دانشگاه هایدلبرگ آلمان | Heidelberg University
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به آلمان

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    به عنوان قدیمی‌ترین مؤسسه آموزش عالی آلمان، دانشگاه هایدلبرگ برای اولین بار درب‌های خود را در سال 1386 گشود. این دانشگاه از دیرباز تاکنون پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌های از جمله مهندسی، پزشکی، علوم زندگی، باستان شناسی و تاریخ داشته است.

    تحصیل در آلمان

    دانشگاه هایدلبرگ در کنار دستیابی به شهرت چشمگیر جهانی به عنوان یک مؤسسه آموزشی، توانسته پیشتاز دانشگاه‌های تحقیقاتی در اروپا باشد. برای شناخت شرایط تحصیل، دوره‌های آموزشی، هزینه تحصیل و موارد دیگر، با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه هایدلبرگ آلمان

    تاریخ تأسیس

    1386

    استان، شهر

    کالیفرنیا، آمریکا

    نوع مؤسسه

    دولتی

    تعداد کل دانشجویان (سال 2021)

    30000 نفر

    تعداد کل دانشجویان بین المللی (سال 2021)

    8400 نفر

    نرخ پذیرش

    75 درصد

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    49 درصد بانوان و 51 درصد آقایان

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    سایت دانشگاه

    www.uni-heidelberg.de/en

    تحصیل در آلمان

    درباره دانشگاه هایدلبرگ

    دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University) معروف به روپرشت کارلز هایدلبرگ یا روپرتو کارولا هایدلبرگنسیس در سال 1386 تأسیس شد. این دانشگاه به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان و اروپا همچنان در صحنه افتخار آفرینی در حوزه دانش پیشرو است.

    دانشگاه هایدلبرگ با سابقه طولانی خود، فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است و امروزه به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های اروپا رتبه بندی می‌شود. در طول تاریخ طولانی و چالش برانگیز خود، هایدلبرگ جایگاه خود را در زمینه‌های مختلف آموزشی مستحکم کرده است.

    بسیاری از اسامی شناخته شده مانند رابرت بونسن، هرمان هلم هولتز، گوستاو کرخوف و ماکس وبر از این دانشگاه شگفت انگیز فارغ التحصیل شدند. این دانشگاه به واسطه عملکرد خود در تحقیقات علمی، در بین محققان و دانشمندان در سراسر جهان شهرت بالایی دارد.

    دانشگاه هایدلبرگ دارای 17 مرکز تحقیقاتی با کیفیت بالا است که واحدهای جداگانه‌ای با هدف انجام مطالعات تحقیقاتی و آموزشی اداره می‌کند. این مراکز به ریاست دانشگاه اختصاص یافته‌اند. در حال حاضر بیش از 30000 دانشجو در این دانشگاه حضور دارند. دانشجویان بین المللی 18.8 درصد از کل دانشجویان را تشکیل می‌دهند که این آمار بسیار چشمگیر است.

    دانشکده پزشکی دارای دو پردیس بزرگ است که یکی در هایدلبرگ و دیگری در مانهایم واقع شده است. دانشجویانی که مایل به ثبت نام در این دانشگاه هستند، می‌توانند یکی از بیش از 160 برنامه تحصیلی را انتخاب کنند. هایدلبرگ یکی از دانشگاه‌های مورد علاقه بین المللی در مقطع دکترا است.

    تعداد زیاد دانشجویان بین المللی که در روپرتو کارولا هایدلبرگنسیس تحصیل می‌کنند، نشانگر مشارکت این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های جهانی است. این دانشگاه در حال اجرای برنامه‌های مبادله با 450 کالج در سراسر جهان و همکاری با بیست و سه دانشگاه خارجی است.

    رتبه بندی دانشگاه هایدلبرگ آلمان

    تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ

    دانشگاه هایدلبرگ در رتبه بندی‌های مختلف در سال 2021 دارای رنکینگ زیر است:

    نظام رتبه بندی

    رتبه

    QS - World University Ranking

    64

    Times Higher Education

    42

    US News & World Report

    54

    ARWU (Shanghai Ranking)

    57

    روپرتو کارولا هایدلبرگنسیس همیشه در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

    دوره‌های تحصیلی دانشگاه هایدلبرگ آلمان

    دانشگاه هایدلبرگ آلمان

    این دانشگاه شامل 12 دانشکده است که 2 مورد از آن‌ها مربوطب رشته‌های پزشکی هستند. حدود 180 رشته از برنامه‌ها در دانشگاه هایدلبرگ در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شوند.

    دانشکده‌های هایدلبرگ عبارتند از:

    • مطالعه رفتاری و فرهنگی

    • فلسفه

    • زبان‌های مدرن

    • اقتصاد و علوم اجتماعی

    • علوم زیستی

    • فیزیک و نجوم

    • شیمی ‌و علوم زمین

    • ریاضیات و علوم کامپیوتر

    • الهیات

    • حقوق

    • پزشکی (2 دانشکده)

    این دانشگاه از یک تقویم تحصیلی مبتنی بر ترم پیروی می‌کند و زبان اصلی آموزش آن آلمانی است. همچنین، برخی از رشته‌های تحصیلی معروف دانشگاه مانند اقتصاد، مطالعات آمریکایی، بهداشت بین الملل و مطالعات آمریکایی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

    14 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه هایدلبرگ ارائه می‌شود. برخی از برنامه‌های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی هستند که شامل مهندسی پزشکی، زبان شناسی محاسباتی، اقتصاد، بهداشت بین الملل، علوم زیستی مولکولی و فیزیک هستند.

    بسیاری از رشته‌های ارائه شده توسط دانشگاه در حوزه موضوعات برتر و مهم در جهان هستند. برخی از موضوعات برتر شامل علوم زندگی، پزشکی، کلاسیک و تاریخ باستان، زیست شناسی، داروسازی، جغرافیا و سایر موارد هستند.

    پردیس و خوابگاه دانشگاه هایدلبرگ آلمان

    دانشگاه هایدلبرگ آلمان | تحصیل در آلمان

    اتحادیه دانشجویی هایدلبرگ 65 سالن محل اقامت را اداره می‌کند. با این حال، به دلیل تقاضای زیاد برای اتاق‌ها، فقط 13 درصد از دانشجویان جدید می‌توانند اقامت ارزان در اتحادیه دانشجویی پیدا کنند که تقریبا نیمی از آن‌ها دانشجویان بین المللی هستند.

    بسیاری از دانشجویان قبل از اینکه بتوانند تسهیلات مسکن مناسبی را ترتیب دهند، تصمیم به اقامت در خوابگاه‌ها می‌گیرند. هزینه‌های زندگی در ‌هایدلبرگ نسبتاً بیشتر از هزینه‌های زندگی در بیشتر مناطق آلمان است، از این رو دانشجویان بین المللی قبل از دریافت پذیرش باید از هزینه‌های تحصیل مطلع شوند.

    این دانشگاه دارای چهار پردیس است. دو پردیس علوم انسانی و هنر در قسمت قدیمی شهر هایدلبرگ واقع شده است. پردیس سوم، برگیم نام دارد که گروه‌های جامعه شناسی، علوم سیاسی و اقتصاد را در خود جای داده است.

    «نوینهایمر فلد» نیز پردیس جدیدی است که در سال 1960 ساخته شد که محل تدریس دوره‌های علوم طبیعی و پزشکی است. همچنین مرکز تحقیقات سرطان آلمان نیز در این پردیس واقع شده است. همچنین، این دانشگاه دارای یک کتابخانه مدرنی است که دارای حدود 3.2 میلیون کتاب می‌باشد و بهترین کتابخانه در آلمان است.

    هزینه حضور در دانشگاه هایدلبرگ

    دانشگاه هایدلبرگ از ترم زمستان 2017/18 به دانشجویان بین المللی خود که دارای شهروندی EU/EEA هستند، شهریه 1500 یورو در هر ترم را پرداخت می‌کند.

    هزینه به یورو (سالانه)

    عنوان

    3000

    شهریه برای دانشجویان خارجی

    1260

    بیمه درمانی

    10020

    هزینه‌های دیگر زندگی

    14260

    جمع کل


     

    جدول فوق متوسط هزینۀ دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ را نشان می‌دهد. این هزینه ممکن است برحسب رشته تحصیلی و سبک زندگی دانشجویان متفاوت باشد.

    بورس تحصیلی و کمک مالی دانشگاه هایدلبرگ آلمان

    در حال حاضر، دانشگاه هیچ بورسیه یا برنامه کمک مالی به دانشجویان ارائه نمی‌دهد. در حالی که دانشجویان بین المللی هزینه زندگی و تحصیل خود را متحمل می‌شوند، می‌توانند برای بورسیه‌های ارائه شده توسط سرویس تبادل علمی دانشگاهی (DAAD) و سایر سازمان‌های آلمان درخواست دهند.

    برخی از این برنامه‌های بورس تحصیلی عبارتند از:

    • DeutschlandStipendum: به دانشجویان بین المللی با عملکرد بالا و با تحصیل در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در یک دانشگاه آلمان ارائه می‌شود. بورس تحصیلی از طریق مشارکت دولت فدرال و حامیان مالی خصوصی ارائه خواهد شد. دریافت کنندگان ماهیانه 330 دلار کمک هزینه دریافت می‌کنند.

    • بورس تحصیلی رئیس آلمان: 50 بورسیه تحصیلی به ارزش 2170 یورو، 2470 یورو و 2770 یورو به دانشجویان هند، برزیل، ایالات متحده آمریکا، چین و روسیه اعطاء می‌شود.

    • بورس تحصیلی KAAD: به دانشجویان آفریقا، آسیا، خاورمیانه یا آمریکای لاتین اعطاء می‌شود. به دریافت کنندگان یک مقدار چشمگیری معافیت از شهریه تعلق می‌گیرد که هر ساله مبلغ آن متفاوت است.

    جدا از این موارد، این موسسه به دانشجویان بین المللی توصیه می‌کند که از طریق سازمان‌های کشورهای خود بورسیه بگیرند. ناگفته نماند، فارغ التحصیلان دانشگاه (اعم از داخلی و بین المللی)، می‌توانند سالانه بین 50 هزار تا 100 هزار یورو حقوق بگیرند. دانشجویان می‌توانند بیش از ۲۰ ساعت در هفته در پردیس این دانشگاه مشغول به کار شوند تا هزینه‌های خود را تأمین کنند.

    نحوه پذیرش در دانشگاه هایدلبرگ آلمان

    سال تحصیلی در دانشگاه هایدلبرگ به دو ترم زیر تقسیم می‌شود:

    • ترم زمستان (1 اکتبر تا 31 مارس)

    • ترم تابستان (1 آوریل تا 30 سپتامبر)

    مهلت‌های درخواست پذیرش عبارتند از:

    • برای دوره کارشناسی، شرایط پذیرش باید قبل از 15 ژوئیه (زمستان) و 15 ژانویه (تابستان) ارسال شوند.

    • برای دوره کارشناسی ارشد و پژوهشی، مهلت برنامه پذیرش متفاوت است (باید به سایت دانشگاه مراجعه شود.)

    • برای دوره‌های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی، آخرین مهلت 15 ژوئیه است.

    همۀ متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا لازم است که برای پذیرش آنلاین از طریق وب سایت دانشگاه اقدام کنند. داوطلبانی که به دنبال پذیرش در دوره‌ها با محدودیت‌های ملی (پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) هستند، باید از طریق Uni-Assist برای تأیید مدارک اقدام کنند. Uni-Assist سازمانی است واقع در شهر برلین آلمان که مسئولیت ارزشیابی تمامی مدارک را برای اِپلای خیلی از دانشگاه‌ها بر عهده دارد.

    در حالی که ممکن است چند مورد ویژه برای رشته ها و دوره‌های تحصیلی خاص وجود داشته باشند، شرایط کلی پذیرش در دانشگاه هایدلبرگ عبارتند از:

    • گواهینامه: مدارک رسمی دبیرستان، گواهی کارشناسی (متقاضیان کارشناسی ارشد)

    • آزمون‌های تحصیل در آلمان (مهارت زبان): DSH سطح 2، گواهینامه گوته 2، Testdaf (TDN 4 یا بالاتر)، گواهی Telc Deutsch C1 Hochschule.

    • اسناد پشتیبان: انگیزه نامه، رزومه، نتیجه TestAS (برای برنامه‌های انتخاب شده در سطح تحصیلات تکمیلی).

    • صورت‌های مالی (اثبات تمکن مالی): صورت‌های بانکی و اظهارنامه مالیاتی که توانایی صرف 725 یورو در ماه را نشان دهد.

    • بیمه درمانی: اثبات بیمه درمانی

    • برای پذیرش در دوره‌های دکترا، دانشجویان باید یک استاد راهنما پیدا کنند که مایل باشد از پیشنهاد تحقیقاتی آنها پشتیبانی کند.

    عدم توانایی در تأمین نیازهای زبان آلمانی مشکلی است که با گذراندن دوره‌های مقدماتی زبان در دانشگاه هایدلبرگ قابل حل است. این دانشگاه همچنین دارای یک مدرسه تابستانی بین المللی است که دوره‌های 4 هفته‌ای زبان آلمانی را در سطوح مختلف ارائه می‌دهد.

    الزامات دریافت ویزا برای تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ

    برای پیگیری هر دوره تحصیلی در دانشگاه هایدلبرگ، درخواست و اخذ ویزای دانشجویی آلمان برای دانشجویان بین المللی (اتباع غیر اتحادیه اروپا) الزامی است. اسناد مورد نیاز همراه با درخواست ویزا در زیر ذکر شده‌اند:

    • نامه‌ای حاوی هدف و مدت اقامت

    • دو عکس اخیر در اندازه گذرنامه

    • نامه پذیرش از دانشگاه

    • اثبات دارایی موجود (8700 یورو در سال) و بیمه درمانی

    • اثبات مهارت در زبان انگلیسی و آلمانی

    هزینه درخواست ویزای دانشجویی در آلمان 75 یورو است و پردازش آن حدود 25 روز طول می‌کشد.

    کلام آخر

    دانشگاه هایدلبرگ آلمان قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان است که در سال 1386 تأسیس شد. زبان تدریس در این دانشگاه آلمانی است، در حالی که تعداد قابل توجهی از رشته‌های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. روش درخواست در دانشگاه هایدلبرگ، بسته به عوامل مختلفی از جمله کشور محل اقامت، سطح علمی و نوع دوره متفاوت است. یک سال تحصیلی در دانشگاه‌ هایدلبرگ به دو ترم تقسیم خواهد شد و متقاضیان باید با در مهلت‌های تعیین شده مدارک خود را ارسال کنند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر جهت ویزای تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه هایدلبرگ، با گروه مهاجرتی ادب ویزا تماس حاصل فرمایید.

     

    سوالات متداول دانشگاه هایدلبرگ آلمان | Heidelberg University

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ