بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حقوق
  • نویسنده: کیوان کاری
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    فارغ التحصیلی در رشته حقوق به خودی خود موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود اما تحصیل در بهترین دانشگاه‌‌ها چطور؟ بدون شک اخذ مدرک حقوق از بهترین دانشگاه‌‌های جهان موفقیتی بزرگ‌تر است زیرا فرصت‌‌های شغلی و چشم اندازهای روشن‌تری را برای زندگی دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند. پَس اولین کاری که باید انجام داد، شناخت بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حقوق است. با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    بهترین کشورهای برا تحصیل در رشته حقوق در خارج از کشور

    کشورهای برتر برای تحصیل در رشته حقوق به شرح زیر هستد:

    کانادا

    کانادا، کشوری با شکوه در آمریکای شمالی، در لیست بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حقوق دیده می‌شود. بهترین دانشگاه‌های حقوق کانادا شامل «دانشگاه تورنتو»، «دانشگاه مک گیل» و «دانشگاه بریتیش کلمبیا» هستند. این مراکز علمی با داشتن بهترین اساتید، سیستم آموزش قوی، منابع و امکانات بالا، در رقابتی نزدیک با دیگر دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

    در حالی که کانادا را به دلیل کیفیت زندگی فوق العاده بالایش می‌شناسند اما این کشور همچنین لیست بلندی از فرصت‌های شغلی مناسب را به فارغ التحصیلان حقوق ارائه می‌دهد. در کنار داشتن آزادی و رفاه مالی، حرفه وکالت در کانادا می‌تواند به معنای تحقق اهداف والای زندگی باشد.

    ناگفته نماند، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بهترین شیوه برای زندگی و اقامت دائم در این کشور است. کانادا برعکس دیگر کشورهایی که در بالا نام بُرده شد، آسان‌ترین راه‌‌ها را برای مهاجرت از طریق تحصیل برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند.

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حقوق است. برخی از معتبرترین دانشکده‌های حقوق در ایالات متحده قرار دارند؛ از دانشگاه‌های برجسته آمریکا می‌توان به «دانشگاه ییل»،​​«دانشگاه استنفورد» و «دانشگاه‌ هاروارد» اشاره کرد. دانشجویان بین المللی که دارای زمینه علمی قوی هستند می‌توانند با تحصیل در این دانشگاه‌ها مهارت‌های خود در تمام جهان به کار بگیرند و در شغل خود فردی موفق شوند.

    علاوه بر تحصیل در دانشگاه‌‌ها در بالاترین سطح، دانشجویان بین المللی فرصت‌های شغلی قابل توجهی دارند و می‌توانند برای کار در ایالات متحده اقدام کنند. نکته دیگری که باید در نظر گرفت، این است که رشته حقوق حرفه پردرآمدی است و می‌تواند زندگی فرد را دستخوش تغییرات بسیاری کند.

    ایالات متحده آمریکا همچنین به دلیل تنوع فرهنگی خود مشهور است، این ویژگی یک دعوت آشکار برای دانشجویان بین المللی است تا از تحصیل و زندگی در این کشور نهایت لذت را ببرند. از همه مهم‌تر، تنوع و گرایش چند فرهنگی آمریکا، فرصتی نادر برای دانشجویان برای بهبود دانش حقوقی و پیامدهای آن برای گروه‌های مختلف اجتماعی است.

    به طور کلی، سال‌های تحصیل در ایالات متحده - ترجیحاً در یک دانشگاه معتبر – به عنوان یک دارایی مالی و معنوی بزرگ شناخته می‌شود که هدف نهایی آن کیفیت بالای زندگی در مهمترین کشور جهان است.

    بهترین کشور ها برای تحصیل در رشته حقوق

    انگلیس

    انگلیس یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حقوق است. انگلستان کشوری زیبا با جذابیت‌های دنیای قدیم و ظرافت‌های مدرن است. انگلیس همچنین برخی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است. هنگامی که به دنبال یک دانشگاه در انگلیس هستید، بهتر است مراحل پذیرش «دانشگاه کمبریج»، «دانشگاه آکسفورد»، «دانشگاه لندن» و «دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن» را در نظر بگیرید.

    تحصیل در رشته حقوق در انگلستان می‌تواند مزایای بسیاری را برای دانشجویان بین المللی به همراه داشته باشد. در مقایسه با سایر کشورهایی که در رشته حقوق تخصص دارند، دانشجویان بین المللی به دلیل سیستم آموزشی منحصربه فرد انگلیس می‌توانند در سال‌های کمتری مدرک حقوق خود را دریافت کنند (مدت زمان تحصیل کوتاه است). به این ترتیب، دانشجویان در صورت تمایل به وکالت در کشور خود، وقت کمتری را برای تحصیل در خارج از کشور سپری خواهند کرد.

    همچنین، تحصیل در انگلیس و به دنبال آن ماندن در این کشور می‌تواند به معنای داشتن شغل مناسب باشد. این مهم در حالی که شما را وارد یک زندگی پُر چالش و هیجان انگیز می‌کند، آینده مالی درخشانی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. بسته به تخصص، دانشجویان بین المللی همچنین از طریق تأثیر انگلیس در امور حقوقی جهان، می‌توانند وارد حوزه‌های مهمتر شده و به حل مسائل اجتماعی کمک ویژه‌ای کنند.

    استرالیا

    استرالیا نیز یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حقوق است. بریزبن در منطقه ساحل شرقی و مراکز اقتصادی و فرهنگی معروف استرالیا یعنی ملبورن و سیدنی، بهترین شهرها برای تحصیل در رشته حقوق هستند.

    به نظر می‌رسد فرصت‌های شغلی برای رشته حقوق در سراسر این قاره کوچک هرگز تمام نمی‌شوند! به عبارتی، برای دانشجویان حقوق همیشه شرایط کاری مساعد است. این کشور همچنین دارای زندگی پُرجنب و جوش در فضای باز و مناظر زیبا است که محیط مناسبی را برای تسکین استرس و از بین بردن زندگی پُر مشغله دانشجویان حقوق فراهم می‌کند.

    دانشگاه‌های استرالیا در میان بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. برای دانشجویان حقوق، تلاش برای پذیرش در یک دانشگاه عالی ممکن است به معنای آینده‌ای درخشان باشد. برخی از بهترین دانشگاه‌های حقوق در استرالیا شامل «دانشگاه سیدنی»، «دانشگاه نیو ساوت ولز» و «دانشگاه ملبورن» هستند.

    این مراکز علمی به دلیل کیفیت و صلاحیت بین المللی در میان 20 دانشگاه برتر در رشته حقوق قرار دارند. همۀ این دلایل باعث می‌شوند که استرالیا رقیبی جدی برای کشورهای مهم دیگر برای تحصیل در رشته حقوق باشد.

    راهنمای کامل تحصیل در استرالیا

    سنگاپور

    به عنوان یک دولت کوچک در آسیا و محل زندگی حدود پنج میلیون نفر، سنگاپور یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حقوق است. در دانشگاه‌های سنگاپور رشته‌‌ها و گرایش‌های مختلفی برای حقوق وجود دارند که در برخی از آنها شرایط جذب دانشجویان محلی بیشتر از خارجی است!

    «دانشگاه ملی سنگاپور» و «دانشگاه مدیریت سنگاپور» دو مرکز علمی فوق العاده برای تحصیل در رشته حقوق هستند. همانطور که از یک دانشگاه در کلاس جهانی انتظار می‌رود، شرایط گزینش در این دو دانشگاه دشواری است. به عبارتی، مراحل اخذ پذیرش برای دانشجویان بین المللی مانند دانشجویان محلی است.

    سنگاپور علاوه بر ارائه شرایط تحصیلی در بالاترین سطح، دانشجویان بین المللی را به دلایل دیگری نیز جذب می‌کند. این کشور طیف گسترده‌ای از گزینه‌های شغلی در رشته حقوق را ارائه می‌دهد. اقتصاد سنگاپور همچنین به دلیل عملکرد بین المللی، یکی از قوی‌ترین اقتصادها در آسیا است. دانشجویانی که به دنبال تحصیل و پیدا کردن شغل مناسب در رشته حقوق هستند، می‌توانند در سنگاپور تحصیل کنند.

    نکات مهم در انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حقوق

    نکاتی که هنگام تحصیل در رشته حقوق در خارج از کشور باید به خاطر داشته باشید، عبارتند از:

    تحصیل در رشته حقوق | معرفی کشور ها

    1- انواع تخصص‌ها

    در حالی که قوانین حقوقی در هر کشور نسبت به کشور دیگر متفاوت است اما دانشجویان بین المللی هنوز هم می‌توانند در رشته‌‌ها و گرایش‌های مختلف تحصیل کنند. توجه به این نکته نیز مهم است که دانشگاه‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف حقوقی نقاط قوت و ضعف مختلفی داشته باشند.

    دانشجویان بین المللی می‌توانند بررسی کنند که کدام دانشگاه‌ها در زمینه‌های حقوق مدنی، حقوق کیفری، قانون کار و حقوق بین الملل تخصص دارند، سپس در جستجوی دانشگاه مورد نظر خود باشد. این مهم باعث می‌شود دانشجویان بتوانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود تحصیل کنند و در شغلی که دوست دارند مشغول به کار شوند.

    2- گروه‌های مطالعه‌ای

    تحصیل در رشته حقوق مستلزم صرف چندین بار مطالعه است. ممکن است یک دانشجوی حقوق 16 ساعت در روز کتاب حقوقی، مطالعات موردی و سوابق را مطالعه کند. اگرچه این مهم ممکن است در ابتدا کاری طاقت فرسا باشد اما یک دانشجوی حقوق می‌تواند با کمک گروه مطالعه خود این چالش را پشت سر بگذارد.

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی، یک گروه مطالعه می‌تواند به آن‌ها پشتیبانی عاطفی یا روانی بیشتری ارائه دهد. دانستن این نکته ضروری است که اگرچه گروه‌های مطالعه‎ای به راحتی در دسترس هستند اما ایجاد سازگاری بین افرادی که از فرهنگ‌‌ها و قومیت‌های مختلف هستند، ممکن است دشوار و زمان‌بَر باشد.

    3- گزینه‌های شغلی

    شرایط مالی مناسب فقط یکی از مزایایی است که دانشجویان را تشویق به تحصیل در رشته حقوق می‌کند. در سطح توسعه فردی، وکالت می‌تواند به توسعه مهارت‌های لازم مانند تفکر انتقادی، ارتباطات و تصمیم گیری کمک کند. همچنین، فرصت‌های منحصر به فردی برای تأثیرگذاری بر زندگی و توانمند سازی افراد برای ایجاد تغییرات قابل توجه در جامعه فراهم می‌کند.

    به هر روی، دانشجویان بین المللی باید گزینه‌های شغلی مرتبط با گرایش تحصیلی خود را در نظر بگیرند تا ببینند بازار کار آنها چگونه است. دانشجویان بین المللی خواه مایل به کار در خارج از کشور باشند یا به کشور خود بازگردند، می‌توانند از طریق تحصیل و کار در برخی از موقعیت‌های شغلی دولتی یا خصوصی در کشورهای خارجی، مسیر زندگی خود را هموارتر کنند.

    کلام آخر

    تحصیل در رشته حقوق در بهترین کشورها می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. اول اینکه دانشجویان از بالاترین سطح علمی برخوردار می‌شوند، دوم اینکه می‌توانند جذب موقعیت‌های شغلی مناسب شوند.

    بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حقوق شامل ایالات متحده آمریکا، انگلیس، استرالیا، سنگاپور و کانادا هستند. حتی می‌توان به این لیست فرانسه، هنگ کنگ و سایر کشورها را نیز اضافه کرد. اگر می‌خواهید شرایط تحصیل و اخذ پذیرش در کشورهای فوق را جویا شوید، با گروه مهاجرتی ادب ویزا تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل در رشته حقوق

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (7 پاسخ)
    2024-01-12

    من مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرمشناسی دارم برای مقطع دکترا میتونم براحتی اقدام کنم ؟ مستلزم چه شرایطیه ؟

    2024-01-13

    سلام. بله عموما که میتونین اقدام کنین و البته موسسه پیشنهاد داره برای ارشد مجدد کانادا و استرالیا اقدام کنین که راحت تر به اقامت دائم برسید، برای اطلاعات بیشتر در این راستا و ارزیابی رایگان شرایطتون با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-12-15

    سلام من امسال کنکور دارم و میخواستم بدونم برای گرفتن بورسیه در رشته حقوق در کشور های مثل آلمان و فرانسه باید چه شرایطی داشته باشم و اینکه آیا میشه بدون رفتن در دانشگاهی در ایران بورسیه بگیرم

    2023-12-18

    سلام. شما در هر دو کشور امکان تحصیل رایگان را در هر مقطع تحصیلی خواهید داشت. آلمان که بسیاری از دانشگاه‌های دولتی‌اش تحصیل به هر دو زبان آمنانی و انگلیسی را رایگان ارائه داده و فرانسه هم بسیاری از دانشگاه هاش بورسیه پیشفرض از سمت دولت دارند که در این صورت هزینه تحصیل شما رایگان یا به میزانی ناچیز خواهد شد.

    2023-11-12

    من امسال انتخاب رشته انجام میدم اما هنوز در رابطه با رشته دبیرستانی خودم تصمیم قطعی نگرفتم ولی وکالت یکی از رشته هایی هستش که جز الویت هام هست میخواستم بدونم فرانسه کشور خوبیه برای مهاجرت ، در رشته وکالت و اینکه شرایطش چیه بورسیه در کدوم کشور ها برای وکالت راحت تره

    2023-11-13

    بله فرانسه یکی از بهترین مقاصد تحصیلیه و در کل کشورهای اروپایی از جمله فرانسه برای بورسیه راحت ترن، مثلا همین فرانسه تو اکثر دانشگاه ها و موسسات آموزشیش به صورت خودکار فاند دولتی به شخص تعلق میگیره و بنابراین تحصیل رایگان یا با هزینه بسیار کم خواهد بود.

    2023-10-28

    سلام و عرض ادب. بنده ارشد حقوق خصوصي هستم. با معدل ١٩ و خورده براي دكتري ميتونم توي چه كشور هايي مهاجرت داشته باشم ؟

    2023-11-01

    سلام. توصیه اکید ما برای رشته و شرایط شما، کشورهای کانادا یا استرالیا می‌باشد که در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-08-28

    سلام من لیسانس رشته علوم قضایی دارم رشته ای مرتبط با حقوق ایا میتونم ارشدمو کانادا یا کشورای دیگ بخونم ؟

    2023-09-02

    سلام. بله میتونید و ما میتونیم براتون با بهترین شرایط برای کانادا و استرالیا اقدام کنیم که در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-07-17

    پذیرش دانشگاه از انگلیس یا کانادا با مدرک دانشگاه آزاد امکان پذیره ؟!

    2023-07-23

    سلام. بله و البته کانادا از همه لحاظ بهتر هست و راحت تر میتونیم براتون اقدام کنیم؛ اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان: 02171400111

    2023-05-15

    بهترین کشور جهت طی دوره پسا دکتری رشته حقوق عمومی کدام‌م کشوراست؟شرایط چگونه است؟باتشکر

    2023-05-22

    سلام. پسا دکتری اقدام ندارم و دکتری مجدد کانادا و استرالیا رو میتونیم براتون اقدام کنیم.

    مشاوره رایگان مهاجرت