانش آموزان از جمله جوانان با نیازهای ویژه، ناتوانی در یادگیری و دانش آموزان بیش فعالی (ADHD) خدمات ارائه می‌دهند. البته مدارس شبانه روزی در کانادا برای کلیه مقاطع تحصیلی اعم از دبیرستان، راهنمایی و ابتدایی در نظر گرفته شده‌اند.

    سیستم آموزشی کانادا یکی از بهترین‌ها در جهان است که همین سالانه بسیاری از افراد را برای مهاجرت به کانادا ترغیب می‌نماید. اگر علاقه مند به ثبت نام فرزند خود در یک مدرسه شبانه روزی هستید، می‌توانید در مدارس زیر ثبت نام کنید:

    • مدارس شبانه روزی مستقل کانادا: هزینه‌ها از 45 هزار دلار کانادا در هر سال تحصیلی شروع می‌شوند که شامل شهریه، اقامتگاه و فعالیت‌های فوق برنامه هستند.
    • مدارس شبانه روزی خصوصی کانادا: هزینه‌ها از 22 هزار دلار کانادا در هر سال تحصیلی شروع می‌شوند که شامل شهریه، اقامتگاه و فعالیت‌های فوق برنامه هستند.
    • مدارس دولتی کانادا برای دانشجویان بین المللی کوتاه مدت یا بلند مدت: هزینه‌ها از 19 هزار دلار کانادا در هر سال تحصیلی شروع می‌شوند که شامل شهریه، اقامتگاه و فعالیت‌های فوق برنامه هستند.

    هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی در کانادا

    هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی در کانادا

    مدارس دولتی در کانادا برای ساکنین این کشور رایگان هستند. در حالی که بیشتر افراد ممکن است فرزندان خود را به مدرسه دولتی بفرستند، برخی از آنها آموزش خصوصی را انتخاب می‌کنند. مدارس دولتی با ارائه دوره‌های باکیفیت توسط دولت استانی تأسیس شده‌اند. مدارس مستقل یا خصوصی بودجه دولتی و خصوصی دریافت می‌کنند و دوره‌های مورد تایید دولت را تدریس می‌کنند.

    به طور معمول مدارس شبانه روزی خصوصی گران‌تر هستند، به خصوص زمانی که مدرسه در شهرهای بزرگی مانند تورنتو یا ونکوور واقع شده باشد. در حالی که نمی‌توان دقیقاً گفت که هزینه مدرسه شبانه روزی خصوصی چقدر خواهد بود، می‌توان تخمین زد که یک مدرسه شبانه روزی خوب بین 35 هزار تا 78 هزار دلار کانادا در هر ترم برای والدین هزینه خواهد داشت. برای مدارس کاتولیک و سایر مدارس مذهبی، هزینه‌ها معمولا نزدیک به  10 هزار دلار کانادا در هر ترم است.

    بهترین مدارس شبانه روزی در کاناداپ

    بهترین مدارس شبانه روزی در کانادا

    در ادامه به چند مدرسه مشهور در کانادا اشاره می‌کنیم:

    1- کالج پیکرینگ (Pickering College)

    کالج پیکرینگ که در سال 1842 تاسیس شد، یک مدرسه شبانه روزی مستقل (کلاس‌های 7 تا 12) و روزانه (از مهدکودک تا کلاس 12) برای پسران و دختران در نیومارکت در انتاریو است. این کالج فقط 40 دقیقه با شمال تورنتو فاصله دارد. برنامه‌های این مدرسه فرصت‌های منحصر به فردی را در زمینه‌های دانشگاهی، هنر، دو و میدانی، توسعه رهبری جهانی و خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند.

    2- آکادمی رابرت لند (Robert Land Academy)

    آکادمی رابرت لند یک مدرسه شبانه روزی با مضمون نظامی برای کلاس‌های 5 تا 12 است. این مدرسه بر تشویق پسران برای دستیابی به پتانسیل تحصیلی، فیزیکی و عاطفی خود از طریق برنامه‌های مطالعه دقیق، یک رژیم ورزشی حرفه‌ای و یک مدل مشاوره رفتار درمانی شناختی تمرکز دارد. این مدرسه با استفاده از مدل نظامی، توانایی‌های عملکرد اجرایی دانش آموزان خود را توسعه می‌دهد. همچنین سازماندهی و مرتب بودن را بهبود می‌بخشد.

    3- مدرسه کالج لیکفیلد (Lakefield College School)

    مدرسه کالج لیکفیلد که در شمال شرقی انتاریو قرار دارد، در سال 1879 تأسیس شد. این مدرسه تجربه برای کلاس‌های 9 تا 12 مجهز شده است که دانش آموزان را قادر می سازد تا به پتانسیل فردی خود دست یابند. ماموریت اصلی این مدرسه، به چالش کشیدن و توانمندسازی دانش آموزان برای دستیابی به پتانسیل فردی در ذهن، بدن و روح، همراه با تعهد به حفظ ارزش‌های خود است. هدف نهایی اطمینان از برطرف شدن نیازهای تحصیلی و اجتماعی دانش آموزان است.

    4- کالج برونته (Bronte College)

    کالج برونته که در سال 1991 تأسیس شد، یک مدرسه خصوصی است که پایه‌های 9 تا 12 را برای دانش آموزان روزانه و شبانه روزی ارائه می‌دهد. این مدرسه به خود می‌بالد که آموزش پیشرفته و دقیقی را با استفاده از آخرین فناوری، انتخاب رشته‌های گسترده و کلاس‌های کوچک ارائه می‌دهد. این مدرسه با 400 دانشجوی داخلی و بین المللی از بیش از 30 کشور، آموزش در سطح بالا را برای موفقیت در دوره متوسطه ارائه می‌دهد.

    از دیگر مدارس شبانه روزی کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • مدرسه کالج ترینیتی (Trinity College School)
    • مدرسه مقدماتی مریک (Merrick Preparatory School)
    • مدرسه قلعه ترافالگار (Trafalgar Castle School)
    • مدرسه کالج اسقف (Bishop's College School)
    • کالج ریدلی (Ridley College)

    نحوه پذیرش در مدارس شبانه روزی در کانادا

    نحوه پذیرش در مدارس شبانه روزی در کانادا

    هر مدرسه شبانه روزی فرآیند درخواست و مدارک منحصر به فرد خود را برای پذیرش خواهد داشت. بسیاری از مدارس نیز هزینه درخواست را دریافت می‌کنند. بهتر است از وب سایت مدارس مورد نظر خود دیدن کنید تا در مورد فرآیند درخواست و هزینه‌های آنها بیشتر بدانید. مصاحبه کردن به صورت حضوری با دانش آموز یا والدین او انجام می‌شود. در غیر این صورت مصاحبه‌ها از طریق اسکایپ صورت می‌گیرند.

    اکثر مدارس شبانه روزی در کانادا از سیستم خاصی برای پذیرش دوره‌ای استفاده می‌کنند. این بدان معناست که هیچ مهلت مشخصی برای درخواست وجود ندارد و شما می‌توانید در هر زمانی از سال به مدرسه مراجعه کنید. با توجه به وجود جای خالی برای ثبت نام، مدرسه حتی ممکن است قبل از ماه مارس/آوریل به شما پیشنهاد پذیرش دهد.

    هر استان در کانادا توسط یک وزارت آموزش اداره می‌شود. بنابراین هنگام انتخاب یک مدرسه شبانه روزی مهم است که قبل از درخواست به این موضوع توجه کنید. به عنوان مثال، الزامات زبان بین کبک و ساسکاچوان متفاوت است، در حالی که سن اجباری تحصیل در مانیتوبا تا 17 سالگی و در نیوبرانزویک 18 سال است.

    ثبت نام در مدرسه شبانه روزی کانادا

    ثبت نام در مدرسه شبانه روزی کانادا

    برای ثبت نام دانش آموزان بین المللی در یک مدرسه شبانه روزی کانادا، باید مجوز تحصیل و ویزا داشته باشد. هنگامی که مدرسه‌ای را انتخاب کردید، باید مطمئن شوید که در لیست مؤسسات آموزشی تعیین شده قرار دارد. مجوز تحصیل فقط برای افرادی صادر می‌شود که برای تحصیل در یک موسسه آموزشی تعیین شده پذیرفته شده‌اند. یک موسسه آموزشی تعیین شده مدرسه‌ای است که توسط یک دولت استانی یا منطقه‌ای برای میزبانی از دانش آموزان بین المللی تایید شده است.

    مجوز تحصیل شما ویزا نیست و به تنهایی به شما اجازه ورود به کانادا را نمی‌دهد. همچنین ممکن است به ویزای اقامت موقت یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) نیاز داشته باشید. اگر چنین است، ما در گروه مهاجرتی ادب آن را به عنوان بخشی از درخواست مجوز تحصیل شما صادر می‌کنیم. مجوز تحصیل معمولاً برای طول دوره تحصیلی شما به اضافه 90 روز اضافی معتبر است. این زمان اضافی به شما امکان می‌دهد برای ترک کانادا یا درخواست تمدید اقامت خود آماده شوید.

    مجوز تحصیل و ویزای تحصیلی کانادا

    مجوز تحصیل و ویزای تحصیلی کانادا

    دانشجویان خارجی پس از دریافت پذیرش در یک مدرسه شبانه روزی کانادا باید برای مجوز تحصیل از دولت کانادا درخواست دهند. برخی از دانشجویان، بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنند، به ویزای اقامت موقت نیاز دارند که همراه با درخواست مجوز تحصیل بررسی می‌شود. این برنامه به هزینه پردازش 125 دلار کانادا نیاز دارد که در صورت رد یا پس گرفتن درخواست، بازپرداخت نمی‌شود.

    درخواست‌های مهاجرت تحصیلی در این زمینه را می‌توان از طریق دفاتر ویزای کانادا در سراسر جهان انجام داد. دانش آموزان باید ثابت کنند که در یک مدرسه شبانه روزی کانادا پذیرفته شده‌اند. هویت خود را از طریق گذرنامه یا اسناد مسافرتی اثبات کنید. دانش آموزان همچنین باید ثابت کنند که توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های اقامت شبانه روزی و هزینهای زندگی را در زمانی که در کانادا هستند خواهند داشت.

    کلام آخر

    مدارس در کانادا تحصیلی با کیفیت بالا با مدارک معتبر بین المللی ارائه شده توسط وزارتخانه‌های آموزش و پرورش استان ارائه می‌دهند. مدارس شبانه روزی در کانادا معلمان بسیار با تجربه و تحصیلکرده‌ای را دارند که در تمام ساعات در دسترس هستند تا به شما در دانش اندوزی و مهارت‌های زندگی کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ