بهترین شهرهای آلمان برای زندگی 2023
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به آلمان

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    نمی‌توان انکار کرد که برلین و مونیخ شهرهایی شگفت انگیز هستند اما وقتی مردم در مورد بهترین شهرهای آلمان برای زندگی صحبت می‌کنند، به نظر می‌رسد این لیست تعدادی بیشتری از شهرها را باید شامل شود. آلمان کشوری است که اقشار مختلفی از مردم را به عنوان مهاجر می‌پذیرد. مهاجران می‌توانند برای تحصیل، کار و زندگی برای همیشه به آلمان بروند و از مزایای حضور و زندگی در بهترین کشور اروپا بهره‌مند شوند. برای شناخت بهترین شهرهای آلمان برای زندگی با ما همراه باشید که در این مقاله به معرفی 15 تا از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی می‌پردازیم.

    بهترین فرصت برای تحصیل در کانادا و استرالیا؛ برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 02171400111

    راهنمای کامل تحصیل در کانادا

    1. برلین: مرکز فرهنگی پر جنب و جوش در آلمان

    1. برلین: مرکز فرهنگی پر جنب و جوش در آلمان

    شهر زیبا و صنعتی برلین، پایتخت کشور آلمان و از دید بسیاری، محبوب‌ترین شهر آلمان برای زندگی و مهاجرت می‌باشد. برلین همچنین یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین شهرهای جهان نیز برای زندگی به شمار می‌آید. این شهر به طور یکپارچه تاریخ قدیم و دنیای مدرنیته را در هم می‌آمیزد. برلین که به خاطر صنعت قوی، مدرنیته و در کنار قابی هنری به پهنای یک شهر پر جنب و جوش با زندگی شبانه پررونق و هیجان انگیز و همچنین درآمیخته شدن فرهنگ‌های متنوع با جاذبه‌های گردشگری مختلف و بی نظیری شناخته شده، برای هر کس از هر قشر، کشور و نژاد، چیزی برای ارائه دارد.

    چه در خیابان‌های تاریخی "میته" قدم بزنید و چه در محله‌های شیک کروزبرگ و پرنزلاوئر برگ کاوش و گردش کنید، خواهید فهمید که در برلین هرگز با جذابیت منحصر به‌ فرد خود ناکام نخواهید ماند. این امر به دلیل طبیعت سرسبز و چشم انداز سبزش است که باعث شده یک سوم شهر پوشیده از جنگل‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و پارک‌های زیبا باشد.

    2. مونیخ: شهر زیبایی و شکوفایی باواریا

    2. مونیخ: شهر زیبایی و شکوفایی باواریا

    شهر مونیخ یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی است. این شهر پایتخت ایالت بایرن است و به خاطر معماری زیبا، باغ‌های نوشیدنی‌های مختلف و جشنواره جهانی به ویژه در ماه اکتبر مشهور است. این شهر مرفه دارای سطح استاندارد زندگی بسیار بالا و بازار کار بسیار قوی می‌باشد که آن را به مقصدی جذاب برای حرفه‌ای‌ها و متخصصین از هر جای کشور و جهان تبدیل کرده است. شهر مونیخ با پارک‌های خیره کننده، موزه‌های چشمگیر و بی نظیر در دنیا و با نزدیکی به رشته کوه‌های آلپ در قسمت باواریا، هیجان شهری و زیبایی طبیعی را در خود کاملا به تعادل می‌رساند. همین موارد شهر مونیخ را به یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در آلمان و چه بسا در جهان تبدیل می‌کند.

    3. هامبورگ: شهر جذابیت دریایی و زیبایی‌های فرهنگی

    3. هامبورگ: شهر جذابیت دریایی و زیبایی‌های فرهنگی

    شهر هامبورگ که در سواحل رودخانه البه واقع شده است، یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی، کار، تحصیل، تفریح و... می‌باشد. هامبورگ بزرگترین شهر بندری و قطب اقتصادی شلوغ در آلمان است که آن را به یکی از بهترین شهرها برای زندگی در این کشور تبدیل می‌کند. فضای دریایی که این شهر دارد به همراه صحنه موسیقی پر جنب و جوشی به وسعت یک شهر و همچنین غذاهای متنوع آشپزی این شهر را به مکانی بسیار وسوسه انگیز برای سفر و مهاجرت تبدیل کرده است. می‌توانید در مکان معروف Speicherstadt (منطقه انبار) این شهر و در منطقه میراث جهانی یونسکو، کاوش و گشت و گذار کنید یا در سالن فیلارمونیک البه شهر، یکی از تماشایی‌ترین سالن‌های کنسرت جهان، اجراهای مختلف را ببینید.

    4. فرانکفورت: یکی از مراکز مالی جهانی

    4. فرانکفورت: یکی از مراکز مالی جهانی

    شهر فرانکفورت که به دلیل خط افق چشمگیرش که شبیه منهتن در شهر نیویورک آمریکا بوده، اغلب به عنوان "مینهتن" هم در بین برخی شناخته می‌شود. فرانکفورت در واقع پایتخت مالی کشور آلمان است. فرانکفورت به عنوان یک مرکز تجاری بزرگ بین المللی، یکی از بهترین شهرها و مکان‌های ایده‌ال برای زندگی در آلمان و حتی در کل جهان است. فرانکفورت فرصت‌های شغلی عالی به ویژه در امور مالی و بانکی را در خود دارد. این شهر به عنوان یک قطب اقتصادی جهانی همچنین میزبان موزه‌های مختلف، مکان‌های بسیار دیدنی تاریخی بوده و دارای یک جامعه چند فرهنگی پر جنب و جوش در خود می‌باشد.

    5. اشتوتگارت: شهر نوآوری و صنعت خودرو

    5. اشتوتگارت: شهر نوآوری و صنعت خودرو

    شهر اشتوتگارت، واقع در منطقه زیبای سوابی در کشور آلمان، به دلیل صنعت خودروسازی و نوآوری های تکنولوژیکی خود دارای شهرت بسیار بالای جهانی است و شهر اشتوتگارت از نظر بسیاری به عنوان بهترین شهر برای زندگی در آلمان و چه بسا در کل جهان شناخته می‌شود. این شهر خانه برندهای خودروهای لوکس مشهوری مانند مرسدس بنز و پورشه می‌باشد و برای همین شهر اشتوتگارت به دلایل مختلف از جمله همین دلیل تبدیل به مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به خودرو شده است. جدا از قدرت صنعتی، شهر اشتوتگارت دارای باغ‌ها، تاکستان‌های زیبا، پارک‌های سرسبز و تعهدی قوی به پایداری محیط زیست می‌باشد.

    6. دوسلدورف: شهر مد، هنر و سبک زندگی بین‌المللی

    6. دوسلدورف: شهر مد، هنر و سبک زندگی بین‌المللی

    شهر دوسلدورف، واقع در سواحل رودخانه راین، به‌ خاطر صنعت پر رونق مد، معماری مدرن، و صحنه هنری پر جنب و جوش مشهور است. خیابان خرید مجلل شهر دوسلدورف که Königsallee نام دارد، شیک پوشان و عاشقان مد و فشن را از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. در حالی که بخش Altstadt  این شهر، خیابان های دیدنی مملو از کافه‌ها و رستوران‌های سنتی را در دل خود جای داده است. شهر دوسلدورف همچنین به خاطر کارناوال سالانه‌اش شناخته می‌شود؛ جایی که مردم محلی و بازدیدکنندگان همه ساله و در واقع در سرتاسر سال گرد هم می‌آیند تا از روحیه‌ی بالای جشن و شادی این شهر لذت ببرند که همه‌ی این موارد دوسلدورف را به یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی تبدیل می‌کند.

    7. کلن: شهر تاریخی و فستیوالی

    7. کلن: شهر تاریخی و فستیوالی

    شهر کلن، شهری غرق در تاریخ، به خاطر تاریخ و جاهای دیدنی تاریخی خود به ویژه کلیسای جامع باشکوه کلن و جشن‌های سالانه و کارناوال‌های خود در سراسر سال مشهور است. این شهر ترکیبی منحصر به فرد از میراث فرهنگی، معماری مدرن و فضایی پر جنب و جوش را به ساکنین و توریست‌های در این شهر ارائه می‌دهد که مردم را در سراسر جهان جذب می‌کند و همین عوامل آن را به یکی از بهترین شهرها برای زندگی در آلمان تبدیل می‌نماید. حتما پیشنهاد می‌شود تا در امتداد تفرجگاه راین در این شهر قدم بزنید، از موزه لودویگ دیدن کنید تا هنر معاصر را تحسین کنید یا به سادگی در زندگی شبانه پر جنب و جوش این شهر غوطه‌ور شوید.

    8. لایپزیگ: شهر رنسانس فرهنگی شرق آلمان

    8. لایپزیگ: شهر رنسانس فرهنگی شرق آلمان

    شهر لایپزیگ، واقع در شرق آلمان ملقب به شهر رنسانس فرهنگی شرق آلمان است که در سال‌های اخیر دستخوش دگرگونی‌های قابل توجهی شده است. این شهر که زمانی یک نیروگاه صنعتی در آلمان بود، در دهه‌های اخیر بیشتر به عنوان یک مرکز فرهنگی و خلاقانه پر رونق ظاهر شده است که مردم را در سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند و همین موارد این آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در آلمان تبدیل می‌کند. لایپزیگ با داشتن ساختمان‌های تاریخی به زیبایی بازسازی‌شده، صحنه‌ها و رویدادهای موسیقی پر جنب و جوش و با داشتن جامعه‌ای خلاق، نو آفرین و شکوفا، به مقصدی جذاب برای متخصصان و هنرمندان جوانی تبدیل شده است که به دنبال آینده شغلی بهتر و الهام گرفتن هستند.

    9. نورنبرگ: شهر جذابیت قرون وسطایی و آشپزی

    9. نورنبرگ: شهر جذابیت قرون وسطایی و آشپزی

    شهر نورنبرگ، شهری غنی از تاریخ قرون وسطی، به خاطر قدیمی و تاریخی بودنش به زیبایی حفظ شده است که به داشتن قلعه‌ مشهور خود و بازار کریسمس خود در جهان مشهور است. این شهر دارای کیفیت زندگی بالا، موسسات آموزشی عالی و بازار کار بسیار پر رونقی می‌باشد که آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در آلمان تبدیل می‌کند. همچنین رونق هنر و صنعت آشپزی شهر نورنبرگ نیز با غذاهای سنتی خود و تاثیرات بین المللی متنوع خود به جذابیت کاوش و گشت و گذار در این شهر می‌افزاید.

    10. هایدلبرگ: شهر رمانتیسم و ​​تعالی آکادمیک

    10. هایدلبرگ: شهر رمانتیسم و ​​تعالی آکادمیک

    شهر هایدلبرگ، یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی در جوار سواحل رودخانه نکار واقع شده است. این شهر به خاطر فضای رمانتیک و همچنین داشتن دانشگاه‌های معتبر و بازار کار بسیار پر رونق در دل خود شهرت دارد. این شهر زیبا میزبان قدیمی‌ترین و برخی از بهترین دانشگاه‌های آلمان است و هایدلبرگ ترکیبی جذاب از تاریخ، فرهنگ و زیبایی طبیعی را در خود جای داده است. حتما پیشنهاد می‌شود در امتداد Philosophenweg (ملقب به پیاده روی فیلسوفان) در این قدم بزنید، از قلعه نمادین هایدلبرگ دیدن کنید. هایدلبرگ همچنین دارای زندگی دانشجویی پر جنب و جوشی که خیابان های شهر را پر کرده نیز می‌باشد.

    11. فرایبورگ: شهر مزارع سبز و جنگل‌ سیاه

    11. فرایبورگ: شهر مزارع سبز و جنگل‌ سیاه

    شهر فرایبورگ که در قلب منطقه جنگل سیاه واقع شده است به دلیل ابتکارات پایدار، مناظر زیبا و کیفیت عالی زندگی شناخته شده است که آن را به یکی از بهترین شهرها برای زندگی در آلمان تبدیل کرده است. این شهر دارای آب و هوای معتدل، خیابان‌های زیبا و صحنه‌های فرهنگی پرجنب‌ و جوش زیادی در دل خود است. فرایبورگ با دانشگاه مشهور خود و تمرکز بر صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر، ترکیبی منحصر به فرد از برتری دانشگاهی و تحصیلی و همچنین آگاهی زیست محیطی را ارائه می‌دهد.

    12. درسدن: شهر زیبایی و میراث فرهنگی

    12. درسدن: شهر زیبایی و میراث فرهنگی

    شهر درسدن، که اغلب به عنوان «فلورانس روی البه» نیز شهرت داشته و نامیده می‌شود، دارای معماری خیره‌کننده باروک، موزه‌های در سطح جهانی، و میراث فرهنگی غنی در دل خود می‌باشد. علیرغم حادثه تلخ ویرانی شهر در طول جنگ جهانی دوم، درسدن مجددا با قدرت به شکوه سابق خود بازگردانده شده است. درسدن به عنوان نگین جواهرات معماری در آلمان، بازدیدکنندگان را شگفت زده می‌کند؛ از نماد مشهور Frauenkirche در این شهر بگیرید تا کاخ چشمگیر Zwinger. درسدن یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در آلمان به حساب می‌آید.

    13. بن: شهر تاریخ، طبیعت و زادگاه بتهوون

    13. بن: شهر تاریخ، طبیعت و زادگاه بتهوون

    شهر بن واقع در سواحل رودخانه راین، نه تنها به دلیل اهمیت تاریخی خود به عنوان زادگاه لودویگ ون بتهوون شهرت فراوانی داشته، بلکه به دلیل زیبایی طبیعت خود و همچنین کیفیت بسیار بالای زندگی‌اش که آن را به یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی تبدیل می‌کند نیز شناخته شده است. این شهر دارای یک تم و استایل قدیمی بسیار جذاب به همراه مناظر زیبا و یک صحنه فرهنگی پر جنب و جوش در خود می‌باشد. شهر بن با پارک‌های متعدد و همچنین با نزدیکی به رشته کوه Siebengebirge، فرصت‌های زیادی را برای علاقه مندان به فضای باز و طبیعت را فراهم می‌کند.

    14. برمن: شهر میراث دریایی و جذابیت دنیای قدیم

    14. برمن: شهر میراث دریایی و جذابیت دنیای قدیم

    شهر برمن، یک شهر هانسی در شمال آلمان است که دارای تاریخ دریایی غنی بوده و در واقع یک شهر قدیمی بسیار جذب کننده برای ساکنین و گردشگران است که آن را به یکی از بهترین شهرها برای زندگی در آلمان تبدیل کرده است. بناهای نمادین شهر، مانند تالار شهر ثبت شده در یونسکو و مجسمه رولاند، گواه اهمیت تاریخی این شهر هستند. برمن همچنین به دلیل سنت‌های خاص خود مشهور است و میزبان یکی از قدیمی ترین جشنواره‌های نوشیدنی در جهان به نام Freimarkt می‌باشد. ساحل پر جنب‌ و جوش رودخانه وسر در این شهر، محیطی زیبایی را برای پیاده‌روی‌های آرام یا سفرهای قایق برای مردم فراهم می‌سازد.

    15. هانوفر: شهر فضاهای سبز و فرهنگ غنی

    15. هانوفر: شهر فضاهای سبز و فرهنگ غنی

    شهر هانوفر، پایتخت ایالت نیدرزاکسن است که دومین ایالت بزرگ در آلمان می‌باشد. این شهر به‌ خاطر فضاهای سبز وسیع، باغ‌های مناظر زیبا و صحنه‌های هنری پر رونق خود شهرت دارد. این شهر دارای باغ‌های معروف هرنهاوزن است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند و یک استراحتگاه آرام را در قلب شهر برای ساکنان و گردشگران خود فراهم کرده است. شهر هانوفر همچنین سالانه میزبان رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی و انواع جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی است که ساکنان و بازدیدکنندگان را همواره در طول سال به سوی خود جذب می‌کند و همین موضوع، هانوفر را به یکی از بهترین شهرهای آلمان تبدیل می‌کند.

    فواید زندگی در آلمان

    شاید هنوز در تلاش‌ هستید که تصمیم بگیرید که آیا حتی می‌خواهید در آلمان زندگی کنید یا خیر! آلمان جدا از اینکه یک ابرقدرت جهانی است، دارای تاریخی غنی و فرهنگی صلح جلو است. تاریخ این کشور یکی از جذاب‌ترین میراث‌های فرهنگی جهان را با خود به همراه دارد. در حال حاضر، آلمان به عنوان کشوری مترقی و مبتکر شناخته می‌شود. این پیشرفت در مدرنیته و پیشرفت‌های فنی به وضوح قابل مشاهده است. همچنین تعریف جدیدی از چگونگی نمایش کشورهای پیشرفته در دنیای دیجیتالی امروز، زبان زد خاص و عام است. آلمان در آموزش عالی پیشتاز است و مقصدی عالی برای مهاجرت تحصیلی است.

    • اگر قصد مهاجرت به کانادا و یا مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل را دارید و می‌خواهید از شرایط، مدارک، هزینه‌ها، بهترین زمانبندی برای پرونده و... در این زمینه مطلع شوید، با کارشناسان گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمایید: 02171400111  

    سوالات متداول بهترین شهرهای آلمان برای زندگی 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (10 پاسخ)
    2023-04-13

    با سلام من برای تحصیلی به همراه دو فرزند و همسرم میخوام اقدام کنم ولی اصلا نمیدونم که کدام شهر و دانشگاه رو باید انتخاب کنم و شرایط زندگی برای یک خانواده چهار نفره چطوره ؟

    2023-04-16

    سلام. برای اطلاعات کامل در این زمینه تماس بگیرید تا کارشناسان ما کامل راهنماییتون کنن: 02171400111

    2023-02-13

    سلام من تقریبا به زبان المانی تا سطح b1قابلیت صحبت کردن دارم وراننده پایه یک هستم کدام شهر المان برای زندگی و کار مناسب من میباشد ممنون

    2023-02-13

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2023-01-28

    سلام کارشناسی برق گرایش قدرت 34 سالمه، دارای سه سال سابقه کار مرتبط هستم، دارای همسر و فرزندم، دختر گلم 7 سالشه. آیا میشه با جاب آفر به آلمان مهاجرت کنم، اگر میتونم، لطفاً راهنماییم کنید ممنون

    2023-01-29

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-09-28

    با سلام من یک پسر ۳۲ ساله با ۱۰ سال سابقه کار در قسمت مالی هتلی در جزیره کیش هستم. تحصیلات فوق دیپلم حسابداری / تخصص : کاست کنترل آیا میتونم بصورت جاب آفر یا تحصیلی یا راههای مختلف به آلمان یا کانادا مهاجرت کنم؟ در غیر اینصورت با آیا پناهندگی میشه کار مورد نظر خودم رو انتخاب کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید. سپاس

    2022-10-03

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-09-13

    سلام آقا بنده فوق لیسانس مهندسی مکانیک دارم و اینکه آلمان جای خوبی هست برای زندگی یا نه

    2022-09-18

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-07-28

    بسیار مقاله ای معلوماتی تان را مفید و ارزشمند یافتم ضمن سپاس و قدردانی میخواهم یک سوال داشته باشم : آیا برای سن و سال برای خواندن درس فنی یعنی همان اوسبیلدونگ محدودیت وجود دارد ؟

    2022-08-09

    سلام. اوسبیلدونگ برای سن‌ زیر 25 سال و مدرک دیپلم مناسبه

    2022-05-24

    سلام برای خانواده چهارنفره که سرپرست خانواده به کارفنی واردترهستش مثل برقکاری ونصب و راه اندازی دوربین های مداربسته و درب برقی کدوم شهرمناسب تره در آلمان که هزینه زندگی هم مناسب باشه معمولا چه میزان درامدی تو شغلش بهش میدن

    2022-05-25

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2021-12-26

    آیا بورسیه تحصیلی آلمان با نمرات سه ساله اجرا میگردد

    2021-12-27

    سلام. متوجه سوال بطور کامل نشدم...

    2021-11-14

    میخوام برم آلمان برای تحصیل

    2021-11-14

    سلام. متاسفانه برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام نمی کنیم و بیشتر برای کانادا و استرالیا (+نیوزلند، قبرس و آمریکا) اقدام می کنیم

    2021-11-07

    چه شرکت مهاجرتی جالبی هستین که نمیدونید فراری تو ایتالیاست نه آلمان؟

    2021-11-08

    دوست عزیز یکی از شعبه‌ها و نمایندگی‌های اصلی شرکت فراری که ایتالیایی است، در آلمان و در شهر اشتوتگارت واقع هستش

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ